Search | Statistics | User Listing Forums | Calendars | Albums | RSS
Aeromodelarski forum
Aeromodelarski forum ->  Natjecanja -> F3K -> View Thread

You are logged in as a guest. ( logon | register )

malo sam zbunjen
Jump to page : 1
Now viewing page 1 [15 messages per page]
View previous thread :: View next thread
   Natjecanja -> F3KMessage format
 
oldtimer
Posted 14/5/2009 14:21 (#14261)
Subject: malo sam zbunjen



Member


na FFreaku je N.Francic napravio jedan fin i konstruktivan prilog:
http://www.flyfreak-hr.org/phpBB2/viewtopic.php?p=50123#50123
Ima jedna stvar koja me zbunjuje: C_P:
!KAKO PROVJERITI I PODESITI TEZISTE!
model na nekoj pristojnoj visini od 40 metara u normal fazi leta ga zapikirat prema dole i gledati kako se "vadi". Model bi se trebao polagano vracat prema gore bez ikakvog vaseg utjecaja na palicama.
Ako se ne vraca, teziste je previse otraga. Ako se vraca prebrzo teziste je previse napred.

Isto tako je i ovdje:
http://www.charlesriverrc.org/articles/supergee/CGMarkDrela.htm

E sad ili mi je vruce pa mi mozak ne radi ili kako da skuzim da pomicanje tezista prema
natrag znaci poniranje modela a pomicanje tezista prema napred znaci dizanje modela u padu.
Gdje grijesim (krivo citam?) Molim pojasnjenje.
Jer uvijek do sad je bilo ga teret u nosu znaci pomicanje CG prema naprijed i poniranje modela.
Teziste otraga je znacilo podizanje nosa (pumpanje) Tako sam uvijek radio.
Morat cu kod OMIja ili kod imenjaka da mi se to u zivo na takvom modelu pokaze i objasni
gdje ja to krivo citam
Top of the page Bottom of the page
Site Sponsormy ad code here...
Damir
Posted 14/5/2009 15:07 (#14262 - in reply to #14261)
Subject: RE: malo sam zbunjen



Member

25
Location: Velika Gorica
Dakle ovako, kad se težište gura naprijed, da bi model i dalje letio ravno mora se navući, a to znači da će se brže (bolje, jače) vaditi iz pikiranja. Obrnuto, kada se težište miče natrag, da bi model letio ravno mora se piknuti pa će se onda slabije ili nikako vaditi iz pikiranja. Iz toga proizlazi da ako se model vadi pre brzo, težište je previše naprijed i obrnuto.
-----
Damir Kmoch
Top of the page Bottom of the page
NiX@
Posted 14/5/2009 16:41 (#14263 - in reply to #14261)
Subject: Re: malo sam zbunjen



Veteran

10025
Location: Ludbreg
Tocno tako kako je Damir napisao.
Top of the page Bottom of the page
Džonline
Posted 14/5/2009 23:11 (#14267 - in reply to #14261)
Subject: Re: malo sam zbunjen



Veteran

100252525
Location: Fort Huachuca
Fizikalno objašnjenje za to može se pronaći u dijelu fizike o stabilnilnosti sustava. Za one koji znaju nešto više matematike u području Teorije automatskog upravljanja.
Najjednostavnije fizikalno objašnjenje je iz fizike za osnovnu školu.
1. Kada je težište naprijed (previše) sustav (može biti i model u letu) je u području autostabilnosti. Pilot "pika" a model kad nakupi brzinu pokušava se vratiti u stabilno stanje (stanje ravnoteže).
2. Kada je težište previše nazad sustav je u labilnom stanju. Model je ustavri neupravljiv i teško se dolazi u priliku da se uopće proba pikati.
3. Položaj težišta između prethodna dva stanja definira točku indiferntne stabilnosti. RC model "sluša" zapovjed.

