Startanje F1A po jakom vjetru
Tarik
Posted 17/3/2008 20:34 (#5873)
Subject: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
Je li dovoljno 12 kg da bi se boglo normalno voziti po vjetru od 10 m po sec
Top of the page Bottom of the page
Site Sponsormy ad code here...
elmin-KERKO
Posted 17/3/2008 20:47 (#5878 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
Eh dobra tema,U mene je na oprugi po "DINAMOMETRU" 8 kg ako nelaze!! Startao sam po vjetru ali opet nije sigurno!! Pa bi molio "ISKUSNIJE PROFESIONALCE" da malo prokomentarisu!! POZDRAV
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 17/3/2008 20:50 (#5879 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
e ta ti je dobra
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 17/3/2008 22:21 (#5918 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
neki dan sam razbio model zbog jakog juznog vjetra *8 - 12 m/s* al sve je sredjeno i nadam se da se nece ponoviti

Kuka ispod 20 Kg ne dolazi u obzir
Top of the page Bottom of the page
Leki
Posted 18/3/2008 08:52 (#5935 - in reply to #5918)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

50010010010025
Location: Zaprešić

Tarik - 17/3/2008 22:21 neki dan sam razbio model zbog jakog juznog vjetra *8 - 12 m/s* al sve je sredjeno i nadam se da se nece ponoviti Kuka ispod 20 Kg ne dolazi u obzir
.

??

kojih 20 kg. Koliko je meni poznato kvalitetne kuke (M˛K) maksimalno su 12KG.. Kuku od 20kg još nisam  vidio.

Lijepo da se trenira...samo probajte po vjetru za početak bez bunta...manje se razbija.

Pozdrav


-----
Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 18/3/2008 08:53 (#5936 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
To je tvoje misljenje "ISPOD 20 kg" ja mislim da treba i veca sila na oprugi da bude!! Sta je ovo samo ja i ti pricamo.Hajde Darijo,Leki,Haris,Soniboj.......itd recite sta mislite koliko je dovoljno kg!! POZDRAV
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 18/3/2008 08:54 (#5937 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
Malo sam preuvelicao 20kg!!!! ali 10 ,, 12 kg treba za svaki slucaj
Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 18/3/2008 08:55 (#5938 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
Sala nemojte bi zamjerit!!
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 18/3/2008 08:56 (#5939 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
ok 12 kg je dovoljno mislim za jak vjetar!!..............
Top of the page Bottom of the page
Leki
Posted 18/3/2008 09:04 (#5945 - in reply to #5939)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

50010010010025
Location: Zaprešić

Ma, i ja bi najradije cca 15 KG. kuku..ali nema

Vjetar je sranje...svi lomimo (ili uopće ne letimo).

Oni koji lete u tim uvjetima kažu bit je reglaže na sajli..kuka nije problem 10 kg je dovoljno, e sad..nisam maher da bi znao.


-----
Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
Top of the page Bottom of the page
Tica
Posted 18/3/2008 12:37 (#5958 - in reply to #5945)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010025
Location: SFRJ
Pozdrav,
zanimljiva tema.Ono što ja znam je nekih 14-15 kg na kuki ,koliko ima Jari Valo.Pričao sam sa njim tako da je to informacija od njega.Mislim da je 10-12max. za "normalne".Ono što sam video kod Pankova je da na modelu za vetar ima kuku nekih 10kg ali isto tako,kuku ima mogućnost pomeriti napred za nekih 5,6mm.Verovatno zna po kojoj kad brzini vetra to radi.
Ono što ja lično mislim o vetru je sledeće.Skoro da je beskorisno vrteti po takvom vetru,izuzev za otkačinjanje,odnosno bant.Po meni,treba uskladiti vuču(bolje reći trčanje prema modelu),osloboditi ga toliko da sa njim "zmajarite"(sajla nije skroz zategnuta,kuka je u prednjem položaju samo od njene težine) i kad model neshvatljivo,sam od sebe krene levo desno,skoro sigurno tu je stub.ako može odma gore,ako ne brz okret i pucaj.Nema provere inače ode stub.
Top of the page Bottom of the page
Leki
Posted 18/3/2008 12:58 (#5959 - in reply to #5958)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

50010010010025
Location: Zaprešić

Sve si dobro rekao.

