Search | Statistics | User Listing Forums | Calendars | Albums | RSS
Aeromodelarski forum
Aeromodelarski forum ->  Natjecanja -> F1A,B,C,H -> View Thread

You are logged in as a guest. ( logon | register )

Wingleti na F1A
Moderators: Leki

Jump to page : 1 2
Now viewing page 2 [15 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Natjecanja -> F1A,B,C,HMessage format
 
Diogen
Posted 27/8/2008 20:09 (#9689 - in reply to #9684)
Subject: Re: Wingleti na F1A



Elite Veteran

5001001002525
Location: Gornji Grad-Medveščak
Lovac - 27/8/2008 16:40
kao što je Vilim rekao, praksa ti na najjednostavniji način govori jesi li uspio ili ne.
Lovac

Slažem se u potpunosti. Zato sam i naveo onaj navodni Epplerov pokus sa jednim vingletom gore,a drugim dole i na kraju obrnuto. Lukav način da se vidi razlika i djeluje li to uopće.
Moja omiljena poslovica: Nothing is more practical then a correct theory.
Usput, odnekud sam izbunario i neki članak o wingletima, netko ga je zagnojio i sa nekim nacrtom, uglavnom, tko želi neka si pogleda taj pdf.
Damir



Attachments
----------------
Attachments winglets.rar (187KB - 70 downloads)

-----
Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html
Top of the page Bottom of the page
Džonline
Posted 2/9/2008 15:45 (#9781 - in reply to #9591)
Subject: Re: Wingleti na F1A



Veteran

100252525
Location: Fort Huachuca
FF modeli u fazi planiranja lete pri malim Re brojevima i napadnim kutovima koji osiguravaju minimalno propadanje (max Cl a ne max omjer Cl/Cd kao kod preleta ili min Cd kod postizanja najveće brzine) U takvom načinu leta najveći doprinos otporu može čak i 90posto doprinosi inducirani otpor. Inducirani otpor je u funkcionalnoj vezi sa uzgonom (funkcionalna ovisnost sigurno nije linearna a matematički ju je na malim brzinama teško i simulirati i izračunati). Smanjenje uzgona na krajevima krila smanjuje i inducirani otpor. To se može napraviti na više načina (aerodinamičkim vitoperenjem krajeva ili ti promjenom profila, geometrijskim vitoperenjem- trapeznim ili eliptičnim završetkom ili smanjenjem napadnog kuta na krajevima, konstrukcijski - same podignute uške zbog projekcije uzgona )
Imali li smisla experimentirati sa wigletima zbog smanjenja induciranog otpora?
Neke teorije kažu da nema kad je vitkost krila veća od lambda 8.
Kao što je i Omi rekao ako bude dobitka kod planiranja pitanje je kako se bude pokazalo u praćki ili penjanju pod motorom. Možda ukupni dobitak bude negativan.

Ipak kako je doprinos induciranog otpora velik možda netko uporan experimentirajući i postigne dobre rezultate.

usput: imao sam prilike razgovarati sa Joe Wurtzom o konstruiranju njegovih Icona F3j i F3b modela. Za one koji ne znaju on je napravio standard za sadašnje jedrilice toga tipa. Čovjek je aerodinamičar i modele je konstruirao uz pomoć profesionalnih simulatora (brzina 6 m/s do 20 m/s srednja dubina krila oko 220 mm Re ?) . Kad sam ga pitao za točnost simulacija rekao je skoro 100% . Ipak mislim da su Re brojevi kod ovih jedrilica nekoliko puta veći nego kod ff. On je modele optimirao za maximalizaciju visine pri startu. Nema winglete ali ni modeli nisu optimairani za max Cl nego max Cl/Cd (prelet).





Edited by Džonline 2/9/2008 15:47
Top of the page Bottom of the page
Diogen
Posted 2/9/2008 17:43 (#9784 - in reply to #9781)
Subject: Re: Wingleti na F1A



Elite Veteran

5001001002525
Location: Gornji Grad-Medveščak
Đonline, podsjetio si me na bit stvari, zapravo asocirao na neke slićne situacije. U modelarske 'vode' vratio sam se nakon što sam se 3 desetljeća bavio electronic-freak, Ham-radio i slićnim stvarima.
Neki frikovi su ugrađivali neka čudna sklopovska rješenja u svoje 'modele' i nitko zapravo nije znao objasniti kako to djeluje. Tipičan je primjer postupak pri kojem se zvučnički kablovi nekoliko dana tretiraju tekućim dušikom. Nakon toga zvuk je navodno bolji, svi frikovi se kunu da je istina. Svi inžinjeri se smiju tome, vele da je to glupost. Ja ne znam.

Ovdje je donekle slićna situacija: nitko od modelara ne raspolaže opremom, znanjem i sredstvima da izvrši neka labolatorijska ispitivanja, recimo za winglete pri malim Re. Neki vele-da, neki vele -ne !
Ja opet ne znam .
Svi naši FF modeli su bez wingleta, sve naše RC jedrilice ih imaju. Mlada smo ekipa ( ) i jednostavno ponašamo se kao i drugi, pa što ispadne.
prilažem sliku Ventusa od 3,5 m i njegovih wingleta.....pa tko voli ...
Damir



(ventus_vw.jpg)



Attachments
----------------
Attachments ventus_vw.jpg (33KB - 39 downloads)

-----
Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html
Top of the page Bottom of the page
Bobo
Posted 10/2/2011 19:36 (#21430 - in reply to #9591)
Subject: Re: Wingleti na F1A



Extreme Veteran

100100100100252525
Location: Arnhem-Nederland
Novi zavrsetci krila



(untitled.bmp)



(minix_index.jpg)



Attachments
----------------
Attachments untitled.bmp (44KB - 355 downloads)
Attachments minix_index.jpg (60KB - 337 downloads)

-----
Efteling

Top of the page Bottom of the page

Jump to page : 1 2
Now viewing page 2 [15 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread

(Delete all cookies set by this site)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2024 PD9 Software