| ||
|
You are logged in as a guest. ( logon | register ) |
Anketa: F5J-N pravilnik Moderators: belovic, dlaka Jump to page : 1 2 3 4 5 Now viewing page 2 [15 messages per page] | View previous thread :: View next thread |
Natjecanja -> F5J | Message format |
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | Naravno i ja se slažem da se max vrijeme rada motora ograniči na 1 minutu. ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
Omi |
| ||
Elite Veteran Location: Karlovac | Dali bi bila ekstremna ideja da se u Fly Offu skrati rad motora na 30ak sekundi? ----- __________________ Veseli i zdravi bili | ||
NiX@ |
| ||
Veteran Location: Ludbreg | Evo da malo obrazlozim zasto bi ja ogranicio radno vrijeme na 1 min. Naprimjer ako pogledamo prvu ovogodisnju tekmu u Nedeliscu gdje se sa gotovo -300 bodova ulazilo u fly off. Kod nekih extremnih uvjeta (jak vjetar ili vrijeme gdje nema gotovo nikakvih dizanja), ja ugasim motor nakon 60 sec. Netko ko ima motor 2 min, imat ce duplo vecu visinu nego ja. Ja sletim nakon 7 minuta, a on ostane gore, i jos se muci da side dole na vrijeme i napravi 10 minuta leta. Ja dobivam 800 bodova, on dobiva 1000, sto je -200 za mene. A sad naprimjer neka bude situacija da oba ostanemo do kraja ja dobivam 1000, a on nesto vise od 900 bodova sta je -100 za njega. On tu situaciju moze ponoviti 3 puta i uci ce u finale, a ja samo 1 put. Nadam se da sam dobro objasnil. Pozdrav | ||
Daniel |
| ||
Veteran Location: Čakovec | Nixa, što te priječi da i ti imaš motor duže, pa te nitko neće ugroziti, ali na taj način više riskiraš, jer si skraćuješ vrijeme. Mislim da ne trebamo pretjerivati sa kraćenjem motora na 30 sekundi, jer je to visina od cca max 100 metara, a s tom visinom se bez termike ne leti dugo, odnosno samo nekolicina pilota može na taj način izvući 15 minuta leta. Što se tiče slobodnog rada motora uz ograničenje na maksimalno 60 sekundi je, čini se i meni, prilično prihvatljiva varijanta. Međutim, u fly offu će svi koristiti motor 1 minutu i opet će se nametnuti početna razlika, ali ne na temelju slobodne odluke pilota, već na temelju sposobnosti brzog penjanja modela. Ako netko želi imati uključeni motor 10 minuta, to je njegov odabir, ali ne znam kako će na taj način izvući bodove. Čini mi se da se većina pribojava velikih visina postignutih dužim radom motora, ali svima je valjda jasno jedno - duže uključen motor, manje preostalog vremena -, vremena koje nosi bodove, tako da je svakome u interesu čim prije isključiti motor, a ne tjerati ga do granice vidljivosti modela. Ostavimo natjecateljima ove kategorije da sami odabiru taktiku kojom će prikupljati bodove, a ne da je namećemo ograničenjem vremena maksimalnog rada motora. U Sloveniji se «mala kategorija» definitivno nije raspala zbog slobodnog vremena korištenja motora, već zbog, možda malo prerano, dopuštenih brushless setupova, koji su bili definirani snagom do 75W, pa je to bilo prilično teško kontrolirati i podešavati snagu istog određenim propelerima. Sada su Slovenci također pri usklađivanju pravilnika sa Euro cup pravilnikom za «malu», sada zvanu outruner kategoriju, tako da će ovi modeli sada moći biti teški minimalno 500 g, imati neograničen broj servo motora i biti opremljeni outrunerima promjera max 28 mm, dužine 26 mm, propelerom minimalno 10 x 5 i baterijom maximalno 2 ćelije. Svi motori tih dimenzija imaju vrlo slične performanse, pa se na ovaj način želi standardizirati ova kategorija. Naravno da je i nadalje vrijeme korištenja motora slobodno. Ovaj pravilnik je već prihvaćen u Češkoj, Slovačkoj i