|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | Već me dugo drži misao da složim nešto za F5J-400 ali nikako krenuti. U subotu rano ujutro, već negdje oko 11:30 (jeziga kad volim spavati) uzmem papir i flomić i skiciram neko spadalo. OK, znam, nacrtati i nije tako teško. Razmišljam da li bi ja to znao napraviti. Uzmite u obzir da dobrih 20+ godina nisam "modelario" (ako izuzmemo dvoranske čukce, ormare po kući, kuhinju/e, laminate, pločice, krevete, ... i sve ono što modelari rade kad ne modelare). Odluka pada - idem to napraviti pa kako ispalo da ispalo. Pogledam malo po Internetu i bazama što se nudi od profila i odaberem HN-979. U naredna 2 sata jezgra za centroplan izrezana i balzina letva uljepljena. Evo i par slika.
(skica.jpg)
(profil.jpg)
(40g.jpg)
Attachments ---------------- skica.jpg (46KB - 41 downloads) profil.jpg (57KB - 41 downloads) 40g.jpg (51KB - 45 downloads)
----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
Site Sponsor | my ad code here... |
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | Idemo dalje. Nakon ručka zovem Dlaku i dogovorimo da se nađemo u Zaprešiću u klubu jer me zanima puno toga. Nemam pojma o vakumiranju, laminiranju, folijama, treba li staklo pod 45 ili može i pod 90, itd,itd. Za divno čudo tamo je i Bombek, pa dolazi i Leki. Uglavnom, saznao sam ono što me zanima, dobio par savjeta, popio kavicu s ekipom (usput saznao da je Buki postao tata - čestitam još jednom) i otišao doma. U nedjelju iza ručka na tavan i idem probati složiti centroplan. Priprema materijala, miješanje smole, sve u vreću i u negative od stiropora i pustim kompresor da radi. Valja reći da kompresor nema ništa od automatike, ni manometra ni vakum sklopke, ništa samo kompresor. Leki mi je dao zgodan savjet, izbušiš rupicu ili više njih u cijev van vreće i zatvaranjem reguliraš tlak - zgodno, korisno i radi! Ionako je to samo prvi pokušaj i bio sam spreman sve baciti u smeće ako ne bude valjalo.
(priprema.jpg)
(u_vakumu.jpg)
Attachments ---------------- priprema.jpg (58KB - 46 downloads) u_vakumu.jpg (71KB - 45 downloads)
----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | Danas popodne (ponedjeljak) nakon posla idem vidjeti što se skuhalo. Treba reći da su korištene obične plastićne vreće za zelje i nisu mazane nikakvim odvajačem. Veli Bombek da se neće zalijepiti. idemo vidjeti. Raskupusam sve oko vreće i bez problema skinem vreću s krila. Bravo Bombek! Iako je preporuka, nisu korištene nikakve folije nego samo vreća. Namjeravao sam staviti i gore i dolje 28g staklo, ali su me agovorili da stavim 50g. Bit će malo teže ali i čvršće. Sirov centroplan odmah iz vreće je težak 96g i to je više nego sam očekivao. Kad se obreže sva višak težina je 87g, a nakon obrade napadne neće biti baš puno lakše. Možda je 50g staklo gore i dolje uz dosta karbona na vrhu i dnu remenjače, kao i roving na napadnoj ipak malo previše. Uške će biti malo nježnije jer bi cijelo krilo na ovaj način bilo teško možda i preko 170g. Čvrstoća mi se čini i više nego dovoljna, a površina nije loša iako nije potpuno glatka. Gornji roving na remanjači se malo osijeti i možda ga je ipak malo previše ali me to ne zabrinjava previše. Evo par slika, a nastavak slijedi narednih dana.
(vadimo_van.jpg)
(centroplan_sirovo.jpg)
(96.jpg)
(gotov_centroplan.jpg)
(ravno.jpg)
Attachments ---------------- vadimo_van.jpg (52KB - 46 downloads) centroplan_sirovo.jpg (48KB - 37 downloads) 96.jpg (46KB - 39 downloads) gotov_centroplan.jpg (44KB - 36 downloads) ravno.jpg (50KB - 44 downloads)
----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Međimurje | Lijepo, lijepo... i vidis da nije tesko ;-) Nadam se, da se vidimo na kojoj tekmi.
