| ||
|
You are logged in as a guest. ( logon | register ) |
brushless u f5j-n? Moderators: belovic, dlaka Jump to page : 1 2 Now viewing page 1 [15 messages per page] | View previous thread :: View next thread |
Natjecanja -> F5J | Message format |
Denis |
| ||
Regular Location: Varaždin | ovo je samo iznošenje mišljenja... pošto se dosta spominje želja/potreba uvođenja brushlesa u f5j kroz koju godinu, možda se to i provede.... najveći argument protiv uvođenja brushlesa je moguće veliko odstupanje u snazi motora.... najveće prednosti su sve ostalo počevši sa cijenom(kineski).... neki dan sa razgovarao sa Diogenom oko toga, i mogućim vrstama limitacije.... tj. govorili smo o baterijama.... malo sam razmišljal o tom "problemu" pošto elektro setup ima 3 komponente, motor(sa elisom), regler i baterije, bilo koja od te 3 komponente mogu biti limitirajući faktor mislim da je najgori limitirajući faktor u toj priči motor, i ograničenje na motoru (dimenzija, snaga, model, elisa....) malo bolji limitirajući faktor su baterije( njihov kapacitet, masa....) o tome sam razgovaral sa Diogenom a po meni najbolji limitirajući faktor bi bio REGLER dozvoljene su 2 lipo čelije, i recimo da je dozvoljen regler max. 10A (proizvođač nije bitan) imamo prilično jednostavno riješen problem..... sad budu možda nekome išle sumnje, nisu svi regleri isti, na njima piše 10A kontinuirano, a mogu izdržati 12A na kratko.... dobro, istina, ali ako je konstantna struja reglera 10A, on ne može izdržati 20, jer bude izgorel za par sekundi.... znači dolazi se do jednostavnog riješenja kako eliminirati extremne razlike u setupu..... moje mišljenje je ako se limitira regler, recimo 10A, snaga setupa ne može nikome prelaziti preko 100W na 2LIpo s time da u tom slučaju motor(sa elisom) i baterije postaju nevažni faktor... znači motor po želji, nije bitno kakav, 20g, 50g, 100g ili 200g, kupljeni, ili home-made, stvar je izbora motor smije povuči kolko je regler limitiran inače regler izgori... s time da se mora uzeti u obzir oko 20% rezerve kolko imaju skoro svi regleri također i baterija, po želji, dok god su 2 lipo čelije.... evo, to je neko moje razmišljanje o situaciji sa brushlesima u f5j čak sam mišljenja, da bi se limitiranje reglera u brushless verziji bilo bolje od trenutnog limitiranja motora i elise ajde sad me slobodno napadnete sa mišljenjem o ideji..... | ||
Site Sponsor | my ad code here... | ||
Diogen |
| ||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Denis, ovaj puta se nebum složil sa tobom..... regler kao komponenta za ujednačavanje mogućnosti setupa je loš izbor. Ne zato jer su proizvođačke deklaracije o max struji lažne, nego zato jer ga se može lako pojačati, a da ne govorimo koliko bi bilo kurosawa reglera dok se ne uskladiš. Ja ne vjerujem u ono što piše da je osiguran, imali smo nekoliko čak i požara na brushless reglerima ! Ja stvari vidim ovako: -možemo limitirati INPUT. U tom slućaju moguće je zadati max snagu koja se mjeri uređajem koji košta cca 30 baksi, primjer: http://www.rctimer.com/index.php?app=goods&id=201 loša strana je da bi si svaki modelar trebal nabaviti ovako nešto ili: mjeriti težinu baterije: ako se uzme u obzir da su u datom momentu LiPO baterije tehnološki donekle ujednačene, težina baterije predstavlja energetski limit oko koje izgradiš ostali dio setupa i model. -možemo limitirati OUTPUT, u tom slućaju može se mjeriti statički potisak na elisi, što je teško i u radioničkim uvjetima, a kamo li na livadi gdje može i puhati. Druga varianta mjerenja OUTPUTA je mjerenje broja okretaja na elisi (to smo već i delali kod vas i Varaždinu), no i ovdje vidim problem: trebali bi odrediti dijametar i korak elise isti za sve (npr.. 6*3), a poseban problem za modelare je taj kaj bi onda svi trebali kupovati instrument da se usklade, opet 30 baksi: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=... Prema gorenavedenom moj zaključak je da je najbolji limit - težina baterije ! Osim toga: takav limit imaju i u F1Q (elektropenjači) Zakaj izmišljati toplu vodu , kada već postoji rješenje? Nadam se da sam bio, jasan, ako treba, pojasnim. Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||
mifi |
| ||
Member Location: VG | Ja se sa Digijem slazem (ako se mene kaj uopce pita . Negdje na RC Groups sam procital jedan tread nekog brazilca, koji se takmice u slicnoj kategoriji kao ova i koliko se sjecam, jedino ogranicenje je 2S baterija znaci njen napon. E sad ne znam da li i kapacitet? Ak nadjem bum postal link.