Samo ostaje sitnica kako to sprovesti u djelo...definitivno zmajarenje je jedini izlaz na 8+ vjetru.

Sad trimanje...svi kažu trening, podesiti vitoperke krila, položaj kuke i smjer vertikalca. Po svemu što sam čuo zmajarenje je uspješno moguće sa svim modelima (elektronika posebno). Osobno sam zmajario jednom (Ukrajina vjetar tko zna koliko) i uspjevaš i po 10-15 min zmajariti, ali mene uvijek shebe turbulencija gdje model počinje akrobacije. Il je do modela ili do mog neznanja..netreniranja..

Englezi imaju uzrečicu. Vjetar, ma nema problema, dođi kod nas i za par tjedana naučiti češ..samo stvar treninga. E jebat trening ak razbijem ovu bjedu koju imam.


-----
Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 18/3/2008 13:21 (#5960 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
Za pocetnike kao "ja" najbolje je probat voziti model bez bunata,kao sto je Leki rekao!! Ali u pocetku kad model krene na start po vjetru,taj pocetak je zafrkan jer odmah model krene gore a sajla ostane zategnuta,to sam jednom imao priliku vidjet,kuka se otkacila knips proradio i bunt MODEL oborio prema dolje i model se slomio,iako je bilo viska sajle u rukama!! To je meni kao pocetniku zafrkano-odnosno neznam sta treba uradit!! Pa bi molio komenter-objasnjenje!! POZDRAV
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 18/3/2008 13:29 (#5961 - in reply to #5960)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
najbolje je da po vjetru(jakom) spakujes model i cekas bolja vremena ,, jer inace nepise ti se dobro.....
Top of the page Bottom of the page
Tica
Posted 18/3/2008 15:06 (#5962 - in reply to #5960)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010025
Location: SFRJ
elmin-KERKO - 18/3/2008 13:21

Za pocetnike kao "ja" najbolje je probat voziti model bez bunata,kao sto je Leki rekao!! Ali u pocetku kad model krene na start po vjetru,taj pocetak je zafrkan jer odmah model krene gore a sajla ostane zategnuta,to sam jednom imao priliku vidjet,kuka se otkacila knips proradio i bunt MODEL oborio prema dolje i model se slomio,iako je bilo viska sajle u rukama!! To je meni kao pocetniku zafrkano-odnosno neznam sta treba uradit!! Pa bi molio komenter-objasnjenje!! POZDRAV