Samo za savjet, ja sam prošle sezone radio krila od stiropora, gore-dolje 27gr. staklo, remenjaca balza 3mm i gore-dolje po jedan roving... Na kraju svega 130-140grama, a cvrstoca i previse za F5J-N.
Jedino sto sam si morao napravit vrece za krila jer staklo od 27gr. jest osjetljivo na svaki malo manje njezni dodir. Upravo iz tog razloga ove sezone ipak ide plank od balze, jer jednostavno zelim da krilo traje malo dulje, vrijeme u radioni naime postalo je previse dragocjeno ;-) ----- Što je to EPOXY smola?
EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Međimurje | e da jos nesto, u ove najmanje uskice nema potrebe stavljat remenjace, vec samo po jedan rowing... ----- Što je to EPOXY smola?
EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Zaprešić | Najbolje kaj si izabro je profil, nečeš biti razočaran. |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Zaprešić | Gledam slike i sve super, a daj mi reci kak buš učvrstio krila tam di idu šerafi? |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | buki - 8/4/2008 09:09 Gledam slike i sve super, a daj mi reci kak buš učvrstio krila tam di idu šerafi? Pa kao što si sam rekao - šerafima Vjerojatno si mislio pitati kako učvrstiti taj dio gdje dođu dosjedi? Neću raditi ništa posebno nego samo oko tih mjesta iglom ušpricati malo smole i uljepiti dosjed ili uzeti vijke sa zaobljenim glavama. Ovako mi izgleda dovoljno čvrsto. Na slikama se ne vidi ali oko centra su dva sloja stakla. ----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Veteran
Location: Zaprešić | Ovo super izgleda, ali sta nebi za ramenjaču bilo dasta samo tvrda balza ipak model nema puno naprezanja. Osim ako ciljas točku na sljetanju s visine 5 metara ----- I kamen leti kad ga baciš.
F1A, F5J |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Koprivnica | Gdje si pilio jezgru? Kolko naplačuju? ----- Andy G
Kum |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | Bombek - 8/4/2008 09:59 Ovo super izgleda, ali sta nebi za ramenjaču bilo dasta samo tvrda balza ipak model nema puno naprezanja. Osim ako ciljas točku na sljetanju s visine 5 metara Možda, ustvari vjerojatno je dosta ako ide 50g staklo jer Beli kaže da je i s 27g dovoljno za F5J. Prije dosta godina sam upoznao jednog "molera" koji svaki put kad negdje zaje... onda kaže - tu staviš sliku. Tako ću i ja reći - ovo će biti krilo za vjetar Obzirom da mi slijetanje sa 100 na sat nije nepoznato onda je možda i dobro imati i malo rovinga agolubic - 8/4/2008 10:31 Gdje si pilio jezgru? Kolko naplačuju? Na svom tavanu. Nisam si ništa naplatio. ----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Varaždin | Ono što može biti nezgodno je kad zadnju minutu skužiš da si na 350 m i moraš sletjeti a nemaš nikakve kočnice. Tako da ak nije čvrsto može doči do flatera |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Bojan - 8/4/2008 09:38
Pa kao što si sam rekao - šerafima Vjerojatno si mislio pitati kako učvrstiti taj dio gdje dođu dosjedi? Neću raditi ništa posebno nego samo oko tih mjesta iglom ušpricati malo smole i uljepiti dosjed ili uzeti vijke sa zaobljenim glavama. Ovako mi izgleda dovoljno čvrsto. Na slikama se ne vidi ali oko centra su dva sloja stakla.
Izvrsno izgleda, vjerojatno će te prvom prilikom o detaljima gnjaviti Joža...
Usput dosjed šarafa u krilu mi radimo kao na slici u prilogu posta. Mislim da je tada nosivi šaraf tako učvrščen da možeš gađati točku i sa više od 5 metara
Kvaka je u tome da se sila udarca prenese na čim veču površinu polimerne mase. Tada je stres 'po jedinici površine' manji broj i spoj šaraf-krilo preživljava žešće udarce.
Nekoliko napomena: pločica špera 1mm je izbušena kao sito da bude lakša i da PU ljepilo koje vezivanjem malo ekspandira zapuni te rupice: za ubacivanje te pločice u krilo dovoljno je izrezati utor skalpelom ; utor ne treba biti previše precizan jer nepravilnosti će ispuniti PU ljepilo ekspandiranjem. Za vrijeme vezivanja PU ljepila krilo izvana pročvrstiti čvrstom trakom da ekspandiranje ne deformira oblik.
