Search | Statistics | User Listing Forums | Calendars | Albums | RSS
Aeromodelarski forum
Aeromodelarski forum ->  Natjecanja -> F1A,B,C,H -> View Thread

You are logged in as a guest. ( logon | register )

Startanje F1A po jakom vjetru
Moderators: Leki

Jump to page : < 1 2 3 4 5 6 7 >
Now viewing page 4 [15 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Natjecanja -> F1A,B,C,HMessage format
 
Tarik
Posted 21/3/2008 23:05 (#6121 - in reply to #6115)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
hari - 21/3/2008 20:40

sony,hoće li to biti nagrade i za ekipe da i ja nađem još 2 u F1-A ne bi li šta "maznuli" ???
Po pitanju mehkosti kljuka dobro Sony reče,sve je to ovisno od puno faktora,pa neka svako prepozna svoje i sukladno njima postupi prema modelu i samom sebi !!!



Najpametnije!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Top of the page Bottom of the page
Lovac
Posted 22/3/2008 11:36 (#6130 - in reply to #6112)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru


Member

25
Location: Zagreb (ex. Karlovac)
Tarik - 21/3/2008 19:47
Samo malo ,znam ja mnogo toga ali.... ja sam samo pitao otprilike koliko kuka treba biti po vjetru recimo 10 m[s jer je u mene bila oko 7 kg kad mi se odbravila . tako da sam pojaco ,, a znam ja da treba ici prema modelu i da treba biti regliran po vjetru .. tako da je sve ok
a takodjer hvala na objasnjenjima


Oprosti Tarik, prvo da ti odgovorim na pitanje.
Što se tiče kuke za taj vjetar smatram 8 - 12 kg pravom mjerom. Ako je možeš podešavati 8 kg za srednji vjetar 5-6 m/s i 10 kg za jači vjetar 7-8 m/s, 12 kg za 9-10 m/s . Nekima se sviđa jača kuka i možeš si dozvoliti to ukoliko imaš beskompromisne vrhunske modele.

Molim te kao prvo, nemoj sve što je napisano shvatiti osobno, jer si otvorio jednostavnim pitanjem jednu vrlo zanimljivu temu koja je prerasla u nešto sasvim drugo.
Druga je stvar na kojem nivou razgovaramo: rekreativno-natjecateljskom ili vrhunsko natjecateljskom.
Npr. oba slučaja treba ići prema modelu, a razlika je samo kada ćeš KRENUTI prema modelu.
Ili da model treba biti regliran po vjetru, a razlika je da taj model više NIKADA neće biti vožen po slabom vjetru.
No, to je moje osobno mišljenje i

Darijo tu leži i odgovor na pitanje da li se vraćam.
Ne vraćam se još. Želio bih da sve bude vrhunsko, želim beskompromisne modele, jedno 4-5 komada a za sada nemogu osigurati dovoljno vremena za treniranje. Tako da mi je sada sve u fazi prazne fiks ideje. Možda kada shvatim da su me godine pregazile i da sam sposoban jedino za druženja uz natjecanja možda se vratim sa dva tri poslušna allaround modela.

E, a sada da se vratim na pitanje jakog vjetra.

Smatram da je elektronac tu puno bolji od mehanike. Razlozi su:
1. omogućava da položaj horzića na sajli bude nezavisan od položaja u buntu (programirana putanja bunta)
2. bolji elektronci omogućavaju različiti položaj horizontalca prilikom vuče na sajli i u krugu na sajli.
3. mogućnost dva tri različita programa npr za srednji vjetar 5-6 m/s i jači vjetar 7-8 m/s
4. mogućnost odvojenog wingwinglera za slučaj da model ima jaku povezanost kuta wingwiglera i kuta horizontalca (jako mijenja smjer promjenom tih kuteva) pri različitim brzinama
5. za extremiste - dodatno navlačenje nakon otvaranja kuke prije bunta za nabijanje još brzine - normalno ako to model dopušta
6. a ja bi još htio nekih 0,8 do 1,5 sekundi kašnjenja vertikalca (kormila smjera) od trenutka kad kuka ode u prednji položaj. Mislim da bi to pomoglo jer je izvlačenje iz kruga najkritičniji trenutaj leta pri jakom vjetru. Ne bih pretjerivao s vremenom da model opet ne ode u krug. Stvar je dobra i za ubrzavanje krugova po srednjem vjetru jer možeš forsirati krug a nakratko cimnuti sajlu da resetiraš tih 0,8 do 1,5 sekundi i kormilo praktički ostaje u krugu a sajla ti je napeta i izvlači model iz kruga.

Pa sada da treba birati, ja bih za vjetar stavio obavezno elektroniku, a ako već mora mehanika onda za mirnije vrijeme.

Toliko od mene
Puno pozdrava
Lovac

P.S. što jači vjetar to bi zastavica trebala imati manje otpora, ali to je jedna druga tema. Bok
Top of the page Bottom of the page
sony
Posted 22/3/2008 13:04 (#6134 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Expert

10001001001002525
Location: Mostar
Po meni ,,,sve odlično,, osim par sitnica ??
---------Npr. oba slučaja treba ići prema modelu, a razlika je samo kada ćeš KRENUTI prema modelu.
Sasvim je normalno ,da se ide prema modelu,ali to rade ""skroz "" početnici po sistemu izvuci- otkači,, ili ko pravi 2-3 kruga i ajmo gore !!
U suprotnom stalno ići prema modelu,, odvuče te model na kraj ledine niz vjetar i ........
----------
---------Ili da model treba biti regliran po vjetru, a razlika je da taj model više NIKADA neće biti vožen po slabom vjetru.
Zašto "Nikada "",, kakav je problem pogotovu sa elektr. ili mehanikom sa par potrza šrafcigerom prereglirati za mirnije vrijeme ??

