Search | Statistics | User Listing Forums | Calendars | Albums | RSS
Aeromodelarski forum
Aeromodelarski forum ->  Trgovina -> Kupujem -> View Thread

You are logged in as a guest. ( logon | register )

Towline za F1A
Jump to page : 1 2
Now viewing page 1 [15 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Trgovina -> KupujemMessage format
 
h.kreso
Posted 11/8/2007 13:44 (#1591)
Subject: Towline za F1A



Extreme Veteran

500252525
Location: Varaždin
Pozdrav,

kako je moj debi sa F1A na Kmochovom memorijalu prošao vrlo dobro za mene, mada sam odvozio samo pola tekme, imao sam problema sa sajlom. Ono čega sam se najviše plašio a to je da li ću znati da se kuka otvorila i da li sam bacio sajlu sa otvorenom kukom ustvari i nije problem jer se osjeti, dogodila mi se druga nezgoda. Preslaba sajla! Prva nezgoda mi se dogodila nakon otvaranja kuke i tek tada sajla puca, a drugi put nažalost puca kod zatvorene kuke. Nakon dugog gledanja dalekozorom hoće li model uhvatiti padina i otići nebo pod oblake (što se nažalost dogodilo nekolicini takmičara) nenadano se model počeo spuštati i završava vrlo blizu ceste i one bare na početku livade.

Za sajlu sam koristio vrlo debelo ribičko uže, koje bi trebalo izdržati oko 50 kg, ali je očito da se na mjestima gdje se napravi čvor nekako oslabi i tu je pucala.

Zato pitanje za iskusne FF takmičare. Gdje kupiti pouzdanu sajlu?



Top of the page Bottom of the page
Site Sponsormy ad code here...
Omi
Posted 14/8/2007 17:30 (#1608 - in reply to #1591)
Subject: RE: Towline za F1A



Elite Veteran

5001001001002525
Location: Karlovac
Za početak možeš potražiti Fireline cca 50kg.

U pitanju je crni monofilament Dyneeme.

Košta oko kunu po metru.

Traje cca 50 startova

Edited by Omi 14/8/2007 17:35

-----
__________________
Veseli i zdravi bili
Top of the page Bottom of the page
h.kreso
Posted 14/8/2007 21:51 (#1612 - in reply to #1591)
Subject: Re: Towline za F1A



Extreme Veteran

500252525
Location: Varaždin
Našao sam na netu neke tablice od Dyneeme, debljina od 1.05 izdrži 90 kg. Nadam se da nešto takvo imaju u Skorpionu.

Isto tako sam našao i u Americi jedan shop koji prodaje 305 m za 55$ kevlar, isto 90 kg, ima i manje i tanje. Ali je problem kaj ne primaju kartice, nego samo preko banke, ako sam dobro shvatio kaj piše na netu

Top of the page Bottom of the page
Omi
Posted 14/8/2007 22:12 (#1613 - in reply to #1612)
Subject: Re: Towline za F1A



Elite Veteran

5001001001002525
Location: Karlovac
http://cgi.ebay.com/Power-Pro-Braided-Spectra-Line-100-lb-x-500-yd-...
09QQcategoryZ62142QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem


Paypal /shipping worldwide
-----
__________________
Veseli i zdravi bili
Top of the page Bottom of the page
Leki
Posted 16/8/2007 17:42 (#1626 - in reply to #1613)
Subject: Re: Towline za F1A



Elite Veteran

50010010010025
Location: Zaprešić
Pozdrav,
Nakon dugo vremena da se javim

Dosta sam isprobavao razne "špage" za A2 i iskreno još nemam odgovor.

Ako želiš maksimum onda zaboravi flaks, kevlar, dacron posebno. Jednostavno su predebeli s obzirom na potrebnu čvrstoću.

Iskustva:
Fireline ... debljina oko 0.8 (najdeblja nanašem tržištu)
Brzo se troši- izcufa se, za današnje letenje jednostavno preslaba, jedina dobra stvar da je relativno kruta pa se ne petlja.
Potrošio sam 5-6 sajli. Jedan veliki problem je i kvaliteta.. jednostavno daš hrpu novaca a ono špaga trula.. desilo se da je jedna rola bilo toliko loša da si mogao kidati špagu rukama...
Zaključak kakve si sreće s kvalitetom, polako je i zastario takav tip dyneme kao materijala (ima boljih).

