Search | Statistics | User Listing Forums | Calendars | Albums | RSS
Aeromodelarski forum
Aeromodelarski forum ->  Natjecanja -> F5J -> View Thread

You are logged in as a guest. ( logon | register )

Pravilnik F5J-N 2007
Moderators: belovic, dlaka

Jump to page : 1
Now viewing page 1 [15 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Natjecanja -> F5JMessage format
 
belovic
Posted 16/3/2007 08:39 (#54)
Subject: Pravilnik F5J-N 2007



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje

1.3. Karakteristike radio upravljane jedrilice sa elektromotorom
a) Zajedničke karakteristike:
- minimalna težina: 350 g,
- minimalno opterećenje: 12 g/dm2,
- maksimalno dva servomotora (komande mogu biti samo na vertikalnom i horizontalnom stabilizatoru),
- elisa nemodificirana maksimalno 6 cola ( 6x3 ili 6x3,5 ), spiner maksimalno 30 mm promjera i
- motor nemodificirani tip 400 6 V bez obruča.

b) Pogonske baterije moraju biti sastavljene iz: NiCd, NiMH (maksimalno 7 članaka), Li-Ion, Li-Po (maksimalno 2 članka) ili bilo koji drugi tip akumulatora, s tim da nazivni napon ne prelazi 8,40 V.
c) Nikakvi učvršćeni ili uvlačeći uređaji za zaustavljanje (npr. klin, izbočina u obliku zuba pile, itd.) nisu dozvoljeni za usporavanje modela na zemlji tijekom slijetanja.
d) Radiouređaj treba funkcionirati zajedno sa ostalim uređajima 20 kHz frekvencijskog razmaka. Ukoliko radiouređaj ne zadovoljava taj zahtjev, radna širina frekvencijskog pojasa (max. 50 kHz) treba biti od natjecatelja posebno naznačena.
e) Zabranjen je bilo kakav uređaj za prijenos informacija sa modela ka pilotu.
f) Natjecatelj na natjecanju može koristiti dva (2) modela.
g) Natjecatelj može kombinirati dijelove prijavljenih modela tijekom natjecanja, uz uvjet da tako sastavljen model za let zadovoljava pravila i da su dijelovi pregledani prije natjecanja.
h) Da bi se postigao što raznolikiji poredak u startnim grupama, svaki natjecatelj mora prijaviti dvije različite frekvencije, razmaka najmanje 20 kHz. Natjecatelj može biti pozvan da koristi bilo koju od te dvije frekvencije tijekom natjecanja, uz uvjet da je poziv za promjenu uručen najmanje pola (1/2) sata prije početka turnusa, u pismenoj formi direktno natjecatelju (ili vođi momčadi, ako postoji).
i) Sav balast mora biti sigurno učvršćen u unutrašnjosti modela.

3. Natjecateljski letovi
a) Natjecatelju treba omogućiti najmanje četiri (4), po mogućnosti više, kvalifikacijskih letova.
b) Da bi se dobio konačni poredak, natjecatelji s najvećim zbrojem bodova iz kvalifikacijskih turnusa, lete minimalno dva (2) finalna leta (“fly-off&rdquo.
c) Kod svakog leta natjecatelj ima pravo na dva pokušaja.
d) Prije ponavljanja natjecatelj može popraviti eventualno oštećen model.
e) U slučaju ponavljanja broji se vrijeme postignuto u drugom pokušaju.
4. Ponavljanje
Natjecatelju se dodjeljuje novo radno vrijeme ako:
a) se njegov model sudario u zraku s drugim modelom,
b) trajanje leta nije mjereno od službenog mjeritelja vremena i
c) je njegov let ometan ili prekinut nekim neočekivanim događajem, koji nije pod njegovom kontrolom.
Natjecatelju se dodjeljuje novo radno vrijeme prema slijedećem redoslijedu:
1) u nekompletnoj grupi ili u grupi kojoj se postavi dodatna sletna točka,
2) ako je to neizvedivo, u novoj grupi sa najmanje 4 natjecatelja ponavljača i
3) ako ni to nije moguće, onda u istoj grupi u kojoj je došlo do nezgode.



U slučaju dodatnih pokušaja tijekom turnusa uslijed ponavljanja, bolji od dva rezultata biti će službeni rezultat, osim za pilote kojima je određen novi pokušaj. Za njih je ponovljeni let, zvanični let. Treba napomenuti da u slučaju da natjecatelj nastavi sa startom ili ponovi start nakon otklanjanja smetnji da se smatra da se je odrekao svog prava na novo radno vrijeme.


