| ||
|
You are logged in as a guest. ( logon | register ) |
Gradimo opet Moderators: belovic, dlaka Jump to page : < 1 2 3 4 5 6 ... > Now viewing page 1 [15 messages per page] | View previous thread :: View next thread |
Natjecanja -> F5J | Message format |
Bojan |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Zagreb | Nakon havarije u Ludbregu (koja je ipak sretno završila pronalaskom modela) odlučio sam graditi drugi model za F5J-400. Način gradnje prvog modela nije pokazao veće nedostatke pa će i ovaj biti izrađen na sličan način ali ... Kako je prvi model bio nešto teži od planiranog pa samim tim i nešto manje konkurentan, ovaj puta ću pokušati napraviti naizgled kontradiktorno. Novi model bi trebao istovremeno biti lakši ali i veći. Kako to ostvariti? Za početak šaljem idejni nacrt novog modela. (nacrt.jpg) Attachments ---------------- nacrt.jpg (87KB - 77 downloads) ----- Bojan Stürmer www.aeromodelarstvo.net | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Site Sponsor | my ad code here... | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bojan |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Zagreb | Vidljivo je da model ima 200-tinjak mm veći raspon od prethodnog uz istu dubinu krila u korijenu. Prvo krilo je imalo masu od 150+ gr pa bi isti materijali ovom krilu nabili barem 170gr a možda i više. Dakle, treba nešto mijenjati. Jedna od stvari koje je utjecala na relativno veliku masu je sama jezgra koja je bila odrezana iz tvrdog stiropora pa sam odlučio proračunati teoretsku masu same jezgre u ovisnosti od gustoće stiropora. Da malo odlutam, AutoCAD ovdje može puno pomoći. Nacrtamo li profil u AutoCAD-u lako je izračunati površinu profila a samim tim i volumen kompletne jezgre. Usput, ako ikako možete koristite legalnu licencu jer sam načuo da ove "crne" to baš i ne rade kako treba . Isto tako čujem da AutoCAD možete kupiti u firmi PRIOR inženjering u kojem ima nekih modelara koji mogu pomoći. Dobro, nadam se da su administratori i moderatori ovo shvatili kao šalu i da mi ovaj post neće obrisati Dakle na temelju AutoCAD-ovih podataka i malo excela dobijemo slijedeće podatke:
Recimo da sve to skupa odrežemo od 15kg po kubiku i postaklimo s 50gr staklom teoretski bi mogli imati krilo od cca 100 gr plus nešto karbonskih rovinga i balzina remenjača. Teoretski bi se sve skupa dalo napraviti unutar 120-130 gr.što bi bilo i više nego dobro. Prije krojenja dijelova iz ploče stiropora koju sam imao vagnuo sam cijelu ploču i vaga kaže 324g. Dakle ovaj materijal ima gustoču od 13kg po kubiku
Nije baš 100% isto kao teoretska težina ali nije ni daleko. Malo usporedbe - prvi centroplan s uljepljenom remenjačom prije vakumiranja imao je 40gr.