Top of the page Bottom of the page
Džonline
Posted 15/5/2009 00:28 (#14269 - in reply to #14261)
Subject: RE: malo sam zbunjen



Veteran

100252525
Location: Fort Huachuca
oldtimer - 14/5/2009 14:21

Jer uvijek do sad je bilo ga teret u nosu znaci pomicanje CG prema naprijed i poniranje modela.
Teziste otraga je znacilo podizanje nosa (pumpanje) Tako sam uvijek radio.
Morat cu kod OMIja ili kod imenjaka da mi se to u zivo na takvom modelu pokaze i objasni
gdje ja to krivo citam



Ovo stoji i dalje ali tu nije kraj priče.


Leteći objekt je nelinearan model i teoretski se u beskonačno mnogo parova vrijednosti (ali u točno određenom rasponu) mogu podesiti težište i razlika kuteva da bi model išao jednolikom brzinom prema naprijed što je uvjet stabilnosti. U nekim od tih položaja model je više a u nekima manje stabilan.

Regliranje modela počinje sa uređenjem težišta i razlike kuteva. Ili po nacrtu ili proračunski. Kod određenih modela (npr F1N) je lakše sinuti ili staviti malo olova dok se ne dobije željeno ponašanje.
Kod određenih modela F3K F3J F3A probava sa sa više uređenih parova (položaja težišta i razlike kuteva) da se dobije željeni odziv na komade i u svakom položaju model mora zadovoljavati uvjet stabilnosti.


Kod F3J i F3K očekuje se¸veći koeficijent stabilnosti nego kod F3A kod F1N je veći nego F3J.
Top of the page Bottom of the page
Diogen
Posted 15/5/2009 13:14 (#14270 - in reply to #14261)
Subject: RE: malo sam zbunjen



Elite Veteran

5001001002525
Location: Gornji Grad-Medveščak
Nadam se da sve ovo važi u slućaju kada je centar potiska (cp) ispred težišta (cg ili centar gravitacije) modela..

Takav test postizanja stabilnosti radimo i za F5J-N modele, ali nije mi poznato da li ga rade i sa F3J ?

Za one koji vole teoriju( možete se prema zahtjevu Wikipedije uključiti u editiranje tog članka ):
http://en.wikipedia.org/wiki/Longitudinal_static_stability
Damir
-----
Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html
Top of the page Bottom of the page
Džonline
Posted 15/5/2009 21:10 (#14276 - in reply to #14270)
Subject: RE: malo sam zbunjen



Veteran

100252525
Location: Fort Huachuca
Diogen - 15/5/2009 13:14

Nadam se da sve ovo važi u slućaju kada je centar potiska (cp) ispred težišta (cg ili centar gravitacije) modela..

Damir


To je ono stanje sustava što sam napisao pod 2.

2. Kada je težište previše nazad sustav je u labilnom stanju. Model je ustavri neupravljiv i teško se dolazi u priliku da se uopće proba pikati.



Edited by Džonline 15/5/2009 21:15
Top of the page Bottom of the page
Omi
Posted 15/5/2009 21:13 (#14277 - in reply to #14261)
Subject: Re: malo sam zbunjen



Elite Veteran

5001001001002525
Location: Karlovac
Za informaciju ,pravi akrobati ACM i CG imaju u istoj točki.


-----
__________________
Veseli i zdravi bili
Top of the page Bottom of the page
Džonline
Posted 15/5/2009 21:31 (#14278 - in reply to #14261)
Subject: Re: malo sam zbunjen



Veteran

100252525
Location: Fort Huachuca
Da kod F3A ili pravih akro aviona pilot želi da avion ostane letjeti u položaju u kojem ga je pilot ostavio a ne da vodi svoju politiku ispravljanja. Povratnu vezu, pomoću koje se trimaju sitni poremećaji, obavlja pilot.

Kod neobičnih aviona F117 , eurofighter i sl. (praktično kod svih kojima se leti sustavima fly by wire) povratnu vezu stabilizacije obavljaju sustavi processora i senzora.



i još nešto što sam primjetio sada nažalost na kraju cp centar potiska i ACM aerodinamčki centar modela nisu ista stvar.

Edited by Džonline 15/5/2009 21:43
Top of the page Bottom of the page

Jump to page : 1
Now viewing page 1 [15 messages per page]
Jump to forum :
Search this forum
Printer friendly version
E-mail a link to this thread

(Delete all cookies set by this site)
Running MegaBBS ASP Forum Software
© 2002-2024 PD9 Software