| ||
|
You are logged in as a guest. ( logon | register ) |
Wingleti na F1A Moderators: Leki Jump to page : 1 2 Now viewing page 1 [15 messages per page] | View previous thread :: View next thread |
Natjecanja -> F1A,B,C,H | Message format |
fly |
| ||
Elite Veteran Location: Koprivnica | sorry na off topic al stvarno neznam di da napišem ovo pitanje jer mi se neda novu temu samo zbog toga otvarat. dakle wingleti na F1A. da ili ne i zašto? [op. admina - ipak je otvorena nova tema] ----- Luka Krušec, CRO 1722 www.atelierfly.com | ||
Site Sponsor | my ad code here... | ||
buki |
| ||
Extreme Veteran Location: Zaprešić | Luka, slična stvar kao i s invigatorima.. Savjet "ne" na F1A kao i za druge kategorije brzo se lome i uništavaju...(vingleci ili ti vingleti) | ||
fly |
| ||
Elite Veteran Location: Koprivnica | buki - 25/8/2008 11:09 Luka, slična stvar kao i s invigatorima.. Savjet "ne" na F1A kao i za druge kategorije brzo se lome i uništavaju...(vingleci ili ti vingleti) ok onda ih neču stavljat. samo reci da li oni uopće pridonose čemu dok su na krilima? jer vidio sam neki graf di se vidi da ledrilica sa njima više popne od jedrilice bez njih i malćice dulje ostane u zraku..pa me zanima da li je ista stvar i kod f1a? ----- Luka Krušec, CRO 1722 www.atelierfly.com | ||
buki |
| ||
Extreme Veteran Location: Zaprešić | Recimo ovako: Kada smo napravili F3K s vinglecima dobili smo na visini (ipak smanjili inducirani otpor), i naravno puno ljepše i lakše kruženje. Makarov i Kochkarev su imali još 1989 ako se nevaram F1A s vinglecima pa su prestali s time. Edited by buki 25/8/2008 12:41 | ||
Lovac |
| ||
Member Location: Zagreb (ex. Karlovac) | Bok, mi smo u Karlovcu pokušavali na razne načine i razne oblike. dobar dio smo radili na osnovu osjećaja tj. vizije kako bi to trebalo izgledati, a dio smo napravili samo za jednu stranu krila pa uspoređivali s postojećim. (ako je dobar, treba ubrzati tu stranu i dati veći uzgon). rezultati su sljedeći: - rijetko kada se je to pokazako imalo uspješnim u tri starsa zaredom - jako različito je ponašanje pri malim i velikim brzinama (valjda ih zato koriste samo pri velikim Re-brojevima) - teže je za reglirati i često ti modeli imaju "mušice" pogotovo na sajli kad ima bočnog proklizavanja modela - što je Buki već napisao : komplikacije i lomovi (zadnje smo skinuli na jednom Rozginom modelu , skalpelom na polju, par poteza, bez šmirglanja i model se tog trena dobio) Zaključak: puno muke i komplikacije, a nikad nisam vidio a još manje doživio da je imalo neke koristi dakle : F1A nikako (e, da smo samo trenirali koliko smo potrošili na vinglete gdje bi nam bio kraj) Pozdrav Lovac | ||
Diogen |
| ||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Poznat je pokus prof. Epplera pred studentima : jedan model je imao jedan vinglet prema gore, a na drugom krilu prema dole. Pri bacanju, model je jedrio skrečući u onu stranu gdje je vinglet bio prema dole, dakle tako je veći otpor. Nakon što je zamijenio položaje vigleta gore-dole, model je počeo skretati u drugu stranu, opet je ispalo da je tada veći otpor. Zaključak: vinglet prema gore smanjuje inducirani otpor. Pitanje: a kako bi letio taj model da nije uopće imao vinglete? Sumnja: nisam studirao kod Epplera da bih znao da li je sve ovo istina. Sumnja2: besmisleno je ostaviti vinglet samo na jednom krilu, pa onda gledati razliku;mijenjaš cijelu teoriju kojom se može pokušati nekaj izračunati: CDw(-) Drag Coefficient of Wing, CM(-) Moment Coefficient,b(m) Wing Span,c(m) Average Wing Chord ,hce(m) Center of Gravity ,m(Kg) Mass,Izz(Kg*m^2) Yaw Inertia Moment ,Ixx(Kg*m^2) Roll Inertia Moment ,VForm(-) Effect of Dihedral Angle a valjda i još nešto (ako se ne radi sa ovom jednostavnom '26' formulom) Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||
fly |
| ||
Elite Veteran Location: Koprivnica | našo sam ove skice di se vidi razlika sa i bez vingleta..doduše ne na f1a modelima al trebalo bi bit isto..