Mađarskoj, a uskoro i u Sloveniji i primjenivat će se od slijedeće godine na F5J Eurocup natjecanjima, kao i na njihovim nacionalnim kupovima. Budući da cijene tih motora nisu prevelike, morali bismo i mi razmišljati o budućnosti u tom pravcu, jer moramo priznati da je brushed motore sve teže nabaviti. Ako se promjeni pravilnik na slobodno korištenje motora, mislim da nitko ne treba ništa mijenjati na sadašnjim F5J-N modelima, već na samom natjecanju procijeniti, prema vlastitim sposobnostima i sposobnostima modela, koji možda nije vrhunski, vrijeme korištenja motora. Danijel Štefičar | ||
NiX@ |
| ||
Veteran Location: Ludbreg | Ako ostavimo potpuno slobodno koristenje rada motora, ne da cemo ostati na istom sto se tice visina na startu nego ce biti jos i vece, a mi ovdje zelimo spustiti sve na prihvatljivu visinu. To nema smisla, isto kolko nema smisla da sa 2 min rada motora doslovno padati 8 minuta. Al to je samo moje misljenje. A sta se tice uvodenjem brusshlesa, moje misljenje je da tako dugo do kad mozemo furat speed 400 nebismo trebali nista mjenjat. I ipak mislim da vise riskiras kad imas manje rada motora.. Sve ce postat atraktivnije ako ne nista drugo.. Edited by NiX@ 5/12/2009 18:06 | ||
h.kreso |
| ||
Extreme Veteran Location: Varaždin | Mislim da je Danijel najviše mislio o tome kako bismo onda i mi u CRO mogli organizirati i prisustvovati Euro kupovima, a da za to ne bismo trebali imati još jedan set modela. Mislim da nije ni to ideja za odbaciti. Na kraju, i F1A i F3J i F3K su svugdje isti, svi se držimo nekog standarda kako bismo se mogli natjecati ne samo među sobom. A dobro, netko će kazati, ovo ie ipak nacionalka ----- Krešimir Hrastovec [img]http://condor.ephemeride.com/i/bdg/117.jpg[/img] [img]http://stats.condor.cc/10125.png[/img] | ||
NiX@ |
| ||
Veteran Location: Ludbreg | h.kreso - 5/12/2009 18:26 Mislim da je Danijel najviše mislio o tome kako bismo onda i mi u CRO mogli organizirati i prisustvovati Euro kupovima, a da za to ne bismo trebali imati još jedan set modela. Mislim da nije ni to ideja za odbaciti. Na kraju, i F1A i F3J i F3K su svugdje isti, svi se držimo nekog standarda kako bismo se mogli natjecati ne samo među sobom. A dobro, netko će kazati, ovo ie ipak nacionalka Za razliku od F1A, F3J, F3K koje jesu, F5J nije sluzbena FAI kategorija pa vjerovatno nema nekog pravilnika na vecem internacionalnom nivou. Za neogranicen broj servoa nisam jer to pokrece jednu cjelu lancanu reakciju promjena, a minimalno 500 grama definitivno nam netreba jer ce se dogodit ono suprotno od onog sto nam je bio prioritet kod ove kategorije, a to je da jednostavno se konkuretan model nemoze kupit (Dlakina iznimka ) i mora se sam napravit. A model iz kalupa sa high-tech glupostima na 2 m raspona moze se dobit oko 500 grama. Svojevremeno je gosp. Werner Stark, inace legenda HLG-a, imao jedan mali "bunt" protiv tada novonastale kategorije F3K. Imao je najjednostavnije moguce napravljene modele sa 2 kanala i nazvao ih je KIS (keep it simple). Mislim da bi se trebali drzati njegove parole. | ||
belovic |
| ||