9. Radno vrijeme motora
9.1. Prvi pokušaj
a) Za korištenje motora je dozvoljeno vrijeme od 60 sekundi. Natjecatelj može u tom vremenu motor uključiti i isključiti koliko puta želi. U tom vremenu može poletjeti kad želi i koliko puta želi.
b) Mjeritelj vremena dužan je natjecatelju odbrojavati zadnjih 10 sekundi vremena dozvoljenog za rad motora.
c) U slučaju korištenja motora nakon radnog vremena motora, let se poništava i boduje sa nula (0) bodova.
9.2. Drugi pokušaj
a) Za korištenje motora je dozvoljeno vrijeme od 60 sekundi.
b) Boduje se samo vrijeme trajanja leta.

10. Slijetanje
10.1. Prije početka natjecanja, organizator mora za svakog natjecatelja odrediti mjesto za slijetanje (sletni krug), uobičajeno na osnovu frekvencije njegova predajnika. Na natjecatelju je odgovornost da uvijek koristi odgovarajuće mjesto za slijetanje.
10.2. Za vrijeme slijetanja službeni mjeritelj vremena mora ostati u sigurnosnom koridoru. Unutar kruga polumjera 15 metara smiju biti samo natjecatelj i jedan (1) pomoćnik.
10.3. Nakon slijetanja natjecatelji mogu odnijeti svoje modele prije isteka radnog vremena, ako pri tom ne ometaju ostale natjecatelje ili modele u svojoj grupi, te ako je bilo slijetanje izmjereno od strane službenog mjeritelja vremena.
10.4. Ako model dodirne pilota ili pomoćnika tijekom slijetanja, ne dodjeljuju se bodovi za slijetanje.



Top of the page Bottom of the page
Site Sponsormy ad code here...
Dražen
Posted 22/3/2007 23:54 (#80 - in reply to #54)
Subject: RE: Pravilnik F5J-N 2007



Expert

10001001001002525
Location: Jarun / ZG

Hej, a što se mjeri u ovoj kategoriji? - trajanje, brzina, krugovi, let bez motora...

u kojoj točki pravilnika je to naznačeno?


-----
.
fala q_cu i Zaprešić ima Svjetskog Prvaka...
.
Top of the page Bottom of the page
Marinko
Posted 23/3/2007 09:06 (#81 - in reply to #54)
Subject: RE: Pravilnik F5J-N 2007



Veteran

100
Location: Koprivnica

Pozdrav

U toj kategoriji se mjeri trajanje leta bez motora a maksimalno 10 min, te precizno slijetanje u točku. Ovaj gore pravilnik ti nije cijeli već samo dio pravilnika. Ja imam pravilnik koji je dogovoreni lani ali se na zadnjem sastanku modelarske komisije nešto mijenjalo a tu zadnju verziju nemam.

Marinko



Edited by Marinko 23/3/2007 09:10
Top of the page Bottom of the page
Dražen
Posted 24/3/2007 19:49 (#95 - in reply to #54)
Subject: Re: Pravilnik F5J-N 2007



Expert

10001001001002525
Location: Jarun / ZG
To bi onda za koju godinu moglo postati masovnije od jotica; jeftinija oprema i nemoraš navlačiti vitlo...
-----
.
fala q_cu i Zaprešić ima Svjetskog Prvaka...
.
Top of the page Bottom of the page
Vilim
Posted 25/3/2007 18:05 (#111 - in reply to #54)
Subject: RE: Pravilnik F5J-N 2007


Veteran

1002525
Location: Karlovac
belovic - 16/3/2007 08:39

Radno vrijeme motora
9.1. Prvi pokušaj
a) Za korištenje motora je dozvoljeno vrijeme od 60 sekundi. Natjecatelj može u tom vremenu motor uključiti i isključiti koliko puta želi. U tom vremenu može poletjeti kad želi i koliko puta želi.
b) Mjeritelj vremena dužan je natjecatelju odbrojavati zadnjih 10 sekundi vremena dozvoljenog za rad motora.
c) U slučaju korištenja motora nakon radnog vremena motora, let se poništava i boduje sa nula (0) bodova.
9.2. Drugi pokušaj
a) Za korištenje motora je dozvoljeno vrijeme od 60 sekundi.
b) Boduje se samo vrijeme trajanja leta.


Molio bih objašnjenje u vezi trajanja leta. Kada sudac počinje mjeriti let? Ulazi li 60 s rada motora u zvanično vrijeme?
Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 26/3/2007 07:59 (#126 - in reply to #111)
Subject: Re: Pravilnik F5J-N 2007



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
60sek motora, gasi motor i leti još 10 minuta.. dakle vrijeme trajanja motora od 60sek ne ulazi u zvanićno vrijeme od 10minuta!
Top of the page Bottom of the page
Vilim
Posted 26/3/2007 22:53 (#151 - in reply to #54)
Subject: RE: Pravilnik F5J-N 2007


Veteran

1002525
Location: Karlovac
Aha, kužim. Znači cijela parada može trajati 11 minuta. U tom slučaju nema taktiziranja i gašenja motora ranije jer se ne isplati. Hvala na odgovoru.

