| ||
|
You are logged in as a guest. ( logon | register ) |
Gradimo opet Moderators: belovic, dlaka Jump to page : < 1 2 3 4 5 6 7 ... > Now viewing page 2 [15 messages per page] | View previous thread :: View next thread |
Natjecanja -> F5J | Message format |
nenad |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Extreme Veteran Location: Varaždin | Da se i ja malo uključim. Počeo sam raditi konstruktivna krila, klasika FF d-box i u nastavku rebra. Usmolio sam i UD, ali samo jedan sloj i prešao između dva stakla. Sad mi se čini da će cap-ovi biti preslabi, naime usmoljeni UD je 0,15mm debljine, nekako mi se čini da je to premalo, preslabo i to me brine. Nisam siguran da će to biti dovoljno čvrsto kada se zalijepe cap-ovi i izlazna ivica. Za izlaznu ću koristiti karbon 3x1mm. Razmišljam o tome da usmolim dva sloja UD, to bi trebalo biti daleko čvršče i izdržljivije. Nadam se da će Mimi ovo pročitati i dati neke smjernice. Ili možda netko, tko ima više iskustva od mene. Evo nešto sam krenuo raditi, mada zbog poznatih razloga imam premalo vremena. ----- nenad | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diogen |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | belovic - 22/8/2008 15:20 2. Pored mase modela za startnu visinu prema vlastitom iskustvu, najvaznije su baterije Dvije čelije LiPO (2S) je zadano pravilnikom i jedino što se tu može učiniti je izabrati baterije sa manjom impedancom, točnije 'inner resistance'. Uzmimo primjer dva poznata brand-a: Kokam i Polyquest (Enerland), nasumce sam izabrao po jedan primjerak oko 800-900 mAh kakvi se najčešće koriste kod F5 i pretpostavio struju prilikom rada motora ne veću od 10 A. Ukupni gubitak na Kokamici će tada biti oko 0,5 V, a Polyquest će gubiti oko 0,3 V. U krajnjosti, na motoru ćemo imati 0,2 V više ako koristimo Polycu, a ne Kokicu. Koliko nam to znači , koliko je to potiska na elisi više ? Denis, javi se! Priće o održavanju baterija, punjenju-pražnjenju, memo i sl. izgleda da su dio prošlosti: punjive Litijeve baterije ne izdrže više od 18-24 mjeseca i tada imaju još oko 50% kapaciteta koristio ih ili ne, čuvao ih prema preporukama proizvođaća ili ne. Jedino se može razmatrati temperatura članka koju se ne smije prekoračiti (temperatura zapravo sadrži u sebi i normative punjenja-pražnjenja-čuvanja) pa vam dobavljaći većih baterijskih paketa u ugovoru specificiraju jedino temperaturu ako želite da vam garancija važi. Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bojan |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Zagreb | Diogen - 22/8/2008 14:40 Malo sam provukao Bojanov nacrt kroz 'Eda': ili sam ja nešto krivo upisao,ili je greška u 'Eda' ili je neki broj kriv na nacrtu? Ne štimaju mi površine i v-profil? Damir Ne znam kako radi taj program ali meni se čini da površine odgovaraju
Diogen - 22/8/2008 13:51 @ Bombek: 6-7 m/sec u penjanju. dakle oko 20-22 km/h @ Buki: Balaško: S4083 7%, Joža i Andrija: Aquila 9 % Damir to je malo prebrzo. Beli kaže da ide i do 250m što bi značilo oko 4+ m/s ili 15 km/sat. I dalje mislim da je pri toj brzini otpor vrlo, vrlo mali odnosno da masa utiče daleko više. Što se događa s Balaškovim modelom u penjanju stvarno ne znam ali površno gledano taj model je vrlo "mekan" pa je moguće da cijeli "radi" što onda može povećati otpore. ----- Bojan Stürmer www.aeromodelarstvo.net | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diogen |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | 6-7 m/sec je brzina modela, dakle brzina opstrujavanja zraka oko krila. Vertikalno je to oko 3,5 m/sec, pretpostavljeni kut penjajanja je oko 30° . Dakle nesporazum oko imenovanja veličine. Re je dakle negdje oko 70000 a to je za korištene profile daleko ispod granične vrijednosti. Tek sada sam vidio da nisam upisao i vinglet, zato je površina ostala manja.. , ježi ga spreadsheet dozvoljava do 4 segmenta krila Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Džonline |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veteran Location: Fort Huachuca | Ova vrlo dobra rasprava ( još jedna pobjeda znanstvene misli nad zdravim razumom) potaknula me da i sam razmislim o idealnom modelu. Nakon nekoliko neprospavanih noći shvato sam sljedeće: Idealni model izgleda ovako: (idealni f5j.JPG) Attachments ---------------- idealni f5j.JPG (36KB - 41 downloads) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dlaka |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Expert Location: Zaprešić | U ponedjeljak predvečer malo smo letjeli na Krapinsko zagorskom Aerodromu. Vrijeme bez vjetra, a ovo su Bombekove visine. Podatke o modelu može dodati vlasnik: (bombek log F5J..jpg) Attachments ---------------- bombek