Search | Statistics | User Listing Forums | Calendars | Albums | RSS
Aeromodelarski forum
Aeromodelarski forum ->  Natjecanja -> F1N -> View Thread

You are logged in as a guest. ( logon | register )

pitanja za "Izrada modela F1N"
Moderators: dlaka

Jump to page : 1 2 3 4
Now viewing page 2 [15 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Natjecanja -> F1NMessage format
 
Istrijan
Posted 4/3/2010 19:09 (#18120 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Veteran

100
Location: Pula
Zdravo bivši prijatelju(gospodin se sigurno prepoznao!!).
Još uvijek imam problem sa praćkanjem 150-ica!?
Ide ravno gore, u fazi smirivanja umjesto u zaokret ide ravno DOLE (CRASH)!!!!
Ne vjrujem da stignem sto popravit do nedjelje(nemamo gdje probat)!
Sto napravit(u nedjelju bude gužva)? Sa velikima nema problema!
Bude li nas docekao snijeg!? Pozdrav!!!!
Top of the page Bottom of the page
Omi
Posted 4/3/2010 19:39 (#18121 - in reply to #18120)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Elite Veteran

5001001001002525
Location: Karlovac
Istrijan - 4/3/2010 19:09

Zdravo bivši prijatelju(gospodin se sigurno prepoznao!!).
Još uvijek imam problem sa praćkanjem 150-ica!?
Ide ravno gore, u fazi smirivanja umjesto u zaokret ide ravno DOLE (CRASH)!!!!
Ne vjrujem da stignem sto popravit do nedjelje(nemamo gdje probat)!
Sto napravit(u nedjelju bude gužva)? Sa velikima nema problema!
Bude li nas docekao snijeg!? Pozdrav!!!!


Ako je to u pitanju malo mu moraš dodat razlike kuteva.

Inače ako je baš frka sa reglažom rado pomognem
Ionako u nedjelju dolazim riješit litru plavca malog .pola kile sira i dva deci maslinovog
Valjda će se u tom gustom rasporedu naći mjesta za pomoć frendovima.

-----
__________________
Veseli i zdravi bili
Top of the page Bottom of the page
Istrijan
Posted 4/3/2010 20:26 (#18122 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Veteran

100
Location: Pula
Može litra maslinovog i dvi litre terana
pa se ti igraj s mojim klincima a ja
budem mjeritelj(sudac)!!!!!
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 4/3/2010 21:05 (#18124 - in reply to #18120)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić

Istrijan - 4/3/2010 19:09 Zdravo bivši prijatelju(gospodin se sigurno prepoznao!!).

Evo sad vidiš tko Ti je bivši, a tko bivši, sadašnji i budući prijatelj. Sam se prepoznao

 


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
nenad
Posted 9/3/2010 08:38 (#18156 - in reply to #18124)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Extreme Veteran

500
Location: Varaždin
Nadam se da će Dlaka uhvatit malo vremena i nastaviti o izradi F1N modela, interesantno je.
-----
nenad
Top of the page Bottom of the page
nimbus
Posted 9/3/2010 16:07 (#18162 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Member

25
evo jedno pitanje oko reglaze
prilikom svih ovih natjecanaj iz f1n-f1n150 kategorije jako jako puno islikao sam modele od postovanih kolega zapresicana i pokupio mnogo korisnih savjeta i tako uz pomoc slika napravio sam identican nacrt vasim f1n-150 modelima i tako sam i uspio jako jako jako dobru -perfektnu c rez balzu da nabavim i tako sam si uzeo vremena i polako poceo da pravim model i jako precizno sam radio i fini profil napravio i flapsove jako dobro stanji i jako se fino pomjeraju i sve sam napravio potpuno identicno tezina modela mi je 0.8 tocno sto ja mislim da je sasvim zadovoljavajuca tezina imam potpuno istu polugu i model kad bacim iz ruke perfektno leti i veliki krug radi.
i otisao sam u dvoranu i opet fino leti i sad kad je dosao red na prackanje neide.
naime model nece da ide gore ili ako ode gore pocne mi raditi valjke prema dole i nezeli se izvuci da fino leti i svasta sam pokusao ali sve hoce samo nezeli da se ispravi

pa ako bi mi mogli malo pomoci oko toga
hvala
Top of the page Bottom of the page
Vilim
Posted 9/3/2010 19:02 (#18166 - in reply to #18162)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Veteran

