|
|
Veteran
Location: Zaprešić |
Uskoro će nova MK (kraj 11 mjeseca) i prije nje se treba dogovorit dali ćemo nešto mijenjati ili nećemo. Ja stavljam svoje prijedloge koje mislim da bi trebalo mijenjati pa se slobodno svi izrazite a posebno letaće F5J kategorije dali se slažete ili ne.
1) Stari pravilnik dopušta korišteenje max 2 modela na natjecanju.
-- Predlažen da promjenimo u 3 modela kao i u svim ostalim kategorijama.
2)Stari pravilnik:
Natjecateljski letovi
a) Natjecatelju treba omogućiti najmanje četiri (4), po mogućnosti više, kvalifikacijskih letova.
b) Da bi se dobio konačni poredak, natjecatelji s najvećim zbrojem bodova iz kvalifikacijskih turnusa, lete minimalno dva (2) finalna leta (“fly-off&rdquo.
---Predlažem da ukinemo finale a kvalifikacijske letove povećamo na 8.
Tako ćemo svi dobit priliku da letimo sa svima na natjecanju, a nećemo se borit cijelu tekmu 6 startova pa opet krenut ispočetka i u finalu pobijedi onaj koji ude kao zadnji. ( to se desilo više puta tokom ove godine i mislim da nije pošteno)
3)Ovo je Mimijev prijedlog od prošle godine koji nije izglasan na vrijeme za računanje poretka za kup hrvatske u F5J400 kategoriji.
Evo primjera:
na natjecanju nastupa recimo 13 natjecatelja
1. 25 bodova + 13(broj natjecatelja)
2. 19 bodova + 12(broj natjecatelja -1)
3. 14 bodova + 11(broj natjecatelja -2)
4. 10 bodova + 10(broj natjecatelja -3)
...
----- I kamen leti kad ga baciš.
F1A, F5J |
|
Site Sponsor | my ad code here... |
|
|
Member
| Ja se sa ovim u potpunosti slažem. |
|
|
|
Veteran
Location: Koprivnica | U potpunosti se slažem s Igorovim prijedlogom. Da li će biti dozvoljeno 2 ili 3 modela po takmičaru mislim da je manje bitno ali ako je u ostalim kategorijama tako ne vidim razloga da i u ovij kategoriji ne bude tako. Na način bodovanja u F5J kategoriji sam upuzoravao i prošle godine jer se stvaraju nerealno velike razlike a ovaj preuzeti način bodovanja iz F3K kategorije mi se čini puno realnijim. Što se tiće fly-offa, da ili ne, ja sam više protiv fly-offa jer sa sadašnjim brojem takmičara kad se na jednoj tekmi s nekim sretneš 2 ili više puta, mislim da nema smisla to ponavljati još 2 puta a da ti se pritom briše cjelodnevna muka. Pozdrav Marinko |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Ludbreg | Iako smo već više puta diskutirali o promjeni pravilnika, svaki put je večina zaključila da je pravlnik
dobar i da ga ne treba mjenjati. Koliko se sječam za pravilnik i eventualne izmjene je zadužen Belović
(povjerenik F5J).
Osobno bih se mogao složiti sa izmjenama oko broja modela i načina bodovanja, ali oko načina natjecanja
i ukidanju fly-offa nikako. ----- Pozdrav
Mimi |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Koprivnica | slažem se s prijedlozima ----- Luka Krušec, CRO 1722
www.atelierfly.com |
|
|
|
Veteran
Location: Čakovec | U cijelosti se prihvaća gornji prijedlog, jedino bi trebalo još odrediti koliko se od tih 8 letova briše, odnosno koliko se najboljih letova uzima u zbroj. Naš prijedlog je - 1 najlošiji let.