Probao Whiplash .. super tanka.. najbolja po pitanju abrazije, ali jedan veliki minus je čvor. Jednostavno čvorovi nisu u stanju izdržati. Još jedan minus je da se stalno petlja.
Zaključak hrpa love za ništa. Eventualno za F1H.

Spiderwire. fakat dobra špaga na prvi pogled. Ultra tanka, glatka.. ali jednostavno ne izdrži na čvoru. po meni preslaba.
Kad sam početo koristiti tu špagu saznao sam nešto što mi nikako nije jasno, a to su EU i USA oznake nosivosti. Do tada sam zdravo seljački pretvarao LB u KG i to je velika pogreška. Izgleda da se u USA nosivost gleda na trzaj... dok u EU na postepeno istezanje (nisam siguran) ali siguran sam da za istu špagu (dijametar) amerikanci pišu 60 LB dok u EU 50 KG.
Tu dolazi do problema da je u EU teško i za nabaviti jače špage jer jednostavno se ni ne uvoze,, nema ih u prodaji.
Zaključak: mislim da bi USA 100 LB bila ok (ja sam imao EU 56 ili 65 kg)

Spectra Stamov. Ništa posebno..vjerojatno neko non brand bulk sh*it.
Preslaba za F1A.

Tufline XP To letim sada. Nabavio u Njemačkoj www.angel-ussat.de i bio sam sreće da je špaga s USA tržišta.
Mekana je , dosta tanka, žuta, i relativno ok na abraziju. Letim 100 i 130 LB.

Želja mi je probati FINS PRT BRAID ...ali nemoguće ju je nabaviti. po pisanjima u testovima to bi moglo biti idealno za našu primjenu. Jaka svojstva s obzirom na abraziju i čvor. Ali nigdje je ne možeš kupiti .

Danas sam naručio neke nove tipove špage.. iz USA koji mi se čine zanimljivim, pa ako dođe super bedem testiro.

Generalno:
U svakom slučaju ispod 100 LB (0.6 mm) ni jedna špaga nije za upotrebu. S 130 LB (0.8 mm) si 99% siguran da ti neće puknut prilikom starta. Također najviše pažnje treba obratiti na vezanje.. ima po netu hrpa savjeta pa jednostavno probaj. Ja kod čvora koristim dakron kroz koji provučem špagu kako bi čvor bio što mekši za špagu. U slučaju pojave čvora na sajli kod letenja gotovo sigurno puca kod prvog natezanja. Čvorovi su najveći problem Spectre, Dyneme, microdyneme te oslabljuju špagu i za 50%. Također zaboravi natezanje špage po zemlji nakon starta, jednostavno odmah namotaj i onda traje.
Problem je kaj to puno košta ..daš 50 EURA za špulu i onda ispadne loša.. pa ajmo tražit bolju. I tak godinama čitaš po ribičkim forumima, peglaš karticu.. platiš pa ne dobiješ.

Sajla je za bant dosta bitna, po meni koliko je postotno tanja toliko je i postotno veća brzina. Znam da zvuči nevjerojatno ali kad probaš jednostavno nije za vjerovati kolika je razlika.

Sretno pa javi kaj si kupil.
Pozdrav Leki


-----
Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
Top of the page Bottom of the page
dfurdi
Posted 16/8/2007 18:52 (#1627 - in reply to #1591)
Subject: Re: Towline za F1A


Regular

2525
Location: Zadar
Ima u streličarstvu interesantnih materijala za izradu tetiva i servinga, tipa fast flight, asb dyneema... Prosurfajte malo, kod nas se mogu nabaviti u trgovini cico sport u Varaždinu. Nikad to doduše nisam isprobavao na free flight modelima, al kad vidim kud ide ova rasprava mislim da ti materijali imaju itekakvog potencijala.
Top of the page Bottom of the page
Dražen
Posted 16/8/2007 22:31 (#1628 - in reply to #1627)
Subject: Re: Towline za F1A



Expert

10001001001002525
Location: Jarun / ZG

sve ovisi kolko košta 50 metara...