1002525
Location: Karlovac
Vjerojatno pogrešna razlika kuteva. To se najteže ''snimi'' i najlakše zezne kod izrade, a jako je važno. Tek kada dobro ide gore onda se lakše riješi ostatak. Tek tada se može podesiti planiranje sa težištem a razlika kuteva se više ne dira. Barem ja tako radim. Opis tvojih akrobacija je malo neprecizan. Vjerojatno si pokušavao različite kuteve ispucavanja pa ti je model svakako šarao. Što se desi kada ga ispališ dosta okomito prema stropu? Ako navlači na leđa onda je prevelika razlika kuteva krila i repa. Tad se krilo dosta i savije pa može raditi i valjke pa je teško razlučiti što se događa u brzini. Tu teško možeš očekivati da će se model naći u dobrom položaju kad ispuše brzinu. Ja svoje pucam skoro okomito, u prvoj fazi lete ide lagano na nos (dok su flapsovi dignuti), kada ispuše brzinu legne u krug i dalje planira.
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 9/3/2010 21:41 (#18177 - in reply to #18166)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Vilime i ja sam početnik i to se meni dešavalo da model pod "praćkom" bez obzira na elevaciju uradi valjak i okrene se na leđa ... a zašto?
Ne znam, ali je završio u vreći sa otpadom ...

Ja doduše nisam imao mogućnost pucati ga više od 30-40 stepeni ...
Top of the page Bottom of the page
sony
Posted 9/3/2010 22:16 (#18178 - in reply to #18177)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

10001001001002525
Location: Mostar
martin - 9/3/2010 21:41

Vilime i ja sam početnik i to se meni dešavalo da model pod "praćkom" bez obzira na elevaciju uradi valjak i okrene se na leđa ... a zašto?
Ne znam, ali je završio u vreći sa otpadom ...

Ja doduše nisam imao mogućnost pucati ga više od 30-40 stepeni ...


Vjerovatno zato ŠTO::: kad se poveče brzina modela ,Uzgon raste na KVADRAT,,,, haloooo , NA kvadrat !!!!!
Ajmo sad svi što postavljate kojekakva pitanja malo kakvu knjigu sa osnovama u ruke ,,a ne odma za šmirglo !!!

Ili da to šoferski pojasnim ,, nemreš u jednu oštru krivinu uletit sa 40 na sat ,pa onda sa 90 na sat !!! ustvari ,možeš, ali sa posljedicama kakve opisuješ !!

Edited by sony 9/3/2010 22:44

-----

Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 9/3/2010 23:16 (#18180 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
A kad ja pričam da su F1N i "150" ozbiljne kategorije, dosta "modelara " mi se smije, jer za njih je bolji modelar koji iz kese istrese više €ura. A iste te "modelare" ne možeš nagovoriti da sami naprave i da se tekmaju s tom "kategorijom za djecu". Nije problem napraviti modele koji lete 20 sekundi (150) i 30 sekundi (N). Ali preko 30 u malima i preko 40 u velikima nije jednostavno (govorim za ove naše standardne dvorane 8-9 m). Mora Vam biti jasno da razika između brzine pračkanja i brzine planiranja 150ice, je nekoliko puta veća nego kod F1C penjača. I svaka, gotovo oku nevidljiva razlika kuta lijevog i desnog krila, neravnomjerno torziono uvijanje ili neravnomjerno dizanje i spuštanje flapsa, dovodi do "abrakadabra" penjanja. Oni koji lete RC jedrilice (F3B,J ili F) znaju kako model reagira na elerone i dubinu kod "cijeđenja" ili spidiranja.
-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
Vilim
Posted 10/3/2010 00:48 (#18182 - in reply to #18177)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Veteran

