| ||
|
You are logged in as a guest. ( logon | register ) |
Izrada modela F1N Moderators: dlaka Jump to page : 1 Now viewing page 1 [15 messages per page] | View previous thread :: View next thread |
Natjecanja -> F1N | Message format |
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | Već dugo planiram napraviti kratki priručnik/upute o izradi dvoranskog klizaća F1N. Već u Kraljevici, na seminaru za nastavnike i mentore, tražili su da im dam nešto u riječi i slici, a kao podsjetnik za ono što su tamo naučili. Želja mi je, prvo ovdje na forumu, a onda i u papirnatoj formi proći cijeli proces od odabira materijala, izrade i na kraju reglaže modela. Svi koji imaju dodatnih pitanja, molim Vas da ih postavite u temi "pitanja oko izrade", tako da "Izrada modela F1N" ostane pregledna.
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
Site Sponsor | my ad code here... | ||
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | Izrada krila: Za uspješan i konkurentan model treba izabrati i odgovarajući materijal. Najčešće se za izradu krila upotrebljava balza. Materijal mora biti čvrst, da bi model izdržao veliku brzinu izbačaja, te dovoljno lagan, za što manju brzinu propadanja u fazi planiranja. Za izradu krila modela No. 7 ili No. 16 (način izrade je primjenjiv i na manji model, npr No. 5 ili bilo koji drugi) za prednji dio krila koristimo C-rez balzu, spec. težine do 0,1 kg / dm3 (u praksi je to težina lista dimenzija 100x1000x3 do 30 grama). Ako nemamo C-rez, dobro će poslužiti i B-rez. Za flapsove, koji moraju biti fleksibilni, biramo najlakšu A-rez balzu, spec. težine oko 0,08 kg/dm3. U nedostatku iste, bolji izbor je nešto teža A-rez, nego lagani C ili B-rez. (balsa_conversion.jpg) (a-grain-balsa.jpg) (b-grain-balsa.jpg) (c-grain-balsa.jpg) Attachments ---------------- balsa_conversion.jpg (120KB - 409 downloads) a-grain-balsa.jpg (130KB - 396 downloads) b-grain-balsa.jpg (120KB - 387 downloads) c-grain-balsa.jpg (130KB - 475 downloads) ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | Osim materijala, za izradu nam treba: -iveral daska, cca 600 x 300 x 17 mm, sa oštrim, ravnim i pravokutnim bridovima -brusna daščica cca 250 x 50 x 10 - 20 mm sa brusnim papirom 120 i 180 -brusna daščica cca 100 x 50 x 10 mm sa brusnim papirom 240 i 360 -vrlo oštar modelarski nožić -cyano ljepilo -komadić čelične žice promjera cca 0,5 mm, dugačke cca 100 mm ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | Na 3 mm debeloj C-rez balzi nacrtamo prednji dio krila, a na 2 mm A-rez balzi nacrtamo flapsove. Vrlo oštrim (nabolje novim) modelarskim nožićem izrežemo dijelove krila, te ih brušenjem pomoću brusne daščiće obradimo u željeni oblik (slika 1). Vrlo važno je da površine spajanja prednjeg i zadnjeg dijela krila precizno pobrusimo uz radnu dasku (vidi sliku 2 i 3). Prislonimo prednji i zadnji dio krila jedan do drugoga, pritom pazimo da dijelovi u potpunosti prijanjaju jedan uz drugi, te da cijelom dužinom leže na radnoj dasci i pomoću čelične žice pažljivo na spoj nanosimo cyano (slika 4). Kada smo završili nanošenje ljepila sa gornje strane, isto ponovimo i odozdo. Da bi nam donjaka krila ostala ravnom, flaps podložimo sa komadom 1 mm balze. Nakon ljepljenja, finim brusnim papirom (brusna daščica!!!) pažljivo pobrusimo donjaku. (1.jpg) (2.jpg) (3.jpg) (4.jpg) Attachments ---------------- 1.jpg (135KB - 390 downloads) 2.jpg (109KB - 396 downloads) 3.jpg (120KB - 392 downloads) 4.jpg (100KB - 362 downloads) ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | Brusnom daščicom obrusimo krajeve krila (uške) i na njih zaljepimo komadiće C-rez balze debljine 2 - 3 mm. Godovi na ukručenjima idu poprijeko krila, paralelno sa najdužom stranicom (slika 5). Višak pobrusimo u željeni oblik krila. (slika 6). (5.jpg) (6.jpg) Attachments ---------------- 5.jpg (134KB - 378 downloads) 6.jpg (139KB - 410 downloads) ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | Velikom