| ||
|
You are logged in as a guest. ( logon | register ) |
Prijedlog za modelarsku komisiju 2010 Moderators: dlaka Jump to page : 1 2 3 Now viewing page 2 [15 messages per page] | View previous thread :: View next thread |
Modelarska komisija -> Prijedlozi za raspravu na MK | Message format |
tepi |
| ||
Veteran Location: Sisak | Vidim da se povela rasprava na forumu pa da se i ja uključim. Već sam o toj temi prije razgovarao s Bojanom , tad mi nije izgledalo kao problem, ali sada po reakcijama vidi suprotno. Prijedlog: Napravit ću mali sklop koji bi bio spojen u seriju između RX-a i reglera i na njemu će se vidjeti dali je motor bio uključivan jednom ili više puta. Kad sve složim i testiram i dogovorimo da se takvo nešto koristi, svi će moći letjeti sa svojim stanicama, starim i novim te paliti motor kako žele, ali samo jednom u startu, ostala paljenja motora bit će zabilježena što sudac nakon slijetanja može provjeriti. Da ne gubim vrijeme uzalud i radim nešto što nitko ne želi molim vaša mišljenja i prijedloge. Pozdrav, tepi | ||
h.kreso |
| ||
Extreme Veteran Location: Varaždin | Ja sam za. Samo tko će i kako resetirati brojač? Najbolje bi bio neki loger, tu bi se onda vidjelo i vrijeme rada motora ----- Krešimir Hrastovec [img]http://condor.ephemeride.com/i/bdg/117.jpg[/img] [img]http://stats.condor.cc/10125.png[/img] | ||
Diogen |
| ||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Opet ću ja biti protiv....evo i razloga: -takmičari prije starta vole provjeriti da li im motor radi - pa čak i malo poletjeti radi provjere i uređaj će zabilježiti neki rad motora -motor pokrečeš prije znaka starta, a baciš na signal i ostalo bi zabilježeno da je radio duže od recimo 40 sec koliki je sada limit.. -ako taj loger' spajaš između rx-a i reglera pratiš naravno širinu impulsa (1500 msec +/- 500), a regler je moguće programirati sa takvim throttle range da ti motor krene vrlo jako već pri malo većoj širini impulsa, pa koju ćemo onda širinu impulsa odrediti kao prag pri kojem je rad motora izvjestan i dovoljan za učinak?? -bolje bi bilo loggirati napon na motoru, tj, na izlazu iz reglera jer bez napona na stezaljkama motor neće vrtjeti, i moguće je odrediti pri kojem naponu motor daje neki učinak jer su nam svi motori isti. Moguće bi bilo i logirati napon baterije, jer kada motor povuće struju, napon neizbježno pada (moguća zabuna bi ovdje bio stalling serva kod sviranja ) ..Tepi, znam da znaš o ćemu ovdje govorim ! -Koliko će trajati provjera, odnosno da li će se logger provjeravati samo ako bude prigovora da je netko muljao motorom? -dodatna težina i komplikacija uguravanja logera u trup modela Inače.... ide mi već pomalo na jednu stvar ova višegodišnja spika o tome da 'netko' mulja sa motorom i j...e ostale u inteligenciju: da bi imao neki učinak od muljanja sa motorom gas treba biti prilično jak, jer inače elisa djeluje kao kočnica, osim toga da bi učinak muljanja bio povoljan, motor treba povečati brzinu modela da bi dodatnim uzgonom barem peglao neku nulicu, a to se sve lijepo može vidjeti. Meni bi osobno jako imponiralo da netko mulja sa motorom baš da mene pobijedi 5-6 takmičara favoriti su na svim tekmama i nemam prigovora na njihovo poštenje ! Možda bi bilo bolje da razmatramo činjenicu da je sezone 2009. nastupalo 13 juniora u ovoj kategoriji, a 2010. samo 7.... dogodine i Dino postaje senior, pa onda i Balaško, i ako je kategorija početnička, zašto Pravilnik ne mijenjati tako da što više početnika uđe u ovo takmičenje F5J-N. Ende! Damir Edited by Diogen 9/11/2010 10:14 ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||
