| ||
|
You are logged in as a guest. ( logon | register ) |
Startanje F1A po jakom vjetru Moderators: Leki Jump to page : < 1 2 3 4 5 6 7 > Now viewing page 2 [15 messages per page] | View previous thread :: View next thread |
Natjecanja -> F1A,B,C,H | Message format |
hari |
| ||
Extreme Veteran Location: Bihać | E Tarik odlična tema,kao što 2 iskusna lisca Mića i Leki rekoše ,tako vam je sve to!!Ima puno faktora po meni,svakako da elektronika (predpostavljam tu Leki može reći) olakšava stvari mahanja modela po vjetru jer svakako da bi svaki ozbiljan takmičar trebao imati programe i model(e) za nekoliko brzina vjetra npr. od 5m/s pa više jer svjedoci smo da organizatori mnogih tekmi i kad prosjek brzine ide preko 10 m/s nerado obustavljaju tekmu (Ukrajina lani????) S ovim mehaničkim je to malo veći #sex# jer često treba korigovati i roller da ne baci na leđa,krugove na sajli itd.,a elktronikom se to sve lakše i brže odrađuje bez ikakvih proba(ako si već poštelao kako treba!!!).Sve to džaba bez treninga po vjetru,ja imam sajlu sa 15-20 m klasičnog laxa,a ostatak taniki konac fiber za jake vjetrove,a već za mirno vrijeme mi ne treba toliko laxa pa ta sajla ima samo 5-10 m laxa (manje otpora u praćkanju).Npr lani u Ukr. sam čekao druge i praćkao kad štas naleti što baš i ne volim,zadnja 3 sam mahao po najačem vjetru i nije bilo problema ,dakle i taj psihološki momenat šta možeš ,a šta ne odraditi u tom trenutku je takođe bitan.Toga nema bez sigurnosti u sebe tj. treniranja kao što to Roland radi.Znaš da nas je Keno savjetovao da čekamo i pustimo druge da mašu ,a mi samo flitnemo iz prve.To Hari više ne bude radio jer stvara mi nesigurnost i nepotrebnu tremu čekajući kad će šta da naleti.(a i pederski je) Uglavnom,kuka ispod 8 pa i 10 kg za bilo kakvo vrijeme ne dolazi u obzir,a za jak vjetar od 12 pa gore,svakak pri svakom normalnom praaćkanju vršiš potezanje puno jače nego tih 8 kg!!Meni je jedne godine model sa kukom 10 kg odbravio i naravno zabio u zemlju.Jak vjetar + termika koja dodatno počupa model i zato ja u tim situacijama mašem na 30-35 m tj. fuljam ostatak sajle po zemlji (što isto zna biti pogubno?),ali nema druge.I još prste umotati papirnom medicinskom trakom zbog trenja laxa,a da ne govorim fiber konca.Pri mahanju model što više voziti iza leđa i cimati poalo da lakše okrene (za ove mehaničke) Eto sigurnosam nešto bitno zaboravio ali žurim haj ž | ||
agolubic |
| ||
Extreme Veteran Location: Koprivnica | ja sam imal problema s tim sa f1h modelom, dakle u startu modela dignem iznad sebe i krenem u krug i model se odkači bez ikakvog trzaja ili tak nekaj, bil je malo jači vjetar kojih 7m/s(to je od oka). Zanima me razlog zakaj se model otkačil dal je feder preslab ili ...? Edited by agolubic 18/3/2008 17:35 ----- Andy G Kum | ||
Črni |
| ||
Location: Čohi | Pozdravljeni! Ja jaz še nikoli nisem meril moči kljuke, ampak so vse moje kljuke dokaj mehke (6-8kg) in se mi zdi da je za veter od okoli 7-8m/s popolnoma dovol. Za močnejši veter pa je tudi sama tehnika vlečenja zelo pomembna, saj si je dobro že od začetka ko spraviš model v zrak, in z njim v vetru krožiš dobro puščati veliko vrvi z rezervo. Če hočeš da bo model zagotovo zakrožil v močnem vetru pa ga moraš o prihodu na vrh precej "cukati" da nekako izgubi pravo obliko letenja in s tem pade v kovit, pa ga lažje obrneš. Seveda moraš pri tem paziti, da ne pride model preveč čez glavo. Seveda pa se ob vetru kot je 15m/s dalje ne moremo niti pogovarjat o temu, da bi z modelom krožili. Sam se ternutno vežbam kolikor se le, da na močnem vetru, da se naučim model voziti o vetru, kot zmaj, to pomeni, da z modelom ne krožiš v vetru ampak da ga držiš na vetru. Prvič sem to stvar videl na