Danijel i Igor Štefičar
|
|
|
|
Veteran
Location: Karlovac | Vrijeme rada motora ostaje izvan radnog vremena? |
|
|
|
Veteran
Location: Karlovac | Daniel - 12/11/2008 11:06
U cijelosti se prihvaća gornji prijedlog, jedino bi trebalo još odrediti koliko se od tih 8 letova briše, odnosno koliko se najboljih letova uzima u zbroj. Naš prijedlog je - 1 najlošiji let.
Danijel i Igor Štefičar
Ovaj sistem bez fly off-a je već definiran kod drugih kategorija, npr. F3K. Ne znam napamet ali mislim da se kod sedam turnusa odbacuje jedan let a kod osam turnusa dva. Kod malog broja turnusa (ne znam koliko)(npr. prekid zbog lošeg vremena) ne odbacuje se ništa. |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Varaždin | Pozdav, što se modela tiče, može se prihvatiti tri, to nije sporno. Bodovanje na novi način neće promijeniti ništa. Pogledajte aktualne podatke po novoj formuli. Možda je jedino lakše za računanje, i pola ljudi nezna na kraju di spada, možda se jedino približe jedni drugima
Turnusi? E tu nisam pametan, ali trebalo bi zadržati sustav kakav se leti na Euro kupovima, ili negdje u našoj bližoj okolici, ljudi sve više idu van na tekme i let bez FlyOffa će im samo odmoči |
|
|
|
Regular
Location: Varaždin | sa promjenom broja modela i bodovanjem se slažem, jer ne mjenjaju f5j kategoriju...
sa ukidanjem flyoffa, koji imaju FXJ kategorije, mislim da bi previše skrenuli s puta u neku svoju nacionalnu izmišljenu klasu...
kad bi se ukinul flyoff tekma bi postala "dosadna" jer za razliku od čukci nema raznih zadataka svaki turnus, nego jedno te isto jedrenje 10min
i nebi bilo tolko napeto i neizvjesno kaj se tiče poretka, čime se gubi čar tekme...
svaki takmičar na tekmi ima 6 letova da zavrijedi finale, ako uspije sve mu se briše i počinje od nule, po mojem je ovo zanimljivije i napetije
nego 8 letova po takmičaru i prva 3 su več odavno poznata...
da finale nema smisla, mnogi sportovi bi izgubili smisao....
znam da je cilj svima da se popularizira čim više F5J-N kategorija, ali ovo je prevelika promjena, koja možda i nebi bila pozitivna, kak se čini na prvi pogled...
pozdrav, Denis
|
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Fly-off postoji kao završna borba 'best of the best' onih koji su to zaslužili u prethodnim letovima.
Ako bi ukinuli fly-off, zbog permutacija grupa tokom turnusa, ne bi se znalo kako lete najbolji protiv najboljih.
Mislim da bi ukidanje fly-offa omogučilo nekima da se zbog kombinacija na tekmi uz sreću da su u 'slabijim' slotovimo nađu sa hrpom bodova bez da znamo kakvi su u odnosu na one koji bi išli u eventualni fly-off.
Sistem bodovanja može se mijenjati bez utjecaja na sam tok takmićenja (zašto onda mijenjati?) a dozvoljena tri modela bi omogučila takmičarima da budu konkrentniji.
Ukratko: slažem se sa Denisom i Krešom.
Damir
Edited by Diogen 12/11/2008 14:20
----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Veteran
Location: Fort Huachuca | 1.
Možda bi trebalo malo temeljitije razmisliti o Bombekovom prijedlogu da nema fly-offa. Ako se želi postići da ta kategorija u osnovi bude termičko jedrenje onda smatram da prijedlog bez fly-offa ima prednost jer se finalni letovi obično održavaju pri kraju dana kad uglavnom nema termike (isti je problem i sa domaćim F3j tekmama, ako nemaš top, čitaj skup, model ma kako bio dobar pilot nemaš šanse). I s druge strane broj takmičara je na domaćim tekmama toliki da sa svakim takmičarem letiš barem tri puta u kvalifikacjama a u fly off.u samo dva puta. Iz ovoga proizlazi da je manje slučajnosti u takmičenju bez finala. Jedini uvjet je da broj međusonih letova unutar kvalifikacija bude veći od 2.
