Search | Statistics | User Listing Forums | Calendars | Albums | RSS
Aeromodelarski forum
Aeromodelarski forum ->  Natjecanja -> F5J -> View Thread

You are logged in as a guest. ( logon | register )

Poll Anketa: F5J-N pravilnik
Moderators: belovic, dlaka

Jump to page : 1 2 3 4 5
Now viewing page 1 [15 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Natjecanja -> F5JMessage format
 
Anketa: F5J-N pravilnik
OptionResults
Bez promjene postojećeg Pravilnika5 Votes - [17.86%]
Vrijeme rada motora 45 sekundi , fiksno, nakon toga 10 min radno vrijeme15 Votes - [53.57%]
Vrijeme rada motora do 45 sekundi, variabilno (odbija se od 10 min radnog )6 Votes - [21.43%]
10 min radno vrijeme, motor variabilno prema izboru2 Votes - [7.14%]
Nekakva drugačija opcija...0 Votes - [0%]

Diogen
Posted 21/10/2009 13:51 (#16563 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Elite Veteran

5001001002525
Location: Gornji Grad-Medveščak
Ja, kao 'najstariji iz najbrojnije familje' koja učestvuje u F5J-N dozvoljavam si konstataciju: možemo biti zadovoljni sa sezonom 2009! 38 učesnika, ako ne računamo F1N-(150), onda smo najbrojnija kategorija ! Usput, slušam neke ideje oko izmjena pravilnika, skraćivanje vremena rada motora, ukupno vrijeme od kojega se odbija rad motora i slićno. Moje mišljenje o tome je da je za to možda još malo prerano! Naime, meni i dečkima to odgovara, jer nemamo problema sa penjanjem, ali takva izmjena pravilnika će dovesti u nepovoljnu situaciju potpune početnike u ovoj kategoriji! Nije vrijeme da ih se obeshrabruje prilikom ulaska u kategoriju, a oni koji žele , mogu se izdvojiti u već predloženu elitnu F5J unlimited gdje već postoje takva pravila ! Neka F5J-N ostane entry disciplina!
Uostalom, ako bude falilo takmičara u unlimited, ja lako u G(l)uppya ubacim jedan inrunner pa startam ..čisto entuzijastički... :-)

Damir
-----
Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html
Top of the page Bottom of the page
Daniel
Posted 21/10/2009 14:44 (#16564 - in reply to #17098)
Subject: RE: Gradimo opet



Veteran

1002525
Location: Čakovec
Naravno Damir da nećemo mijenjati pravila za F5J-N kategoriju, već nam je samo bila želja da analiziramo mogućnosti i želje natjecatelja za veliku kategoriju. Iz tvog posta mogu zaključiti da ćeš se i ti uključiti u unlimited kategoriju.
Dakle, sada nas je petero.

Danijel Štefičar
Top of the page Bottom of the page
Džonline
Posted 4/12/2009 01:03 (#16999 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Veteran

100252525
Location: Fort Huachuca
Ovaj argument s "Početnicima" ne razumijem. Pa tko je uspio uopće pobjediti do sada. 90% tekmi je pobjedio jedan natjecatelj koji penje oko 35% više od ostalih najbližih konkurenata (koliko sam ja procjenio odokativno) a od početnika duplo. A fly off je po mraku bez termike?!
Da se razumijemo ja se ne tekmam, i nisam nešto osobno zainteresiran za ovu kategoriju već se samo javljam jer već duže slušam argumente da se ne dira ništa zbog "počenika".

Mislim da bi plasman početnika bio isti sa ovim ili onim pravilima. (po mome trajanje rada motora npr 40 sek bilo bi primjerenije)



Top of the page Bottom of the page
Bojan
Posted 4/12/2009 09:30 (#17000 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Elite Veteran

100010025
Location: Zagreb

O tome je bilo riječi na zadnjoj sjednici MK. Evo dio zapisnika koji se tiče rada motora:

"Rasprava o dužini rada motora u kategoriji F5J –N.
Zbog velikih visina koje se postižu radom motora od 1 minute predloženo je da se rad motora skrati na 45 sekundi. Predloženo je i da se rad motora ne mjeri odvojeno već da ono bude unutar radnog vremena od 10 minuta. Nakon rasprave odlučeno je da će konačna odluka biti donešena na slijedećoj sjednici MK."

evo link - http://www.aeromodelarstvo.net/Zapisnici/mk_2009-10-21.PDF

 


-----
Bojan Stürmer

www.aeromodelarstvo.net
Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 4/12/2009 13:45 (#17003 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
Bojan - 4/12/2009 09:30

