Extreme Veteran
Location: Ludbreg | S obzirom na ovu novu kategoriju i dosta upita oko setupa podjelit
ću s vama iskustva koje sam stekao tjekom jednogodišnjeg tekmanja
u ovoj, po meni odličnoj kategoriji sa puno potencijala.
Motor speed 400 6V sa elisom 6x3 (Graupner)
kod punog gasa i sa 2x Li-po vuće do max 10 A. Mjereno sa
Multiplexovim 400 motorom nazivnog napona 6 V , Graupnerovom
sklopivom elisom 6x3" i Li-po baterijom 2er-Pack Lithium XCell 800 H 20 C.
Svi speed 400 6V motori, bez obzira čiju naljepnicu imaju, koje sam dosad imao
prilike vidjeti i mjeriti pokazuju gotovo iste rezultate. Napominjem da
je po našem pravilniku dozvoljena i sklopiva elisa 6x3,5", ali nju još nisam
uspio nabaviti pa za nju još nemam podataka, mada pretpostavljam da nema
nekih drastičnih razlika. U početku smo koristili i Ni-mh akumulature, ali
se pokazalo da su dosta teže i da se po ničemu ne mogu nositi sa Li-po.
Koristili smo "Ni-Mh Kan 650" sa 7 ćelija
Iz gore navedenih mjerenja predlažem svima koji će koristiti F5J-N pogon:
Regler: maximalne struje barem 15 A
Li-po baterije: maximalne struje pražnjenja barem 20 A
Kapacitet baterije: barem 1000 mAh
Veoma bitna stvar je da vodite računa da napon Li-po ćelija po članku
ne padne ispod 3 Volta po ćeliji (kod paketa od 2 ćelije 6V) jer će te ih
sigurno i nepovratno oštetiti.
Nemojte se pouzdati u cutt off reglera jer kod svih dosad korištenih
reglera, bez obzira što je predviđen za Li-po akumulature, cutt off je
gasio motor tek oko 5 V i "uspio" sam uništit nekolko paketa. Kod nekih
reglera imate prekidač on/off koji gasi BEC ali još uvijek za neke
svoje "potrebe" troši neku struju i događa se da isprazni akumulatore
ispod 1V bez obzira što je prekidač na off. I to me je koštalo 2 paketa.
Zbog toga kad ne letite obavezno otpojte baterije od reglera.
Na takav način sve komponente pogona bit će u "zelenom" i omogućit
će Vam mnogo uspješnih letova, što vam i ja želim.
Vidimo se na nekoj od F5J tekmi. ----- Pozdrav
Mimi |