| ||
|
You are logged in as a guest. ( logon | register ) |
"FAI F5J" - NDP F5J Noršinci 2011 24.9.2011 Moderators: belovic, dlaka Jump to page : 1 Now viewing page 1 [15 messages per page] | View previous thread :: View next thread |
Natjecanja -> F5J | Message format |
belovic |
| ||
Extreme Veteran Location: Međimurje | U tijeku su pokusna natjecanja u kategoriji F5J po pravilima koja je usvojio FAI u travnju ove godine. Posto mi je na papiru sve to izgledalo dosta komplicirano odlucio sam, da se uzivo uvjerim i upoznam sa tim "novim" a nadam se i zadnjim pravilima po kojima bi se trebalo letjeti od pocetka iduce godine. Tako je odluceno, da se nesluzbeno drzavno prvenstvo Slovenije leti u "velikoj" kategoriji po pravilima FAI, dok se "mala" klasa leti po starom sistemu dakle vrijeme motora ulazi u vrijeme trajanja. E da ne zaboravim spomenuti jos spektakularni nastup akrobatskog pilota P.Podlunskega (ujedno je i clan MK Ftic te prema rijecima domacina i odlican pilot akro modela) te koji se pobrinuo da skoro ostanem bez haube na autu ))
Modelarski pozdrav, Belovanovic ----- Što je to EPOXY smola? EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. | ||
Site Sponsor | my ad code here... | ||
Daniel |
| ||
Veteran Location: Čakovec | Čestitke na osvojenom 2. mjestu. Šteta što se kod naših susjeda ova, nekad vrlo popularna i masovna kategorija, pretvorila u kategoriju s prilično malim brojem natjecatelja. Najvjerojatnije su česte promjene pravilnika zaslužne za smanjen interes natjecatelja. Kod nas je zadnju godinu također bilo nekoliko izmjena, što je vjerojatno također obeshrabrilo određen broj natjecatelja, tako da se početna zainteresiranost za ovu kategoriju prilično smanjila, pa nas se u zadnje vrijeme jedva skupi desetak. Mislim da prečeste i prevelike promjene pravilnika ne doprinose kvalitetnijem natjecanju, a pogotovo ako se broj natjecatelja s vremenom smanjuje. Iako sam pristalica smanjenja rada motora sa 40 na 30 sec., bojim se da bi još jedna promjena pravilnika, uz neke druge najavljene promjene, učinila upravo to što se događa kod naših susjeda. | ||
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | Daniel - 26/9/2011 11:11 Kod nas je zadnju godinu također bilo nekoliko izmjena, što je vjerojatno također obeshrabrilo određen broj natjecatelja, tako da se početna zainteresiranost za ovu kategoriju prilično smanjila, pa nas se u zadnje vrijeme jedva skupi desetak. Mislim da prečeste i prevelike promjene pravilnika ne doprinose kvalitetnijem natjecanju, a pogotovo ako se broj natjecatelja s vremenom smanjuje. Iako sam pristalica smanjenja rada motora sa 40 na 30 sec., bojim se da bi još jedna promjena pravilnika, uz neke druge najavljene promjene, učinila upravo to što se događa kod naših susjeda. Mislim da su naše promjene najmanje "zaslužne" promjene pravilnika. Mala analiza naših promjena: 1. Skračivanje rada motora sa 60 na 40 sec. - moj model pod motorom prosječno penje oko 5,5 m/s, dakle, za 40 sec to je 220 metara, ako bi motor radio 60 sec, visina bi bila 330 metara. Napominjem da su moje visine negdje oko sredine današnjih natjecatelja. Dakle, mislim da je i 40 sec. previše. Uz to, onaj tko ima bolji motor, elisu ili bateriju, tj brže penje, dužim radom motora razlika u visini je sve veća(primjer: brzina penjanja 4 m/s, rad motora 30 sec = 120 metara, a kod 5 m/s je 150 metara; brzina penjanja 4 m/s, rad motora 60 sec = 240 m, a kod 5 m/s = 300 metara). 2. Provođenje tekme bez finalnih letova: - kako nismo vezani vitlima kao kod F3J, tekma se može provoditi da svatko leti sa svakim, te samim tim finale gubi smisao. Finale ima smisla kad je velik broj natjecatelja, 40 i više, pa najboljih 9 - 12 lete finale, a kako nas ima manje od 20, ne vidim smisao finala (primjer DP Ludbreg: od ukupno 11 natjecatelja, 6 najboljih bi išli u finale). Ovako je i slabijim natjecateljima zanimljivije jer svi lete sve turnuse. 3. Uvođenje kontrolnog sklopa - nakon prvog (Sisak) pokusnog natjecanja sa sklopom, održana su još 4 (Varaždin, Čakovec, Ludbreg i DP Ludbreg) na kojima se još uvijek, unatoč odlukama MK sklop nije koristio. Iz tog smo razloga na zaprešićku tekmu najavili da je upotreba sklopa obavezna. I to su sve promjene koje su se dogodile od kad se F5J leti u Hrvata. Modeli, motori, elise, broj servoa, baterije- sve je ostalo isto. Pa, recite mi, koja je od tih promjena "otjerala" ekipu iz kategorije??? U prvoj tablici su nabrojane sve tekme od 2007. do danas, sa ukupnim brojem natjecatelja, te brojem juniora. Vidi se i prosijek broja natjecatelja po tekmi za svaku godinu. U drugoj su tablici popisani svi natjecatelji sa svim nastupima po godinama. Od prvih 18 samo Vitić, Slatki i Triplat nisu nastupili u 2011. a za njih sigurno nije razlog promjena pravilnika. Samo prvih 20 ima 10 i više nastupa. Juniora svake godine ima sve manje zato jer prestaju biti juniori. Sve kategorije su nam u padu, pa tak i F5J.
