|
|
 Elite Veteran
     Location: Gornji Grad-Medveščak | Iako bi ovo spadalo pod F5, dobro je znati: radite li sa loggerom baterija se brže prazni! Dakle, danas popodne isprobavamo naš novi F5 'Franjo Tahy' sa loggerom da vidimo koliko možemo popeti ... nakon probližno 30 min leta otkazuje poslušnost i vertikalno u njivu ispred nas.
Logger je preživio i čitamo ono što smo pretpostavljali: sa visine od 210 metara sunovratio se brzinom od 20 metara/sec u ledinu.
Prilažem i sliku sa loggera za one koji se žele uvjeriti.
Možete si samo zamisliti na što je ličilo 'mjesto nesreće' kada smo ga pronašli u njivi? Odgovore vam nudim u ovom poll-u, možete dodavati i svoje, najtočniji i najduhovitiji prigodno ću nagraditi!
I pazite na bateriju...
Damir
(vertikala.jpg)
Attachments ----------------
vertikala.jpg (90KB - 17 downloads)
----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
Site Sponsor | my ad code here... |
|
|
Veteran
   Location: Zagreb, | Ja sam glasao za vinski gluaš. Ipak je realnije od subatomskih čestica  ----- Sky is not the limit |
|
|
|
Regular
  Location: Zadar | Najjačih je ovih - 8m.... |
|
|
|
 Extreme Veteran
     Location: Zagreb | sorry damire kaj sam ti posudil logger ... mogo je ostat jos koju sezonu u ormaru!? :D
ajd bar si ga probao i znamo da stvar mjeri, da nisam kupio skart :D
sretno krpanje modela a logger sad mozemo zapalit?! :D
pozdrav iz Losinja,
Marko |
|
|
|
 Extreme Veteran
     Location: Zagreb | e btw. kak je u loggeru ostalo struje da je uspio izmjerit pad ?!  |
|
|
|
 Elite Veteran
     Location: Gornji Grad-Medveščak | BuBizgb - 14/3/2009 23:03
e btw. kak je u loggeru ostalo struje da je uspio izmjerit pad ?! 
Logger je čitav i može raditi i na naponu manjem od 3,5 V, a to ne mogu ni servači ni prijemnik (čiji atmel processor teško ide ispod 4).
Ako pogledaš logger-file, vidi se da je pod motorom penjano preko 6 min ukupno, a za to ti treba 2S od najmanje 1200 mAh.
Rješenje je postaviti LVC na nešto viši napon i aktivirati timer na stanici da upozori nakon 4.5 min rada motora za batku manjeg kapaciteta.
Iskustvo!
Sutra ću postati sliku 'mjesta nesreće'
Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
 Member
| ja glasam za jednu malu ogrebotinu i da model može odmah nakon pada u zrak ..... eventulano popravak propelerea ili tak nekakve sitnice.
i spreman sam se kladiti u bilo kaj da sam u pravu |
|
|
|
 Elite Veteran
     Location: Gornji Grad-Medveščak | dfurdi - 14/3/2009 21:11
Najjačih je ovih - 8m....
To je točno: model je startan sa nasipa visine cca 7 metara, + visina u rukama = 8. Kada je tresnuo to je bilo u njivu, pa je -8 zaista ispravno očitano !
HAPPY END
Iako su svi podaci o visini početka pada i brzini sraza sa Majčicom Zemljom točni, model je preživio sa dvije bezznačajne ogrebotine ! Znači spreman za let za 5 min...
Kada smo ga našli u njivi , nismo mogli mogli vjerovati: okomito zaboden u vrlo mekano tlo, što ga je spasilo od oštečivanja. Iščupao sam ga van upotrijebivši silu kao kada čupam neki korov u vrtu...vidi se na slici kako je to bilo. Dokaz da Stvoritelj pazi na bedake i malu djecu
[IMG] http://web.vip.hr/385917875174.vip/p_ba_build/prezivio_sa_210_metar... [/IMG]
One koje zanima zašto je došlo do pada, mogu pročitati i ovo: letili smo sa baterijom od 1000 mAh, što je dovoljno za oko 4 penjanja od minute ovog setupa (F5J-N). Jedno penjanje maksimalno 'pocucla' oko 200 mAh, a na logger dijagramu je vidljivo da je bilo skoro 6 minuta penjanja. LVC (low voltage control) na regleru smanji rad motora, odnosno potpuno ga isključi kada napon čelije padne ispod 3 V, odnosno 6 V za 2S. Ja se nisam obazirao na to, i u želji da zabilježim na log što veću visinu lagano sam penjao još dodatnu minutu do 276 metara, a to se vidi na dijagramu kao posljednje penjanje, manje strmo od ostalih jer nije bilo dovoljno 'snage' u bateriji. Tada sam ugasio motor i komadnu dao Andriji. U tome momentu baterija je već bila debelo ispod 6 V, a priključeni uređaji imali su sljedeću potrošnju: logger 13 mA, prijemnik 22mA i dva serva, svaki oko 10 mA mirne struje, ali pošto se je upravljalo, na momente deklarativno servo povuće i preko 200 mA. Ukupna je mirna struja bila dakle oko 60 mA sa skokovima do 400 mA. Nakon približno 6 minuta baterija ja bila toliko ispražnjena, da je nakon pada izmjeren napon manji od 4 V i resetira se processor prijemnika i kontrola otkazuje. Logger radi i na manjim naponima i bilježi pad.
