| ||
|
You are logged in as a guest. ( logon | register ) |
Gradimo :-) Moderators: belovic, dlaka Jump to page : 1 2 3 4 Now viewing page 2 [15 messages per page] | View previous thread :: View next thread |
Natjecanja -> F5J | Message format |
fly |
| ||
Elite Veteran Location: Koprivnica | jel to cnc rezač? | ||
Bojan |
| ||
Elite Veteran Location: Zagreb | DHorvatic - 9/4/2008 13:07 Za profil je dobar izbor nesto tanje ( znaci do 8% ) i zakrivljenost do 2,4% , model penje uzasno brzo a planiranje nesto malo losije , ali zadovoljavajuce Ako su podaci koje imam točni onda 979 ima 7,516% i zakrivljenost 2,144%. Dva su osnovna razloga zašto sam birao taj profil, odnosno tanji profil. Prvi je taj što vjerujem da će biti nešto prodorniji u vjetar, a drugi što je volumen jezgre manji (a s tim i masa krila). Uz to je poznato da se taj profil dosta dugo držao u F3K pa valjda nešto vrijedi. Malo mi je teško vjerovati da sam profil ima toliko utjecaja na brzinu penjanja. Rekao bih da to najviše (gotovo isključivo) ovisi o masi modela ali nisam probao pa je ovo samo nagađanje. fly - 9/4/2008 15:25 jel to cnc rezač? da ----- Bojan Stürmer www.aeromodelarstvo.net | ||
fly |
| ||
Elite Veteran Location: Koprivnica | profil ima jako puno utjecaja na penjanje. npr duly-ev stari f5j model je bio teži za skoro 100 grama od mojeg pa je penjal puno bolje zbog bržeg profila....jel postoje neki nacrti za cnc rezalicu za stiropor? | ||
Bojan |
| ||
Elite Veteran Location: Zagreb | fly - 9/4/2008 19:15 ... teži za skoro 100 grama od mojeg pa je penjal puno bolje zbog bržeg profila....jel postoje neki nacrti za cnc rezalicu za stiropor? Ako tako kažeš onda .... Jesu li modeli imali osim mase još nešto različito? Recimo elisu, motor, bateriju (kapacitet, napunjenost, starost, vrstu), ...? Ja sam ti malo tvrdoglav i teško mi je u tako nešto vjerovati dok se sam ne uvjerim. Koliko sam vidio modeli ne penju nekom prevelikom brzinom pa otpori i ne bi smjeli imati toliko utjecaja, zar ne? Nacrta za cnc imaš na puno mjesta (guglaj), a za elektroniku i softver pogledaj na http://www.teaser.fr/~abrea/cncnet/elec/mm2001/mmx.phtml i http://gm.cnc.free.fr/en/index.html ----- Bojan Stürmer www.aeromodelarstvo.net | ||
Diogen |
| ||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | fly - 9/4/2008 19:15 profil ima jako puno utjecaja na penjanje. A koliko to 'jako' ? Dakle, malo filozofije, tople vode: penjanje bi trebala biti rezultanta od: uzgona na aerodinamičnim površinama, vučne sile koju proizvede elisa, otpora kretanju (drag) tijela koje razmatramo i gravitacije-težine modela. Ovo je ugrubo teorija. Kada već imamo težinu i profil i otpor modela sve se svodi na ... bateriju i spoj sa motorom , naravno ovdje je razmatrana konstanta setup za F5J-N (speed 400, bez getribe, elisa 6*3, 2Lixx ili max 7 Nixx)! Napunjenost baterije i njezina svojstva 'gledana sa strane motora' su ona svojstva koja su nam uvelike određivala da li jedva penjemo ili nakon minute jedva vidiš model. NiXX baterije su jako, vrlo jako osjetljive na temperaturu, po hladnom vremenu su gotovo prepolovljene moći, Lixx se tu bolje drže. Spoj sa baterijom i motorom je ono što me najviše iznenadilo: spoj sa baterijama se ionako točkasto vari, spoj sa motorom moraš lemiti zbog RSO filtra, ali sve ostalo (spoj baterije i reglera) ne lemiti nikako. Dakle krimpanjem otpor toliko pada da možeš na motoru dobiti i preko 0,5 v više ! Tko ne vjeruje: puna baterija, gas do daske i izmjeriti (mili)ohmmetrom pad napona između baterije i reglera, pomnožiti sa 2 jer imaš dva voda ! Onda uzeti dobre konektore i zakrimpati ih na kablove te ponovo izmjeriti. Anbilivbl ! Pozdrav i izvjesti nas slikama Bojan kako model napreduje, zanimljiva tema. Diogen ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||
Bojan |
| ||