Extreme Veteran Location: Međimurje | Ali nemojmo zaboraviti da nasa "nacionalka" ima vise natjecatelja nego cijela "Europa" zajedno u maloj kategoriji i zasto bismo mi morali nasu sad mogu reci uspjesnu "nacionalku" prilagodjavati njima i njihovim pravilima koje ionako mijenjaju ako ne svake onda svake druge godine i tako redom vec 5-6 godina? Na tekme vani odlazi 1-2 takmicara a tko ima takvu zarku zelju nabavit ce si i taj "low cost" setup za vani... Kada sam pocinjao sa promocijom te kategorije u HR imao sam jasnu viziju sto je najprihvatljivije za siroku masu modelara i upravo ta jeftinoca te jednostavnost kako pravila, tako i modela najbitnija je za opstanak kategorije. Pogledajte cemu se vracaju i kako se zabavljaju pravi (vrhunski) piloti (ono sto sam pokusavao i sam uvesti u HR prije nekih 6-7 godina ali mi nazalost nije uspjelo): http://www.workflow.as/jogrini/diary/mar08.htm http://www.fineworx.net http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=146667 Ako se idemo igrati prema tzv. europskim "F5J" pravilima trend ce kad tad kao kod njih postati "male" kompozitne jotice na 6 servoa koje dostizu cijene preko 500€... (slika u prilogu) (125_00.jpg) Attachments ---------------- 125_00.jpg (147KB - 295 downloads) ----- Što je to EPOXY smola? EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. | ||
Denis |
| ||
Regular Location: Varaždin | da se i ja umješam..... postoji jedno jednostavno "pravilo" ...... kad je nešto dobro i razvija se kao naša f5j nacional klasa, zašto to mjenjati..... svatko od nas ima neku ideju, koju bi vrlo rado dodal u nacionalku...... a mislim da budu one ubrzo počele padati, kad se dogoti prva promjena..... (u ovom slučaju vidim da se zagovara slobodan rad motora s max. ograničenjem....), nakon toga našla bude se skupina ljudi koja bude zagovarala brushless, ailerone, kočnice.... ili nešto drugo...... a učimo na greškama od drugih, lako vidimo da to možda i nije pametan odabir..... po meni nije dobro uvoditi slobodan izbor vremena rada motora s max. ograničenjem..... ovo je takmičaska klasa koja je, ako se ne varam, bila zamišljena jeftino, jednostavno, i ono najbitnije za "klince" tj. bila je zamišljena kao jednostavan ulazak klinci u takmičarske vode a kolko vidim to se i događa, sve brojnije svake sezone..... ako je "svima" argument da je 60sekundi rada motora previše, postižu se prevelike visine..... možda da se skrati rad motora na 50, 45..... ili kolko se dogovori, ali mislim da treba ostati vrijeme rada motora jednako za sve. JER..... ako sagledamo ovaj prijedlog......sa izborom rada motora sa max. ograničenjem...... on prvenstveno odgovara iskusnim letačima, koji mogu sa par sekundi rada motora, riskirati i pronaći termiku..... ONDA...... moramo uzeti u obzir da neiskusnijim odgovara slobodan izbor rada motora BEZ OGRANIČENJA..... jer je to druga ploča strane rizika sa izborom rada motora...... POŠTO je klasa zamišljena za početnike, ne znam tko je "kvalificiran" da odlučuje o takvim drastičnim promjenama..... "profići" ili "početnici" ili svi zajedno ???? da skratim sranje, kasno je i spava mi se..... ako je večina za, nek se skrati rad motora, kolko je potrebno, može i na 10 sekundi, ALI ZA SVE ISTO..... KAD JE NEŠTO DOBRO, ZAŠTO TO MJENJATI, pogotovo tak drastično i kad ne znamo kakav bude rezultat | ||
Daniel |
| ||
Veteran Location: Čakovec | Vidim da se tema, vezana za pravilnik F5J-n kategorije, zagrijala i da je ovo dobar signal za Modelarsku komisiju da odredi termin na kojoj će se odabrati najbolja varijanta pravilnika, a sve u cilju zadržavanja interesa za ovu kategoriju. Budući da su se razmišljanja o pravilniku pisala u temi "Gradimo opet", nadam se da i ostali F5J-asi, osim promišljanja o pravilniku, rade nešto konkretno, vezano za ovu temu. Bez obzira na pravilnik, model za ovu kategoriju je jednostavan za gradnju i jeftiniji od ostalih hi-tec mašina koje koriste naši susjedi, za što se i ja zalažem, dakle KIS. U tom kontekstu je u našoj radionici izrađen još jedan nacionalni model, nazvan Meduza. Raspona je 195 cm, s korijenom