| ||
|
You are logged in as a guest. ( logon | register ) |
Anketa: F5J-N pravilnik Moderators: belovic, dlaka Jump to page : 1 2 3 4 5 Now viewing page 3 [15 messages per page] | View previous thread :: View next thread |
Natjecanja -> F5J | Message format |
Denis |
| ||
Regular Location: Varaždin | ma nek se smani i na 30 sekundi samo da bude zanimljivije | ||
Bombek |
| ||
Veteran Location: Zaprešić | Do danas nisam vidio da se prića o promjeni pravila pa da se i ja umiješam. Na neogranićeno vrijeme rada motora se ne slažem uopće jer nema smisla letjet na granici vidljivosti, i nema potrebe da se uvijek mora odletit max radno vrijeme. Jer onda više nemamo avione već rakete koje će ići u stratosveru i pumpati spidirati i radit gluposti po zraku a pilot misli kako lijepo leti a uopće ne vidi model. Da se ogranići radno vrijeme recimo opet na minutu a uvede sloboda gašenja motora po želji pilota, neće se ništa postići, većina će ići na max vrijeme jer kako je Niksa u nekom od postova objasnio neće se isplatiti riskirati. Jedino što ja vidim da bi bilo BOLJE u ovoj kategoriji je da se rad motora smanji recimo na 40 sek. Modeli će se bolje vidjeti, morati će se preciznije letjeti i paziti na greške, svi avioni u zraku će biti bliže i moći će se lakše "uštekati " nekome u termiku ili u bolji zrak. Biti će sigurno većih razlika i većih pušiona jer će biti teže napraviti max radno vrijeme, ali garantiram da će biti zanimljivije. ----- I kamen leti kad ga baciš. F1A, F5J | ||
belovic |
| ||
Extreme Veteran Location: Međimurje | Svi forsirate brushles motore kao pogonsko sredstvo (mada bi i meni bilo tako puno jednostavnije...) mislim da nemate previse iskustva sa E-setupima, stoga cu navesti glavne prednosti i nedostatke pa procjenite sami: Pogon sa SPEED 400 plus: -svi ali bas svi imaju podjednake uvjete -jednostavan za koristenje -propisana elisa 6x3 (6x3,5) i spiner pa nema mjesta eksperimentiranju i prevarama -relativno jeftin -poznati parametri i snaga minus: -ogranicen vijek trajanja -relativno mala snaga -brushed regleri su teze dostupni Brushles pogon plus: -relativno jeftina kineska roba (europska i USA kvalitetnija nekoliko puta skuplja!!!) -velika ponuda na trzistu -dugi vijek trajanja minus: -siroka paleta proizvoda razlicitih proizvodjaca i kvaliteta (od kineskih do made in USA/CZE/Germany) sa cime ce modelari dubljeg đepa biti u prednosti vec na startu!!! Zamislite da se netko od nas pojavi nekim setupom Hacker/Kontronik ili Scorpion koji stoji preko 100€ a "pocetnik" na startu kineskim emax/turnigy od nekih 10-20 dolara... -previse mogucnosti experimentiranja spinerima, alu nosacima i elisama sto mnogostruko komplicira i poskupljuje kategoriju, naime nije svaka elisa npr. 11x8 pogodna za svaki ourunner fi 28mm!!! -baterije veceg kapaciteta zbog vece struje sto znaci i skuplje SVE NAVEDENO PISANO JE U KONTEKSTU ZA "NACIONALNU" KATEGORIJU! Zamislite da se uvede sa prvom tekmom brushles pogon, koja bi to bila zbrka i frka sa nepoznanicama i uzaludnim investicijama. Na kraju krajeva skuzili bi da netko ima setup od 60W a drugi od 120-150W... Mislim da sam Vam naveo dovoljno argumenata ZA i PROTIV da mozete razumno zakljuciti sto i kako je najbolje za najmasovniju RC kategoriju ----- Što je to EPOXY smola? EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. | ||
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | belovic - 7/12/2009 20:02 Svi forsirate brushles motore kao pogonsko sredstvo (mada bi i meni bilo tako puno jednostavnije...) Kad sam spomenuo da će u skoroj budučnosti trebati razmišljati o zamjeni za 400ticu, nisam s tim mislio na odmah, niti da sam pristalica toga. Jednostavno mi se ćini, da su 400tice sve teže dostupni Sad nam je puno važnije postići dogovor o smanjenju visine.