(prije rezanja.jpg) Attachments ---------------- prije rezanja.jpg (344KB - 70 downloads) ----- Bojan Stürmer www.aeromodelarstvo.net | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Omi |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Karlovac | Sa klasičnom FF dbox tehnologijom,mislim da bi se dalo napraviti debelo ispod 150 g ----- __________________ Veseli i zdravi bili | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
fly |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Koprivnica | a zbog čega ne radite normalna konstruktivna krila? zbog vremena ili? jer takva krila teško da budu iznad 150 grama...a mogu bit i ispod 100..samo vrijeme treba da se naprave, to stoji.. ----- Luka Krušec, CRO 1722 www.atelierfly.com | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diogen |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Lijepo je pročitati ovakav materijal i razmišljanja , jer i mi moramo nakon početničkog Guppy-a za slijedeću sezonu pripremiti neku konkurentniju pilu. Imam nekoliko pitanja, pa ako imaš volje , možda bi odgovori bili zanimljivi i ostaloj 'konkurenciji': 1.Težina kao neprijatelj No1. Dakle, da li si razmišljao o urezivanju uzdužnih 'komora' u profil kojim bi se smanjila masa stiropora, barem u centroplanu? sa jedne strane, recimo gornje takav se otvor može prekriti rowingom i/ili ramenjačom koju ionako treba staviti? Da li je moguće stiropornu jezgru obući u staklo od 25-30 gr/m2, a ne od 50 gr/m2 , uz možda dvostruki sloj na prednjoj ivici krila radi učvršćenja kod udarca? Time bi se upotrijebilo manje stakla i vjerojatno manje smole? Usput, svako krilo ima 3-struku v-lom, pa i ti spojevi zahtijevaju dodatnog materijal koji pridonosi težini. 2.Otpor krila od 2 metra uz cca 13,5 gr/dm2 obećavaju izvrsno planiranje, ali me interesira kako razmatraš povećani otpor koji bi trebao biti evidentan u onoj minuti penjanja 'pod motorom'. Očekivana visina bi trebala biti manja ??? 3. V-rep Vidim da preferiraš v-rep ( i ja isto, usput T-rep je dobar za penjanje ali je koma kada model udari u zemlju). Imaš li neki poseban razlog za to ili je to uobićajeno odgovor 'da pruza manji otpor i da je manje težine'? Nadam se da nisam 'zagnojio' tvoju temu, pozdrav, Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Omi |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Karlovac | Diogen - 22/8/2008 10:10 Lijepo je pročitati ovakav materijal i razmišljanja , jer i mi moramo nakon početničkog Guppy-a za slijedeću sezonu pripremiti neku konkurentniju pilu. Imam nekoliko pitanja, pa ako imaš volje , možda bi odgovori bili zanimljivi i ostaloj 'konkurenciji': 1.Težina kao neprijatelj No1. Dakle, da li si razmišljao o urezivanju uzdužnih 'komora' u profil kojim bi se smanjila masa stiropora, barem u centroplanu? sa jedne strane, recimo gornje takav se otvor može prekriti rowingom i/ili ramenjačom koju ionako treba staviti? Da li je moguće stiropornu jezgru obući u staklo od 25-30 gr/m2, a ne od 50 gr/m2 , uz možda dvostruki sloj na prednjoj ivici krila radi učvršćenja kod udarca? Time bi se upotrijebilo manje stakla i vjerojatno manje smole? Usput, svako krilo ima 3-struku v-lom, pa i ti spojevi zahtijevaju dodatnog materijal koji pridonosi težini. 2.Otpor krila od 2 metra uz cca 13,5 gr/dm2 obećavaju izvrsno planiranje, ali me interesira kako razmatraš povećani otpor koji bi trebao biti evidentan u onoj minuti penjanja 'pod motorom'. Očekivana visina bi trebala biti manja ??? 3. V-rep Vidim da preferiraš v-rep ( i ja isto, usput T-rep je dobar za penjanje ali je koma kada model udari u zemlju). Imaš li neki poseban razlog za to ili je to uobićajeno odgovor 'da pruza manji otpor i da je manje težine'? , Damir Evo da ja malo dognojim 1) egzibicije se mogu izvoditi ali nikako na centru,centar nosi cijelo krilo i najviše trpi kod slijetanja.Materijal za prekrivanje bi bio ber duplo teži od izreznog masterijala 2) to stoji ali kao i sve drugo u modelarstvu je trade off ,dobiješ negdje ,drugdje izgubiš. 