Daniel |
| ||
Veteran Location: Čakovec | Diogen je u pravu kod tvrdnje da će takav uređaj onemogućiti probu motora prije leta, a isto tako bi korištenje takvog uređaja sigurno sucima zakompliciralo suđenje, budući da bi nakon svakog leta trebalo očitavati podatke. Mislim da bi taj novi uređaj trebao maksimalno pojednostaviti samu montažu istog u trup, time da se isti više nebi vadio iz istog do kraja tekme. U mislima imam uređaj, o kojem je bilo riječi na jednojm od prijašnjih sastanaka Modelarske komisije, koji bi nakon što se priključi na bateriju omogućavao samo jedno uključivanje motora., čime bi cilj bio postignut. Na taj način bismo se najviše približili F3J- kategoriji jedrenja, gdje nakon postignute početne visine o dužini leta odlučuje jedino vještina pilota. Nadalje, ugradnjom takvog uređaja bilo bi potpuno svejedno da li se motor uključuje na prekidač ili na palicu. Isto tako isprobavanje rada motora prije starta je moguće, nakon čega treba samo isključiti i ponovno uključiti bateriju. S obzirom da ne znam da li je tehnički moguće iskonstruirati takav uređaj, molim nekog od kompetentnih za mišljenje. Danijel | ||
tepi |
| ||
Veteran Location: Sisak | Pokušat ću objasniti što sam zamislio. Uređaj se spaja prije reglera i prati širinu impulsa i tako detektira paljenje ili gašenje motora. Kad se uređaj upali (spoji baterija) stanica mora biti u položaju ugašenog motora, sklop očita vrijednost i to mu je referenca. Testiranjem ćemo utvrditi kolika je dozvoljena tolerancija (tj koliko se može dodati gasa da se motor ne vrti efikasno) i kad vrijednost signala prijeđe toleranciju bilježi se paljenje motora. Nakon što vrijednost signala opet bude minimalna (ugašen motor) sklop prati signal i bilježi ponovni prelazak signala više od tolerancije (što znači upaljn motor) i pali ledicu kao signal sudcu da je motor bio dvaput upaljen. Ledica može biti izvučena van trupa i jednostavno se može provjeriti status. Kako bi mogli prije starta isprobavati i paliti motor može se staviti i tipka za reset, prije starta resetirala se sklop i sve OK. Praćenje struja i napona na motoru zahtjeva dodatne preinake i misli da bi nepotrebno zakomplicirali. Cjeli sklop bio bi ca 10x10mm što nije problem smjestiti i u najmanji trup. Očekujem reakcije. Pozdrav, PT | ||
Diogen |
| ||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Tepi, nadam se da se nećeš naljutiti na mene.... Citat iz pravilnika: a) Za korištenje motora je dozvoljeno vrijeme od 40 sekundi. Natjecatelj može u tom vremenu motor uključiti i isključiti koliko puta želi. U tom vremenu može poletjeti kad želi i koliko puta želi. ..prema tome, ako iz bilo kojeg razloga tokom vremena predviđenog za rad motora takmičar isključi pa uključi motor aktivirati će se le-dioda kao da je to učinio tokom radnog vremena. Uređaj da bi bio relevantan za odluku, da li je takmičar palio motor u radnom vremenu mora imati mogućnost logiranja, tj. da se može očitati kada i u kolikom trajanju je motor bio aktiviran. Ja i dalje mislim da kompliciramo i istjerujemo vještice. Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||
