| ||
|
You are logged in as a guest. ( logon | register ) |
Gradimo opet Moderators: belovic, dlaka Jump to page : < 1 2 3 4 5 6 7 8 ... > Now viewing page 3 [15 messages per page] | View previous thread :: View next thread |
Natjecanja -> F5J | Message format |
fly |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Koprivnica | Bombek - 11/9/2008 14:42 Srebrni mylar se brzo buši jer je jako tanak, a mogo bi i osljepiti kada model počne blicati a moraš ga stalno gledati. a oni deblji prozirni kada bi popeo na 300 metara mislim da ga nebi vidio uopće. pa staviš sunčane naočale i ne oslijepiš..ili one za varenje ----- Luka Krušec, CRO 1722 www.atelierfly.com | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
banjac |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veteran | a sljedeća kombinacija: air span + 1 sloj laka sa malim dodatkom glicerina + nakon lakiranja dok je lak "friški" komadom vate kružno "polirati" = lagano, čvrsto, glatko, sjajno ko pasja jajca a air spana ima u ludim bojama | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bombek |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veteran Location: Zaprešić | Presvući ću oracoverom indor Ljubičasta presvlaka dužine 200 i širine 60 cm ima 120 decimetara kvadratnih i ima 22grama, meni treba otprilike 60 decimetara odnosno dobit ću 11-12 grama + ljepilo računam max 15 grama na presvlaćenje. trenutno mi je model 83g treba još malo dodat stakla po napadnoj 5-6 grama, nešto debele balze gdje idu šarafi za krila 2-3g, pojačat spojeve sa staklom i napravit nekakvu malu bajonetu za rasklapat zadnje dvije uške. (P9113301.JPG) Attachments ---------------- P9113301.JPG (150KB - 41 downloads) ----- I kamen leti kad ga baciš. F1A, F5J | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
agolubic |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Extreme Veteran Location: Koprivnica | Svaka ti čast Bombek, ovo izgleda predivno. ----- Andy G Kum | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
belovic |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Extreme Veteran Location: Međimurje | Sviđa mi se tvoj koncept i baš me zanima kako se bude u praksi pokazala koncepcija.. u planiranje ne sumnjam, samo me sad još zanima kako bude model penjao? Možeš malo opisati kako si napravio remenjače i napadnu? hvala ----- Što je to EPOXY smola? EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bombek |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veteran Location: Zaprešić | Ramenjača u korijenu : 5x3 mm gorenja od smreke a doljnja istih dimenzija od tvrde balze. na prvoj uški : 5x2 mm gorenja od smreke a doljnja istih dimenzija od tvrde balze. na drugoj uški : 3x2 mm gornja i donja od balze na trećoj uški : 2x2 mm gornja i donja od balze na maloj uškici nema ramenjaće već samo vertikalno balza (štangasigeri) da spoji gornji i donji dio planka. obavezno treba spojiti gornju i donju ramenjaću sa vertikalnom balzom (štangasigerima) jer se dobije veća torzija i pojaća ramenjaća. plank od balze 0.7mm debljine zajedno sa 25gr. staklom Na doljnji plank se poslože rebra sa ramenjačom, rebra su 3mm straćena od napadne u tih 3 mm sam ugurao 1 roving i poklopio s gornjim plankom. Kada se osuši pobrusi se višak i oblikuje napadna, onda jos stavljam jedan sloj stakla 7-8 mm na napadnu da dodatno spojim dornji i donji plank. ----- I kamen leti kad ga baciš. F1A, F5J | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bojan |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Zagreb | Bombek me je malo "povukao" pa sam i sam malo modelario. Svi segmenti su gotovi pa sad slijedi spajanje. Na početku gradnje me je zanimalo može li se krilo napraviti u granicama masa koje su teoretski proračunate pa sada kad su segmenti gotovi možemo uspoređivati. Evo kompletne tablice.