3) Bolji je kad model udari u zemlju,tj najčvršće rješenje. ----- __________________ Veseli i zdravi bili | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bojan |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Zagreb | fly - 22/8/2008 10:06 a zbog čega ne radite normalna konstruktivna krila? zbog vremena ili? jer takva krila teško da budu iznad 150 grama...a mogu bit i ispod 100..samo vrijeme treba da se naprave, to stoji.. Pa ima nekoliko razloga za to. Lijenost je svakako jedna od bitnijih. Vrijeme izrade isto tako nije zanemarivo, a čini mi se da je i čvrstoća na strani ovog načina, naravno ako izuzmemo današnji način izrade ff karbonaca koji uz puno vremena zahtijevaju i dosta ne tako jeftinog materijala. Činjenica da na tavanu imam cnc rezalicu za stiropor isto tako vuče na stranu koju sam izabrao. Nemam ništa protiv konstrukcije, dapače, ali eto ... Diogen - 22/8/2008 10:10 . Imam nekoliko pitanja, pa ako imaš volje , možda bi odgovori bili zanimljivi i ostaloj 'konkurenciji': 1. Nisam siguran da se isplati pogotovo ako su jezgre od ovako laganog stiropora, a kao što je Omi napisao svakako ne na centroplanu. Koje staklo koristiti je isto tako pitanje za sebe. Iskusniji kažu koliko stakla toliko smole pa bi za 50gr staklo to izgledalo ovako: površina od 0,3m2 x 2 (za gore i dolje)=0,6x50gr=30gr te još 30gr za smolu. Ukupno je to 60gr što mi odgovara za toliko krilo. S 30gr staklom bi to bilo 30gr manje ali je i tvrdoča bitno, bitno manja. Ima smisla smanjivati gramaturu prema kraju krila ali mislim da za centar ipak treba 50 gr. Moj prvi model je imao nekoliko udara s velike visine i preživio je što znači da ima prostora za olakšanja. 2. Prije par mjeseci sam nagađao o tome i rekao da mi se čini da otpor u penjanju gotovo uopće ne utječe na brzinu penjanja. Nakon 2 ovogodišnja natjecanja u to sam još sigurniji. Po meni, uz struju i elisu, na penjanje utječe još jedino masa modela. Teško će me u to razuvjeriti bilo tko. 3. Da, na nacrtu je V-rep ali još nisam siguran da će na kraju tako i biti. Naime, ionako mi je težište dosta naprijed pa s laganim repom ništa ne dobivam. T-rep ipak pokazuje neke prednosti, a najvažnija od njih je svakako mirnija putanja penjanja.
Na kraju, ja sam model počeo planirati na suprotan način od uobičajenog. Postavio sam si ciljanu masu gotovog modela od oko 400 gr jer mislim da s tom masom model može ići vrlo visoko. Ostalo je teorija po kojoj imam prostora za toliko i toliko površine koja opet može biti razvučena na toliko i toliko raspona, pa onda malo dizajna krila i imam to što imam. ----- Bojan Stürmer www.aeromodelarstvo.net | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vilim |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veteran Location: Karlovac | A profil? Neki tanji bi smanjio otpor, povećao prodornost i smanjio volumen jezgre. Vilim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diogen |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Bojan - 22/8/2008 11:52 Prije par mjeseci sam nagađao o tome i rekao da mi se čini da otpor u penjanju gotovo uopće ne utječe na brzinu penjanja. Nakon 2 ovogodišnja natjecanja u to sam još sigurniji. Po meni, uz struju i elisu, na penjanje utječe još jedino masa modela. Teško će me u to razuvjeriti bilo tko. E sada imamo i malo 'štofa za razmišljanje'. Naime, Balaško, Andrija i Joža koriste iste baterije, iste konektore, isti motor, iste elise i isti regler . Balaškov 'Sandokan' ima 357 grama RTF, Andrijin Guppy 375, Jožin je 404 gr. Balaško ispenje za 1 minutu jedva pola visine koju postižu Andrija i Joža ! Po težini bi trebao biti najviši, a da ne govorimo o njegovom iskustvu !?! Razlike u setupu dakle nema, one u težini su oko 10-tak posto, a razlika u postignutoj visini oko 50%! Kako sada to objasniti ? Damir Edited by Diogen 22/8/2008 12:52 ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bombek |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veteran Location: Zaprešić | Ja sam isto bio uvjeren da masa modela ima najveću ulogu u visini starta, a da otpor model nema veliku značajku jer model ne penje velikom brzinom. Izgleda da to nije tako sudeći po visini između Balaška, Andrije i Jože. ----- I kamen leti kad ga baciš. F1A, F5J | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