2.
Dimenzioniranje elisa u pravilniku je bespotrebno a i problematično a u biti ne utječe na let jer je ulazna energija definirana motorom i naponom baterija (nema kupovnih potisnih elisa zadanih dimenzija koje bi bile zanimljiva opcija zbog slijetanja) Predlažem mogućnost korištenja elisa iz samogradnje bez getribe naravno.
3.
vrijeme trajanja rada motora je u biti po meni predugačko. Tu se naziru dvije mogućnosti. Prijedlog A: taktiziranje s vremenom rada motora koje se odbija od radnog vremena
Prijedlog B: skarćivanje rada motora sa sadašnjih 60 sek na npr 40 sek zbog povećanja udjela vještine traženja termike i samog letenja u ukupnom rezultatu
s štovanjem
mk
Edited by Džonline 12/11/2008 14:51
|
|
|
|
Regular
Location: Varaždin | kod F5J-N kategorije nema skupih modela, bar kolko sam na tekmama videl
i konkurentnost modela ne ovisi o cijeni, bar ne još za sad, a nadam se da bude tak i ostalo...
po meni je ova kategorija tolko dobra, i širi se baš zbog svih tih ograničenja, jer je trenutno ograničeno taman tolko stvari da su svi modeli podjednaki....
kolko bude kome model popel ovisi najviše o masi modela, znači ne elisi, motoru, bateriji, nego isključivo masi(raspon i profil ne igraju preveliku ulogu, jer je brzina penjanja relativno mala, a sve ostalo je svima jednako ograničeno)
pa dolazi do izražaja kreativnost i hrabrost modelara da naprave i lete čim lakše(a dovoljno čvrste)modele iznad 350grama
kad bi se dozvolilo rađenje ili prepravak elisa, došlo bi do velikih odstupanja u penjanju modela, pa bi možda i 40 sekundi bilo nekome dosta, dok bi oni sa kupljenim elisama postizali osjetno manje visine ili bi i dalje penjali 60 sekundi
jer speed 400 se može opteretiti bez problema na 15A, a siguran sam i 20A, kaj na 8V ispada preko 150W...
dok je sad sa kupljnim elisama struja oko 8-9A, pa bi neko penjal možda i duplo brže...
svako od nas ima nešto što mu više ili manje paše u ovoj kategoriji, svako ima neku ideju koju bi dodal ili oduzel u ovu kategoriju...
neko bi brushless, neko bi više čelija, neko bi razne elise, varijanti je puno...
mislim da je puno lakše prilagodit se pojedincu na ovu F5J-N kategoriju, nego ići tu kategoriju prilagođavati da paše svima
po mojem bi trebalo sve ostaviti kak je trenutno i pustiti da prođe malo vremena da se skupi barem 2 ili 3 puta više takmičara po tekmi nego ove godine, i onda razmisliti o uvađanju NOVE recimo UNLIMITED klase, ako bi bilo dosta interesenata da se takmiče u njoj, pa nek svako koristi kaj mu paše, a da ovu F5J-N kategoriju ostavimo kak je i zamišljena, jeftina i jedina u kojoj skupoća modela ne nosi rezultat...
sam da velim broj modela mislim da ne igra apsolutno nikakvu ulogu na tekmi, sve dok se 2 takmičara ne tekmaju sa istim modelom, isto kak i novo bodovanje...
