Mollram 2.5.2009.
NiX@
Posted 3/5/2009 13:09 (#14098)
Subject: Mollram 2.5.2009.



Veteran

10025
Location: Ludbreg
I mi se vratili zivi i zdravi.
Mala ali hrabra ekipa od 3 clana (Mimi, Beli, Nixa) u subotu ujutro oko 3 sata uputila se u 300 km udaljeni Mollram.
Mollram je inace sinonim za vjetrovite tekme, iznimka nije bila ni ove godine.
Vjetar je u prosjeku puhao 6-8 m/s, bilo je na mahove i 13 m/s.
Totalno nemoguci uvjeti za F3K modele koji su bili full balastani, ja sam tekmu poceo sa 15 g, nastavio sa 20 g i zavrsio sa 30 grama balasta.
Da u svoj SalPeter mogu stavit vise od 30, stavio bi i 60 grama. Ali tekma je bila regularna jer prosjek vjetra je bio manji od 9 m/s. Moje misljenje je da je to previse za F3k i da bi to u pravilniku trebalo korigirat. Da se to spusti na 8 m/s mislim da do sada ni jedna tekma u Mollramu nebi bila regularna.
Rezultati su zanimljivi u svakom pogledu. Pobjedio je Gorka Raoul, nista cudno, decko leti fenomenalno. Drugi je bio Kauran David, ni tu nije nista cudno,
vecinom svi znamo tko je on. E, sad treci je bio Pfneisl Wolfgang, vjerovatno do sad od vas nitko nije cuo za lika (kao ni ja do proglasenja pobjednika).
Covijek nije letio nesto spektakularno da je bilo kome zapeo za oko, na tekmi u kojoj se sa 100 sec leta dobivalo 1000 bodova. Tamo je bio jedan kontrolor koji je
gotovo svaki put kada sam ja letio ili sudio me provjeravao. Pokazalo se da neki novi model, kompliciranog imena Steigeisen je dobitna kombinacija za vjetar (1. i 3. plasirani ga lete). Model ima zanimljivu geometriju krila i to je mozda jedan od razloga. Evo nekoliko slika modela http://picasaweb.google.com/Gimpeljaeger/SteigeisenImBau#
Na tim slikama je bas pobjednicki model Raoula Gorke. A i kolko sam svati model RTF ima oko 300 grama sta mu u ovim uvjetima svakako nije na odmet.
Ja sa svojim SalPetrom koji je bio full balast i tako tezak 287 g, jednostavno nije mogao u vjetar. Ja sam jos zadovoljan sa svojim 10. mjestom, Beli je sa SALonitom sa istim
problemima koje sam imao ja nije mogao pomoci. 15. je bio Mimi sa Salpetrom. Svi modeli su se vratili doma cjeli, bez ostecenja, a meni je drago da je moj Pero
prosao najvazniji test od svih a to je da sam ga i na tom vjetru bacao sa 200% snage i nije bilo ni frrr od fluttera i tako da sam na tekmi bio medu najvisima, ako ne i
najvisi.

Pozdrav, Nikola Francic
Top of the page Bottom of the page
Site Sponsormy ad code here...
belovic
Posted 4/5/2009 08:22 (#14107 - in reply to #14098)
Subject: Re: Mollram 2.5.2009.



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
Nakon pune godine izbivanja sa F3K natjecanja (izuzevsi 1. turnus na DP-u 2008g.) eto i ja sam se vratio na F3K borilista. Posto je odgodjena uvodna tekma u Karlovcu, Mollram nam je trebao biti vatreno krstenje i uvod u sezonu 2009, sto bi se doista moglo nazvati pravim krstenjem i ispitivanjem granicnih cvrstoca nasih modela.
Vec nakon prvog postanka negdje na autoputu bilo nam je jasno u kakvom tonu proteci ce natjecanje u Mollramu. Vjetar je vec u 7 sati ujutro savijao grane i mogli smo samo kolutati ocima i glasno razmisljti koliko olova imamo u svojim kovcezima.
Posto sam ja bio prvi puta u Mollramu impresionirala me infrastruktura i sadrzaj modelarskog aerodroma, sto je za nase uvjete znanstvena fantastika. Travnata povrsina pokosena na 2cm, asfaltna pista sa stajankom, modelarska radiona, restaurant, uredan i cisti wc te na kraju pravi hangar sa vise od 50-tak najrazlicitijih modela i to onih "pravih" sa rasponom >3m i motorima >100ccm te jet-ova.
Sa tekmom smo krenuli malo iza 9 sati i vec tad vjetar je bio za nase pojmove prejak. Ja naprimjer kod kuce za takvog vjetra ni ne pomisljam na letenje ali kako svima tako i meni, iako je vec tada bilo dosta kiselih obraza. Prema mjerenjima spice su bile tamo do 13 m/s i ponekad je bilo doista tesko bacit avion. Ja sam letio sa avionom od 310 gr. ali vise puta pozelio sam doslovce jos "pola kile" sto si zbog ogranicenog prostora za balast nisam mogao priustiti i model je po takvim uvjetima letio vise u "rikverc" nego naprijed sto je rezultiralo nekoliko "turist" izleta po okolnim poljima i sljivama među rezultatima. Pricvrscivanje balasta izvan modela prema novim pravilima nije dopusteno ali ni toga se neki domaci natjecatelji nisu pridrzavali.