-----

Top of the page Bottom of the page
hari
Posted 22/3/2008 18:43 (#6153 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010025
Location: Bihać
Dobro Lovac kaže,to prilaženje modelu pri startu je neminovno,no ja sam znao startati po takvom vjetru da pored trka pod model moram imati još 15 tak m sajle koju sam u trenutku podvlačenja prilično brzo morao propuštati između zaštićenih prstiju i dovesti ga iznad glave tj malo iza.Opet dolazimo na onu da je to do modela i onih masu drugih faktora!Ostalo mahanje nakon ove faze je opet posebna priča,a to što Sony kaže za par poteza šrafcigerom i nije baš tako jer različite brzine vjetra različito odvijanje-zavijanje.Nije to baš ni kod elektronike tako lako ,a kamolo kod mehanike!Zato ja i hoću pomal prelaziti na struju.Dobro Lovac reče i to da ovisi o kojem nivou modela i modelara pričamo,a ovdje pričamo o različitim pa i onima kojima ni ja sam nisam dorastao !Kako god tema je zanimljiva i ja samo znam da za moj budući rad treban model samo za to i treninge samo takve uvjete jer u eri klimatskih promjena vjetrovi su sve češći i jači pa i onda kad ih najmanje očekujemo(doba godine,teritorij) !!!!
Top of the page Bottom of the page
sony
Posted 22/3/2008 21:35 (#6173 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Expert

10001001001002525
Location: Mostar
Ma ja !!! sve smo se mi ispričali fino i ispravno --ALI - Teorija je jedno a praksa drugo !!
Što neznači da teorija nije dobra,, čak naprotiv korisna je !!
A vrlo važan faktor je i da vjetrova ima "raznih "--jugo ,,zna bit jak ali je bar konstantan.,,zapadni ,pa i neki sjever nije strašno,, sve dok nedodješ
do BURE ,,,pa kad vozaš model na nekih 5-8 m/s a najednom te "bubne " u čelo nešto od 17-20 m/s e to ti je tek sr.......
-----

Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 22/3/2008 22:25 (#6177 - in reply to #6173)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
sony - 22/3/2008 21:35

Ma ja !!! sve smo se mi ispričali fino i ispravno --ALI - Teorija je jedno a praksa drugo !!
Što neznači da teorija nije dobra,, čak naprotiv korisna je !!
A vrlo važan faktor je i da vjetrova ima "raznih "--jugo ,,zna bit jak ali je bar konstantan.,,zapadni ,pa i neki sjever nije strašno,, sve dok nedodješ
do BURE ,,,pa kad vozaš model na nekih 5-8 m/s a najednom te "bubne " u čelo nešto od 17-20 m/s e to ti je tek sr.......


Nema nista gore sto jest jest
Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 22/3/2008 22:28 (#6178 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
Kad te "RAFAL" bubne sto jes jest!!
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
hari
Posted 22/3/2008 23:18 (#6190 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010025
Location: Bihać
Kerko "Rafala" !
Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 23/3/2008 10:33 (#6195 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
Sve ti mislis da puse konstantno,ali odjednom te "BUBNE"
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
Tica
Posted 24/3/2008 08:58 (#6216 - in reply to #6177)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010025
Location: SFRJ
E to što te bubne je uglavnom termika.Ali fatalna
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 24/3/2008 20:30 (#6228 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
Evo jedno pitanje
Nasao sam jednu sajlu konac zove se BERKLEY , iz Amerike je, 100LB ili 45 kg
mozel se sa njom startati po blagoj termici ili po mirnom vremenu. jer nisam je probao pa da je djabe ne uzimam!!!????????????
Top of the page Bottom of the page
Bobo
Posted 24/3/2008 20:49 (#6229 - in reply to #6228)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

100100100100252525
Location: Arnhem-Nederland
Moze sa 100lb,kad hoces.Samo je moras probati kakva je na cvorovima!
-----
Efteling

Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 24/3/2008 21:15 (#6230 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
Znaci da lapim dok je jos u radnji
Top of the page Bottom of the page
Lovac
Posted 25/3/2008 09:37 (#6235 - in reply to #6230)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru


Member

25
Location: Zagreb (ex. Karlovac)
Tarik - 24/3/2008 21:15

Znaci da lapim dok je jos u radnji


Ako je Dynema tj Spectra meni je bilo i dosta pouzdano.
Ali obavezno za rukovanje i protiv čvorova potrebno je preko navuči Dakron crijevo.
Ja sam vozio doljnjih 15 metara i gornjih 2 metra. (ono što je stalno u rukama ili na zemlji)
Krajeve Dakrona zašiješ za glavnu sjlu tako da uopče nemaš čvorova i ne prekidaš glavnu sajlu.

Lovac
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 25/3/2008 19:52 (#6242 - in reply to #6235)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
Lovac - 25/3/2008 09:37

Tarik - 24/3/2008 21:15

Znaci da lapim dok je jos u radnji


Ako je Dynema tj Spectra meni je bilo i dosta pouzdano.
Ali obavezno za rukovanje i protiv čvorova potrebno je preko navuči Dakron crijevo.
Ja sam vozio doljnjih 15 metara i gornjih 2 metra. (ono što je stalno u rukama ili na zemlji)
Krajeve Dakrona zašiješ za glavnu sjlu tako da uopče nemaš čvorova i ne prekidaš glavnu sajlu.

Lovac


OK ja ti to napravim pola pola Prvih 25m obicna sajla pa vezem preko virble, pa onda ovaj konac i to je to, nema cvorova.. i nepuca
Top of the page Bottom of the page

Jump to page : < 1 2 3 4 5 6 7 >
Now viewing page 4 [15 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread

(Delete all cookies set by this site)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2024 PD9 Software