log F5J..jpg (91KB - 37 downloads) ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bombek |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veteran Location: Zaprešić | Evo da napisem podatke: Cijeli model je težak 460g, raspon krila 170cm, Profil 979 7.5% maximalna debljina 2,5% zakrivljenost. neka me Bojan ispravi za profil jer ipak je on pilio jezgre iz stiropora. Mislim da su i baterije veoma važne pa da i njih upišem: Hyperion 20C 1200mah Kao sto se vidi prva dva penjanja su upotpunosti identićna oko 203 metara, dok već treći start malo zaostaje oko 180 metara. Moram napomenuti za je to bilo oko 7 sati navećer bez vjetra i veoma lošim penjanjem ( mislim na pumpanje tokom penjanja) (IMG_0755.jpg) Attachments ---------------- IMG_0755.jpg (197KB - 37 downloads) ----- I kamen leti kad ga baciš. F1A, F5J | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bombek |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veteran Location: Zaprešić | Evo približava nam se državno pa da pokažem svoje nove adute: Krila su tlocrt 237 cm i 30 kvadratnih centimetara, zvaći kada ih spojim u V bitiće negdje 225cm. Profil NH 979 sa smanjenom zakrivljenošću, u ovoj fazi krila su teška 77g, a gotova računam oko 110 grama. D-bok 0.7mm balza presvućena sa 25g staklom. rebra 1.5mm, ramenjača većinom tvrda balza samo u centroplanu s gornje strane smreka. (P9073284.JPG) (P9103288.JPG) (P9103294.JPG) (P9103295.JPG) Attachments ---------------- P9073284.JPG (62KB - 43 downloads) P9103288.JPG (65KB - 39 downloads) P9103294.JPG (61KB - 36 downloads) P9103295.JPG (61KB - 35 downloads) ----- I kamen leti kad ga baciš. F1A, F5J | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bombek |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veteran Location: Zaprešić | Ovaj stari model od stiropora je 170cm raspon. ----- I kamen leti kad ga baciš. F1A, F5J | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diogen |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Bombek - 11/9/2008 09:16 i 30 kvadratnih centimetara,......... u ovoj fazi krila su teška 77g, a gotova računam oko 110 grama. Misliš valjda decimetara? Izgleda izvrsno ! Jedino se pazi folije kod presvlaćenja, teža je od deklaracije. Mi napravili krila od 60 grama (21 dm2) ready to cover i presvukli ih sa deklariranom light (Oralight) folijom, kad li ono vaga pokaže: 82-83 grama ! Ispada glupo, ali pokazalo nam se je da je najlakša svjetložuta folija. Na site-u Oracovera o tome ni rijeći. http://buegelfolie.de/site.jsp?node_id=2006160135328348121&root_nod... Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daniel |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veteran Location: Čakovec | Sviđa mi se taj koncept krila, uža a duža. Plankirao si, vidim, negdje oko 20 %, mislim da je to sasvim dosta za torzionu čvrstoću. A korijen krila je negdje oko 15 -16 cm? Siguran sam da će model s ovim krilom planirati jako dobro. Slažem se s Diogenom po pitanju težine Oralight folije, i moja crvena je bila teža od one deklarirane. Samo naprijed. Danijel Štefičar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bombek |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veteran Location: Zaprešić | da decimetara, prvo sam mislio presvući eko spanom kakvu koristim na F1A ali neki su to probali i nisu bili zadovoljni jer je to gruba i spora presvlaka, cuo sam da je Oracover indor najlakša presvlaka. ----- I kamen leti kad ga baciš. F1A, F5J | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bombek |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veteran Location: Zaprešić | Korijen krila dubina 160, pa sesužava na 140, pa 120, 90, 50,mm je na kraju. Pola centroplana 420 mm prva uška 390mm, druga uška 250mm, a zadnja uškica 124mm ----- I kamen leti kad ga baciš. F1A, F5J | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
fly |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Koprivnica | mylar? ----- Luka Krušec, CRO 1722 www.atelierfly.com | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bombek |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veteran Location: Zaprešić | Srebrni mylar se brzo buši jer je jako tanak, a mogo bi i osljepiti kada model počne blicati a moraš ga stalno gledati. a oni deblji prozirni kada bi popeo na 300 metara mislim da ga nebi vidio uopće. ----- I kamen leti kad ga baciš. F1A, F5J | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jump to page : < 1 2 3 4 5 6 7 ... > Now viewing page 2 [15 messages per page] |
Search this forum Printer friendly version E-mail a link to this thread |
(Delete all cookies set by this site) | |
Running MegaBBS ASP Forum Software © 2002-2024 PD9 Software | |