Nedavno smo jedan 'stiroporac' skucali u zemlju i spoj krila sa trupom pretvorio se je u kašu. Nakon ovakve intervencije i ugradnje pločice i balsa-bloka model 'živi' i dalje..
LP,Diogen
(hvatiste.JPG)
Attachments ---------------- hvatiste.JPG (24KB - 38 downloads)
----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | Gradnja ide dalje. Večeras su izrezane i uške 1 i uške 2. U veće je uljepljena balza 5mm kao i u centroplan, s tim što je sada gore ostavljen nešto veći utor za karbon, a dolje je ravno sa stiroporom jer će dolje biti bez karbona. Svaka je teška oko 12g - 13g a vidjet ćemo koliko će dobiti nakon stakljenja. Male uške su zajedno 7g. Za večeras dosta, a ako sutra bude vremena ide u vreču. Usput, nabavio sam nekakve folije koja se koristi za korice kod uveza pa ćemo sutra probati s tim. Površina bi ipak trebala biti nešto bolja nego bez njih. Evo i par slika.
(rezanje.jpg)
(uske.jpg)
(utor.jpg)
(uska-12g.jpg)
(uske-male-7g.jpg)
Attachments ---------------- rezanje.jpg (92KB - 44 downloads) uske.jpg (57KB - 38 downloads) utor.jpg (60KB - 41 downloads) uska-12g.jpg (55KB - 42 downloads) uske-male-7g.jpg (48KB - 38 downloads)
----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Member
Location: Ludbreg | buki - 8/4/2008 07:55
Najbolje kaj si izabro je profil, nečeš biti razočaran.
Velis 979 nikad nije razocarao Nije u cukcima, ja bio prezadovoljan profilom, nadam se da nece ni u f5j.
Za profil je dobar izbor nesto tanje ( znaci do 8% ) i zakrivljenost do 2,4% , model penje uzasno brzo a planiranje nesto malo losije , ali zadovoljavajuce.
Mi radili sa nekim AG-om, i dobro se pokazalo, jedina drasticna razlika je da nece u uske krugove ko SD, mada ima minusa na krilima i dosta veliki lom na krilu.
Meni je bio prvi izbor 979D, ista debljina, malo vec zakrivljenost ali jos uvijek nije zazivjela. Ima vremena....
pozz
|
|
|
|
Elite Veteran
Location: Koprivnica | jel to cnc rezač? |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | DHorvatic - 9/4/2008 13:07 Za profil je dobar izbor nesto tanje ( znaci do 8% ) i zakrivljenost do 2,4% , model penje uzasno brzo a planiranje nesto malo losije , ali zadovoljavajuce Ako su podaci koje imam točni onda 979 ima 7,516% i zakrivljenost 2,144%. Dva su osnovna razloga zašto sam birao taj profil, odnosno tanji profil. Prvi je taj što vjerujem da će biti nešto prodorniji u vjetar, a drugi što je volumen jezgre manji (a s tim i masa krila). Uz to je poznato da se taj profil dosta dugo držao u F3K pa valjda nešto vrijedi. Malo mi je teško vjerovati da sam profil ima toliko utjecaja na brzinu penjanja. Rekao bih da to najviše (gotovo isključivo) ovisi o masi modela ali nisam probao pa je ovo samo nagađanje. fly - 9/4/2008 15:25 jel to cnc rezač? da ----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Koprivnica | profil ima jako puno utjecaja na penjanje. npr duly-ev stari f5j model je bio teži za skoro 100 grama od mojeg pa je penjal puno bolje zbog bržeg profila....jel postoje neki nacrti za cnc rezalicu za stiropor? |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | fly - 9/4/2008 19:15 ... teži za skoro 100 grama od mojeg pa je penjal puno bolje zbog bržeg profila....jel postoje neki nacrti za cnc rezalicu za stiropor? Ako tako kažeš onda .... Jesu li modeli imali osim mase još nešto različito? Recimo elisu, motor, bateriju (kapacitet, napunjenost, starost, vrstu), ...? Ja sam ti malo tvrdoglav i teško mi je u tako nešto vjerovati dok se sam ne uvjerim. Koliko sam vidio modeli ne penju nekom prevelikom brzinom pa otpori i ne bi smjeli imati toliko utjecaja, zar ne? Nacrta za cnc imaš na puno mjesta (guglaj), a za elektroniku i softver pogledaj na http://www.teaser.fr/~abrea/cncnet/elec/mm2001/mmx.phtml i http://gm.cnc.free.fr/en/index.html ----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | fly - 9/4/2008 19:15
profil ima jako puno utjecaja na penjanje.