1002525
Location: Karlovac
martin - 9/3/2010 21:41
Vilime i ja sam početnik i to se meni dešavalo da model pod "praćkom" bez obzira na elevaciju uradi valjak i okrene se na leđa ... a zašto?
Ne znam, ali je završio u vreći sa otpadom ...

Ja doduše nisam imao mogućnost pucati ga više od 30-40 stepeni ...


Ovo što su dečki gore napisali je apsolutno točno a situacija je još gora ako je prevelika razlika kuteva. Tako lagan model kao što si napravio ima mekana krila i zbog nehomogenosti balze i nesavršenosti izrade vitoperenje je nejednako i ma kako malo bilo pri velikoj brzini efekt je strašan. Smanji razliku kuteva i valjci će se smanjiti. Od četiri modela koja mi dobro lete dva rade četvrt valjka. To kompenziram tako da ih nagnem za četvrt kruga u desno i ispucam normalno. Rade samo tu malu rotaciju po uzdužnoj osi. Ako bi povećao razliku kuteva onda bi radili bačvu i imao bih problema kao ti.
Štete za model ali desi se to. Moji su još uvijek svi na broju iako sam dobar dio škartirao jer sam procjenio da nisu potencijal. Npr. da ona dva gore vrte više od četvrt valjka ne bih se puno trudio oko njih.
Ima više načina kako model poslati gore a da se ispravi ali ja vjerujem samo u jedan. Strmo i ravno gore. Ne znam koliko je to ali nije manje od 80 stupnjeva. Ako je nizak strop pucam slabije. Odustani od tih malih elevacija jer to traži veću razliku kuteva da bi model povukao gore a onda imaš akrobacije. Ako i dođeš gore bit će to prestrmo da bi se model ispravio.
Prvo regliraj penjanje. Tu zaboravi težište jer ne igra ulogu. Samo razlika kuteva, malo vertikalca, može i vanjski dio horizontalca malo prema gore radi boljeg ispravljanja. Kada je to u redu onda sredi planiranje samo sa težištem i krug sa vertikalcem, ako treba.

Sretno!
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 10/3/2010 01:41 (#18183 - in reply to #18178)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
sony - 9/3/2010 22:16

martin - 9/3/2010 21:41

Vilime i ja sam početnik i to se meni dešavalo da model pod "praćkom" bez obzira na elevaciju uradi valjak i okrene se na leđa ... a zašto?
Ne znam, ali je završio u vreći sa otpadom ...

Ja doduše nisam imao mogućnost pucati ga više od 30-40 stepeni ...


Vjerovatno zato ŠTO::: kad se poveče brzina modela ,Uzgon raste na KVADRAT,,,, haloooo , NA kvadrat !!!!!
Ajmo sad svi što postavljate kojekakva pitanja malo kakvu knjigu sa osnovama u ruke ,,a ne odma za šmirglo !!!

Ili da to šoferski pojasnim ,, nemreš u jednu oštru krivinu uletit sa 40 na sat ,pa onda sa 90 na sat !!! ustvari ,možeš, ali sa posljedicama kakve opisuješ !!