U teoriju nisu uključeni karbonski rovinzi na napadnoj, remenjače na centoplanu i uški 1, kao ni dosjedi za vijke i ojačanje na centroplanu. Na uškama 3 i uškama 2 masa je gotovo identična kao u računici, dok na uški 1 i centroplanu ima 16-ak gr razlike koja dolazi od remenjača i ojačanja. Sve u svemu, vrlo blizu zamišljenom. Cijelo krilo prije spajanja ima 114 gr i dobit će još barem 10-15 gr jer će biti iz 3 dijela pa će bajonete ipak nešto otežati, ali za razliku od prethodnog krila koje je teško 160gr a nešto manje površine ipak štedi 30-35 gr što nije za baciti. Evo i par slika.
(New Picture.jpg) Attachments ---------------- New Picture.jpg (13KB - 402 downloads) ----- Bojan Stürmer www.aeromodelarstvo.net | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bojan |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Zagreb | Da dodam, za razliku od nacrta odlučio sam ipak napraviti križni rep. I to je još malo pa gotovo. Evo i slika...
(ver-i-hor.jpg) Attachments ---------------- ver-i-hor.jpg (308KB - 36 downloads) ----- Bojan Stürmer www.aeromodelarstvo.net | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bombek |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veteran Location: Zaprešić | Lijepo lijepo a nije teško 114g + spajanje, znaći oko 125g gotovo krilo što je super za taj raspon i površinu. Šta misliš jel si mogao još negdje uštedjeti na masi? ----- I kamen leti kad ga baciš. F1A, F5J | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bojan |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Zagreb | Bombek - 16/9/2008 08:32 Lijepo lijepo a nije teško 114g + spajanje, znaći oko 125g gotovo krilo što je super za taj raspon i površinu. Šta misliš jel si mogao još negdje uštedjeti na masi? Pa sigurno je moguće samo je pitanje gdje šparati. Pada mi na pamet par mogućnosti: 1. lakše staklo na donjaki prema krajevima krila 2. manje rovinga u napadnu i maknuti karbon s remenjače barem s uški 3. razrijediti smolu metanolom ili ju zagrijati da bude rijeđa. (mislim da je tako moguće najviše ušparati) 4. spojiti dijelove ljepilom umjesto ugradnje bajoneta 5. napraviti krilo iz 3-5 segmenata umjesto 7 koliko ih je sad (a na nacrtu je bilo 9) 6. i naravno, ići na nešto manju površinu kao što većina natjecatelja danas leti Ovaj puta sam smolu samo postrugao karticom bez naknadnog upijanja papirnatim ručnicima zato jer je jezgra mekša pa nisam želio da bude preslabo ali sad kad je gotovo mislim da sam mogao i to napraviti. Svi dijelovi su vakumirani u dva navrata. Prekjuče sam recimo odjednom vakumirao centroplan i uške 1. Sama priprema potraje pa smola ipak malo zgusne kad treba natopiti karbonske rovinge pa se i tu potroši koji gram više. Možda bi se iz još kojeg pokušaja, a pri tom paziti na ovo gore nabrojano (osim 6.), mogao spustiti na oko 100-110 gr i mislim da niže ne ide (a da i dalje bude dovoljno čvrsto). ----- Bojan Stürmer www.aeromodelarstvo.net | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diogen |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Bojan - 16/9/2008 10:08 3. razrijediti smolu metanolom ili ju zagrijati da bude rijeđa. (mislim da je tako moguće najviše ušparati Krilo izgleda izvrsno, aferim majstore ! Pričalo se da smola razrjeđena metilnim alkoholom (metanol) brzo propada i raspuca se? Epoxy ljepilo razrjeđeno metanolom ne propada, provjerio sam , ali ljepilo nije isto što i smola? Usput, da li je netko probao da li metanol rastvara stiropor ? Možemo sada filozofirati beskrajno kako olakšati ovakvo krilo, osim što si naveo niz mogućnosti , meni još pada napamet malo napudrati (mikrobaloni) smolu za uške, no znamo da je izrada modela kompromis težina/čvrstoća u beskraj... Zato sam usporedio prepostavljenu težinu ovog krila (stiro-staklo, epoxy) od 125 grama RTF (Bombekova procjena) i površine 30 dm2 i ispada da je 1dm2 površine ovog krila ima masu od 4,16 