----- Luka Krušec, CRO 1722 www.atelierfly.com | ||
Omi |
| ||
Elite Veteran Location: Karlovac | stvar je u tome da vingleti na turističkim avionima rade 95 % vremena u predviđenim(idealnim )uvjetima ako izuzmeš polijetanje i slijetanje rade u režimu za koji su predviđeni. Kod ff modela je malo zajebanija situacija. Hoćeš li ih optimizirati za zoom ili planiranje. A kod planiranja ako malo zapumpa ili skrene zbog turbulencije i termike ,ode cijla koncepcija u qrac ----- __________________ Veseli i zdravi bili | ||
Vilim |
| ||
Veteran Location: Karlovac | Diogen - 26/8/2008 18:47 Sumnja2: besmisleno je ostaviti vinglet samo na jednom krilu, pa onda gledati razliku;mijenjaš cijelu teoriju kojom se može pokušati nekaj izračunati Damir Ovo je čisto empirijska metoda, dakle praksa. Nema teorije, nema računanja. Ponašanje modela odmah odmah pokaže da li je nešto bolje ili lošije. Jedino ne kaže KOLIKO? Ništa tu ne možeš dobiti za računanje. Samo gotovi rezultat, dakle određenu količinu sekundi više ili manje. Teorija malih brzina je još u magli tj. slabo istražena jer je malo kome zanimljiva za razvoj jer je područje primjene usko. Imam osjećaj da za male Re brojeve vrijede neka druga pravila jer obično rezultati proračuna za modele ne odgovaraju rezultatima u praksi. Npr. F1N, kako to leti, ja nemam pojma. Više plahuta . Što se tiče vingleta na FF, imam osjećaj da više pomažu pri većim brzinama, dok mi ganjamo minimalno propadanje, što je bliže minimalnoj brzini. Možda čak stvaraju i više čeonog otpora nego što smanje induciranog. Možda pomaže u zoom-u ali zoom je 1% faze leta. | ||
Diogen |
| ||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Vilim - 27/8/2008 09:38 Teorija malih brzina je još u magli tj. slabo istražena jer je malo kome zanimljiva za razvoj jer je područje primjene usko. Uglavnom se takva tvrdnja 'dogmatski' servira modelarima, jer nas smatraju amaterima, što u većini slućajeva i jesmo. Područje malih Re brojeva zapravo je šire nego li mi to mislimo: izuzetno dobro iga poznaju oni koji se bave sagorjevanjem, jer izazivanjem mikroturbulencija izgorenih plinova u izmjenjivaču topline dobivaš bolje iskorištenje grijačeg tijela. Broj ljudi koji se time bave je izuzetno malen, možda nekoliko desetaka u cijeloj Eu. Upoznao sam jednog i ostao posramljen koliko zapravo modelari ne znaju o području malih Re. Postoji još nekoliko primjena te teorije, ali kako rekoh, nisam kvalificiran. S druge strane koristim FMS i ubacim približne podatke u editor parametara modela. Mijenjajući neke od tih 26 parametara nastojim postići da model u simulaciji reagira empirijski identično sa modelom u letu. Zapravo to ti i nije teško postići. Tada mijenjanjem jednog parametra (recimo težine, površine krila, gabarita krila) gledam kako bi se mijenjala letna svojstva modela. Razlike su uočljive, ali je potrebno parametar malo više promjeniti da ga 'uhvati percepcija'. Kakve to ima rezultate za primjenu vingleta na samo jednom krilu za pokus? Meni nikakve, jer kao što rekoh, mijenja mi se hrpa drugih parametara (naveo sam ih približno u prethodnom postu) i rezultat je zapravo nešto sasvim drugo. Pozz, Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||
Tarik |
| ||
Extreme Veteran Location: Visoko - Nisko | ej fly vidis li da niko ne preporucuje to stavljati na F1A pa zasto to ne zavrsis sam sa sobom, nemoj stavljati. A ako ipak nevjerujes onda sam ispitaj na terenu. pozz Edited by Tarik 27/8/2008 11:01 ----- | ||
Igor |
| ||
Expert Location: Rijeka |
Jedan od razloga zašto wingleti na komerc.avionima.Zgodno je vidjeti kako to izgleda u laboratorijskim uvjetima. | ||