Čuj Sony, početnik sam u F1N, normalno pošto smo prvu tekmu u Srbiji imali prije dva tijedna ... a to 1/2*Cz*Rho*V^2 mi je odavno poznata jednadžba ... ono što me zanima je što se dogodilo tjekom sklapanja i lijepljenja modela. A inače mislim da je u ovom slučaju krivo upravo šmirglanje ... Obe polovice krila, te flapsove sam radio kao odvojene komade ... Od Vilima sam htio čuti da li mi je zaključak ispravan.
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 10/3/2010 01:49 (#18184 - in reply to #18182)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Vilim - 10/3/2010 00:48

martin - 9/3/2010 21:41
Vilime i ja sam početnik i to se meni dešavalo da model pod "praćkom" bez obzira na elevaciju uradi valjak i okrene se na leđa ... a zašto?
Ne znam, ali je završio u vreći sa otpadom ...

Ja doduše nisam imao mogućnost pucati ga više od 30-40 stepeni ...


Ovo što su dečki gore napisali je apsolutno točno a situacija je još gora ako je prevelika razlika kuteva. Tako lagan model kao što si napravio ima mekana krila i zbog nehomogenosti balze i nesavršenosti izrade vitoperenje je nejednako i ma kako malo bilo pri velikoj brzini efekt je strašan. Smanji razliku kuteva i valjci će se smanjiti. Od četiri modela koja mi dobro lete dva rade četvrt valjka. To kompenziram tako da ih nagnem za četvrt kruga u desno i ispucam normalno. Rade samo tu malu rotaciju po uzdužnoj osi. Ako bi povećao razliku kuteva onda bi radili bačvu i imao bih problema kao ti.
Štete za model ali desi se to. Moji su još uvijek svi na broju iako sam dobar dio škartirao jer sam procjenio da nisu potencijal. Npr. da ona dva gore vrte više od četvrt valjka ne bih se puno trudio oko njih.
Ima više načina kako model poslati gore a da se ispravi ali ja vjerujem samo u jedan. Strmo i ravno gore. Ne znam koliko je to ali nije manje od 80 stupnjeva. Ako je nizak strop pucam slabije. Odustani od tih malih elevacija jer to traži veću razliku kuteva da bi model povukao gore a onda imaš akrobacije. Ako i dođeš gore bit će to prestrmo da bi se model ispravio.
Prvo regliraj penjanje. Tu zaboravi težište jer ne igra ulogu. Samo razlika kuteva, malo vertikalca, može i vanjski dio horizontalca malo prema gore radi boljeg ispravljanja. Kada je to u redu onda sredi planiranje samo sa težištem i krug sa vertikalcem, ako treba.

Sretno!


Hvala Vilime, ali moram ti reći da su te male elevacije posledica niske hale KOPLAS-ovog show room salona u kojem vežbam regliranje ... pa još uvijek mi nije baš tek tako da nešto što sam "deljao" cijelu noć razbijem o strop.
Top of the page Bottom of the page
Vilim
Posted 10/3/2010 08:58 (#18185 - in reply to #18184)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Veteran

1002525
Location: Karlovac
martin - 10/3/2010 01:49
Hvala Vilime, ali moram ti reći da su te male elevacije posledica niske hale KOPLAS-ovog show room salona u kojem vežbam regliranje ... pa još uvijek mi nije baš tek tako da nešto što sam "deljao" cijelu noć razbijem o strop.

Onda tu nema puno kruha. Imamo mi jednu klupsku prostoriju koja nema ni četiri metra visine,a osim toga je i mala. Tu se može samo probati lagano bacanje rukom i tranzicija u planiranje ali to ne znači ništa jer se ne može srediti penjanje. Kada bih ja svoj izreglirani model opalio pod malim kutem sigurno bi se zakucao u pod ispred mene. Osim toga tu još igra ulogu i težište. Tako da ne vidim puno smisla u ovom što si radio.
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 10/3/2010 11:40 (#18186 - in reply to #18185)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Znači ako mi se skuca u pod onda je sigurno dobar ...
Vilime, veliko hvala za ove lekcije, a koliko sam zapravo naučio videćemo već u Subotu.
Top of the page Bottom of the page

Jump to page : 1 2 3 4
Now viewing page 2 [15 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread

(Delete all cookies set by this site)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2024 PD9 Software