-----
.
fala q_cu i Zaprešić ima Svjetskog Prvaka...
.
Top of the page Bottom of the page
Diogen
Posted 17/8/2007 09:47 (#1629 - in reply to #1628)
Subject: Re: Towline za F1A



Elite Veteran

5001001002525
Location: Gornji Grad-Medveščak
Leki je napisao:' Sajla je za bant dosta bitna, po meni koliko je postotno tanja toliko je i postotno veća brzina. Znam da zvuči nevjerojatno ali kad probaš jednostavno nije za vjerovati kolika je razlika.'

Hvala Leki za iscrpno tumačenje o sajlama. Sada stvarno više ne znam što kupiti u Scorpionu i za početnički F1H
Nije mi jasno zašto negativan stav o kevlaru ? Izgleda mi jako otporan na abraziju (naročito one tvrde i oštre travuljine po Bjelopolju) i jedva sam ga rezao kirurškim skalpelom na dasci? Činjenica je da za presjek od 0,4 mm dobiješ čvrstoću od samo 12 kg (dali trzajnu?)
Najinteresantniji je onaj dio o debljim i tanjim sajlama, npr. sajla od 0,8 mm u dužini 50 metara ima frontalni presjek od 400 cm2, sajla od 0,6mm pak 300cm2 i kada se to usporedi sa frontalnim presjekom jednog prosječnog F1H modelčića od 150 cm2 ispada da je sajla najveći problem kod starta. No, ako uzmemo u obzir činjenicu da kod starta model prelazi najveći relativni put (u odnosu na sajlu) i ima najveću kutnu brzinu ispada pak da je utjecaj debljine sajle za početnički (ne bunt) start manji, naročito ako 80% frontalnog presjeka modela pripada aerodinamičkim površinama (uzgon).
Koliko je to zapravo točno ?
LP,
Diogen
-----
Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html
Top of the page Bottom of the page
h.kreso
Posted 17/8/2007 10:51 (#1630 - in reply to #1591)
Subject: Re: Towline za F1A



Extreme Veteran

500252525
Location: Varaždin
Kupio sam Dyneemu negdje oko 0.7 mm i ima oznaku 70 kg, za F1H sam uzeo nešto tanju sa oznakom 24 kg. Ako je za 50 startova, ispadne 2 kn start

Ono kaj sam našao u Americi je ovo: http://www.members.aol.com/bmp4carbon/ pa ću riskirati još kojih stotinjak kuna i probati nešto naručiti.
Top of the page Bottom of the page
Leki
Posted 17/8/2007 11:34 (#1631 - in reply to #1627)
Subject: Re: Towline za F1A



Elite Veteran

50010010010025
Location: Zaprešić
dfurdi - 16/8/2007 18:52

Ima u streličarstvu interesantnih materijala za izradu tetiva i servinga, tipa fast flight, asb dyneema... Prosurfajte malo, kod nas se mogu nabaviti u trgovini cico sport u Varaždinu. Nikad to doduše nisam isprobavao na free flight modelima, al kad vidim kud ide ova rasprava mislim da ti materijali imaju itekakvog potencijala.


Sve sajle koje sam nabrojao su većinom Dynema-koja je po svojstvima trenutno najjača stvar. Razlika je u mješavini s ostalim komponentama (teflon, smole, gel..) i najviše u sistemu obrade.
Nama treba ono što je i ribičima najbitnije... mali dijametar, velika čvrstoča, otpornost na abraziju, dobra svojstva čvora, minimalna rastezljivost.
Teško da se može naći nešto što oni nisu isprobali, s obzirom na industriju ribolova ispada sa se sve "super špage" ionako rade prvenstveno za ribiče.
-----
Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
Top of the page Bottom of the page
Leki
Posted 17/8/2007 12:37 (#1632 - in reply to #1629)
Subject: Re: Towline za F1A