O tome je bilo riječi na zadnjoj sjednici MK. Evo dio zapisnika koji se tiče rada motora:

"Rasprava o dužini rada motora u kategoriji F5J –N.
Zbog velikih visina koje se postižu radom motora od 1 minute predloženo je da se rad motora skrati na 45 sekundi. Predloženo je i da se rad motora ne mjeri odvojeno već da ono bude unutar radnog vremena od 10 minuta. Nakon rasprave odlučeno je da će konačna odluka biti donešena na slijedećoj sjednici MK."

evo link - http://www.aeromodelarstvo.net/Zapisnici/mk_2009-10-21.PDF



Kada bi trebala biti slijedeca komisija? Tek toliko da znam koji je termin posto budem pripremao avion za novu sezonu i ako ce biti tako kao sto je gore navedeno morat cu malo optimizirati avion... sada opet nekome nece biti jasno kako i zasto?!
Ako se bude skracivao rad motora visine ce biti daleko manje i nece biti toliko pravocrtnog letenja i "odrzavanja" aviona u dobrom zraku, vec ce prije trebati reagirati i iskoristit svaki dasak termike. Dosad sam primjetio da su imali nesto prednosti stabilni avioni koji bi gubili sto manje visine na startu kada vidljivost nije najbolja, a "pravo" letenje pocelo je tek nakon 3-4 minute kada si izgubio svu startnu visinu a avion je bivao sve veci i veci ))
Malo sale ali nisam daleko od istine, pa tako sada razmisljam da mi u slucaju promjene pravila ne treba avion duzine 1,5m i raspona 2,3m
Svakako bude zanimljivo pratiti kako budu promjene utjecale na daljni razvoj F5J-a, osobno mislim da bude kategorija postala nesto zahtijevnija i pogreske ce se skupo placati

Posebno me veseli cak 9 najavljenih tekmi u 2010 god.
-----
Što je to EPOXY smola?

EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 4/12/2009 17:31 (#17009 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić

Kao (možda) najveći zagovornik kraćenja rada motora, da i ja napišem koje slovo. F5J/N su relativno mali i lagani modeli i onda ih potjerati na preko 250 metara početne visine je bedastoča. Usporedbe radi, zamislite si da je u F3J početna visina cca 400 metara). Znači, nakon gašenja motora su već na granici vidljivosti, a ako su se slučajno našli u stupu, za još jednu minutu nestaju i pilot mora skidati visinu da ga vidi. Ako je vrijeme "suho" (bez termike) s te visine većina modela isplanira tih 10 minuta. F5J tekma je u jedrenju, a ne u visini penjanja. Veliki broj natjecatelja u prve 2-3 minute ni nezna kaj se s modelom događa, osim ak mu se brzo smanjuje i nestaje iz vida - termika, ili ak je za minutu na pol visine - panika, kaj sad, ponavljati pa se možda posreći. Kraće vrijeme rada motora bi cijelu priču malo prizemljilo, a pilot bi morao već prije starta razmišljati, gdje bi se mogao piknuti stup ili gdje je manja rupa. Uz to, mislim da bi i početnici uz bolju vidljivost, modele letjeli čišće, da bi naučili prepoznati razliku između stupa, držanja i rupe ...


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
Daniel
Posted 4/12/2009 19:57 (#17014 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Veteran