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
belovic |
| ||
Extreme Veteran Location: Međimurje | Dlaka, to slusam (zelje i zeljice gotovo svakog natjecatelja) vec dvije godine gotovo na svakoj tekmi i nisam mislio konkretno (ili samo) na tebe. Jasno da vidim i ja moguci problem u buducnosti ali ne toliko u motoru koliko u regleru, koji je postao skoro pa egzotika. Rjesenje vidim u tocno navedenom proizvodjacu i tipu brushlesa ali toga nema previse u praksi-modelarstvu (osim mozda u automobilizmu formula Opel, Renault, Skoda Fabia Cup, Seat Leon...) ali otom potom. Slazem se, da je trenutno potrebna jedina korekcija o smanjenju visine i mislim da Bombekov i Nixin prijedlog najbolje drze vodu ----- Što je to EPOXY smola? EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. | ||
Diogen |
| ||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Ispravak dva netočna navoda...... Speed 400 je vrlo jeftin i LAKO nabavljiv motorčić. Od svih motora na tržištu on najlakše i skoro svugdje nabavljiv. I uvijek je isti, jer ono što se kolokvijalno naziva Speed 400 je zapravo Mabuchi motor RS380xx gdje xx predstavlja podvrstu (4,8 6 i 7,2 V): http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID... Primarna namjena mu nije samo za modele nego za prenosive brijače aparate, vibratore, masažere i još dugo će se zadržati na tržištu. Nabava je lagana i jeftina: http://www.bidproduct.com/part/Product_view_MOTOR_4.html http://www.bidproduct.com/part/Product_view_MOTOR_9.html http://www.windrider.com.hk/product.asp?id=137 http://www.hobby-lobby.com/speed400.htm http://www.goldmine-elec-products.com/prodinfo.asp?number=G16473 http://www.electrifly.com/motors/speed400.html http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXVK62&P=7 ..itd Kod Graupnera se zove Speed 400, AeroNaut ih zove Race400, Robbe Power 400 itd. Brushed regleri za ovakve motore su isto LAKO nabavljivi i nisu nikakva egzotika: http://www.bidproduct.com/part/Product_list_BRUSHED%20ESC_1.html http://www.windrider.com.hk/product.asp?id=151 http://www.bphobbies.com/view.asp?id=V573706 http://www.robotmarketplace.com/products/0-SPD400.html http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=rcps51601 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=... ..itd Opis mojih omiljenih reglera stavio sam ovdje: http://krila-kanala.site11.com/index.php/topic,62.0.html Tehnološki brushed regleri su jednostavni PWM regulatori koji se mogu izraditi i od elektronike starog serva, ima nekoliko prezentiranih DIY konstrukcija, uglavnom to je 'burek' kome ne treba pridavati neku važnost na u nacionalki, a servis vrlo popularnih reglera HBW ili TGY postao sam ovdje: http://www.aeromodelarstvo.net/Forum/forums/thread-view.asp?tid=119... Prema tome, molim sve moje cijenjene kolege modelare koji učestvuju u ovoj diskusiji, da pretpostavku o teškoj nabavljivosti motora '400' odnosno reglera više ne uzimaju u obzir jer ta činjenica, jednostavno nije točna i nije argument u diskusiji oko Pravilnika F5J-N. Damir Edited by Diogen 7/12/2009 23:10 ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||
Daniel |
| ||
Veteran Location: Čakovec | dlaka - 7/12/2009 20:15 <p> Sad nam je puno važnije postići dogovor o smanjenju visine.</p><p> </p> Mislim da nam je isto tako važno postići ujednačenu početnu visinu i pronaći nekakav modus i za taj cilj. | ||
Vilim |
| ||