O samom letenju nebi trosio previse rijeci jer su letovi preko 2 minute bili egzotika, jednom sam cak ubrao soma sa svega 75 sekundi leta :-)
Napomenuti treba kontrolu biljezenja vremena, koju su organizatori kod nase ekipe doslovno primjenjivali iako stizemo sa balkana mirne savjesti sudili i biljezili smo si vremena kao pravi sportasi sto za pojedinca(e) iz "postene/pravedne" EU nebi mogao reci. To je najvise iskusio Nix@ u prvom zadatku - dizanje sa max. 120sek. i kada mu je njegov let od 90sek. (vise od bila je znanstvena fantastika) donio tek nesto vise od 5oo bodova. Soma je tada prema papiricu dobio lokalni matador sa letom od 120 sek. i taj isti kasnije je u svih 7 turnusa dobivao po max. 600 bodova. Također me na proglasenju iznenadio mali postotak ukupno na kraju osvojenih bodova Mimija, a koji je prema prikazanim letovima u odnosu na konkurenciju bio u nekoliko turnusa koje sam mu ja sudio daleko ispred svih. Postignute rezultate nismo mogli kontrolirati jer nisu bili izvjeseni, tek na polovici odvozenih turnusa ali tada je situacija bila sasvim drukcija negoli na kraju.
Kod tako "ozbiljnog" natjecanja svakako bi pozelio neutralne suce sto je na nasim contestima uobicajna praksa, dok me ovaj "fair play" nije bas uvjerio u korektnost svih natjecatelja/sudaca.

Visine izbacaja na startu po takvom vjetru bile su doista impresivne, medju top 3 svakako je bio i nas najmlađi clan koji je "svetog petra" bacao po slobodnoj procjeni preko 60m. Pobjednik Gorka nosioc je inace i najvece zabiljezene visine na svijetu i to ako se ne varam 73 ili 74 metra.
Od svega najvise radosti donio mi je povratak kuci sa cijelim modelom, iako sam bio skeptican prema konstrukciji krila od SALonita, model je bez problema podnio sva opterecenja i do iduceg natjecanja nadam se dovrsetku jos drugog aviona iz flote.

Dok ne dobijemo sluzbene rezultate evo nekoliko fotografija domaceg fotografa:
http://picasaweb.google.com/fliegerseite/F3KMollram2Mai2009#


-----
Što je to EPOXY smola?

EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 4/5/2009 09:19 (#14108 - in reply to #14107)
Subject: Re: Mollram 2.5.2009.



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
Sjetio sam se jednog detalja kad je Nix@ sa modelom bacenim u stratosferu uspio odletjeti nevjerojatnih 27 sekundi, slicno citam i Kauran sa visine 65m - 32sekunde :-)

Kolege na SLO forumu komentiraju ovako:
http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?t=38151&start=10

na RC Network:
http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=143809





Edited by belovic 4/5/2009 09:36

-----
Što je to EPOXY smola?

EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 4/5/2009 13:46 (#14112 - in reply to #14108)
Subject: Re: Mollram 2.5.2009.



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
Posudit cu si 3 "nacionalne" fotografije autora Korber Rudija, koji nam je u nekoliko navrata nesebicno priskocio u pomoc za sto mu se jos jednom najljepse zahvaljujemo...
Ostale njegove fotografije na:
http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?t=38151&start=20







(img_7190_6449_140.jpg)



(img_7218_6474_140.jpg)



(img_7259_6513p_326.jpg)



Attachments
----------------
Attachments img_7190_6449_140.jpg (72KB - 14 downloads)
Attachments img_7218_6474_140.jpg (64KB - 9 downloads)
Attachments img_7259_6513p_326.jpg (154KB - 12 downloads)

-----
Što je to EPOXY smola?

EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Top of the page Bottom of the page
foker
Posted 8/5/2009 12:40 (#14178 - in reply to #14098)
Subject: RE: Mollram 2.5.2009.



Location: inače Sl.Brod, trenutno Rijeka
(Ne rade mi slova sa kvacicama/ Svaka cast decki, sto se tice Steigeisena, upao mi je u oko jos prije sa jeftinom cijenom pojedinacnih dijelova mozda bi se dalo nesto iskombinirat, pogledajte link... http://www.stratair.com/Shop/Produktdetail.aspx?ArtId=657
-----
Pozdrav, Matej...
http://msaviomodelarstvo.blogspot.com/
Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 8/5/2009 14:39 (#14182 - in reply to #14178)
Subject: Re: Mollram 2.5.2009.



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
To sto si linkao je samo nadoplata za pojedine komponente, dakle ako krila dodju ca. 200€ to je onda nadoplata za disser npr. 40€ tako te onda dodje skupa 240€.
Inace cijena kompleta 430€ je nesto niza od SALPetera ali dali je vrijedan svog novca prosudite sami... Meni je za oko zapeo pouzdano i zanimljivo rjesenje "pendl" repa.
-----
Što je to EPOXY smola?

EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Top of the page Bottom of the page
Denis
Posted 8/5/2009 14:48 (#14183 - in reply to #14098)
Subject: RE: Mollram 2.5.2009.



Regular

252525
Location: Varaždin
tak već da, baš sam htel nabacati argumente

samo rohacel koji ide u to krilo vrijedi preko 40 eura+ ostali materijal, a siguran sam da to neko ne radi iz gušta
Top of the page Bottom of the page
fly
Posted 8/5/2009 18:23 (#14184 - in reply to #14182)
Subject: Re: Mollram 2.5.2009.



Elite Veteran

5001001002525
Location: Koprivnica

belovic - 8/5/2009 14:39 To sto si linkao je samo nadoplata za pojedine komponente, dakle ako krila dodju ca. 200€ to je onda nadoplata za disser npr. 40€ tako te onda dodje skupa 240€. Inace cijena kompleta 430€ je nesto niza od SALPetera ali dali je vrijedan svog novca prosudite sami... Meni je za oko zapeo pouzdano i zanimljivo rjesenje "pendl" repa.

kaj je to disser?


-----
Luka Krušec, CRO 1722
www.atelierfly.com
Top of the page Bottom of the page