Elite Veteran

50010010010025
Location: Zaprešić
Diogen - 17/8/2007 09:47
Hvala Leki za iscrpno tumačenje o sajlama. Sada stvarno više ne znam što kupiti u Scorpionu i za početnički F1H
Nije mi jasno zašto negativan stav o kevlaru ? Izgleda mi jako otporan na abraziju (naročito one tvrde i oštre travuljine po Bjelopolju) i jedva sam ga rezao kirurškim skalpelom na dasci? Činjenica je da za presjek od 0,4 mm dobiješ čvrstoću od samo 12 kg (dali trzajnu?)
Najinteresantniji je onaj dio o debljim i tanjim sajlama, npr. sajla od 0,8 mm u dužini 50 metara ima frontalni presjek od 400 cm2, sajla od 0,6mm pak 300cm2 i kada se to usporedi sa frontalnim presjekom jednog prosječnog F1H modelčića od 150 cm2 ispada da je sajla najveći problem kod starta. No, ako uzmemo u obzir činjenicu da kod starta model prelazi najveći relativni put (u odnosu na sajlu) i ima najveću kutnu brzinu ispada pak da je utjecaj debljine sajle za početnički (ne bunt) start manji, naročito ako 80% frontalnog presjeka modela pripada aerodinamičkim površinama (uzgon).
Koliko je to zapravo točno ?
LP,
Diogen


Dobar put si uzeo za razmišljanje. Samo još dodaj največi dio otpora kod sajle a to je istitravanje (koliki je onda presjek?). A tu je i problem br.2 ZASTAVICA (ogromna bremza s obzirom na flater i uzrok dodatnog istitravanja sajle).
Lovac (Damir Lovinčić) je prije 7-8 godina napravio odličnu matematičku studiju i po proračunima glavni otpor je baš u tom djelu.

Priča KG - LB

Škorpion dučan u ZG
špaga SPIDRWIRE Stelth 0,38 56,20 kg 245.00 kn I sad ispada da je to 130 LB
Proizvođač www.spiderwire.com za taj dijametar kaže da je to 60 LB dakle duplo slabije. Koliko vidim za te role najjača je 80LB.
Sad ili sam ja blesav kod pretvaranja ili....


Kod A1 flaks je najbolji s obzirom na opterečenje od 2 KG pa se još poprilično istegne. Također nema vrtenja da bi trebao krutost. Kod bunt A1 ja bi išao na florocarbon flaks. Jednostavno špaga nije za klince jer se previše petlja i nema amortizacije.

edit:
najbolji izbor i dobre cijene (upla manje nego u EU) ima www.cabelas.com ali smradovi neznaju gdje je Hrvatska i badava im ja objašnjavam oni jednostavno kažu ne šaljemo u HR dok za Sloveniju , Srbiju, Albaniju, Grenland nema problema??

Kevlar- nije da imam negativan stav ali spectra a pogotovo dynema su noviji i višestruko čvršči materijali. Kod abrazije je ista stvar, problem je cufanje a toga ima i kod kevlara.


Edited by Leki 17/8/2007 12:56

-----
Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
Top of the page Bottom of the page
Bobo
Posted 17/8/2007 15:49 (#1633 - in reply to #1591)
Subject: Re: Towline za F1A



Extreme Veteran

100100100100252525
Location: Arnhem-Nederland
http://www.utopiatackle.com/prodotti.php?p=Fili%20da%20pesca&m=Fins... Pogledaj na ovom sajtu,kosta 92 eura 500 yardi.Ja cu pogledati u ponedeljak dali je trgovina pouzdana. Pozdrav od Bobe
Top of the page Bottom of the page
Leki
Posted 17/8/2007 17:42 (#1634 - in reply to #1633)
Subject: Re: Towline za F1A



Elite Veteran

50010010010025
Location: Zaprešić
Ja sam ih već pokušao prije kontaktirat, al digići mi se ne javljaju. Žico sam i Rolanda da ih zove..

Probaj ti.. ti si ipak EU
cijena je za Europu ok. iz ovog izađe preko 10 sajli pa 10 EUR za sajlu je ok
-----
Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
Top of the page Bottom of the page
h.kreso
Posted 17/8/2007 21:29 (#1635 - in reply to #1591)
Subject: Re: Towline za F1A



Extreme Veteran

500252525
Location: Varaždin
Ja se isto toplo preporučam za par kompleta
Top of the page Bottom of the page
nenad
Posted 18/8/2007 08:25 (#1641 - in reply to #1591)
Subject: Re: Towline za F1A



Extreme Veteran

500
Location: Varaždin
I ja sam zainteresiran za par komada.
-----
nenad
Top of the page Bottom of the page

Jump to page : 1 2
Now viewing page 1 [15 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread

(Delete all cookies set by this site)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2024 PD9 Software