buki |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Extreme Veteran Location: Zaprešić | A da probate usporediti profile krile? Postotke zakrivljenosti i debljine i naravno ko koje profile vozi? Možda bi tu i našli neke odgovore.. Recimo znam da je HN 979 odličan profil.. ali ima svojih tajni u postotku zakrivljenosti i debljini. Za HQW kažu da je čak i bolji od Hn 979 pa krenite od tih malih usporedba! A za otpore nam ipak treba tunel za ispitivanje Možda bi i Mimi mogao nešto otkriti... Edited by buki 22/8/2008 13:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diogen |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Uzmimo k tome u obzir da su Josip (11) i Andrija (13) najmlađi takmičari F5 sa najmanje iskustva, što znaći da bi šmeker sa njihovim pilama izvukao još veću visinu u minuti penjanja. @ Bombek: 6-7 m/sec u penjanju. dakle oko 20-22 km/h @ Buki: Balaško: S4083 7%, Joža i Andrija: Aquila 9 % Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
fly |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Koprivnica | zakrivljenost profila (odispod) definitivno ima ulogu u tomu, isto tak i horz. ima ulogu u penjanju..i visina težišta isto..npr. letio sam ova krila s 2 trupa, Denisovim i Just Right-om i pokazalo se da sa Just Rightom bolje penje i bolje planira..razlog tomu su: višlji je trup, a time je i težište niže, na Denisovom trupu mi je bio pendl horz. i to odozgora, pa mi se znalo dešavat da ako sam prevelik pomak prema gore napravil da mi model pada kao da je u determi, i puno je bila veča brzina u horizontalnom letu od Rivinog trupa na kojem je sve original složeno, s istim servačima, sa istim setupom (preselili ga na Riva trup). ----- Luka Krušec, CRO 1722 www.atelierfly.com | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diogen |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Malo sam provukao Bojanov nacrt kroz 'Eda': ili sam ja nešto krivo upisao,ili je greška u 'Eda' ili je neki broj kriv na nacrtu? Ne štimaju mi površine i v-profil? Damir Attachments ---------------- Bojan_F5.xls (52KB - 98 downloads) ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
belovic |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Extreme Veteran Location: Međimurje | Bok decki, da se i ja malo nadovezem na vasu tematiku iako je mozda off-topic... 1. Moj proslogodisnji model u cjelosti je bio "presvucen" 1 slojem 27gr. staklene tkanine. Masa je nesto niza ali zato trpi povrsina i krilo je osjetljivo i na najmanje ogrebotine te pritiske ali sto se cvrstoce tice uz dobru remenjacu tu nema problema... 2. Pored mase modela za startnu visinu prema vlastitom iskustvu, najvaznije su baterije a vrlo veliki postotak odnosi se na kut penjanja. Ovo mogu 100% argumentirati. Nenatrimani model dosezao mi je visinu prema logeru 202-204 metra, a kad sam se modelu posvetio tjedan dana i u potpunusti ga natrimao ide prema logeru i preko 250m!!! Dakle isti model, isti setup, samo natriman model i mirna ruka kod penjanja.. Same baterije su prica za sebe i njima valja posvetiti posebnu paznju. Kako kod punjenja, praznjenja tako kod pohranjivanja. Moj model ima trenutnu masu 412 grama i sami ste mogli uvjeriti na startnu visinu. ----- Što je to EPOXY smola? EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jump to page : < 1 2 3 4 5 6 ... > Now viewing page 1 [15 messages per page] |
Search this forum Printer friendly version E-mail a link to this thread |
(Delete all cookies set by this site) | |
Running MegaBBS ASP Forum Software © 2002-2024 PD9 Software | |