Search | Statistics | User Listing Forums | Calendars | Albums | RSS
Aeromodelarski forum
Aeromodelarski forum ->  Natjecanja -> F1N -> View Thread

You are logged in as a guest. ( logon | register )

pitanja za "Izrada modela F1N"
Moderators: dlaka

Jump to page : 1 2 3 4
Now viewing page 1 [15 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Natjecanja -> F1NMessage format
 
dlaka
Posted 1/3/2010 16:55 (#18072)
Subject: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić

Sva pitanja oko i u vezi izrade modela F1N možete postaviti ovdje.

 

 


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
Site Sponsormy ad code here...
boca55
Posted 1/3/2010 19:20 (#18075 - in reply to #18072)
Subject: RE: pitanja za "Izrada modela F1N"


Veteran

100252525
Location: Beograd
Interesuje me podesavanje kruzenja modela. Velicina kruga i nacin podesavanja.
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 1/3/2010 19:29 (#18076 - in reply to #18075)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
Krug podešavam isključivo vertikalnim stabilizatorom, koji je već zalijepljen u željenu stranu za cca 1 - 1,5 mm. Jako bitna je i njegova veličina, ako je prevelik, u fazi penjanja je preefikasan. Promjer kruga ovisi o veličini dvorane.
-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 1/3/2010 23:54 (#18080 - in reply to #18076)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Isto pitanje kao i Boca, ali za male 150-ice. Meni su se na najmanji otklon vertikalca lomile u fazi velike brzine, neposredno nakon "praćkanja"!
Gde grešim?

Edited by martin 1/3/2010 23:54
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 2/3/2010 11:30 (#18087 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
Vrlo je teško odgovoriti na ovakvo pitanje a da nemam model u ruci. Možda je vertikalac prevelik, možda su izvitoperena, možda je unutarnje krilo teže od vanjskog itd, itd...


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
Leki
Posted 2/3/2010 13:18 (#18088 - in reply to #18080)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Elite Veteran

50010010010025
Location: Zaprešić

martin - 1/3/2010 23:54 Isto pitanje kao i Boca, ali za male 150-ice. Meni su se na najmanji otklon vertikalca lomile u fazi velike brzine, neposredno nakon "praćkanja"! Gde grešim?

jednostavno biti nježniji, super mali pomaci su jedino rješenje. Ako ne ide u lijevo probaj s desnim krugom. Isto tako kod pračkanja nije uvijek isto, tj. ako ti model uvija u lijevo kod prečkanja onda ga pucaj u desno . tu je osim smijera pračkanja još i u igri i smijer samoga modela u odnosu na pračku... Zvuči kompicirano al teško je objasnit preko tipkovnice, u biti je sve manje više logika tj. sistem pračkanja. O samom sistemu pračkanja najviše ovisi prelazak u fazu leta, sam sistem pračkanja (ovisi od modela do modela) i za dobar start presudan je gotovo isto koliko i sama reglaža trimanje modela.

Od savjeta jedino čega se ja držim je razlika kuteva oko nule. nekad mali plus nekad mali minus. Flaps lijepljen selotepom, kod nižih dvorana i težih modela više spušten flaps i to je sve. Kod flapsa lijepljenog selotepom manje ovisiš o materijalu tj. o težini balze i gotovo svi modeli su ti uvijek iskoristivi baš radi toga jer težinu možeš kompenzirat s večim kutem flapsa.

Kod reglaže prvo ono osnovno lagano iz ruke da otprilike vidim kruženje modela, a nakon toga start tj. pračka. Tek kad se dobije start ide reglaža planiranja gdje isključivo reglaža ide s dodavanjem iili oduzimanjem težine na nosu modela (težište). Horizontalac ili vesrtikalac se ne diraju jer u suprotnom rastimaš sam start-pračku. Činjenica je da kod većine modela na kraju planiranje i nije toliko dobro koliko bi moglo biti ali pošto je sam start i najbitniji (čitaj čim više plafonu dvorane) samo planiranje modela mi je uvijek u drugom planu.


-----
Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
Top of the page Bottom of the page
martin_ck
Posted 2/3/2010 16:24 (#18091 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Member


zanima me dali kukica za pračkanje mora biti baš od balze ili može biti od drugih materijala???
Top of the page Bottom of the page
Vilim
Posted 2/3/2010 16:34 (#18092 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Veteran

1002525
Location: Karlovac
Naravno da može. Meni balza služi savršeno i lako je za napraviti pa nisam dalje ni tražio.
Top of the page Bottom of the page
martin_ck
Posted 2/3/2010 16:37 (#18093 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Member


a znate možda gdje mogu pronači kakve nacrte modela f1n150???
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 2/3/2010 19:37 (#18095 - in reply to #18093)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
martin_ck - 2/3/2010 16:37

a znate možda gdje mogu pronači kakve nacrte modela f1n150???