krila 17 mm, profilom MH 32 do RG 14. Težina krila 100 g, cijeli model RTF 390 g. Namjerno je odabran nešto brži profil zbog bolje mobilnosti. Model je testiran i zadovoljava ukuse graditelja. E sad, penjanje. U prvim letovima za 1 minutu je testni model dostignuo cca 150 metara, a Igorov, usporedbe radi, cca 80 metara više. Drugi dan mijenjamo motore i sad Meduza penje za minutu više od 200 metara, a Igorov model malo niže. Treći dan vraćam Igoru njegov motor, a sebi uzimam treći, stariji korišteni motor 1 sezonu. Konačno, oba modela penju na oko 230 metara. Mision acomplished. Zanimljivo, kako motori istog proizvođača imaju toliko različite performanse. Od 5 motora 1 je super, tri su nekakva sredina, a jedan je katastrofa. Što se tiče baterija svi letovi su isprobani jednom Kokamicom 910 mAh, 15 C. Danijel Štefičar (MEDUZA-POCETAK.JPG) (Meduza-RTF-I.JPG) (MEDUZA-RTF-II.JPG) (MEDUZA-ZAVRSETAK.JPG) Attachments ---------------- MEDUZA-POCETAK.JPG (47KB - 319 downloads) Meduza-RTF-I.JPG (80KB - 307 downloads) MEDUZA-RTF-II.JPG (76KB - 303 downloads) MEDUZA-ZAVRSETAK.JPG (86KB - 315 downloads) NACRT.doc (81KB - 308 downloads) | ||
Diogen |
| ||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | @Belovic - slažem se sa tobom u potpunosti... zato i jesam postao ono o broju učesnika DP F5J-N kroz godine. @Denis - tvoje mišljenje me podsjetilo na onaj vic 'o dve krave i mlijeku' - naravno u pozitivnom smislu ! @Danijel 230 m sa modelom 190cm/390 gr je vjerojatno isto toliko dobro koliko i mi na 260 do 280 metara sa modelima od 175cm/370 gr , jer bi ti trebal imati bolju finesu. Kolika ti je površina 'Meduze', tj koliko grama po dm2 imate? Iako sam ja kao F5 takmičar outsider, meni se čini da je ova rasprava o F5 pravilniku klasični hitac u prazno: Mimi će i dalje penjati više od drugih, ma koliko bilo vrijeme rada motora predviđeno pravilnikom. Skraćivanje na 45 sec ne donosi veliku razliku, jer po mojim mjerenjima i bolje batke nakon 30 sec na punom gasu ne omogućavaju više od 4 m/sec penjanja, krivulja pri kraju penjanja počinje blago zaobljavati. U biti tih 45 sec je ništa drugo nego li linearni shift na dole svih za nekih 50 metara uz potencijalni zajeb za početnike jer najčešće teško penju modelom. (slika u prilogu) I ovo je tema o gradnji modela, pa bi možda ove postove diskusije o pravilniku trebalo prebaciti u odgovarajuću temu? Damir Edited by Diogen 6/12/2009 09:58 (penjanje minutu_15.jpg) Attachments ---------------- penjanje minutu_15.jpg (113KB - 284 downloads) ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||
Daniel |
| ||
Veteran Location: Čakovec | Površina "Meduze" je 29,07 dm2, (krilo 26,25 dm2, rep 2,82 dm2,) odnosno 13,415 g/dm2, znači u granici dozvoljenog. Na žalost, nemamo loger, pa su visine koje sam naveo samo odokativne. | ||
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | Denis: "POŠTO je klasa zamišljena za početnike, ne znam tko je "kvalificiran" da odlučuje o takvim drastičnim promjenama..... "profići" ili "početnici" ili svi zajedno ???? " U svim kategorijama, pa tako i u ovoj, imamo ukupni i JUNIORSKI plasman. Dakle, omogućeno je juniorima da se "razračunaju" među sobom i da, ako su najbolji, pobjede i u ukupnom poredku. Juniori su oni od 10 godina, a i oni od 18, koji mogu imati i puno letačkog staža. Isto tako i seniori mogu biti početnici. U F1N, a radi velikog broja natjecatelja različite dobi, uveli smo samoinicijativno i poredak osnovnoškolaca. Naravno, za F5J je to bez veze (zbog ukupnog broja juniora). Slažem se da modeli moraju ostati jednostavni (mislim