Veteran Location: Karlovac | Daniel - 8/12/2009 07:21 Mislim da nam je isto tako važno postići ujednačenu početnu visinu i pronaći nekakav modus i za taj cilj. Ne bih se složio s tim. To nije cilj igre. Cilj je napraviti što duži let unutar radnog vremena. Ako je ujednačena početna visina toliko važna onda ne treba ni elektropogon nego se modeli lijepo potegnu sa 150 m sajle. Kod početnika su uvijek isti problemi: 1. Izabrati odgovarajući model. 2. Napraviti dobar (dobro) model. 3. Izreglirati model. 4. Dobro letjeti. 5. Poznavati pravila i taktiku. Ako netko i kupi gotov dobar model, opet ne zna dobro penjati. Ne razumijem zašto bi baš taj segment trebalo kompenzirati. Ako ne zna penjati, teško da zna puno bolje letjeti. Ako i postigne visinu kao i ostali, to će biti kasnije i neće letjeti sa ostalima. Kao da je sam u nekoj svojoj ligi. A kraj radnog vremena je isti za sve. Uvjeti na terenu su isti za sve. Pravila su ista za sve. Ako se budu mjenjala neka budu takva da rizik preuzimaju iskusni a ne početnici. Kako bi ja kao početnik mogao voditi računa o trenutnoj visini, koliko je vremena prošlo, koliko mi ostaje, koliko bih mogao odletjeti da sada ugasim motor...? A drugi već lete, a ja se mučim. Rađe bih letio sa ostalima, šlepao se na njih i učio. Nema veze što su iznad mene, ali barem vidim protiv koga se borim i koliko je bolji od mene. Uvijek su bolji pobjeđivali a ostali skupljali mrvice. Svatko je jednom bio početnik, pa ako je grizao na rezultat to je svojim trudom s vremenom i postigao. Svakom prema zasluzi. | ||
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | U potpunosti se slažem sa Vilimom, ako imamo zadano: -pogon -elisu -max napon -minimalnu težinu -minimalno opterečenje zašto onda forcati da svi penju jednako visiko/nisko ??? takvo što je jedino moguće u nekom npr. Easy Star kupu, gdje bi svi imali potpuno identične, industrijske modele. A i onda bi, zbog razlike u kvaliteti pilota, bilo razlike. Baš ta sloboda, da se natjecatelj sam odluči za raspon, profil... potiće kreativnost i daje natjecanju smisao. Ne mislim da neki Easy Star kup nebi bio zanimljiv, ali to je ipak neka druga priča. Diogen, mislim da ovog trenutka nije bitan motor, rekao sam da, eventualno u budučnosti, moramo razmišljati o pogonu. Danas je sve dobavljivo, pitanje je samo gdje, kako i za koliko Edited by dlaka 8/12/2009 11:06 ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
Bojan |
| ||
Elite Veteran Location: Zagreb | Uhh, tek sam danas vidio kakva se rasprava povela na ovu temu. Moje mišljenje je da odluka kakva god bila ne smije u većoj mjeri mijenjati način natjecanja kao niti potrebu za većom izmjenom modela. Skraćivanje rada motora sa sadašnjim 1 min na recimo 45 sek ne bi puno mijenjala ali bi ipak prizemljila modele barem za četvrtinu sadašnjih visina, a to bi nam trebao biti cilj. Naravno da će najbolji i dalje biti viši od ostalih i tako treba ostati. Čini mi se da je najveći broj članova MK bio za tu varijantu. S druge strane predloženo je da se jedno natjecanje održi po pravilima koji dozvoljavaju gašenje motora unutar tih 45 sekundi. Time bi vidjeli prednosti i nedostatke takve varijante. Uvođenje gašenja motora po želji odmah od slijedeće sezone po meni nije najsretnija varijanta. ----- Bojan Stürmer www.aeromodelarstvo.net | ||
h.kreso |
| ||
Extreme Veteran Location: Varaždin | U krajnjoj liniji, imamo skoro desetak tekmi, tako da mislim da si možemo priuštiti jedan ili dva experimenta ----- Krešimir Hrastovec [img]http://condor.ephemeride.com/i/bdg/117.jpg[/img] [img]http://stats.condor.cc/10125.png[/img] | ||
Daniel |
| ||
