| ||
|
You are logged in as a guest. ( logon | register ) |
malo sam zbunjen Jump to page : 1 Now viewing page 1 [15 messages per page] | View previous thread :: View next thread |
Natjecanja -> F3K | Message format |
oldtimer |
| ||
Member | na FFreaku je N.Francic napravio jedan fin i konstruktivan prilog: http://www.flyfreak-hr.org/phpBB2/viewtopic.php?p=50123#50123 Ima jedna stvar koja me zbunjuje: C_P: !KAKO PROVJERITI I PODESITI TEZISTE! model na nekoj pristojnoj visini od 40 metara u normal fazi leta ga zapikirat prema dole i gledati kako se "vadi". Model bi se trebao polagano vracat prema gore bez ikakvog vaseg utjecaja na palicama. Ako se ne vraca, teziste je previse otraga. Ako se vraca prebrzo teziste je previse napred. Isto tako je i ovdje: http://www.charlesriverrc.org/articles/supergee/CGMarkDrela.htm E sad ili mi je vruce pa mi mozak ne radi ili kako da skuzim da pomicanje tezista prema natrag znaci poniranje modela a pomicanje tezista prema napred znaci dizanje modela u padu. Gdje grijesim (krivo citam?) Molim pojasnjenje. Jer uvijek do sad je bilo ga teret u nosu znaci pomicanje CG prema naprijed i poniranje modela. Teziste otraga je znacilo podizanje nosa (pumpanje) Tako sam uvijek radio. Morat cu kod OMIja ili kod imenjaka da mi se to u zivo na takvom modelu pokaze i objasni gdje ja to krivo citam | ||
Site Sponsor | my ad code here... | ||
Damir |
| ||
Member Location: Velika Gorica | Dakle ovako, kad se težište gura naprijed, da bi model i dalje letio ravno mora se navući, a to znači da će se brže (bolje, jače) vaditi iz pikiranja. Obrnuto, kada se težište miče natrag, da bi model letio ravno mora se piknuti pa će se onda slabije ili nikako vaditi iz pikiranja. Iz toga proizlazi da ako se model vadi pre brzo, težište je previše naprijed i obrnuto. ----- Damir Kmoch | ||
NiX@ |
| ||
Veteran Location: Ludbreg | Tocno tako kako je Damir napisao. | ||
Džonline |
| ||
Veteran Location: Fort Huachuca | Fizikalno objašnjenje za to može se pronaći u dijelu fizike o stabilnilnosti sustava. Za one koji znaju nešto više matematike u području Teorije automatskog upravljanja. Najjednostavnije fizikalno objašnjenje je iz fizike za osnovnu školu. 1. Kada je težište naprijed (previše) sustav (može biti i model u letu) je u području autostabilnosti. Pilot "pika" a model kad nakupi brzinu pokušava se vratiti u stabilno stanje (stanje ravnoteže). 2. Kada je težište previše nazad sustav je u labilnom stanju. Model je ustavri neupravljiv i teško se dolazi u priliku da se uopće proba pikati. 3. Položaj težišta između prethodna dva stanja definira točku indiferntne stabilnosti. RC model "sluša" zapovjed. | ||
Džonline |
| ||
Veteran Location: Fort Huachuca | oldtimer - 14/5/2009 14:21 Jer uvijek do sad je bilo ga teret u nosu znaci pomicanje CG prema naprijed i poniranje modela. Teziste otraga je znacilo podizanje nosa (pumpanje) Tako sam uvijek radio. Morat cu kod OMIja ili kod imenjaka da mi se to u zivo na takvom modelu pokaze i objasni gdje ja to krivo citam Ovo stoji i dalje ali tu nije kraj priče. Leteći objekt je nelinearan model i teoretski se u beskonačno mnogo parova vrijednosti (ali u točno određenom rasponu) mogu podesiti težište i razlika kuteva da bi model išao jednolikom brzinom prema naprijed što je uvjet stabilnosti. U nekim od tih položaja model je više a u nekima manje stabilan. Regliranje modela počinje sa uređenjem težišta i razlike kuteva. Ili po nacrtu ili proračunski. Kod određenih modela (npr F1N) je lakše sinuti ili staviti malo olova dok se ne dobije željeno ponašanje. Kod određenih modela F3K F3J F3A probava sa sa više uređenih parova (položaja težišta i razlike kuteva) da se dobije željeni odziv na komade i u svakom položaju model mora zadovoljavati uvjet stabilnosti. Kod F3J i F3K očekuje se¸veći koeficijent stabilnosti nego kod F3A kod F1N je veći nego F3J. | ||
Diogen |
| ||
Elite Veteran Location: Gornji Grad-Medveščak | Nadam se da sve ovo važi u slućaju kada je centar potiska (cp) ispred težišta (cg ili centar gravitacije) modela.. Takav test postizanja stabilnosti radimo i za F5J-N modele, ali nije mi poznato da li ga rade i sa F3J ? Za one koji vole teoriju( možete se prema zahtjevu Wikipedije uključiti u editiranje tog članka ): http://en.wikipedia.org/wiki/Longitudinal_static_stability Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html | ||
Džonline |
| ||
Veteran Location: Fort Huachuca | Diogen - 15/5/2009 13:14 Nadam se da sve ovo važi u slućaju kada je centar potiska (cp) ispred težišta (cg ili centar gravitacije) modela.. Damir To je ono stanje sustava što sam napisao pod 2. 2. Kada je težište previše nazad sustav je u labilnom stanju. Model je ustavri neupravljiv i teško se dolazi u priliku da se uopće proba pikati. Edited by Džonline 15/5/2009 21:15 | ||
Omi |
| ||
Elite Veteran Location: Karlovac | Za informaciju ,pravi akrobati ACM i CG imaju u istoj točki. ----- __________________ Veseli i zdravi bili | ||
Džonline |
| ||
Veteran Location: Fort Huachuca | Da kod F3A ili pravih akro aviona pilot želi da avion ostane letjeti u položaju u kojem ga je pilot ostavio a ne da vodi svoju politiku ispravljanja. Povratnu vezu, pomoću koje se trimaju sitni poremećaji, obavlja pilot. Kod neobičnih aviona F117 , eurofighter i sl. (praktično kod svih kojima se leti sustavima fly by wire) povratnu vezu stabilizacije obavljaju sustavi processora i senzora. i još nešto što sam primjetio sada nažalost na kraju cp centar potiska i ACM aerodinamčki centar modela nisu ista stvar. Edited by Džonline 15/5/2009 21:43 | ||
Jump to page : 1 Now viewing page 1 [15 messages per page] |
Search this forum Printer friendly version E-mail a link to this thread |
(Delete all cookies set by this site) | |
Running MegaBBS ASP Forum Software © 2002-2024 PD9 Software | |