1002525
Location: Čakovec
Ako je Dlaka (možda) najveći zagovornik kraćenja rada motora, onda sam ja (možda) najveći zagovornik slobodnog odabira vremena rada motora.
Zašto limitirati pilota sa početnom visinom modela? Mislim da se određivanjem vremena rada motora naprosto nameće svima početna visina, koja niti približno nije ista. Naravno da model koji za 1 minutu ili 45 sekundi postigne 30% veću visinu ima teoretsku šansu ostati 30% vremena duže u zraku. Pa kako onda takva tekma može biti ravnopravna i fer? Mislim da će se skraćivanjem vremena sa 1 minute na 45 sekundi nametnuti još veća razlika, odnosno da će oni sa modelima, koji slabije penju imati još manje šanse biti konkurentni, budući da im se sada još više smanjuje, ionako mala početna visina i mogućnost pronalaska termičkih stupova.
Znam da će mi sada nekolicina vas odmah predbaciti da se ovdje radi o termičkom letenju i da se dužina leta temelji prije svega na vještini pronalaženja termičkih stupova, a ne brzom penjanju. Slažem se sa time, ali znam i to da su na većim visinama termički stupovi širi i jači, dok je niže puno malih balončića za koje ti treba jako puno umijeća da ih iskoristiš. Dakle, više je sigurnije, a visina je ovdje određena samo za «odabrane».
Nije istina da u vremenu bez termike većina ostane gore 10 minuta, istina je da je većina modela već neko vrijeme na zemlji, dok 1-3 modela veselo klizi po zraku iz razloga što su postigli veću početnu visinu.
A ako bi se dopustio slobodan odabir vremena rada motora, onda bi pilotima modela, koji za, recimo, minutu ostanu cca 30% ispod visine modela koji najviše penju, bilo omogućeno da produže rad motora za cca 15 sekundi i postignu istu visinu kao modeli koji bolje penju.
Mislim da bi tek onda, kada svi s otprilike iste visine započnu jedrenje, došlo do izražaja pravo natjecanje u termičkom letenju, za razliku od sadašnjeg načina, kada je većinom početna visina određivala pobjednika.
Dakle, moramo odlučiti ako želimo nastaviti slijedeće godine natjecanja u brzom penjanju ili termičkom letenju, za što je preduvjet donekle ista visina, odnosno kod nas fakultativno vrijeme rada motora.
Iz toga razloga je prošle godine u Slovačkoj i organizirano nekoliko FXJ tekmi, pri čemu je svaki model imao limitator visine koji mu je prekinuo rad motora na 200 metara. Na taj način se ova motorna kategorija jako približila F3J kategoriji, gdje je stvarno potrebno pokazati umijeće jedrenja, a ne umijeće penjanja modela.

Slažem se s Dlakom da je bedastoća potjerati model do 250 metara, ali očigledno samo «bedasti» onda i pobjeđuju.

Na kraju bih želio samo da ova naša motorna kategorija svima pruži istu mogućnost za bodove, a ne da se ne, već na samom početku, nekoga diskriminira zbog pravila nametnutih od strane manjine.

Ovo, gore navedeno, ne pišem kao čisto teoretiziranje, već iz vlastitog iskustva, na Euro natjecanjima, gdje su od samog početka postojala pravila o slobodnom vremenu odabiranja rada motora i gdje je daleko veća mogućnost za ravnopravnije natjecanje, gdje ne postoje favoriti i outsideri, već se uspjeh temelji na vlastitoj odluci, a to mislim na vrijeme rada motora i odabiru lokacije za jedrenje.
Na taj način smo ja i sin Igor ostvarili 2 pobjede na Euro kupu u Slovačkoj (Igor 1. u juniorskoj konkurenciji i 3. u senorskoj, a ja 1. u seniorskoj konkurenciji u Mađarskoj.)
Ove uspjehe smo ostvarili sa modelima sa kojima letimo i na našim domaćim tekmama, ali budući da njima ne postižemo najveće visine, nismo naravno niti mogli pobijediti.

Molim ovo naše natjecateljsko društvo da iznese svoja razmišjanja o promjenama u ovoj kategoriji, te da se odluči za najpravedniju varijantu promjena, koje bi svima omogućile postizanje najboljih rezultata, te da se između svih natjecatelja izradi anketa o promjenama pravilnika.

Danijel Štefičar
Top of the page Bottom of the page
h.kreso
Posted 4/12/2009 20:05 (#17015 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Extreme Veteran

500252525
Location: Varaždin
A zašto jednostavno ne probati jednu sezonu sa slobodnim odabirom vremena rada motora pa da vidimo kako će se stvari odvijati? Ne vjerujem da će netko radi toga odustati od takmičenja. Tak i tak svi velimo da nam rezultati nisu bitni
-----
Krešimir Hrastovec

[img]http://condor.ephemeride.com/i/bdg/117.jpg[/img]

[img]http://stats.condor.cc/10125.png[/img]
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 4/12/2009 20:14 (#17016 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
Danijel i Krešo,

na samom početku sam bil za slobodno određivanje rada motora, za to sam naravno i danas. Živjela sloboda odlučivanja!


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
h.kreso
Posted 4/12/2009 20:19 (#17018 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Extreme Veteran

500252525
Location: Varaždin
Ja nikad nisam bio protiv te opcije, dapače
-----
Krešimir Hrastovec

[img]http://condor.ephemeride.com/i/bdg/117.jpg[/img]

[img]http://stats.condor.cc/10125.png[/img]
Top of the page Bottom of the page
Vilim
Posted 4/12/2009 21:17 (#17021 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet


Veteran

1002525
Location: Karlovac
Daniel - 4/12/2009 19:57

A ako bi se dopustio slobodan odabir vremena rada motora, onda bi pilotima modela, koji za, recimo, minutu ostanu cca 30% ispod visine modela koji najviše penju, bilo omogućeno da produže rad motora za cca 15 sekundi i postignu istu visinu kao modeli koji bolje penju.