Krka Cupu 2007, ko so tako vozili model Rusi ter tudi Koglot. To mi do sedaj uspeva le kako minuto dve, potem pa moram obrniti, ker je zadeva kar težka. Za ta način vožnje modela na vrvici je potreba kar precej treninga na vetru, še posebej če sam odkrivaš vse trike. Za tako kroženje se po mojem mnenju zdi, da je dovolj 10-11kg kljuka. To pa lahko izvajaš le takrat, ko je veter dovolj močan. Če je veter prešibak, to ni mogoče. Za samo kroženje v vetru, ko je na meji med kroženjem ter "zmajanjem" pa preprogramiram model, da ima stabilizator nižjo pozicijo v vleku na vrvici, ker mi nato veter ne povzroča toliko težav, in tudi sama kljuka in tako pomembna kakšna je moč. lp ----- Moj tič pa najbolš leti... | ||
elmin-KERKO |
| ||
Elite Veteran Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27. | Hary,hocel umene bit ta sto "zvižđi"Da znas odmah je probanje da se vidi "sviral" !! POZDRAV ----- SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!! BiH F-076 First planning,second altitude !!! Sto vise treniras, treba ti manje srece !! E K | ||
hari |
| ||
Extreme Veteran Location: Bihać | hoće kerko hoće,jesi li kuku mjerko? dobro i črni kaže,naravno jedno je elektronika a drugo mehanički modeli i stvarno mehka kljuka zna često biti dovoljna i za jače vjetrove,ali kad se desi taj rijetki slučaj da se odbravi,model ode u p/m. da ne filozofiramo ,ko može priuštiti kratki model samo za vjetar 11-12 kg kljuka i nema bojazni,ono što Tica spominje je ekstremniji slučaj i te face iz svijeta modelarstva vjerovatno imaju razloga za tako nešto ostali modeli 9-10 kg i ne boj se ako ne tekmaj se samo po mirnom i "mirna Bosna" na kraju krajeva tarik je pitao je li dovoljno 12 kg,a jes` brate Edited by hari 18/3/2008 20:42 | ||
Črni |
| ||
Location: Čohi | 12kg! Več kot dovol!! ----- Moj tič pa najbolš leti... | ||
Tarik |
| ||
Extreme Veteran Location: Visoko - Nisko | Ma ko zna nije problem po vjetru | ||
elmin-KERKO |
| ||
Elite Veteran Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27. | Jesam oko 8-9 kg,ako nelaze DINAMOMETAR !!! Koliko je u tebe na modelima prosjecno??? ZIVIO ----- SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!! BiH F-076 First planning,second altitude !!! Sto vise treniras, treba ti manje srece !! E K | ||
Tarik |
| ||
Extreme Veteran Location: Visoko - Nisko | elmin-KERKO - 18/3/2008 22:24 Jesam oko 8-9 kg,ako nelaze DINAMOMETAR !!! Koliko je u tebe na modelima prosjecno??? ZIVIO Ako ti je onaj kinezki sigurno je tacan | ||
Lovac |
| ||
Member Location: Zagreb (ex. Karlovac) | Tica - 18/3/2008 15:06 Pa vidi,onaj koji ti pušta model mora to uraditi pod malim uglom kako bi mu ti sajlom dao inicijalno brzinu.a ti ka modelu i tako,polako se skuplja i odpušta sajla.Bio sam pre mesec dana sa Bobijem na treningu.on skoro da nije ni vrteo uopšte do tada.To sam pokusao ga naučiti i mislim da je uspelo Lijepo rečeno majstore. Ako mogu malo pojasniti Tariku. Trebaš se početi kretati prema modelu prije nego pomoćnik ispusti model. Ako kreneš u vjetar nađeš se "na krivoj nozi" i reakcija tijela ti je prespora, jedino možeš rukom otpustiti sajlu. Pogledaj startove drugih po jakom vjetru. Od npr. druge do pete sekunde starta svi šprintaju niz vjetar, zato jer su u početku stajali ili čak krenuli u vjetar. Dakle kreni odmah niz vjetar a sajlu napinji rukama kao kad svlačiš sajlu prije okreta. Pozdrav Lovac | ||
darijo |
| ||
Elite Veteran Location: Zagreb | Gle stvar je jednostavna ali dugo traje: moraš vježbati, vježbati i vježbati. Kolko znam nije samo "kako vući model po vjetru" već trebaš imati model natrimovan za to.Lako je po vjetru podići model iznad glave , ali što onda sa njim. Zato poslušaj savjete koji ti gore pišu i samo što više treninga po slabom , pa sve jačem i jačem vjetru, pa ćeš doći do onog što sve nas fascinira, a vidio sam ne velik broj onih koji to uspijevaju, da po desetak minuta drže model u vjetru bez ijednog okreta i skoro sa minimalnim kretanjem kao da se igraju sa zmajevima. | ||