LP, Mifi | ||
belovic |
| ||
Extreme Veteran Location: Međimurje | Tko voli nek izvoli, mene tu nebudete vidjeli... komplicirano se mi vec cini citati prva 3 posta, a dok se tu jos ukljuci preostalih 30 forumasa, naravno svatko sa svojim prijedlogom, na dobrom smo putu nove hrvatske sapunice "Vila Modelari..." :l ----- Što je to EPOXY smola? EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. | ||
Bombek |
| ||
Veteran Location: Zaprešić | Mislim da bi Denisova ideja sa ograničavanjem struje bila veoma zanimljiva umjesto da se koristi regler snage 10 A u strujni krug se ubaci jedan obićan osigurać od 10 A i sve si riješio. Cijena osiguraća zanemariva. Ako si neko doda jaćeg gasa na motor osigurać pregori stvar je riješena. Ali dolazimo do drugog problema a to je ako osigurać pregori uslijed penjanja gubis kontrolu nad modelom i razbijaš. Ali to se isto da riješiti posebnim napajanjem na prijemnik. Ali mislima da trebamo gurati nase motore dokle got mozemo. ----- I kamen leti kad ga baciš. F1A, F5J | ||
Bombek |
| ||
Veteran Location: Zaprešić | Beli slazem se s tobom ali jednog dana nebumo imali vise SPEEDA 4glave pa ćemo morati ugrađivati modernije motore. Kada dođe ta situacija imat ćemo riješen problem. Ionako je forum mrtav pa da se nešto dešava. ----- I kamen leti kad ga baciš. F1A, F5J | ||
Diogen |
| ||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Bombek, P=U*I, ili ukratko, staviš veći napon uz istu struju snaga se povećava... nije isto 10A uz recimo 4 S (oko 150 W) ili uz 2 S (oko 70 do 75 W koliko je i sada kod nekih). Opet ponavljam, ćemu topla voda kada su to riješili lukavo u F1Q. Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||
Bombek |
| ||
Veteran Location: Zaprešić | Diogen, valjda je jasno da bi ostali na 2S. Sa osiguraćem koji bi bili univezalni i nisu nikakav trošak niti težina na modelu ogranićiš svima istu struju i približno svima istu snagu. Nije osigurać najbolje riješenje pomalo primitivno, svakako bi trebao testirati da nebi prijegorjevao uslijed paljenja motora. Edited by Bombek 10/12/2009 22:50 ----- I kamen leti kad ga baciš. F1A, F5J | ||
Denis |
| ||
Regular Location: Varaždin | osigurač između motora i reglera, pa ak pregori, samo izgubiš motor | ||
Leki |
| ||
Elite Veteran Location: Zaprešić | Ja mislil da smo mi u FF najgori u raspravi Dajte vi malo specificirajte postojeći pravilnik. Ak piše motor 6V onda je to 6V a ne 3-8V ili možda 4V? Ak se veli ne modificiran motor onda nema ni trimanja motora kaj ne... Kad bi se svi toga držali ziher bi se penjalo ujednačenije. Rasprava o promjeni motora 2 godine nakon pokretanja kategorije nema smisla. Motora ima za kupit, nisu skupi i dok je tak ne vidim smisla raspravi o promjeni motora. Tko zna možda i ovih sprrd400 6V i ne bude za kupit u budućnosti, al to se neće desiti u 2 dana. Tko zna možda onda ne bude ni brushles motora, možda budemo penjali modele uz pomoć telekineze!
----- Moja životna filozofija (by Vikac): Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!! | ||
Diogen |
| ||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | @ Leki: u ovoj temi samo gnojimo što-bi-bilo-kada-bi bilo... jednoga dana brushless, a tema u kojoj se raspravljalo o pravilniku je ova: http://www.aeromodelarstvo.net/Forum/forums/thread-view.asp?tid=167... @ Bomba: rastalni osugurači mogu biti spori, brzi (fast fuse blow), ima i samoresetirajučih, možemo i o tome par desetaka postova @ Denis: da li si kada vidio da se nekome odlemila jedna od 3 žice koje idu na brushless tokom rada motora? Vrlo nezgodno i čuje se.... motor počinje trzati lijevo-desno i pregrijavati se, ako ne reagiraš odmah... kurosawa! S obzirom da ''moja ideja'' o limitu na težinu batke (koju sam ukrao iz F1Q) nije naišla na odobravanje elektro-jotičara, prisiljen sam na novi brain storming: zašto ne ograničiti max. težinu modela? -Staviš jači elektrqsetup, penješ ko' raketa, ali slabije planiraš i curiš li curiš -staviš li lagani elektrosetup, slabije penješ, ali imaš bolje šanse za termičko letenje! Nastavak u slijedećoj epizodi... Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | Iako ne spada ovdje, ali kako je riječ o motorima za F5J 400... Prije par dana je Diogen napisao: "Ispravak dva netočna navoda...... Speed 400 je vrlo jeftin i LAKO nabavljiv motorčić. Od svih motora na tržištu on najlakše i skoro svugdje nabavljiv. I uvijek je isti, jer ono što se kolokvijalno naziva Speed 400 je zapravo Mabuchi motor RS380xx gdje xx predstavlja podvrstu (4,8 6 i 7,2 V)" Dakle svi su "isti" samo trgovci lijepe svoja imena. Tu su sada Mujo, Haso, Janez, Štef, Tonći, Jovan... A ekipa kaže da je Mujo bolji od Hase, Tonći je definitino najlošiji i treba ga izbjegavat, Janez je bolji od Muje, a Štef je car, samo ga je malo teže dobavit... A svi su "isti" izbor imena je slučajan i nema nikakve sličnosti s stvarnim imenima Edited by dlaka 11/12/2009 10:49 ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