Vilim
Top of the page Bottom of the page
zzechner
Posted 27/3/2007 12:40 (#159 - in reply to #126)
Subject: Re: Pravilnik F5J-N 2007



Elite Veteran

1000
Location: Sisak, Hrvatska
belovic - 26/3/2007 07:59

60sek motora, gasi motor i leti još 10 minuta.. dakle vrijeme trajanja motora od 60sek ne ulazi u zvanićno vrijeme od 10minuta!


Znači li to da "radno vrijeme" nije 10 minuta, nego 11 min (1 min poletanja s motorom i 10 min radnog vremena)?

Mi smo protumačili slijedeće:
- 10 min radno vrijeme u kojem polijećeš, koristiš motor (do 60. sekunde) i nakon zadnjeg gašenja motora počinje mjerenje vremena koje traje do slijetanja.
- Rad motora određuje natjecatelj, te kraći rad motora daje priliku za dulji let. (Onda bi to bilo kao npr. "kraći šlep" kod F3-J...)

?? Teoretski min. trajanje kod max. rada (60 sek) motora = 9 min; a max. trajanje kod min. rada (0 sek) motora = 10 min (ali onda bi trebao startati bez motora, tj. baciti model iz ruke) ??
Top of the page Bottom of the page
Bojan
Posted 27/3/2007 12:56 (#160 - in reply to #159)
Subject: Re: Pravilnik F5J-N 2007



Elite Veteran

100010025
Location: Zagreb

zzechner - 27/3/2007 12:40 Mi smo protumačili slijedeće: - 10 min radno vrijeme u kojem polijećeš, koristiš motor (do 60. sekunde) i nakon zadnjeg gašenja motora počinje mjerenje vremena koje traje do slijetanja. - Rad motora određuje natjecatelj, te kraći rad motora daje priliku za dulji let. (Onda bi to bilo kao npr. "kraći šlep" kod F3-J...)

Krivo ste protumačili!

Usput rečeno, bilo je takvih prijedloga da sam natjecatelj ocijeni kad mu se isplati gasiti motor (reskirati kraće penjanje ili ići na sigurno) i meni se ta varijanta više dopada ali za sada pravilnik kaže drugačije.


-----
Bojan Stürmer

www.aeromodelarstvo.net
Top of the page Bottom of the page
Leki
Posted 27/3/2007 13:50 (#162 - in reply to #160)
Subject: Re: Pravilnik F5J-N 2007



Elite Veteran

50010010010025
Location: Zaprešić
Koliko znam imamo ljude zadužene za tu kategoriju s Belovićem na čelu. MK nije donosila nikakve promjene pravilnika.
Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 27/3/2007 22:47 (#170 - in reply to #54)
Subject: Re: Pravilnik F5J-N 2007



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
Kao što sam već spomenuo radno vrijeme motora od 60 sek. NE ulazi u zvanićno vrijeme od 10 minutan i NE pridonosi samom rezultatu (zbroju bodova od vremena jedrenja i slijetanja u točku)! Samim time smo htjeli na početku izbjeći preveliku razliku među takmićarima i omogućiti koliko - toliko jednakopravne uvjete. Dakle eliminirane su kalkulacije sa radom motora i sve se svodi na jedrenje od 10 minuta te slijetanja u točku!
Makar jest' zanimljivije i neizvjesnije da motor uđe u zvanićno vrijeme ali vjerujem da je za početak i prvu sezonu ispravna odluka da svi krećemo sa istim uvjetima.

Osnovni cilj prve sezone je promocija i demonstracija F5J natjecanja te prikupljanje krtićne mase, koja mi se još uvijek ćini dosta niska. Na moju žalost tek nekolicina modelara je dovršila jedan od onih 15-20 kit-modela koje sam dopremio iz Slovačke i Slovenije, tako da više osim još promocije po modelarskim forumima i pomoći oko same organizacije natjecanja nemogu ućiniti... Vidjet ćemo kako će se stvari odvijati i nakon sezone po potrebi korigirati vrijeme trajanja motora. Bilo kakve druge promjene u pravilniku, mislim da nisu koristne i potrebne, da ne krenemo putem kolega iz Slovenije koji su zbog interesa pojedinaca razbili F5J na 3-4 kategorije i po meni uništili ovu nadasve zanimljivu i lijepu klasu!
Top of the page Bottom of the page

Jump to page : 1
Now viewing page 1 [15 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread

(Delete all cookies set by this site)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2024 PD9 Software