A koliko to 'jako' ?
Dakle, malo filozofije, tople vode: penjanje bi trebala biti rezultanta od: uzgona na aerodinamičnim površinama, vučne sile koju proizvede elisa, otpora kretanju (drag) tijela koje razmatramo i gravitacije-težine modela. Ovo je ugrubo teorija.
Kada već imamo težinu i profil i otpor modela sve se svodi na ... bateriju i spoj sa motorom , naravno ovdje je razmatrana konstanta setup za F5J-N (speed 400, bez getribe, elisa 6*3, 2Lixx ili max 7 Nixx)! Napunjenost baterije i njezina svojstva 'gledana sa strane motora' su ona svojstva koja su nam uvelike određivala da li jedva penjemo ili nakon minute jedva vidiš model.
NiXX baterije su jako, vrlo jako osjetljive na temperaturu, po hladnom vremenu su gotovo prepolovljene moći, Lixx se tu bolje drže.
Spoj sa baterijom i motorom je ono što me najviše iznenadilo: spoj sa baterijama se ionako točkasto vari, spoj sa motorom moraš lemiti zbog RSO filtra, ali sve ostalo (spoj baterije i reglera) ne lemiti nikako. Dakle krimpanjem otpor toliko pada da možeš na motoru dobiti i preko 0,5 v više !
Tko ne vjeruje: puna baterija, gas do daske i izmjeriti (mili)ohmmetrom pad napona između baterije i reglera, pomnožiti sa 2 jer imaš dva voda ! Onda uzeti dobre konektore i zakrimpati ih na kablove te ponovo izmjeriti. Anbilivbl !
Pozdrav i izvjesti nas slikama Bojan kako model napreduje, zanimljiva tema.
Diogen ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | Diogen - 10/4/2008 10:32 Pozdrav i izvjesti nas slikama Bojan kako model napreduje, zanimljiva tema. Trenutno su uške 1 u iške 2 u vreči. Kad dođem s posla vadim van pa će i slike večeras biti ovdje. Uške su rađene malo drugačije nego centroplan jer je korištena folija, a ne samo vreča. Površina bi trebala biti osjetno bolja nego samo s vrečom ali sad dolazi "ALI"! Folije su ipak tvrđe od najlona i nisam siguran da li će biti dobro po napadnoj. Imam osjećaj da vreća nije baš pretjerano dobro pritisnula na vrhu profila pa je moguće da će staklo na nosu "zijevati" Ukoliko se to dogodi onda će biti malo više brušenja i popravljanja same napadne. S ovim je bilo puno više posla nego s centroplanom jer je trebalo iskrojiti 8 krpa tkanja, sve to staviti na iskrojene folije, namazati smolom, nekamo odložiti. Onda na svaki od 4 komada posložiti staklo s folijama pa opet odložiti dok se pripremi vreća. Jeziga, za sve to trebaš stol od 5 m2 a ja imam samo 1,5 m2 pa je toga bilo svuda po tavanu. Vidimo se većeras ----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Member
Location: Ludbreg | Bojan - 9/4/2008 15:50
Malo mi je teško vjerovati da sam profil ima toliko utjecaja na brzinu penjanja. Rekao bih da to najviše (gotovo isključivo) ovisi o masi modela ali nisam probao pa je ovo samo nagađanje.
Da, to mi je promaklo a i mozda sam se malo krivo izrazio. . .tanji profil moze samo pomoci laksem i boljem penjanju, masa tu igra 99% visine, dokazano i provjereno. Model 350-370g morao bi za 60sek postici max visinu vidljivosti ( za onaj default setup, 6x3, speed 400 , LiPo 850 ), naravno ovisno o vremenskim uvjetima.