Elite Veteran Location: Zagreb | Diogen - 10/4/2008 10:32 Pozdrav i izvjesti nas slikama Bojan kako model napreduje, zanimljiva tema. Trenutno su uške 1 u iške 2 u vreči. Kad dođem s posla vadim van pa će i slike večeras biti ovdje. Uške su rađene malo drugačije nego centroplan jer je korištena folija, a ne samo vreča. Površina bi trebala biti osjetno bolja nego samo s vrečom ali sad dolazi "ALI"! Folije su ipak tvrđe od najlona i nisam siguran da li će biti dobro po napadnoj. Imam osjećaj da vreća nije baš pretjerano dobro pritisnula na vrhu profila pa je moguće da će staklo na nosu "zijevati" Ukoliko se to dogodi onda će biti malo više brušenja i popravljanja same napadne. S ovim je bilo puno više posla nego s centroplanom jer je trebalo iskrojiti 8 krpa tkanja, sve to staviti na iskrojene folije, namazati smolom, nekamo odložiti. Onda na svaki od 4 komada posložiti staklo s folijama pa opet odložiti dok se pripremi vreća. Jeziga, za sve to trebaš stol od 5 m2 a ja imam samo 1,5 m2 pa je toga bilo svuda po tavanu. Vidimo se većeras ----- Bojan Stürmer www.aeromodelarstvo.net | ||
DHorvatic |
| ||
Member Location: Ludbreg | Bojan - 9/4/2008 15:50 Malo mi je teško vjerovati da sam profil ima toliko utjecaja na brzinu penjanja. Rekao bih da to najviše (gotovo isključivo) ovisi o masi modela ali nisam probao pa je ovo samo nagađanje. Da, to mi je promaklo a i mozda sam se malo krivo izrazio. . .tanji profil moze samo pomoci laksem i boljem penjanju, masa tu igra 99% visine, dokazano i provjereno. Model 350-370g morao bi za 60sek postici max visinu vidljivosti ( za onaj default setup, 6x3, speed 400 , LiPo 850 ), naravno ovisno o vremenskim uvjetima. P.s vrijedan projekt i topic, radilo se i kod nas nesto slicno na Marinkovom modelu ali nisam imao vremena postati, krila ispala nekih 137g skroz gotova ( 50g staklo , remenjaca je bila karbonska cijev, roving napadna i izlazna, stiropor onaj najlaksi ). Definitivno se isplati na taj nacin ako imas mogucnost cnc rezanja jezgre, ostalo je kojih 10-15h rada do finisha. pozz | ||
fly |
| ||
Elite Veteran Location: Koprivnica | motori su bili isti speed 400, baterije obojiica konion 2s liion 1100, elise iste 6X3. razlika krajnje visine nakon 60s nije bila tolko velika, ali njegova je lakše penjala pod večim kutem..skoro vertikala | ||
Bojan |
| ||
Elite Veteran Location: Zagreb | Evo i uške su vani.Za početak par impresija za one koji se odluče raditi nešto slično: Folija je super stvar - kad se skine površina je , pa usudim se reći, skoro kao iz kalupa. U odnosu na vakumiranje samo s najlonom površina je daleko ravnija, glađa i sjajnija. One male udubine koje se pojave jer najlon utisne platno u pore stiropora s folijom potpuno nestanu. Folija se skida bez problema. Ja sam ju malo premazao nekim sredstvom za čišćenje laminata (ili parketa, nisam siguran) u kojem navodno ima malo voska. Dakle nikakav oriđiđi odvajač za xx eura. Čini mi se da bi bilo slično i da nisam ničim mazao. U ovom slučaju sam bio malo pažljiviji s količinom smole pa sam nakon struganja smole s platna nekakvom starom karticom naknadno još i položio wc papir na to i malo pritiskao komadom stiropora da popije višak. Nakon toga sve to skupa izgleda dosta suho pa nisi siguran hoće li biti dovoljno smole da se sve to dobro zaljepi. Ipak izgleda da je dovoljno jer sam stvarno zadovoljan i površinom i čvrstoćom. Da ne zaboravim, veća uška gore ima 50 gramsko staklo, a dolje 29 gr. Male i gore i dolje imaju 29g. Osjeti se razlika u tvrdoći površine i tamo gdje je 29gr nije dobro jače pritiskati iako ne baš toliko kako je govorio Beli. Možda je jedan od razloga što su jezgre od najtvrđeg bijelog stiropora (ne znam koliko je težak kubik). Evo malo i o onom što ne valja: na malim uškama vreća nije dovoljno pritisnuta folije uz profil na vrhu pa staklo na vrhu "zijeva" cca 3-4 mm. Dogodilo se ono što sam pretpostavio, odnosno ono što je bilo vidljivo i u trenutku dok je sve bilo u vreči. Ovdje sam i sam kriv jer sam veće uške dodatno stavio u negative pa je on pomogao za folija pritisne staklo uz jezgru, a na malima nisam nego sam ih samo ostavio u vreči. Vidi se sve na slikama. Sve u svemu, ja sam zadovoljan ovim načinom i moguće je bez puno prakse dobiti zadovoljavajući rezultat, pa čak i mi koji smo sasvim drugačiju tehnologiju koristili prije puno godina Sve četiri uške gotove imaju masu od 56gr što s onih 86gr i malo spajanja daju krilo od 180 cm za nekih 150gr. Onaj tko bude pažljiviji nego ja s centroplanom ušparat će još 10-15gr što je vrlo dobro. Ovih dana ću to sve staviti u hrpu pa ćete vidjeti kompletno krilo. Evo za kraj i nekoliko slika.