pozdrav, Denis
Edited by Denis 12/11/2008 16:54
|
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | Evo i mojih stavova: 1. broj modela - koliko mi je poznato u svim osim u ovoj kategoriji dozvoljava se 3 modela pa bi to bilo dobro uskladiti i isto uvesti i u F5J 2. finale da ili ne - prvo, zašto finale? razlog je taj što nije moguće dobro i "pošteno" izbalansirati grupe i napraviti takve matrice da svi međusobno lete podjednak broj letova. U F3J kategoriji to nije moguće izvesti zbog pomoćnika i timova pa natjecanje bez finala ne bi mogli provesti niti da hoćemo. U F5J bi to bilo izvedivo jer pomoćnik iz matičnog kluba nije neophodan (ali je poželjan), i na taj bi način dobili natjecanje na kojem moraš dobro odletiti cijelu tekmu bez prilike da sve pokvareno popraviš u finalu. Međutim, u takvoj varijanti se otvara mogućnost uvjetno rečeno "štimanja rezultata". Navest ću primjer: recimo da u nekom turnusu iscure svi osim Bombeka i Dlake, a recimo da niti Dlaka ne može ostati do kraja i bude kratak za cca 2 minute. U tom slučaju Bombek može sletiti nekoliko sekundi nakon Dlake i dobiti 1000, a Dlaka će umjesto da dobije cca 850 bodova dobiti 970. OK i drugi će dobiti nešto više u tom slučaju ali možda je Dlaka već imao jednu šljivu pa mu taj rezultat osigurava 2. mjesto (ili neki drugi viši plasman, možda čak i pobjedu). Isto se može iskoristiti i za "pumpanje" ekipnog rezultata. Zbog takvih razloga nisam siguran da bi to bilo ispravno. 3. Pravilnik za KH - već smo imali raspravu o pravilnicima koja nije izbacila niti jedan svima prihvatljiv prijedlog pa nisam niti sada optimist. Moje mišljenje je da prijedlog pravilnika treba napraviti određena grupa zainteresranih i sa tako usaglašenim prijedlogom doći na MK. Budući da i u ovom threadu ima prijedloga izmjene pravilnika možemo to ponovo ovdje pokušati. Iako osobno vaj Mimijev prijedlog nisam smatrao dobrim nakon dosta razmišljanja sada mislim da nije tako loš jer su razlike u bodovima na vrhu uvijek jednake, ali s druge strane broj osvojenih bodova u velikoj mjeri ovisi o broju natjecatelja bez obzira da li dodatni "vikend natjecatelji" otežavaju dobar plasman i pobjedu ili ne. To je jedan od osnovnih razloga zašto je dobar dio ljudi takav prijedlog smatrao lošim. Pravilnik za F3J kup (s onom kompliciranom formulom) je to pokušao pomiriti pa onaj na samom vrhu uvijek ima 50, a onaj na dnu uvijek 1 bod. Jedini nedostatak je broj bodova za 2., 3., .. mjesto kad se mijenja broj natjecatelja pa teoretski, a to je dokazano i u praksi, pa recimo Bombek sa 2. i 3. mjestom može imati više bodova nego Dlaka sa dva 2.mjesta. Zbog toga je i ovaj pravilnik "na ledu". Prije par tjedana sam uz kavu s par modelara razgovarao o novom prijedlogu pa ću ga ovdje pojasniti. Početni zahtjevi: a) treba zadovoljiti uvjet da 1. i 3. mjesto uvijek donose više od 2. i 2. mjesta (isto treba vrijediti i za ostala mjesta na vrhu tablice) b) prvih N mjesta na vrhu treba imati fiksne bodove kako dolazak većeg ili manjeg broja natjecatelja koji realno nemaju šanse za visoki plasman ne bi igrao ulogu u količini bodova za najbolje (recimo 5 prvoplasiranih) c) svi trebaju dobiti bodove i to neku realnu brojku, a ne recimo 0,15 ili 0, 67 bodova Prijedlog je uvesti postotak ostvarenih bodova na natjecanju kao osnovni podatak i broj osvojenih bodova za KH, a prvoj 5-orici