|
|
Regular
|
Momci molim Vas za neku sugestiju .
Situacija je sljedeća . Raspištoljio sam se i kupio novog Hypa , većega (Po prvi put sam bio u Svagija ) . Da bi stvar izgledala lipo, sa kapotažom , motor mora mora biti okrenut prema dolje .Motor je klasičan metanolac . Prije godinu dana moj prijatelj sa istim modelom i potpuno istim motorom imao problema . Slabo radio na leru a i u zraku nije bilo ono što bi tribalo biti . Čoviku pukao film i postavio motor uspravno bez kapotaže i od onda zaboravio na sve probleme . Što triba učiniti da bi izbjegao sličan problem ?
Čini mi se da sam već jednom pitao o tome ali ne mogu naći gdje i kada . Čini mi se da je netko spominjao stalno prikopčanu bateriju za svečicu .Kako to izvesti ?Prekidač , baterija ,spoj i tako dalje .Možda neka druga ideja iz prakse . Molim Vas za par sugestija .
Vaš Barba Miro . | |
Site Sponsor | my ad code here... | | |
Expert
Location: Mostar | O, Barba !! ma zaboravi to sa baterijom i svječicom!! to se nikad nije prakticiralo i neznam čija je to pamet i zašto !! Kad motor upali i svječica ostaje upaljena
i kad skineš struju,, a motor moze loše raditi zbog neodgovarajuče svječice,,, oštečene--iskrivljene niti,, pa čaki prljave (od naslaga ricinusa ) itd !!!
A to sa motorom ,,gore----dole ,,, vjerovatno nije svječica u pitanju ,nego fino štelovanje na fergazeru dotoka goriva i zraka !!
Može bit još kojekakvih sitnica ,,ali ovako napamet...........?? -----
| |
| |
Elite Veteran
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27. | I sta jos moze biti,sto se meni desavala, neodgaovarajuce gorivo odnosno netacan procenat ricnusa i metanola!!! I onda motor nemoze da radi kako treba!!! ----- SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!
BiH F-076
First planning,second altitude !!!
Sto vise treniras, treba ti manje srece !!
E K | |
| |
Expert
Location: Mostar |
Ti si Kerki malo mladji ,pa se nemoj ljutit na mene (a i ja sam ti pomalo izlapio ) ali od dosta razloga koje mogu nabrojat,, za ne-rad motora,taj bi stavio na predzadnje mjesto !!
Nekad se gorivo pravilo u ""kučnoj radinosti "" ,,metil-- ricinus ,, cca 80- 20 % i sad par procenata ulja manje ili više ,neznači ništa, osim jačeg ili slabijeg podmazovanja motora . Metil gori i može on biti Star--loš - slab !! meznam sad koja je granica (zaboravio ) valjda 95%-tni mora bit ..
A od ostalih sitnarija::svjećica ,,,neodgov,, tinjajuća nit oštečena- deformisana,, prljva,,,,,
-- rezervoar,,,gubi kompresiju ili nije čist ,,pa prlja gorivo
--bužiri,,, oštečeni-puknuti,,,ne naliježu čvrsto na one ""sise "" pa još kad se motor ugrije,,dodatno popuste i gubi se kompresija,,,ako pritisak ide sa auspuha,, bužir se napuni izgorenim uljemi i gareži i ""začepi "",,,,,,,,
---motor,,, gubi kompresiju,,,na svječici ili deklu (dihtung ?)
--karburator- fergazer,,, nenaštelovan,, prljav,,rupice začepljene,, igla oštečena,,itd itd itd,,,,,
-------tek sam s puta ,nemogu se sjetit svega,, i slab sam ti na teoriji !! Ja sam to kad nije bilo ovih "startera "",,,
priprjetim motoru prstom,,,,,, i on upali,,
-----
| |
| |
Elite Veteran
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27. | To sa prstom,2 puta u desno okrenes,eh onda u lijevo i trebao bi da upali!! Gledao sam tako jednog profesionalca mozda ga neko od vas i zna ARNAN i on tako radi !!! ----- SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!
BiH F-076
First planning,second altitude !!!
Sto vise treniras, treba ti manje srece !!
E K | |
| |
Veteran
Location: Zagreb | Najcesci razlog loseg rada motora kada je cilindar naopako je taj da se u tom slucaju cesto nalazi fergazer nize u odnosu na rezevar. U koliko se radi o klasicnom metanolcu sa fergazerom ispred cilindra. Moderniji motori imaju frgic postavljen iza radilice u centru rotacije te je taj problem izbjegnut.
Zbog nize postavljenog fegica dolazi do zaljevanja motora u normalno polozaju jer je rezervar iznad frgica i gorivo tece slobodnim padom. Narocito je to izrazeno na avionima sa repnim kotacem jer kada krenu rep se digne i frgic je jos nize.
Rijesenje je da se postavi rezervar sto nize, sto je problem na akro modelima, da se postavi motor koji ima otraga fergazer ili da se nabavi motor sa pumpom za gorivo.
Dakle pisem o ovome pod uvjetom da ja sve drugo ispravno i uredno.
Mislim da je dobro rijesenje i postaviti motor bocno, a auspuh sakriti u kapotaz, na taj nacin donekle dignemo fergic, osuguramo dobro hladenje glave motora, jer viri van, a sakrivamo najruzniji dio motora auspuh.
Najlaksi naci za paljenje aviona sa naopako postavljenim motorom je taj da je model postavljn naopako na narocitom nosacu.
Uglavno kada model stoji sa repom u polozaju koji ima kada leti horizontalno nesmije na frgic curiti gorivo slobodnim padom (radi se o jednoj kapi svake 2 do 4 sekunde, ali i to je curenje), naravno sve to uz potpuno pun rezervar. ----- Igor | |
| |
Expert
Location: Mostar | Eto Barba ,,kako to Igor lijepo objasni !! Bravo Majstore !! -----
| |
| |
Regular
|
Hvala svima na pomoći !
Mislim da Igor najbliži pravom uzročniku problema .
Svaka čast kupovnim modelima ali više puta ne slažem se sa konstruktivnom izvedbom originala i to me živcira . Moraš skužiti što konstruktor htija reći i pratiti njegove zamisli .Ne podcjenjujem nikoga ali ipak najbolje kad sam dođeš do određenog rješenja .Možda je to filozofija srednjogodišnjeg modelara ali što je tu je .Da budem pošten do kraja kupovni modeli su zaista ugodni oku , nisu loši letači a i financijski su tu negdje u odnosu na uradi sam .Vrimena se mjenjaju pa se moramo prilagođavati ako mislimo ostati u điru .
Barba Miro . | |
| |
Regular
| Moja greška - kajem se !
Molim lipo administratora da izbriše duplirani post .
Baraba | |
| |
Veteran
Location: Zagreb, | JA ZNAM, JA ZNAM POPRAVIT: Uzeti ćekić i razbiti ----- Sky is not the limit | |
| |
Veteran
Location: Zagreb, | jel tak da znam bolje ----- Sky is not the limit | |
|
|