Edited by dlaka 26/9/2011 16:16 (tablica broj natjecatelja.jpg) (svi natjecatelji.jpg) Attachments ---------------- tablica broj natjecatelja.jpg (103KB - 346 downloads) svi natjecatelji.jpg (182KB - 347 downloads) ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
Džonline |
| ||
Veteran Location: Fort Huachuca | Daniel - 26/9/2011 11:11 Čestitke na osvojenom 2. mjestu. Šteta što se kod naših susjeda ova, nekad vrlo popularna i masovna kategorija, pretvorila u kategoriju s prilično malim brojem natjecatelja. Najvjerojatnije su česte promjene pravilnika zaslužne za smanjen interes natjecatelja. Kod nas je zadnju godinu također bilo nekoliko izmjena, što je vjerojatno također obeshrabrilo određen broj natjecatelja, tako da se početna zainteresiranost za ovu kategoriju prilično smanjila, pa nas se u zadnje vrijeme jedva skupi desetak. Mislim da prečeste i prevelike promjene pravilnika ne doprinose kvalitetnijem natjecanju, a pogotovo ako se broj natjecatelja s vremenom smanjuje. Iako sam pristalica smanjenja rada motora sa 40 na 30 sec., bojim se da bi još jedna promjena pravilnika, uz neke druge najavljene promjene, učinila upravo to što se događa kod naših susjeda. Nepodnošljiva lakoća zaključivanja!? Kako objasniti smanjenje broja natjecatelja u kategorijama gdje se nije ništa mijenjalo desetljećima? | ||
Daniel |
| ||
Veteran Location: Čakovec | Džonline - 26/9/2011 16:13 Nepodnošljiva lakoća zaključivanja!? Kako objasniti smanjenje broja natjecatelja u kategorijama gdje se nije ništa mijenjalo desetljećima? Možda djelomično i zbog ovakvih zajedljivih komentara? Damir, sviđa mi se tvoja detaljna analiza natjecanja posljednjih 5 godina u elektro kategoriji, koja na kraju ipak pokazuje da je sve manji interes za natjecanja. Uz odustajanje određenog broja natjecatelja, mislim da je veći problem nezainteresiranost novih potencijalnih natjecatelja, prije svega mladih. Točno da je bilo samo nekoliko promjena pravilnika, ali iz vlastitog iskustva znam da svaka promjena pravilnika iziskuje od svakog natjecatelja određene promjene koje će morati prihvatiti, bilo da se radi o samoj promjeni na modelu, opremi ili načinu letenja. Kada se netko odluči na natjecanje, prije svega želi jasna i jednostavna pravila igre. Već sam rekao da mi se sviđa ideja od 30 sec. rada motora, ali se bojim da će svaka promjena pravilnika odbiti određeni broj natjecatelja. Iskreno se nadam da griješim. | ||
Diogen |
| ||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Pad interesa može biti posljedica ekonomske krize, ali mislim da su trenutačno uspješni modeli u F5J-N tehnološki vrlo napredni i samo ih nekolicina takmičara može izgraditi. ( a i tako smo svi preostali 'nekolicina' . Time otpada svaka motivacija za početnika, jer sa svojim modelom ispada smiješan. Mene nije briga za moje rezultate, nemam niti dobrih rezultata niti ambicija, tekmam se iz gušta, a to od početnika ne možemo očekivati, za što bi 'grizao' ! Pad interesa u FAI kategorijama F1A,B,C ... F3J, F3K.. nebi komentirao, tko to danas može financijski pratiti., mislim na masovnost potencijalnih učesnika. Da nema F1N , gdje bi se tekmalo više od tucet modelara? Večina današnjih 'novajlija' ne ulazi u ovaj hobi preko klubova, pa ne prolaze one tečajeve kao mi nekada, nemaju pojma, pričaju gluposti po Forumima: horizontalni stabilizator je 'stražnje krilo', 'malo krilo', kada ih pitaš 'gdje ti je težište na modelu'- blijedo te gledaju. Danas je u igri depron i stiropor te jeftina roba iz Kine, za takmićenje i FAI kategorije ne zna se, ne pita se. Na lokalnom susretu 'Zagista' ima više modelara nego li na našim tekmama (izuzev F1N). U subotu, 24.9 spontano nas se okupilo tokom dana preko 30 modelara, a 2/3 je letjela 'stiropor', a ja sam sa F5J bio čudak i crna ovca :-) Ako želimo animirati barem onaj juniorski dio tih 'stiropor letača' mislim da je vrijeme prilagoditi se stvarnosti, a to su pjenasti umjetni materijali i modeli jednostavne izrade, kategorija ma kakva bila, što jednostavnija F3P...Zagi, bilo što, jer bez rada u klubovima i održavanjem takmićenja koja omogućavaju masovnost učešća, prevoriti ćemo se u ono što jesmo, manjinska skupina zrakoplovnih modelara koja brije na neke 'kategorije' i 'čudne modele' koje nitko ne razumije. Damir Edited by Diogen 27/9/2011 00:48 ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||
Jump to page : 1 Now viewing page 1 [15 messages per page] |
Search this forum Printer friendly version E-mail a link to this thread |
(Delete all cookies set by this site) | |
Running MegaBBS ASP Forum Software © 2002-2024 PD9 Software | |