dodijeliti fiksne bodove veće od 100 i to po ključu koji dogovorimo. Moj prijedlog bi bio otprilike ovakav: Plasiranom na 5. mjesto dodijeliti 100+2=102 boda, 4. plasiranom 102+3=105 bodova, 3. plasiranom 105+4=109 bodova, 2. plasiranom 109+5=114 bodova i 1. plasiranom 114+6=120 bodova. Ovo je varijanta po ključu +2, +3, +4, +5, +6. Isto tako je taj ključ moguće rasporediti i kao +1, +2, +3, +4, +5 (obje varijante imate u xls-u koji šaljem u prilogu) Dakle prvih pet ima 120,114,109,105 i 102 boda a svi ostali onoliko bodova koliki je njihov postotak na tom natjecanju. Pravilnik po ovom ključu zadovoljava sve one zahtjeve za koje mislimo da ih treba zadovoljiti pa čak i više od toga jer će onaj s 88% dobiti puno više od onog koji je tekmu završio s 12% iako možda između njih neće biti velika razlika u plasmanu. Ako netko vidi neki nedostatak slobodno neka na njega upozori. U prilogu kao primjer šaljem xls s takvom raspodjelom bodova za jedno natjecanje (F5J Gubaševo)
Attachments ---------------- prijedlog_Bojan.xls (80KB - 53 downloads)
----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Veteran
Location: Koprivnica | Krajem prošle godine sam ja predlagao nešto slično Bojanovom prijedlogu. http://www.aeromodelarstvo.net/Forum/forums/thread-view.asp?tid=250&mid=2733#M2733 Pozdrav Marinko |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | Marinko - 13/11/2008 09:33 Krajem prošle godine sam ja predlagao nešto slično Bojanovom prijedlogu. Istina, način računanja je vrlo sličan. Jedina razlika, odnosno po meni nedostatak, je to da ne garantira podjednaku podjelu bodova na vrhu tabele što se pokazalo kao nedostatak u F3J pravilniku. ----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Varaždin | Sa postotkom, odnosno Bojanovim prijedlogom se slažem, jer ustvari dobivaš onoliko bodova koliko si i zaslužio. Ako si bio dobar dobio si više, ako nisi manje. Poredak ne utječe na broj bodova, već rezultat, tako da i zadnji može zaraditi recimo 50-setak ili više bodova i bude nagrađen |
|
|
|
Veteran
Location: Koprivnica | Ako su to bodovi nakon kvalifikacija ne razmem onda kak bi se računal Fly-off. Pozdrav Marinko |
|
|
|
Veteran
Location: Koprivnica | Sory, nakon boljeg čitanja tvojeg posta skužil sam. Pozdrav Marinko |
|
|
|
Veteran
Location: Fort Huachuca | Ne mogu shvatiti zašto se koriste (predlažu) ovi "skijaško automobilistički" sustavi bodovanja. To ima smisla kada su vremena različita na različitim stazama pa je za normalizaciju potrebno "nešto" što tu normalizaciju radi (tablica, formula ili nešto slično). U natjecanjima f5j i f3j rezultat je već sampo sebi normaliziran i onaj postotak na kraju je normaliziran učinak svakog natjecatelja te ne vidim razloga zašto se ne mogu jednostavno zbrajati rezultati. To nam je dovoljno dobro za euro ligu i nismo se nikad požalili da je nepravedno ili slično. Mišljenja sam da više znači je li netko bio drugi sa 99,9 % ili 76% nego sama činjenica da je bio drugi. A za izbor reprezentacije mislim da je potrebno prije sezone odrediti natjecanja koja će se uzimati za obračun. Za izbor sportaša stvar je drugačija i tu ima smisla zbajati od rezultatat do boje očiju. Uostalom tako rade Njemci, Česi, Slovaci, Slovenci itd.
A i povod većine prijepora među modelarima su ovakvi po meni "čudnovati sustavi bodovanja" .
Edited by Džonline 22/11/2008 18:56
|
|
|