P.s vrijedan projekt i topic, radilo se i kod nas nesto slicno na Marinkovom modelu ali nisam imao vremena postati, krila ispala nekih 137g skroz gotova ( 50g staklo , remenjaca je bila karbonska cijev, roving napadna i izlazna, stiropor onaj najlaksi ). Definitivno se isplati na taj nacin ako imas mogucnost cnc rezanja jezgre, ostalo je kojih 10-15h rada do finisha.
pozz
|
|
|
|
Elite Veteran
Location: Koprivnica | motori su bili isti speed 400, baterije obojiica konion 2s liion 1100, elise iste 6X3. razlika krajnje visine nakon 60s nije bila tolko velika, ali njegova je lakše penjala pod večim kutem..skoro vertikala |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | Evo i uške su vani.Za početak par impresija za one koji se odluče raditi nešto slično: Folija je super stvar - kad se skine površina je , pa usudim se reći, skoro kao iz kalupa. U odnosu na vakumiranje samo s najlonom površina je daleko ravnija, glađa i sjajnija. One male udubine koje se pojave jer najlon utisne platno u pore stiropora s folijom potpuno nestanu. Folija se skida bez problema. Ja sam ju malo premazao nekim sredstvom za čišćenje laminata (ili parketa, nisam siguran) u kojem navodno ima malo voska. Dakle nikakav oriđiđi odvajač za xx eura. Čini mi se da bi bilo slično i da nisam ničim mazao. U ovom slučaju sam bio malo pažljiviji s količinom smole pa sam nakon struganja smole s platna nekakvom starom karticom naknadno još i položio wc papir na to i malo pritiskao komadom stiropora da popije višak. Nakon toga sve to skupa izgleda dosta suho pa nisi siguran hoće li biti dovoljno smole da se sve to dobro zaljepi. Ipak izgleda da je dovoljno jer sam stvarno zadovoljan i površinom i čvrstoćom. Da ne zaboravim, veća uška gore ima 50 gramsko staklo, a dolje 29 gr. Male i gore i dolje imaju 29g. Osjeti se razlika u tvrdoći površine i tamo gdje je 29gr nije dobro jače pritiskati iako ne baš toliko kako je govorio Beli. Možda je jedan od razloga što su jezgre od najtvrđeg bijelog stiropora (ne znam koliko je težak kubik). Evo malo i o onom što ne valja: na malim uškama vreća nije dovoljno pritisnuta folije uz profil na vrhu pa staklo na vrhu "zijeva" cca 3-4 mm. Dogodilo se ono što sam pretpostavio, odnosno ono što je bilo vidljivo i u trenutku dok je sve bilo u vreči. Ovdje sam i sam kriv jer sam veće uške dodatno stavio u negative pa je on pomogao za folija pritisne staklo uz jezgru, a na malima nisam nego sam ih samo ostavio u vreči. Vidi se sve na slikama. Sve u svemu, ja sam zadovoljan ovim načinom i moguće je bez puno prakse dobiti zadovoljavajući rezultat, pa čak i mi koji smo sasvim drugačiju tehnologiju koristili prije puno godina Sve četiri uške gotove imaju masu od 56gr što s onih 86gr i malo spajanja daju krilo od 180 cm za nekih 150gr. Onaj tko bude pažljiviji nego ja s centroplanom ušparat će još 10-15gr što je vrlo dobro. Ovih dana ću to sve staviti u hrpu pa ćete vidjeti kompletno krilo. Evo za kraj i nekoliko slika.
(uske_u_vakumu.jpg)
(skidanje_folije_gornjaka_male.jpg)
(skidanje_folije_gornjaka.jpg)
(skidanje_folije_donjaka.jpg)
(nedovoljan_pritisak.jpg)
(56g.jpg)
(gotove_uske.jpg)
Attachments ---------------- uske_u_vakumu.jpg (67KB - 20 downloads) skidanje_folije_gornjaka_male.jpg (58KB - 17 downloads) skidanje_folije_gornjaka.jpg (56KB - 19 downloads) skidanje_folije_donjaka.jpg (55KB - 18 downloads) nedovoljan_pritisak.jpg (83KB - 22 downloads) 56g.jpg (48KB - 17 downloads) gotove_uske.jpg (49KB - 17 downloads)
----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Koprivnica | Kakvu si foliju koristio? ----- Andy G
Kum |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | agolubic - 10/4/2008 22:00 Kakvu si foliju koristio? Nekakvu koja se koristi kao prozirne korice kod uvezivanja dokumenata. Naziv joj je IBICLEAR folija , debljine 0,15, cijena za paket od 100 kom A4 formata je 56 kn + PDV. Evo link: http://www.limes.hr/katalog/grupe/prezentacija/k-prezent.htm?page=7 ----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | Sad moraš ispeći smolu na 70 stupnjeva 6 sati. |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Arnhem-Nederland | darijo - 11/4/2008 07:33
Sad moraš ispeći smolu na 70 stupnjeva 6 sati.