(uske_u_vakumu.jpg) (skidanje_folije_gornjaka_male.jpg) (skidanje_folije_gornjaka.jpg) (skidanje_folije_donjaka.jpg) (nedovoljan_pritisak.jpg) (56g.jpg) (gotove_uske.jpg) Attachments ---------------- uske_u_vakumu.jpg (67KB - 20 downloads) skidanje_folije_gornjaka_male.jpg (58KB - 17 downloads) skidanje_folije_gornjaka.jpg (56KB - 19 downloads) skidanje_folije_donjaka.jpg (55KB - 18 downloads) nedovoljan_pritisak.jpg (83KB - 22 downloads) 56g.jpg (48KB - 17 downloads) gotove_uske.jpg (49KB - 17 downloads) ----- Bojan Stürmer www.aeromodelarstvo.net | ||
agolubic |
| ||
Extreme Veteran Location: Koprivnica | Kakvu si foliju koristio? ----- Andy G Kum | ||
Bojan |
| ||
Elite Veteran Location: Zagreb | agolubic - 10/4/2008 22:00 Kakvu si foliju koristio? Nekakvu koja se koristi kao prozirne korice kod uvezivanja dokumenata. Naziv joj je IBICLEAR folija , debljine 0,15, cijena za paket od 100 kom A4 formata je 56 kn + PDV. Evo link: http://www.limes.hr/katalog/grupe/prezentacija/k-prezent.htm?page=7
----- Bojan Stürmer www.aeromodelarstvo.net | ||
darijo |
| ||
Elite Veteran Location: Zagreb | Sad moraš ispeći smolu na 70 stupnjeva 6 sati. | ||
Bobo |
| ||
Extreme Veteran Location: Arnhem-Nederland | darijo - 11/4/2008 07:33 Sad moraš ispeći smolu na 70 stupnjeva 6 sati. To je malo puno i malo kratko!!! ----- Efteling | ||
darijo |
| ||
Elite Veteran Location: Zagreb | dovoljno da nestane stiropora | ||
Marinko |
| ||
Veteran Location: Koprivnica | Sličan projekt smo radili u klubu. Meni je to bio prvi takav projekt pa su i greške bile neizbježne. 1. Izbor stiropola-izabrao sam najlakši (15 kg/m3), mislim da taj ima malo pregruba zrnca pa izlazna ne ispadne baš dobro. Smatram da bi puno bolji bio onaj od 20 kg/m3. Jezgre komplet su ispale 36 g teške. 2. Za remenjaču sam stavio karbonsku cijev (6/4 mm) koja je preteška (cijela remenjača ima preko 40 g) Ja sam stavio na izlaznu otprilike 1/3 rovinga i uz veliku pomoć Danijela krilo je gotovo i sad je teško 150 g s rasponom 160 cm (preteško). Cijeli model mi je teški 420 g i nadam se da ću ga ovaj vikend isprobati pa ću vam javiti kako se ponaša u letu. Pozdrav Marinko | ||
Jump to page : 1 2 3 4 Now viewing page 2 [15 messages per page] |
Search this forum Printer friendly version E-mail a link to this thread |
(Delete all cookies set by this site) | |
Running MegaBBS ASP Forum Software © 2002-2024 PD9 Software | |