Leki |
| ||
Elite Veteran Location: Zaprešić | Diogen - 11/12/2009 10:15 @ Leki: u ovoj temi samo gnojimo što-bi-bilo-kada-bi bilo... jednoga dana brushless, a tema u kojoj se raspravljalo o pravilniku je ova: http://www.aeromodelarstvo.net/Forum/forums/thread-view.asp?tid=167... @ Bomba: rastalni osugurači mogu biti spori, brzi (fast fuse blow), ima i samoresetirajučih, možemo i o tome par desetaka postova @ Denis: da li si kada vidio da se nekome odlemila jedna od 3 žice koje idu na brushless tokom rada motora? Vrlo nezgodno i čuje se.... motor počinje trzati lijevo-desno i pregrijavati se, ako ne reagiraš odmah... kurosawa! S obzirom da ''moja ideja'' o limitu na težinu batke (koju sam ukrao iz F1Q) nije naišla na odobravanje elektro-jotičara, prisiljen sam na novi brain storming: zašto ne ograničiti max. težinu modela? -Staviš jači elektrqsetup, penješ ko' raketa, ali slabije planiraš i curiš li curiš -staviš li lagani elektrosetup, slabije penješ, ali imaš bolje šanse za termičko letenje! Nastavak u slijedećoj epizodi... Damir
Kužim Zanima me stav F5J ekipe o ovome: Ak piše motor 6V onda je to 6V a ne 3-8V ili možda 4V race? Ak se veli ne modificiran motor onda nema ni trimanja motora kaj ne... Kad bi se svi toga držali ziher bi se penjalo ujednačenije. Detaljnije: 1) Dal će se diskvalificirati natjecatelj koji ima motor koji nije striktno 6V 2) Dal će se diskvalificirati natjecatelj koji je trimao motor (zakretao ) ili kak bi to već nazvali. Te su stvari kontra pravilnika, a ziher sam da se toga malo natjecatelja drži i tak su neki u dobroj prednosti. 3) Mislite li da bi bilo bolje i poštenije da se veli motor taj i taj i amen. Proizvođač, tip i točka. Edited by Leki 11/12/2009 12:02 ----- Moja životna filozofija (by Vikac): Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!! | ||
mifi |
| ||
Member Location: VG | Evo mene opet. Dakle pronasao sam thread na RC Groups gdje brazilci imaju disciplinu koja se zove "Vale Tudo (Anything Goes)" a koliko kuzim jedino ogranicenje je.... tezina baterije (bravo Digi) koja je max 100 gr. LINK: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=413189 ili brazilski sajt http://gustavo.exel.com.br/rc/fleet-timmaia/index.html . Na slikama se vidi da je unutra brushless motorcek. A i interesantan je sam thread. Procitajte.
PS Da ne bi bilo zabune, ja nista ne "guram" samo velim kak to drugi rjesavaju. | ||
Diogen |
| ||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Zahvaljujem na podršci... ako već neko dijeli moje mišljenje da pojasnim zašto je težina baterije po meni najbolji faktor za ujednačavanje sposobnosti F5 elektrojedrilica: razvojem elektrokemijskih članaka, čitaj punjivih baterija, njihove sposobnosti su napredovale u smislu da smo za istu težinu batke dobivali sve veći kapacitet, a to se zove 'gustoća energije'= energy density. Tako je NiCD povećao kapacitet Pb accu-a, slijedili su NiMH, LiIO i podvarijanta LiPO koja je omiljena među modelarima. Svakako, to temeljno svojstvo gustoće energije razlikuje se deklarativno među proizvođačima, u biti niti jedan ne može odskakati bitno tehnološki od drugih, ili ako hoćete strućni izraz - standardna devijacija je malena. Obzirom na te male razlike, a istovremeno velike razlike pri brushless motorima, elisama, čak i reglerima, težina baterije kao homogenizirajući faktor je lako razumljiva. Baš kao i u F1Q. I dosta važno: lako se izmjeri na tekmi i lako si svatko može izmjeriti i doma. Ovo se zove: Kompliciran je put do jednostavnosti! Prilažem sliku jednog članka kakve smo rado koristili ja i dečki, sa zaokruženim svojstvom težine članka i gustoće energije. Damir (baterija_svojstva.jpg) Attachments ---------------- baterija_svojstva.jpg (55KB - 332 downloads) ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||
Jump to page : 1 2 Now viewing page 1 [15 messages per page] |
Search this forum Printer friendly version E-mail a link to this thread |
(Delete all cookies set by this site) | |
Running MegaBBS ASP Forum Software © 2002-2024 PD9 Software | |