belovic |
| ||
Extreme Veteran Location: Međimurje | Diogen - 9/11/2010 10:12 Možda bi bilo bolje da razmatramo činjenicu da je sezone 2009. nastupalo 13 juniora u ovoj kategoriji, a 2010. samo 7.... dogodine i Dino postaje senior, pa onda i Balaško, i ako je kategorija početnička, zašto Pravilnik ne mijenjati tako da što više početnika uđe u ovo takmičenje F5J-N. Damir Moram se sloziti Diogen sa tobom u tvoja 2 zadnja posta. Prvo juniori nam odrastaju a pomladka nema i to dugorocno nije nimalo ohrabrujuce za oavu kategoriju, a drugo kompliciramo bezveze jednostavna pravila sto je i poanta ove kategorije i nemojmo se udaljavati od te zamisli tj. Simple & Easy Predlazem dakle kao sto rekoh nista drasticnog i kompliciranog: Mozda skratiti vrijeme rada motora da visine nebudu prevelike, malo stroza kontrola organizatora i sudaca da se ne nadje netko hrabar i to iskoristava... Edited by belovic 9/11/2010 14:59 ----- Što je to EPOXY smola? EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. | ||
tepi |
| ||
Veteran Location: Sisak | I očekivao sam vaša razmišljanja, prema tome nemam se razoga ljutiti (a i inače ćete to teško uspjeti). Moguće ja napraviti da se za dozvoljeno vrijeme rada motora (sada40sec) on može uključivati koliko vam volja i tek nakon tog vremena se prate promjene. Može se dodati i očitavanje koliko je dugo motor bio uključen, ali dajte mi vremena da razmislim o toj opciji. Ja sam svakako za to da ova kategorija bude što jednostavnija i pristupačna svima, ali kad se već pokrenula rasprava samo sam ponudio moguće rješenje. Meni to ne treba i u konačnici samo si dajem više obaveza. Svakako su svi prijedlozi i razmišljanja dobrodošli pa ćemo doći do nekakve odluke (nadam se na zadovoljstvo bar većine). Na kraju gdje ima dima ima i vatre, pa izgleda da netko nešto ili sumnja ili zna. Pozdrav, tepi | ||
Sinisa |
| ||
Regular Location: Srednjaci - ZG | Bilo bi dobro uvesti iskljućivo paljenje i gašenje motora samo na PREKIDAĆ , OFF-ON. Vidim da je moj prijedlog kod nekih izazvo paniku, da će im se sve poćeti kvariti od reglera,motora, možda i prijemnik će imati smetnje itd. Današnja stanica za upravljanje modelima skoro svaka ima najmane jedan do dva prekidaća na sebi ili mogućnost ugradnje prekidaća. Ako netko nema ni jeda prekidač na stanici a želi se natjecati u kategoriji F5J-400 a ima mogućnost ugradnje, imam viška pa mogu poklonit. Po mome uređaj koji bi stavljali u model za praćenje rada motora radio bi na ovaj naćin. Uređaj bi bio pararelno povezan na izvode motora + i - sa kojih bi očitavao propuštanje napona kroz regler.a napajanje bi korisitli preko prijemnika. Na njemu bi bile tri led diode žuta, zelena i crvena a radio bi na ovaj jednostavan način: 1.žuta led dioda svijetli, uređaj u radu 2.zelena led dioda počne svijetlit kada pokrenemo start motora,vrijeme rada od 40 sekundi 3.crvena led dioda počne svijetliti ako je vrijeme start motor bilo preko 43 sekundi ili se motor ponovo upalio nakon starta motora. Uređaj se resetira isključivanjem iz priemnika.i nebi smio koštat više od 10 eur. I ako ovom uređaju nečemo vjerovati, možemo ga testirati na detektor laži. I to je to ? Pozdravljam strahomlat ekipu ! | ||
Omi |
| ||