brusnom daščicom stanjujemo krilo od korijena prema uški. Gledano od korijena krila prvu trećinu ne brusimo. Debljina vrha uške u ovoj fazi je debljine 08 - 1 mm. Brusiti vrlo pažlivo bez pritiska na krilo i što paralelnije sa donjakom ili radnom daskom (slika 6). Obrušeno krilo bi trebalo izgledati kao na slici 8. (7.jpg) (8.jpg) Attachments ---------------- 7.jpg (109KB - 389 downloads) 8.jpg (107KB - 376 downloads) ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | Krila, koja smo stanjili prema uškama, postavimo na radnu dasku tako da je izlazna ivica paralelna i cca 15 mm udaljena od ruba daske. Brusnom daščicom, cca 10 - 12 mm od napadne prema izlaznoj, brusimo u trokut (slika 9). Profil krila nakon ove faze bi trebao izgledati kao na slici 10. (9.jpg) (10.jpg) Attachments ---------------- 9.jpg (145KB - 383 downloads) 10.jpg (101KB - 379 downloads) ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | Nakon što smo obrusili izlaznu, na redu je napadna. Slično kao i izlaznu, napadnu ivicu krila približimo na sam rub radne daske i brusnom daščicom skidamo višak materijala do željene forme. Prvo brusimo korijen krila, a kako je napadna u večini slučajeva zaobljena, približavamo je rubu radne daske, pritom pazimo da nam brusna ostane pod istim kutem i tako sve do vrha uške (slika 11). Na slici 12 se vidi kako profil izgleda nakon brušenja. Debljina krila (a i svih ostalih dijelova modela) ovisi o čvrstoći materijala. Vremenom se stekne iskustvo da obrusimo optimalni kompromis između čvrstoće i mase. Važno, brusite krila bez pritiska na brusnu daščicu !!! Svaki pritisak može dovesti do loma mekanih dijelova, ili vitoperenja. Radi bolje kontrole profila krila, ispod nekog izvora svjetla (lampa) možete vidjeti rezultat brušenja (slika 14) (11.jpg) (12.jpg) (14.jpg) Attachments ---------------- 11.jpg (119KB - 370 downloads) 12.jpg (73KB - 374 downloads) 14.jpg (84KB - 379 downloads) ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | Savijanje flapsa je jednostavna radnja, ali traži dosta vremena. Lijevom rukom uhvatimo krilo za prednji dio, palac desne postavimo ispod, a ostale prste iznad flapsa i blagim pritiskom savijamo flaps u željeni oblik (slika 13). Nježnim pokretima od uške prema korijenu formiramo flaps. Flaps je u korijenu savinut, a prema uški se zakrivljenost pravilno smajuje. Na kraju uške flaps je ravan. (13.jpg) Attachments ---------------- 13.jpg (132KB - 388 downloads) ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
dlaka |
| ||
Expert Location: Zaprešić | Ostalo je još samo brušenje i ljepljenje krila u V-formu. Prvo krila obrusimo u korijenu, tako da lijeva i desna polovica budu iste. Ako model ima uškice, na radnoj dasci zacrtamo okomitu crtu na mjestu loma. Na kutnik prislonimo korijen krila (slika 15) i po crti pažljivo odrežemo uškicu (slika 16). Centroplan postavimo na rub radne daske i nagnutom brusnom daščicom obrusimo spoj (slika 17). Isto ponovimo i s uškicom. Pod uškicu podmetnemo neki predmet i lagano žicom nanesemo cyano (slika 18). Obavezno dio radne daske na kojem se ljepi, namažemo nekim odjeljivačem ili tekućim sapunom. Okrenemo krilo i cyano nanesemo na spoj i s donje strane. Brušenjem uz rub radne daske skratimo flapsove za cca 1 mm. Obrusimo i zaliepimo V-formu u korijenu istim postupkom kao i na uškicama (slika 19). Krilo je konačno gotovo (slika 20). (15.jpg) (16.jpg) (17.jpg) (18.jpg) (19.jpg) (20.jpg) Attachments ---------------- 15.jpg (109KB - 482 downloads) 16.jpg (126KB - 379 downloads) 17.jpg (122KB - 385 downloads) 18.jpg (120KB - 403 downloads) 19.jpg (142KB - 433 downloads) 20.jpg (124KB - 429 downloads) ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | ||
Jump to page : 1 Now viewing page 1 [15 messages per page] |
Search this forum Printer friendly version E-mail a link to this thread |
(Delete all cookies set by this site) | |
Running MegaBBS ASP Forum Software © 2002-2024 PD9 Software | |