h.kreso |
| ||
Extreme Veteran Location: Varaždin | Baš sam to jučer gledao na TV-u | ||
Lovac |
| ||
Member Location: Zagreb (ex. Karlovac) | Diogen - 26/8/2008 18:47 Poznat je pokus prof. Epplera pred studentima : jedan model je imao jedan vinglet prema gore, a na drugom krilu prema dole. Pri bacanju, model je jedrio skrečući u onu stranu gdje je vinglet bio prema dole, dakle tako je veći otpor. Nakon što je zamijenio položaje vigleta gore-dole, model je počeo skretati u drugu stranu, opet je ispalo da je tada veći otpor. Zaključak: vinglet prema gore smanjuje inducirani otpor. Pitanje: a kako bi letio taj model da nije uopće imao vinglete? Sumnja: nisam studirao kod Epplera da bih znao da li je sve ovo istina. Sumnja2: besmisleno je ostaviti vinglet samo na jednom krilu, pa onda gledati razliku;mijenjaš cijelu teoriju kojom se može pokušati nekaj izračunati: CDw(-) Drag Coefficient of Wing, CM(-) Moment Coefficient,b(m) Wing Span,c(m) Average Wing Chord ,hce(m) Center of Gravity ,m(Kg) Mass,Izz(Kg*m^2) Yaw Inertia Moment ,Ixx(Kg*m^2) Roll Inertia Moment ,VForm(-) Effect of Dihedral Angle a valjda i još nešto (ako se ne radi sa ovom jednostavnom '26' formulom) Damir Bok, kao što je Vilim rekao, praksa ti na najjednostavniji način govori jesi li uspio ili ne. Teorija i simulatori su u redu za nešto naučiti o aerodinamici, proračunati osnovne parametre, ali često je stvarnost sasvim drugačija jer je nesavršena ili turbulentna. (npr. modeli s tupim profilima i lošim planiranjem u mirnom zraku kada se nađu u termici prestižu superplanere. mislim da takve stvari simulatori nemogu pokazati.) Meni više znači primjetiti u letu modela problem, znati mu uzrok i riješiti ga. Na primjer, napravio sam dva ista modela s razlikom lagane modifikacije profila (ostavio sam malo dužu napadnu). Prvi model sam izreglirao u jednom danu, predivno se je ponašao i bez problema ušao na prvoj tekmi u fly-off (gdje sam ga izgubio). Drugi sam reglirao mjesecima bezuspješno i konstantno imao probleme. Na Kupu republike pitam Dlaku i on mi veli "makni težište još napred". Rekoh, pa kud još dalje kad sam mu težište već imao 10mm ispred starog, a on veli da mi tak model pokazuje i zaboravi šta nema teorije i računice ali to model traži. Par dinara i izolirka i model se smirio po svim paramertima - Hvala ti Dlaka !! Stoga, pošto uvijek na kraju dolazi praksa, za neke stvari jednostavnije je odmah krenuti u praksu. Ali to se ne odnosi na vinglete, njih jednostavno zaboraviti i trenirati trenirati trenirati trenirati trenirati !!!!! Bok Lovac | ||
elmin-KERKO |
| ||
Elite Veteran Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27. | Na Kupu republike pitam Dlaku i on mi veli "makni težište još napred". Rekoh, pa kud još dalje kad sam mu težište već imao 10mm ispred starog, a on veli da mi tak model pokazuje i zaboravi šta nema teorije i računice ali to model traži. Par dinara i izolirka i model se smirio po svim paramertima - Hvala ti Dlaka !! Stoga, pošto uvijek na kraju dolazi praksa, za neke stvari jednostavnije je odmah krenuti u praksu. Ali to se ne odnosi na vinglete, njih jednostavno zaboraviti i trenirati trenirati trenirati trenirati trenirati !!!!! Slazem se sa ovim,samo trening........... ----- SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!! BiH F-076 First planning,second altitude !!! Sto vise treniras, treba ti manje srece !! E K | ||
Jump to page : 1 2 Now viewing page 1 [15 messages per page] |
Search this forum Printer friendly version E-mail a link to this thread |
(Delete all cookies set by this site) | |
Running MegaBBS ASP Forum Software © 2002-2024 PD9 Software | |