Elite Veteran Location: Karlovac | Im još jednostavnija varijanta. AKo stvarno postoje ljudi koji imaju obraza i jaja varat na tekmama,vjerojatno postoje i ljudi koji su to vidjeli. Umjesto pričanja o tamo nekim akoji muljaju zar nije jednostavnije nekog na licu mjesta prozvati o reći mu da je seronja na glas i pred svima. Ako i nakon toga bude imao volje za muljat neka mu ----- __________________ Veseli i zdravi bili | ||
Leki |
| ||
Elite Veteran Location: Zaprešić | Omi - 10/11/2010 23:44 Im još jednostavnija varijanta. AKo stvarno postoje ljudi koji imaju obraza i jaja varat na tekmama,vjerojatno postoje i ljudi koji su to vidjeli. Umjesto pričanja o tamo nekim akoji muljaju zar nije jednostavnije nekog na licu mjesta prozvati o reći mu da je seronja na glas i pred svima. Ako i nakon toga bude imao volje za muljat neka mu dobro zboriš, al to ti je klasika priča o đentlemenima i poštenjačinama... Recimo znaš priče o FF tekmama kad bi glavu na panj stavio da netko upravlja modelom a opet nitko ne kaže javno dotičnome "ma daj ziher varaš", nitko ne piše žalbu već sve ostaje na ogovaranjima. nažalost danas prilika čini lopova, a kad lopova i nema uvijek postoji sumnja. Ovakav mali komad elektronike nije ni skup ni kompliciran pa ne vidim razloga zašto se ne bi koristio. Imamo i drugi način a to je da si vjerujemo, tad nam suci i ne trebaju na tekmama. Možda čak bolje da organiziramo dopisna natjecanja...tipa startamo danas u 14:00 pa reze šaljemo sms-om organizatoru. Zasigurno najjeftinije i najbolje rješenje pa vjerujemo si zar ne. edit: u ovom zadnjem primjeru bez sudaca samo je pitanje vremena kad bi se pojavili rezultati s preko 1000 bodova po turnusu Edited by Leki 11/11/2010 14:32 ----- Moja životna filozofija (by Vikac): Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!! | ||
Drveni |
| ||
Veteran Location: Sisak, 098-711-540 | Gdje je stalo? Idemo, nemojmo da se odluke donose u 4 mjesecu. Idemo li na 30 sek, modeli će biti niži, vidljiviji, a tko uhvati zrak neće trebati muljati jer je ionako gazda. Pozz, Karlo | ||
tepi |
| ||
Veteran Location: Sisak | Što se mene tiče ne stojimo. Saša i ja smo, prihvaćajući sve vaše komentare i kritike, složili sklop i trenutno ga testiramo. Naručio sam još neke djelove koji nam nedostaju i nadam se kroz 10dana ćemo vam moći prezentirati kako radi. Imamo dosta obaveza pa se malo odužilo, a dalje ovisi o svima vama hoće li se koristiti ili ne. Za ostale izmjene pravilnika o kojim se raspravljalo mislim da je svima poznata procedura: prijedlozi, komisija,... Pozdrav, tepi | ||
onajkojijest |
| ||
Veteran Location: Ludbreg | Ne vidim smisao ovoga.... Edited by onajkojijest 22/11/2010 18:20 ----- Geci | ||
sibofly |
| ||
Member Location: pula | netko ko se bavio F1A klasom,a prešao bi u F5j bi odustao nakon ovih postova. Lopova je oduvijek bilo i biti će.Može se krasti dužinom sajle,masom,servima u tzv. freeflight modelima,treba testirati sklop u glavi mutikaša i smutljivaca a ne u modelu.Postoje suci pa neka reagiraju pravovremeno,neka se takav udalji sa natjecanja i diskvalificira npr. i kazni primjereno. | ||
Jump to page : 1 2 3 Now viewing page 2 [15 messages per page] |
Search this forum Printer friendly version E-mail a link to this thread |
(Delete all cookies set by this site) | |
Running MegaBBS ASP Forum Software © 2002-2024 PD9 Software | |