To je malo puno i malo kratko!!! ----- Efteling
|
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | dovoljno da nestane stiropora |
|
|
|
Veteran
Location: Koprivnica | Sličan projekt smo radili u klubu. Meni je to bio prvi takav projekt pa su i greške bile neizbježne. 1. Izbor stiropola-izabrao sam najlakši (15 kg/m3), mislim da taj ima malo pregruba zrnca pa izlazna ne ispadne baš dobro. Smatram da bi puno bolji bio onaj od 20 kg/m3. Jezgre komplet su ispale 36 g teške. 2. Za remenjaču sam stavio karbonsku cijev (6/4 mm) koja je preteška (cijela remenjača ima preko 40 g) Ja sam stavio na izlaznu otprilike 1/3 rovinga i uz veliku pomoć Danijela krilo je gotovo i sad je teško 150 g s rasponom 160 cm (preteško). Cijeli model mi je teški 420 g i nadam se da ću ga ovaj vikend isprobati pa ću vam javiti kako se ponaša u letu. Pozdrav Marinko |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Marinko - 12/4/2008 08:02 Za remenjaču sam stavio karbonsku cijev (6/4 mm) koja je preteška (cijela remenjača ima preko 40 g) Cijela ova tema me jako golica: imam u ormaru izrezana roofmate (ekstrudirani polistiren) krila sa urezanim utorima za karbonske ramenjaće koja me već neko vrijeme mole da ih dovršim ali nikako da se ohrabrim... E, sada pitanja za vas eksperte: - koje to karbonske ramenjaće dužine 160 cm teže 40 gr? Ja sam pripremio Beman Carbon Flash 750-14 i za 160 cm teže 24-25 gr? - ima i lakših od 2x11 grama ako se koriste karbonski SPRO ribički štapovi (6/4 mm) -kako su svi navedeni karbonski elementi daleko prečvrsti za F5J-400, koliko zapravo uopće ima smisla ugrađivati ih, pa to nije akrobatski model i ne ide na sajlu u zrak? Lp,Diogen. ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Veteran
Location: Koprivnica | Stavio sam karbonsku cijev 6 mm (boom za F1H) kako je ovo bio meni prvi takav projekt koristio sam materijale koje sam imao. Ta cijev je teška 13 g za 50 cm dužine. Pozdrav Marinko |
|
|
|
Regular
Location: Zadar | He he, beman carbon flash su strijele za početnike u streličarstvu. Velika im je prednost cijena no to je strijela na početničkom nivou kvalitete. Daklem da ne dužim ima gomila mogućnosti među karbonskim strijelama, karbon-aluminij kombinacijama, samo aluminijskim itd. Nadalje među istim strijelama postoje različite tvrdoće, označeno kao spine, brojevima od cca 400 do 1000 gdje manji spine označava tvrđu strijelu. Po meni za f5j bi najbolje odgovarale cijevi od carbon express cx 200 ili cx 300 strijela. |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Međimurje | Da ne otvaram novu temu, evo da vam pokažem sliku pokusnog sastavljanja novog F5J-N modela Atlantis 08, kojeg spremam za ovu sezonu... Model ima sasvim novu geometriju krila (cak 8 segmenata), novi profil MU kojeg naši susjedi uspješno koriste u HLG kategoriji, pendel X rep prema uzoru na SAL modele. Nadam se, da će model biti lakši nego moj prošlogodišnji i ciljam na nekih max. 400grama.
(F5J-N.JPG)
Attachments ---------------- F5J-N.JPG (55KB - 28 downloads)
----- Što je to EPOXY smola?
EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | Danas me jedan od kolega modelara pitao zašto više u ovoj temi ništa ne pišem i ne šaljem slike i da li to znači da nešto skrivam od konkurencije . Istina, nakon krila nisam baš previše slikao ali evo kako je stvar napredovala: Trup je rađen na striropornom pozitivu, odnosno od stirodura je napravljen model koji je kasnije presvučen jednim slojem stakla od 30g i jednim slojem karbona od bog te pitaj koliko grama (valjda 200g ili više, jedino tog imam). Nakon što se smola osušila u to je naliven nitro razređivač koji je otopio stiropor pa je ostala ljuska koja je trebala. Sve to skupa i nije baš najsjajnije napravljeno jer je smola želirala prije nego sam se nadao pa je sve završeno "na brzaka". Nema veze, za početak će poslužiti takav kakav je. Valja reći da je prije ovog bio još jedan sličan pokušaj s 2 sloja gore spomenutog karbona, uz osjetnu količinu karbonskog rovinga što je rezultiralo komadom koji bi bolje poslužio kao bejzbolska palica nego trup za F5J Zadnji dio trupa je od nekog ribičkog štapa. Sve u svemu, u trupu ima i previše mjesta pa se sve skupa može i smanjiti. Rep je napravljen od deprona koji je postakljen s 30g staklom, a na napadnu je navučen roving karbona. Mislim da je i rep čvrst i više nego što je potrebno. Model je gotov (prijava za Varaždin već zabilježena) i moguće je da će prvi let tamo biti napravljen neposredno prije natjecanja ukoliko ne bude vremena za probu do tada. Kad se sve to skupa stavi na vagu ona pokaže 391g !!! Dakle F5J 400 ARTF ispod 400g. To bi bila masa iz snova da je u modelu i baterija koju još nemam (zato i piše ovo ARTF - modelari znaju). Koliko vidim težina batrerija je cca 50-65g, pa to znači da će sve skupa biti teško oko 450g. Evo i par slika.
(trup_pozitiv.jpg)
(f5j_1.jpg)
(f5j_2.jpg)
(f5j_3.jpg)
(f5j_4.jpg)
(f5j_artf.jpg)
Attachments ---------------- trup_pozitiv.jpg (58KB - 26 downloads) f5j_1.jpg (97KB - 30 downloads) f5j_2.jpg (86KB - 27 downloads) f5j_3.jpg (96KB - 30 downloads) f5j_4.jpg (107KB - 33 downloads) f5j_artf.jpg (106KB - 29 downloads)
----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Lijep model ! Da li je V-rep uzet po uzoru na Eraser? Znači li to da ciljaš na bolje planiranje u termici jer F5J-N nema elerone, a za gađanje točke brine trup čvrstoče 'basebal palice' ?
Neki dan mi je Mimi pokazal svoj model: kada sam ga primil u ruke, oblil me hladan znoj -nemoj mi reči da je to težina RTF? 351,5 grama komplet ! Da ne povjeruješ kako je to dobro složeno. Nisam ga vozil i nemam osjećaj, ali izgleda da bi ga držao na nuli i dim od cigarete.
Vidimo se u Vž, jedva čekam da vidim model!
Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Koprivnica | krila su mi krasna, trup malo manje, zbog ovih grubih prijelaza, i prema fotkama, prekomjerne debljine.. |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | Diogen - 5/5/2008 22:05 Lijep model ! Da li je V-rep uzet po uzoru na Eraser? Znači li to da ciljaš na bolje planiranje u termici jer F5J-N nema elerone, a za gađanje točke brine trup čvrstoče 'basebal palice' ? Sve je rađeno "odokativno" odnosno po uzoru na ništa Jedino što planiram odnosno čemu se nadam je da model završi na nekoj pristojnoj visini s koje se da letiti, i da izdrži dok ne složim novi koji će masom biti konkurentan. Neki dan mi je Mimi pokazal svoj model: kada sam ga primil u ruke, oblil me hladan znoj -nemoj mi reči da je to težina RTF? 351,5 grama komplet ! Da ne povjeruješ kako je to dobro složeno. Nisam ga vozil i nemam osjećaj, ali izgleda da bi ga držao na nuli i dim od cigarete. S obzirom na ovakvu konkurenciju ostaje mi nadati se da će u VŽ biti i termike i vjetra pa će ovakvi plahutavci poput Mimijevog ostati u gepeku A možda nas samo "kuri" s tom masom da odustanemo prije nego krenemo? Ili mu vaga nije baš najtočnija? Mimi? fly - 5/5/2008 22:59 krila su mi krasna, trup malo manje, zbog ovih grubih prijelaza, i prema fotkama, prekomjerne debljine.. rekao bih.. i prekomjerne težine, ali šta je tu je. Kao i svaki dotepenac treba krenuti od dna. Ipak, nije sve u oružju - boj bije ... ----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Ludbreg | Ma, ništ se nebojte, model samo prvi dio priče jer treba i letjeti.
Sa mojim najlakšim krilom model je stvarno lagan po mojoj vagi 352 grama kompletan.
U mojoj ergeli imam još 2 različita krila sa različitim masama i profilima.
Načio sam nešto prošle godine u Koprivnici pa sam se za ovu sezonu malo bolje
pripremio.