na max 2 serova) i jedino o čemu će se morati u skoroj budučnosti razmišljati je alternativa za pogon (sve teže nabavka 400tica). Bit mojeg zalaganja za skračivanje vremena rada motora je isključivo zbog enormnih visina. Malo prije su naveli: Danijel: 230 metara Diogen: 260 do 280 metara, a Diogen kaže da Mimi ide još više. Kak sam već nekoliko puta napisal, dajmo sve to malo približiti zemlji. Je, veli netko: "opet bu Mimi najviši". Nek bude, ak ima najbolji model i najbolje vozi. Ne predlažem ja ovo da bi ekipa mogla pobjediti Mimija. Sa Diogenovih 280 metara, da model propada 0,5 m/sec ispada 560 sekundi leta. Koja kanta tak curi?? Na početku F3K su bili jednostavni modeli, koje je svatko moga napraviti u 2-3 dana. Visine izbačaja su bile 10-15 metara i dalo se zajedriti. Dosta ekipe je tak i naučilo letjeti (Leli, Buki...). Po mojem skromnom mišljenju, F5J bi bila prekrasna kategorija, da se max visina snizi na 100-150 metara. Tko kaže da se mora uvjek odletjeti 10 minuta. I u F3J sam dosta puta dobio 1000 sa samo 2 i 1/2 minute leta. I na kraju, bit tekme i modelrastva je napraviti bolji model, bolje pilotirati i uz možda malo sreće i pobjediti. I ak je to sve pošteno i u okviru pravila, veselju nema kraja
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
Vilim |
| ||
Veteran Location: Karlovac | Možda meni kao outsideru stvari izgledaju malo drugačije. Kod većine outdoor slobodnoletećih kategorija, F3J, F3B a i mnogih drugih propisan je način kako model dovesti gore (dužina sajle, težina gume, dužina rada motora itd...). Uvijek su propisani minimalni ili maksimalni parametri i sve izvan toga je povreda propisa ali naravno da svi žele što bliže ograničenju. Moje je mišljenje da treba ograničiti vrijeme rada motora jer će u toj slobodi trajanja rada motora izgubiti upravo početnici. Ako mu ne ide penjanje mogao bi i penjati pet minuta, kao da je postizanje visine poanta svega, pa što mu onda ostaje od radnog vremena. Sa druge strane iskusni modelar može stisnuti šupak i isključiti motor nakon 20 s pa svojim vještinama izvući do kraja. Nemojte početnicima davati previše slobode jer će se pogubiti. Njima treba zadatak: penji minutu (ili koliko već) a onda odjedri najbolje što možeš. Nema tu tajni. Za dobar rezultat treba dobar, istriman model i istreniran pilot i malo sreće. Neograničeno vrijeme rada motora je samo komplikacija za početnike, a ne sloboda. Osim toga na tu slobodu neće naići ni u jednoj drugoj kategoriji. Ja bi se tekmao u F5J ali na 300 m ne vidim model a nemam namjeru gasiti motor ranije dok mi se to ne isplati. Edited by Vilim 6/12/2009 17:24 | ||
Denis |
| ||
Regular Location: Varaždin | Dlaka: Bit mojeg zalaganja za skračivanje vremena rada motora je isključivo zbog enormnih visina..... ma i ja sam za skračivanje visina, tj. vremena rada motora, zanimljivije bude, i teže odraditi max. ali sam i protiv rada motora po želji, jer to povlači dosta kalkulacija, nekome prednost, nekome hendikep.... i ne znamo na kraju krajeva kakav utjecaj bude to imalo na ovu kategoriju.... preveliki je to korak u "nepoznato" ako se vrijeme motora smanji za recimo 15-20 sekundi, visine se budu drastično smanjile, do izražaja bude više došlo jedrenje, za 10 minuta se bude trebalo puuuuno više potruditi, tekma bude zanimljivija, opet jednaka za sve.... | ||
Jump to page : 1 2 3 4 5 Now viewing page 2 [15 messages per page] |
Search this forum Printer friendly version E-mail a link to this thread |
(Delete all cookies set by this site) | |
Running MegaBBS ASP Forum Software © 2002-2024 PD9 Software | |