Lovac |
| ||
Member Location: Zagreb (ex. Karlovac) | darijo - 19/3/2008 21:58 Gle stvar je jednostavna ali dugo traje: moraš vježbati, vježbati i vježbati. . Slažem se, bez postepenog vježbanja treniranja i usavršavanja niti ne pokušavaj letenje po jakom vjetru. Da bi mogao puno trenirati neki preduvjeti moraju biti zadovoljeni. Prvo je potrebno imati model za jaki vjetar. Manji raspon, deblji tuplji profil, veći horizontalac , manja poluga i kuka više ispred težišta. To su osnovni poželjni preduvjeti. Ukoliko nemaš takav model pokušaj biti što bliže tome. Dobar model za vjetar je brz na sajli - reagira brzo kad ga povlačiš iz kruga (brzo se okreće) - slabije navlači sajlu u penjanju (brže penje ) - na cukanje sajlom prilikom penjanja reagira dobivanjem brzine a ne mahanjem krila Kada si odredio koji model ćeš koristiti za vjetar napravi osnovnu reglažu (trim) po slabom vjetru. Daljna trimanja radi na srednjem vjetru i nemoj se više vraćati na slabi vjetar jer nisu isti uvjeti u zraku. S tim modelom ionako nećeš takmičiti po mirnom zraku. Zmajarenje treniraš tako da po srednjem vjetru pokušavaš što duže vući model ravno bez okreta. (kao kad pokušavaš stići termiku koju je netko drugo našao). Dobro natriman model sluša i na +/-30 stupnjeva razlike smjera trčanja o odnosu na smjer vjetra. Podesi trim ako ne sluša u tim uvjetima i dalje je samo trening. Prvi cilj treninga je odvući model što dalje bez okreta. Koristi sve tehnike upravljanja da bi postigao cilj. Trči brže ili sporije , trči bočno, vuci jače ili popuštaj sajlu i kombiniraj ih koliko je potrebno. Koliko ćeš se trebati kretati ovisi o modelu ali imaj na umu da je krajnji cilj napraviti max, a ne minimalno kretanje. Jednom kad se naučiš refleksno kretati, vrijeme je da počneš trenirati termiku. Za početak (dok još treniraš pri srednjem vjetru) napravi dva tri kruga provjere prije bunta. Dok provjeravaš obavezno ideš sa termikom niz vjetar, u protivnom ćeš je probiti i nakon bunta već si daleko ispred u rupi. Kako letiš pri sve jačem vjetru tako smanjuješ broj krugova provjere i više ideš za termikom niz vjetar. To su posebno osjetljivi trenuci jer je ponekad za dva druga potrebno odšprintati i dvjesto metara. Što je jači vjetar moraš biti bolje treniran. Brzine su sve veće, vremena za reakciju sve manje, a lomovi sve teži. Zato radi i treniraj postepeno, ne forsiraj. Puno pozdrava Lovac | ||
Tica |
| ||
Extreme Veteran Location: SFRJ | Pozdrav drugari, Lovac,drago mi je da si plastičnim opisima uspeodočarati.Tema mi je izuzetno draga.Pogotovo zato dok sam trenirao ,nazalost to je bilo jako davnio sad samo iskustvo koje je nedovoljno mi je još ostalo,leteo sam i po jačem vetru.Što znači trening,trening i savet starijih a ja sam ih okosebe baš imao(čitaj iskusnijih). Sad je to i lakše uraditi sobzirom na konstrukcije modela. Ipak se nadam da vetra će biti manjea prostora za druženje više. Pozdrav | ||
darijo |
| ||
Elite Veteran Location: Zagreb | Lovac , čovječe da li se vračaš u modelarstvo , ali aktivno , mislim natjecanje ?????????????? | ||
Tica |
| ||
Extreme Veteran Location: SFRJ | A za kaj ne? Darijo druze,radisli stogod novo?Kupi mimotalice | ||
Jump to page : < 1 2 3 4 5 6 7 > Now viewing page 2 [15 messages per page] |
Search this forum Printer friendly version E-mail a link to this thread |
(Delete all cookies set by this site) | |
Running MegaBBS ASP Forum Software © 2002-2024 PD9 Software | |