Nevjerojatan splet okolnosti i sreće..
Posebne čestitke:
-Denisu koji je izradio zaista čvrst i lagan Denisov trup i to onu veću varijantu
-Balašku koji je konstruirao ova krila
Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
 Member
 Location: VG | Drago mi je da je Tachy prezivio (iako Gubecu nije ! Jos bu ispala sreca kaj se spicil dole, da nije ostal u nekom krstarecem pravcu, pa da je odletel u Hudi Bitek. Ja, kad mi regler odreze struju motoru, odmah idem dole - da mi se ne desi kao vama. Inace, ako izuzmemo ovaj dogadjaj, kak je Franjo letio? Dojmovi ? LP, Mifi |
|
|
|
 Extreme Veteran
     Location: Zagreb | Ziviooo Franjooo
Bas mi je drago da je francek u jednom komadu (da ne krivis mene i logger ) ...
Pozdrav iz Zagreba
Marko |
|
|
|
 Veteran
    Location: Fort Huachuca | JOŠ JEDNA POBJEDA NAUČNE MISLI NAD ZDRAVIM RAZUMOM : JA
ATMELI RADE I ISPOD 3 Volata (2,7 V a ima ih i od 1,8 V)
http://www.atmel.com/dyn/products/devices.asp?family_id=607#760
Ovo je tipičan modelarski problem kada se dođe nakon duže stanke na ledinu a baterije nisu "pravilno napunjene" (imao sam sličnih problema čak i sa predajničkim baterijama)
A za što služe pametni punjači?
Edited by Džonline 15/3/2009 23:42
|
|
|
|
 Elite Veteran
     Location: Gornji Grad-Medveščak |
Ovo je tipičan modelarski problem kada se dođe nakon duže stanke na ledinu a baterije nisu "pravilno napunjene" (imao sam sličnih problema čak i sa predajničkim baterijama)
A za što služe pametni punjači?
A kako vi g. Đonline (Wyatt Erp) čak iz Tumbstone-a vidite koliko često mi letimo RC modele i da li koristimo 'pametne punjače' ?
BTW, proizvođač prijemnika specificira da korišteni prijemnik ne radi ispod 4,8 V.
Doc Holiday ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Veteran
   Location: Zagreb, | OT: Ajde sad atmeli... nego moja famozna flycamone2 više ne radi kako treba. Moram je poslat da joj promjene baterije. Sad kako je lijepo vrijeme svaki vikend letim ali mi vražija kamera ne radi. ----- Sky is not the limit |
|
|
|
 Veteran
   Location: prosici/cazin | Sve je uredu ali saher sada se moras zahvaliti covjeku koji je orao njivu.Inace da je udario negdje drugo nebi bilo nista od modela. |
|
|
|
 Veteran
    Location: Fort Huachuca | Diogen - 16/3/2009 18:10
Ovo je tipičan modelarski problem kada se dođe nakon duže stanke na ledinu a baterije nisu "pravilno napunjene" (imao sam sličnih problema čak i sa predajničkim baterijama)
A za što služe pametni punjači?
A kako vi g. Đonline (Wyatt Erp ) čak iz Tumbstone-a vidite koliko često mi letimo RC modele i da li koristimo 'pametne punjače' ?
BTW, proizvođač prijemnika specificira da korišteni prijemnik ne radi ispod 4,8 V.
Doc Holiday
Poštovani g Saher !
Ovo je tipičan modelarski problem kada se dođe nakon duže stanke na ledinu a baterije nisu "pravilno napunjene" (imao sam sličnih problema čak i sa predajničkim baterijama)
Gore navedena konstatcija se ne odnosi na Vašu uzoritost osobno već je dana kao repetitio est mater studiorum svekolikom modelarskom općinstvu pa i meni samom, u dobroj vjeri. Mnogi od nas će sada nakon zimske stanke po prvi put na ledinu i preporuka je da možda nije na odmet koji puta isprazniti i napuniti baterije (a što je bolje nego koristiti pametne punjače u tu svrhu).
Glede raščlambe posljedica nedostataka struje htio sam Vas samo baciti u dvojbu (da je nakon pada izmjeren napon manji od 4 V i resetira se processor prijemnika) nije li rf dio prijemnika možda zakazao jer kao što je vidljivo na Atmelovim stranicama mp. rade i od 1.8 V.
s poštovanjem
Džonline
P.S.
Tumbstone je stvarno daleko i nevidi se koliko Vi često letite i koristite li dovoljno pametne punjače.
Kod nas u Tumbstonu se često spominje stara narodna: Bolja je i slaba struja nego nikakava.