Imenjače, mi smo sakupljali nacrte po internetu zbog naše zbog prve tekme u Srbiji (KOPLAS PRO KUP), piši mi na grubicm@hotmail.com, poslaću ti sve koje imam.
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 3/3/2010 08:54 (#18101 - in reply to #18076)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Dlaka,
ovih dana treba da sklopim vaš komplet koji ste darovali Đorđu (mislim da se radi o "petici"), i koliko vidim to je A-komplet za početnike koji će u finalnoj izradi biti teži od onih "pravih", pa bih molio savet oko obrade krila, evo o čemi se radi:

Na slikama vidim da ostavljate 3mm za buduću napadnu ivicu i na osnovu fotografija koje mi je Božo doneo iz Valpova vidim da je na finalnom profilu maksimalna debljina isto tako 2-3mm. Kada sam radio moja dva modela 485mm raspona po sopstvenom nacrtu za KOPLAS KUP, imao sam pred sobom finalnu težinu vaših modela 5 i 16 i da bih se tome približio morao sam brusiti krilo na vrlo tanak profil tako da mi je maksimalna debljina u korenu oko 1 - 1,5mm. Jasno vam je da su moji modeli rađeni od standardne "teške" balze i po meni je to bio jedini način da ja sa mojim debitantskim lošim bacanjem napravim pristojan rezultat (max. 21,7s za početak dovoljno). Dakle, Ako bih hteo da i ova "petica" bude jednako lagana, mislim da ću je morati napraviti sa tanjim krilom od onoga što je projektovano.

Da li imate neki savet vezano za moju dilemu profil vs. težina? Šta se i koliko gubi tankim profilom?
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 3/3/2010 10:36 (#18103 - in reply to #18101)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
Bok Martine, tvoj komplet je, ako se ne varam, B. Težina gotovog modela bi trebala biti cca 7-8 grama. Polaznici seminara za učitelje i mentore, održanog prije nekoliko mjeseci u Kraljevici, sa takvim modelima su u maloj dvorani (visina svega nekih 7 m) letjeli i 30 sekundi. Vidi: http://www.aeromodelarstvo.net/Forum/forums/thread-view.asp?tid=160... Neznam dali si vidio novu temu "Izrada modela F1N" u kojoj pokušvam slikom i riječju opisati sve faze gradnje. Ono do čega još nisam stigao, a tebi je trenutno važno. Debljine krila, trupa... svakog modela nisu iste, a ovise o materijalu od kojeg model gradimo. Jednostavno rečeno, skidamo onoliko materijala da model ostane dovoljno čvrst da izdrži izbačaj. Naravno, podrazumjeva se da su krila najdeblja u korijenu, a najtanja na uškama, flaps se brusi do debljine da bude dovoljno fleksibilan, a na trupu se skida sav višak na onim mjestima koja nisu opterečena. Dakle, težina gotovog modela ovisi više o umješnosti graditelja, nego o samoj težini materijala. Pokušat ću danas snimiti nekoliko fotografija 5ice, na kojima će se vidjeti detalji. A čim uhvatim malo vremena, nastavljam i sa "izradom". Kad sam počeo sa F1N, prvi su mi modeli bili prečvrsti, svaki slijedeći je bio sve lakši i nježniji sve dok nisam napravio dva "super modela" koje sam polomio u prvom ili drugom izbačaju. Zato polako i bez žurbe, korak po korak. Da bi se došlo do rezultata, treba se dosta prašine nagutati
-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 3/3/2010 11:30 (#18104 - in reply to #18103)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Prema ovome što pišete vidim da sam pogodio temu jer sam sve to i ja uradio, sad koliko dobro to je drugo pitanje, ali verujem da onaj model može mnogo više od 20s, ako se pravilno izbaci. Zahvaljujem unapred na detaljima.

EDIT:
Moj kometar na postupak savijanja flapsa koji ste upravo objavili: E, HRKLJUŠ!
Ako ste onomad gledali "Nadrealiste", Hrkljuš je ona izmišljena bosanska narodna sportska igra sa loptom gde je gubitnik dužan udarati se pesnicom po čelu, što ja sad upravo i radim

Edited by martin 3/3/2010 20:50
Top of the page Bottom of the page
nimbus
Posted 4/3/2010 10:51 (#18115 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Member

25
nije bas pitanje vezano za izradu modela ali nezz di da pitam pa bum ovdje
naime zanima me di bi mogao da nabavim c-grain balze??? ako bi mi mogli malo pomoci oko toga
hvala lijepa
E.K.M
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 4/3/2010 16:45 (#18118 - in reply to #18115)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
C-grain balza je vrlo rijetka (tek svaki 50. list), osim ako se posebno pili, ali onda ima puno škarta, pa je skupa. Zna se naći u trgovinama, naročito kod pristigle nove pošiljke, dok ekipa još nije prebrala. E sad konkretno, za koju namjenu ti treba?
Imam tu privilegiju da mogu izabrati blok balze i napiliti rez koji trebam, ali to ima i svoju cijenu (2 do 3 puta skuplja od standardne). Postoje i specijalni dobavljači materijala za indoor modele, koji nude balza listove dimenzija 25,4 x 457 mm, raznih debljina, težina i rezova, po 5,5 $ po listu.


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page

Jump to page : 1 2 3 4
Now viewing page 1 [15 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread

(Delete all cookies set by this site)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2024 PD9 Software