Ja nisam u toku i ne poznajem taj termin ''slobodan odabir vremena rada motora''. Da li to znači da tko hoće može zagristi sa radom motora u radno vrijeme bez posljedica, tj. toliko gubi od radnog vremena?
Top of the page Bottom of the page
h.kreso
Posted 4/12/2009 21:47 (#17023 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Extreme Veteran

500252525
Location: Varaždin
Ne, nego imaš radno vrijeme od 10 minuta i možeš koristiti motor 10 sec ili 55 sec. Tek kad ugasiš motor štoperica kreće i koliko ti ostane do kraja to ti se računa
-----
Krešimir Hrastovec

[img]http://condor.ephemeride.com/i/bdg/117.jpg[/img]

[img]http://stats.condor.cc/10125.png[/img]
Top of the page Bottom of the page
NiX@
Posted 4/12/2009 22:59 (#17025 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Veteran

10025
Location: Ludbreg
Pozdrav,

ja sam također za uvodenje slobonog rada motora, ali sam mišljenja da to vrijeme koje ti je upaljen motor mora biti ograniceno. Predlazem da to bude 1 minuta.
U F5J kod Hrvata, prevelike su razlike za ulazak u fly off na tekmama kad nema bas previse termike i oni koji imaju 2-3 minute motora odu u stratosferu, jednostavno usmejer model u vjetar i oces-neces mora ostat 10 min u zraku. To mi je jednostavno jadno. A onaj koji ce imat 1 min, ostat ce 7 min i ovaj ce dobit 1000 jer je otisao bogu izanogu. I ako ne ogicimo taj motor na neko razumno vrijeme, opet ce se dogodit isto u takvim situacijama, ko bolje/brze penje bit ce u prednosti.
Top of the page Bottom of the page
Diogen
Posted 5/12/2009 10:44 (#17028 - in reply to #17098)
Subject: RE: Gradimo opet



Elite Veteran

5001001002525
Location: Gornji Grad-Medveščak
godina - broj učesnika DP F5J-N
2007. - 7 učesnika
2008. - 16 učesnika
2009. - 22 učesnika

S obzirom je da F5J-N kategorija od svog uvođenja u 3 godine narasla preko 300 % po broju učesnika, smatram da skraćivanje vremena rada motora nije dovoljno da se zaustavi ovaj negativan trend.

Damir

Edited by Diogen 6/12/2009 09:24

-----
Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html
Top of the page Bottom of the page
belovic
Posted 5/12/2009 14:05 (#17029 - in reply to #17098)
Subject: Re: Gradimo opet



Extreme Veteran

50025
Location: Međimurje
U potpunosti se slazem sa Nixom jer je to jedini razuman prijedlog!
Ogranicenje gornje granice rada motora svakako treba uvesti jer u protivnom vidjeli budete (ne)smisao no-limit motora. Iz istog razloga ne hodam vise na F5J tekme za SLO i EURO cup. Pogledajte kako je tamo prosla promjena pravila. Gotovo sasvim izumrla nasa "mala" kategorija!!! U unlimited F5J zbog brutalnih "setupa" i male razlike u trajanju motora pojedinih modela od najvise 10 sekundi ta promjena se gotovo ni ne primjeti jer tih 10 sekundi na kraju krajeva moze se kompenzirati sa slijetanjima.
Jadno je penjati motorom 120 sek. na granicu vidljivosti i zatim 8 minuta ni mrdnuti palicom te gledati kako se model ne mice lijevo/desno vec cekati i boriti se nacinom kako prizemljiti model iz stratosfere. Onda o termickom letenju vise nema govora i neka mi nitko ne kaze da zna sto se sa modelom od ca. 1,7m rapona desava na visinama >250m...

p.s.
Kao primjer navesti cu biser svih bisera na tekmi u SLO nakon uvodjenja NO-limit trajanja motora:
Dosao na F5J tekmu lik sa F5B raketom (citaj kamenom) sa rasponom ca. 2,2m i dok se ostali borili sa teskim vremenskim uvjetim on zapalio svoju pilu prema slobodnoj procjeni na >350m. Tamo su vladali 10x drukciji uvjeti nego u zraku kakvom su letjeli "pravi thermik" piloti i naravno do vremena dok se mu ta pila nije raspala u zraku pokupio je sve 1000 a ostalima ostavio mrvice


-----
Što je to EPOXY smola?

EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Top of the page Bottom of the page

Jump to page : 1 2 3 4 5
Now viewing page 1 [15 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread

(Delete all cookies set by this site)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2024 PD9 Software