Vidim da konkurencija raste i izgleda da će F5J biti najbrojnija RC kategorija
kod nas. Mislim da ćemo za tekmu u Vž uspjeti pripremiti i još jednog juniora kojem
će to biti prva rc tekma u životu. ----- Pozdrav
Mimi |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Mimi - 6/5/2008 10:36
Mislim da ćemo za tekmu u Vž uspjeti pripremiti i još jednog juniora kojem
će to biti prva rc tekma u životu.
Biti će ih koliko mi se čini dvojica takvih, a ako se dovrše pripreme u Sisku i četvorica 'novajlija'.
Izgleda mi da F5J-N napreduje, nadam se da ću tako misliti i dalje
Damir
Edited by Diogen 6/5/2008 13:42
----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Bojan - 5/5/2008 21:36
komadom koji bi bolje poslužio kao bejzbolska palica nego trup za F5J
Zapravo ideja da se baseball palica upotrijebi za F5J trup uopće nije za odbaciti: u broju za ožujak RC Soaring Diggest objavio je slike gradnje koroplast jedrilice za padinu kojoj je trup od neke vrste plastične palice za baseball ili softball, koja je iznutra šuplja i podesna za obradu:
http://www.rcsoaringdigest.com/pdfs/Originals/ (skinuti : RCSD-2008-03Orig.pdf )
Jedino da se sa takvim delancem pojaviš na tekmi Mimi i ostali šmekeri bi umirali od smijeha
LP,
Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Međimurje | Šminka je nabačena, jurim sad "variti" elektroniku... Realna masa će prema svema sudeći biti nešto veča od planirane tj. oko 410 grama :-(
(F5J-N.jpg)
Attachments ---------------- F5J-N.jpg (96KB - 30 downloads)
----- Što je to EPOXY smola?
EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. |
|
|
|
Veteran
Location: Čakovec | 410 g je sasvim prihvatljivo za ovu našu klasu i motor klase 400, a poznavajući letačke sposobnosti vlasnika mislim da će Atlantis 08 prilično dugo ostati u zraku na tekmama. Lijepi uradak Ivice.
Danijel |
|
|
|
Veteran
Location: Zaprešić | Jako uredno pokošena trava na koliko kosiš 3 ili 3.5cm???
Ma super je izgleda pila. ----- I kamen leti kad ga baciš.
F1A, F5J |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | belovic - 8/5/2008 20:32 ... Realna masa će prema svema sudeći biti nešto veča od planirane tj. oko 410 grama :-( Bravo Ivica! Da sam ja na toj masi stavio bih cijeli red ovakvih umjesto onog žalosnog. Moje zadnje vaganje modela pokazalo je 477g i nije mi bilo svejedno. Ipak, danas sam sa svoja 2 kompića ( Dlaka i Dudo) bio "na nasipu" da probamo kako to čudo leti i moram reći da sam zadovoljan i visinom i samim ponašanjem modela u zraku. Naravno, visinu nisam imao s čim odnosno s kim usporediti pa je moje zadovoljstvo relativno ali visina je dovoljna za pronaći i zavrtiti u nečemu ako išta postoji. Vidimo se sutra na tekmi pa kom o... a kom o... ----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Member
Location: Koprivnica | Ako nemate ništa protiv, ja bi nabacil sliku svojeg f5j kojeg sam jučer završil.Raspon je 180cm, masa 395 g..
Slika u prilogu...
(jot_d.JPG)
Attachments ---------------- jot_d.JPG (96KB - 31 downloads)
|
|
|
|
Veteran
Location: Čakovec | duly - 9/5/2008 22:07
Ako nemate ništa protiv, ja bi nabacil sliku svojeg f5j kojeg sam jučer završil.Raspon je 180cm, masa 395 g..
Slika u prilogu...
Bravo Igor, a di ti je prijava za tekmu, ne vidim te prijavljenog, kao niti ikoga iz Koprivnice. Model strašno opasno izgleda i sigurno je prilično konkurentan.
Danijel |
|
|
|
Member
Location: Koprivnica | Nažalost sutra zbog obaveza neću biti na tekmi, ali ako se sretno vratimo u subotu iz Pule s državnog, vidimo se u Sisku. |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Posudi ga meni za tekmu, možda ti ga i ne vratim !
Izuzetno dobro izgleda, jedva čekam da ga vidim u zraku !
D. ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|