Veteran Location: Čakovec | Vilim - "Ako netko i kupi gotov dobar model, opet ne zna dobro penjati. Ne razumijem zašto bi baš taj segment trebalo kompenzirati. Ako ne zna penjati, teško da zna puno bolje letjeti. Ako i postigne visinu kao i ostali, to će biti kasnije i neće letjeti sa ostalima." Ne slažem se sa time, budući da kod elektro penjanja znanje utječe maksimalno do 20%, a ostalo je model, motor i baterije. Znanje letenja više utječe u letu bez motora. To je kao da vučemo modele pomoću sajli različitih dužina. Netko sa 50 m, netko sa 100 m, a netko sa 150 m. Naravno da će najduža sajla podići model najviše. Isto je i sa motorima. Iako su propisani modeli istih oznaka, iz iskustva znam da ima prilične razlike u snazi između njih. Ako se netko namjeri na loš motor, nema šanse za bilo kakav uspjeh, po ovim pravilima. A ako mu se dopusti upotreba tog "lošeg" motora još koju sekundu duže, naravno na teret skraćivanja svog vremena, onda i on može sudjelovati u termičkom natjecanju, a ne u natjecanju penjanja, koje smo mi dosad imali, a za koje ne treba puno znanja. | ||
Diogen |
| ||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | dlaka - 8/12/2009 11:05 Diogen, mislim da ovog trenutka nije bitan motor, rekao sam da, eventualno u budučnosti, moramo razmišljati o pogonu. Danas je sve dobavljivo, pitanje je samo gdje, kako i za koliko Slažem se da će kroz neko vrijeme doći na red prelazak na brushless, što otvara opet brojna pitanja: ograničenje snage ili broja okretaja... ili nešto treće, jer razlike su ovdje nevjerojatne. Popularan izbor za F5 klasu je famozni motor 2826, ali....prilažem sliku sa specifikacijama samo 1 modela 1 proizvođača i razlike u snazi idu od 140 w do 342 w. A što je tek sa kvalitetnijim proizvođačima, jer ovaj sa slike košta manje od 10$ ? Damir (2826.jpg) Attachments ---------------- 2826.jpg (58KB - 333 downloads) ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | Daniel - 8/12/2009 Ne slažem se sa time, budući da kod elektro penjanja znanje utječe maksimalno do 20%, a ostalo je model, motor i baterije. Znanje letenja više utječe u letu bez motora. To je kao da vučemo modele pomoću sajli različitih dužina. Netko sa 50 m, netko sa 100 m, a netko sa 150 m. Naravno da će najduža sajla podići model najviše. Isto je i sa motorima. Iako su propisani modeli istih oznaka, iz iskustva znam da ima prilične razlike u snazi između njih. Ako se netko namjeri na loš motor, nema šanse za bilo kakav uspjeh, po ovim pravilima. A ako mu se dopusti upotreba tog "lošeg" motora još koju sekundu duže, naravno na teret skraćivanja svog vremena, onda i on može sudjelovati u termičkom natjecanju, a ne u natjecanju penjanja, koje smo mi dosad imali, a za koje ne treba puno znanja. Ako imamo zadan motor (koji "navodno" nisu svi "isti", a od istog su proizvođača), elisu i napon baterije, di tu mogu biti razlike, po tvojem primjeru "procjene" su razlike 100%, 200% i 300% ??? Mislim da je ova "rasprava" otišla u totalno krivom smjeru. Dajte već jednom shvatite, nije cilj skračivanja rada motora staviti sve na istu visinu, nego cijelu priču malo "prizemljiti" Kak se dogovorite, tak nam bude.
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
Bombek |
| ||
Veteran Location: Zaprešić | Na visinama iznad 250 metara nema termičkog letenja jer pilot nezna šta se dešava s modelom, već model ili leti sam ili je nos u vijetru dok ne padne na neku vidljivu visinu kojih 150 metara onda poćinje let. Svakako se treba smanjit poćetna visina modela. ----- I kamen leti kad ga baciš. F1A, F5J | ||
Jump to page : 1 2 3 4 5 Now viewing page 3 [15 messages per page] |
Search this forum Printer friendly version E-mail a link to this thread |
(Delete all cookies set by this site) | |
Running MegaBBS ASP Forum Software © 2002-2024 PD9 Software | |