grama. Sa druge strane usporedbe krilo klasične konstrukcije (balsa,smreka-ramenjače, oralight) ima 83 grama i površinu od 21 dm2 (Guppy) i ispada da je 1dm2 površine ovog krila ima masu od oko 3,9 grama. Razlika je dakle oko 5 %, nije značajna. Usporedivost u ovom slućaju isto nije baš ispravna, jer tvoja krila su sportska, a Guppy je ipak 'rekreativne klase'. Bilo bi dobro kada bi i ostali modelari dali ovakve podatke unutar klase F5J-N, pogotovo me zanima u varijanti torzijski plank od karbona, balsa, kepovi i karbonska izlazna, ili čak u varijanti styro-balsa (Belović?). @Bombek Možeš li malo pojasniti kako si torzijski plank na tvojim krilima presvukao staklom, nešto mi nije jasno..? Jedva čekam nastavak ove teme, fali nam na forumu know-how tema Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bombek |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veteran Location: Zaprešić | Diogen - 16/9/2008 11:01 @Bombek Možeš li malo pojasniti kako si torzijski plank na tvojim krilima presvukao staklom, nešto mi nije jasno..? Jedva čekam nastavak ove teme, fali nam na forumu know-how tema Damir Mislim da tu nema mudrosti, na mojem D-boxu je 25gr staklo pod 45 stupnjeva, ali je staklo vakumirano na balzi i to na ravnoj podlozi zato je lijepa i glatka površina. ----- I kamen leti kad ga baciš. F1A, F5J | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bojan |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Zagreb | Diogen - 16/9/2008 11:01 ...ili čak u varijanti styro-balsa (Belović?)... Ovo je možda i najzanimljivija varijanta. Uzmimo npr krilo od 30dm2 - jezgre su cca 35gr možda i koji gram manje jer profil treba stanjiti za 0,6-0,7 mm i gore i dolje. Prije nego je Bombek počeo slagati krilo vagnuli smo postakljenu balzu koju je imao i izračunali da je masa oko 0,8 gr/dm2 (Bombek, ispravi me ako griješim). Dakle za 60dm2 to bi bilo ukupno 48gr. Za cijelo krilo ja sam potrošio 30-ak gr smole, a za ljepljenje planka na jezgru treba manje nego za staklo i recimo da se to napravi s 20gr. Računica kaže: 35+48+20=103 gr. U ovoj varijanti mislim da nije potrebna remenjača nego samo mala balzina letvica za napadnu i nešto balze za šerafe. Ako sve to primijeniš na recimo guppy-a od 21 dm2 onda je jezgra oko 25gr, plank oko 34gr a smola oko 15gr i evo te na 75gr što je manje nego imaš sad. O brzini izrade, kvaliteti površine i trajnosti takvog krila u usporedbi sa ovim koje imaš sada ne treba ni govoriti. Jedini "problem" je naći tako laganu i dobru balzu od oko 8-9 gr po listu. ----- Bojan Stürmer www.aeromodelarstvo.net | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diogen |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Bojan - 16/9/2008 21:55 , a za ljepljenje planka na jezgru treba manje nego za staklo i recimo da se to napravi s 20gr. R Ljepljenje planka na styro jezgru bi ipak išlo sa PU a ne sa epoxy smolom. Razlika u težini je drastična pa mislim da bi za 30 dm2 krilo išlo i sa bitno manje od 20 gr, jer tuba ljepila PU od 35 gr je dostatna za oko 150-200 dm2. Lijepio sam sa time balsu na styro jezgru i ustanovio da nema razlike u čvrstoći, čak naprotiv: PU ljepilo blago ekspandira i izvrsno lijepi porozne materijale. Zato treba malo pričekati da postane mutno-žuto i onda u prešu ! jedan takav postupak našao sam ovdje: http://www.jensn.de/baubericht,4,styroportragflaechen_im_eigenbau.h... Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mifi |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Member Location: VG | PU je kontaktno lijepilo. Maže li se onda i stiro i balza ?? LP, Mifi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jump to page : < 1 2 3 4 5 6 7 8 ... > Now viewing page 3 [15 messages per page] |
Search this forum Printer friendly version E-mail a link to this thread |
(Delete all cookies set by this site) | |
Running MegaBBS ASP Forum Software © 2002-2024 PD9 Software | |