Edited by Džonline 17/3/2009 16:48
|
|
|
|
 Elite Veteran
     Location: Gornji Grad-Medveščak | Džonline - 17/3/2009 16:47
nije li rf dio prijemnika možda zakazao jer kao što je vidljivo na Atmelovim stranicama mp. rade i od 1.8 V.
.. kod nekvalitetnog signala iz rf stupnja procesor aktivira predprogramirani safe-position što bi spriječilo nagli pad modela
i preporuka je da možda nije na odmet koji puta isprazniti i napuniti baterije (a što je bolje nego koristiti pametne punjače u tu svrhu).
.. 'pametni punjači' imaju i 'Cycle' opciju koja omogučava da se baterije nekoliko puna redom isprazne/napune uz kontrolu temperature i na kraju punjač obavještava o dostignutom kapacitetu. Inače je ovaj postupak potpuno beskoristan (Kokam, Enerland.....) za LiPO baterije koje su korištene
G. Đonline, mislim da je ova rasprava u stilu 'od stoljeća VII' potpuno nepotrebna i zbunjujuća za one koji su je odlučili pročitati.
Imajući sve relevantne činjenice pred sobom i uvažavajuči mišljenje onih koji su prisustvovali tom padu modela,te nakon provjere i mjerenja upotrebljene elektronike zaključio sam, kao što sam i već i naveo u ovoj temi da je uzrok pada modela moje 'cijeđenje' baterije u modelu i da se to može spriječiti podizanjem praga na kojem se aktivira LVC reglera i/ili aktiviranjem timera u stanici koji mjeri vrijeme rada elektromotora i pravovremeno alarmira.
Dajmo tom atmelu (i ostaloj elektronici u modelu) malo više od tih 1,8 V !!!
Na kraju, zahvaljujem na savjetima za 'svekoliku modelarsku populaciju' uz jednu poznatu Churchilovu izjavu: 'Kada bi savjeti bili dobri, savjetnici nebi trebali primati plaću'!
No hard feelings, vidimo se na ledini sa napunjenim baterijama,
Damir
----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
 Veteran
    Location: Fort Huachuca | Diogen - 17/3/2009 21:14
Na kraju, zahvaljujem na savjetima za 'svekoliku modelarsku populaciju' uz jednu poznatu Churchilovu izjavu: 'Kada bi savjeti bili dobri, savjetnici nebi trebali primati plaću
Slažem se sa ser WC-om.
Ali za kraj ako smijem primjetiti pogledaj svoje postove o: elektornici, lociranju itd. |
|
|
|
 Elite Veteran
     Location: Gornji Grad-Medveščak | .... Odgovore vam nudim u ovom poll-u, možete dodavati i svoje, najtočniji i najduhovitiji prigodno ću nagraditi!
Damir
Da održim obećanje, nagrade za točan odgovor ('Manje ogrebotine, u biti sposoban za let za 5 minuta') glasanjem zaslužili:
belovic
zzechner
marijom
Komisijski odlučeno da nagrade za najduhovitiji odgovor dobivaju:
Omi - za uvođenje opcije 'Pet cemetery'
Đonline- za komentar 'JOŠ JEDNA POBJEDA NAUČNE MISLI NAD ZDRAVIM RAZUMOM : JA
Nagrede u vidu modelarskog pribora biti će uručene prilikom susreta na nekom takmičenju (svima jednake).
Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
 Elite Veteran
 Location: Sisak, Hrvatska | Prvo - zahvaljujem na nagradi i s veseljem ju prihvacam! Drugo - da se jos malo zadrzimo na analizi, (ne imajuci pretenzije postati poznati istrazitelj zrakoplovnih nesreca) puno toga je napisano o slabim strujama, a tu "nisam doma" pa ne bih...Nego, ovaj nagradjeni zakljucak nije bilo tesko pretpostaviti, stoga sto: a) frisko izorana i vlazna zemljana povrsina jest jedan od najvecih cimbenika, te je plasticnom deformacijom "upila" dobar dio energije udarca - no ipak ima jos bitnih cinjenica; kao npr. b) konstrukcija modela je ocito lagana i cvrsta, kako je i prikazano tokom gradnje istog. Bez obzira na brzinu obrusavanja, radi male mase - energija udarca nije bila velika. Ocito su centri masa koncentrirani blizu tezista. Otpornost konstrukcije potvrdjuje i izostanak "flutter"-a, bez obzira na postignuce visestruko vece brzine nego sto je "prosjecna brzina" penjanja - planiranja. Pretpostavljena ostecenja bi bila bitno veca da je doslo do flatera (naravno - moguc lom jos u zraku) te udara pod utjecajem istog, c) putanja i smjer udara su bili priblizno pravocrtni i priblizno vertikalni (odnosno okomiti na zemlju), tj. nije bilo rotacije i pojave momenata koji bi nastali momentima rotacije. A o strujama baterija je ionako izvucen najbolji moguci zakljucak: bez obzira na raspolozivu tehnologiju - ne "cijediti" do kraja, uvijek imati respekt pred nepoznatim... ----- Lic. No CRO F-053 / FAI 70026 |
|
|