Pa vidi,onaj koji ti pušta model mora to uraditi pod malim uglom kako bi mu ti sajlom dao inicijalno brzinu.a ti ka modelu i tako,polako se skuplja i odpušta sajla.Bio sam pre mesec dana sa Bobijem na treningu.on skoro da nije ni vrteo uopšte do tada.To sam pokusao ga naučiti i mislim da je uspelo
Top of the page Bottom of the page
hari
Posted 18/3/2008 15:54 (#5964 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010025
Location: Bihać
E Tarik odlična tema,kao što 2 iskusna lisca Mića i Leki rekoše ,tako vam je sve to!!Ima puno faktora po meni,svakako da elektronika (predpostavljam tu Leki može reći) olakšava stvari mahanja modela po vjetru jer svakako da bi svaki ozbiljan takmičar trebao imati programe i model(e) za nekoliko brzina vjetra npr. od 5m/s pa više jer svjedoci smo da organizatori mnogih tekmi i kad prosjek brzine ide preko 10 m/s nerado obustavljaju tekmu (Ukrajina lani????) S ovim mehaničkim je to malo veći #sex# jer često treba korigovati i roller da ne baci na leđa,krugove na sajli itd.,a elktronikom se to sve lakše i brže odrađuje bez ikakvih proba(ako si već poštelao kako treba!!!).Sve to džaba bez treninga po vjetru,ja imam sajlu sa 15-20 m klasičnog laxa,a ostatak taniki konac fiber za jake vjetrove,a već za mirno vrijeme mi ne treba toliko laxa pa ta sajla ima samo 5-10 m laxa (manje otpora u praćkanju).Npr lani u Ukr. sam čekao druge i praćkao kad štas naleti što baš i ne volim,zadnja 3 sam mahao po najačem vjetru i nije bilo problema ,dakle i taj psihološki momenat šta možeš ,a šta ne odraditi u tom trenutku je takođe bitan.Toga nema bez sigurnosti u sebe tj. treniranja kao što to Roland radi.Znaš da nas je Keno savjetovao da čekamo i pustimo druge da mašu ,a mi samo flitnemo iz prve.To Hari više ne bude radio jer stvara mi nesigurnost i nepotrebnu tremu čekajući kad će šta da naleti.(a i pederski je)
Uglavnom,kuka ispod 8 pa i 10 kg za bilo kakvo vrijeme ne dolazi u obzir,a za jak vjetar od 12 pa gore,svakak pri svakom normalnom praaćkanju vršiš potezanje puno jače nego tih 8 kg!!Meni je jedne godine model sa kukom 10 kg odbravio i naravno zabio u zemlju.Jak vjetar + termika koja dodatno počupa model i zato ja u tim situacijama mašem na 30-35 m tj. fuljam ostatak sajle po zemlji (što isto zna biti pogubno?),ali nema druge.I još prste umotati papirnom medicinskom trakom zbog trenja laxa,a da ne govorim fiber konca.Pri mahanju model što više voziti iza leđa i cimati poalo da lakše okrene (za ove mehaničke)
Eto sigurnosam nešto bitno zaboravio ali žurim
haj ž
Top of the page Bottom of the page
agolubic
Posted 18/3/2008 17:26 (#5966 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

100100100100
Location: Koprivnica
ja sam imal problema s tim sa f1h modelom, dakle u startu modela dignem iznad sebe i krenem u krug i model se odkači bez ikakvog trzaja ili tak nekaj, bil je malo jači vjetar kojih 7m/s(to je od oka). Zanima me razlog zakaj se model otkačil dal je feder preslab ili ...?

Edited by agolubic 18/3/2008 17:35

-----
Andy G
Kum
Top of the page Bottom of the page
Črni
Posted 18/3/2008 20:02 (#5973 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Location: Čohi
Pozdravljeni!
Ja jaz še nikoli nisem meril moči kljuke, ampak so vse moje kljuke dokaj mehke (6-8kg) in se mi zdi da je za veter od okoli 7-8m/s popolnoma dovol. Za močnejši veter pa je tudi sama tehnika vlečenja zelo pomembna, saj si je dobro že od začetka ko spraviš model v zrak, in z njim v vetru krožiš dobro puščati veliko vrvi z rezervo. Če hočeš da bo model zagotovo zakrožil v močnem vetru pa ga moraš o prihodu na vrh precej "cukati" da nekako izgubi pravo obliko letenja in s tem pade v kovit, pa ga lažje obrneš. Seveda moraš pri tem paziti, da ne pride model preveč čez glavo. Seveda pa se ob vetru kot je 15m/s dalje ne moremo niti pogovarjat o temu, da bi z modelom krožili. Sam se ternutno vežbam kolikor se le, da na močnem vetru, da se naučim model voziti o vetru, kot zmaj, to pomeni, da z modelom ne krožiš v vetru ampak da ga držiš na vetru. Prvič sem to stvar videl na Krka Cupu 2007, ko so tako vozili model Rusi ter tudi Koglot. To mi do sedaj uspeva le kako minuto dve, potem pa moram obrniti, ker je zadeva kar težka. Za ta način vožnje modela na vrvici je potreba kar precej treninga na vetru, še posebej če sam odkrivaš vse trike. Za tako kroženje se po mojem mnenju zdi, da je dovolj 10-11kg kljuka. To pa lahko izvajaš le takrat, ko je veter dovolj močan. Če je veter prešibak, to ni mogoče.
Za samo kroženje v vetru, ko je na meji med kroženjem ter "zmajanjem" pa preprogramiram model, da ima stabilizator nižjo pozicijo v vleku na vrvici, ker mi nato veter ne povzroča toliko težav, in tudi sama kljuka in tako pomembna kakšna je moč.
lp
-----
Moj tič pa najbolš leti...

Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 18/3/2008 20:16 (#5974 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
Hary,hocel umene bit ta sto "zvižđi"Da znas odmah je probanje da se vidi "sviral" !! POZDRAV
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
hari
Posted 18/3/2008 20:40 (#5975 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010025
Location: Bihać
hoće kerko hoće,jesi li kuku mjerko?
dobro i črni kaže,naravno jedno je elektronika a drugo mehanički modeli i stvarno mehka kljuka zna često biti dovoljna i za jače vjetrove,ali kad se desi taj rijetki slučaj da se odbravi,model ode u p/m.
da ne filozofiramo ,ko može priuštiti kratki model samo za vjetar 11-12 kg kljuka i nema bojazni,ono što Tica spominje je ekstremniji slučaj i te face iz svijeta modelarstva vjerovatno imaju razloga za tako nešto
ostali modeli 9-10 kg i ne boj se
ako ne tekmaj se samo po mirnom i "mirna Bosna"
na kraju krajeva tarik je pitao je li dovoljno 12 kg,a jes` brate

Edited by hari 18/3/2008 20:42
Top of the page Bottom of the page
Črni
Posted 18/3/2008 20:51 (#5976 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Location: Čohi
12kg!

Več kot dovol!!
-----
Moj tič pa najbolš leti...

Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 18/3/2008 22:18 (#5980 - in reply to #5962)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
Ma ko zna nije problem po vjetru
Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 18/3/2008 22:24 (#5981 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
Jesam oko 8-9 kg,ako nelaze DINAMOMETAR !!! Koliko je u tebe na modelima prosjecno??? ZIVIO
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 18/3/2008 22:29 (#5985 - in reply to #5981)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
elmin-KERKO - 18/3/2008 22:24

Jesam oko 8-9 kg,ako nelaze DINAMOMETAR !!! Koliko je u tebe na modelima prosjecno??? ZIVIO




Ako ti je onaj kinezki sigurno je tacan
Top of the page Bottom of the page
Lovac
Posted 19/3/2008 21:37 (#6016 - in reply to #5962)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru


Member

25
Location: Zagreb (ex. Karlovac)
Tica - 18/3/2008 15:06

Pa vidi,onaj koji ti pušta model mora to uraditi pod malim uglom kako bi mu ti sajlom dao inicijalno brzinu.a ti ka modelu i tako,polako se skuplja i odpušta sajla.Bio sam pre mesec dana sa Bobijem na treningu.on skoro da nije ni vrteo uopšte do tada.To sam pokusao ga naučiti i mislim da je uspelo


Lijepo rečeno majstore.

Ako mogu malo pojasniti Tariku.
Trebaš se početi kretati prema modelu prije nego pomoćnik ispusti model.
Ako kreneš u vjetar nađeš se "na krivoj nozi" i reakcija tijela ti je prespora, jedino možeš rukom otpustiti sajlu.
Pogledaj startove drugih po jakom vjetru. Od npr. druge do pete sekunde starta svi šprintaju niz vjetar, zato jer su u početku stajali ili čak krenuli u vjetar.

Dakle kreni odmah niz vjetar a sajlu napinji rukama kao kad svlačiš sajlu prije okreta.

Pozdrav
Lovac
Top of the page Bottom of the page
darijo
Posted 19/3/2008 21:58 (#6017 - in reply to #6016)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

1000252525
Location: Zagreb
Gle stvar je jednostavna ali dugo traje: moraš vježbati, vježbati i vježbati. Kolko znam nije samo "kako vući model po vjetru" već trebaš imati model natrimovan za to.Lako je po vjetru podići model iznad glave , ali što onda sa njim. Zato poslušaj savjete koji ti gore pišu i samo što više treninga po slabom , pa sve jačem i jačem vjetru, pa ćeš doći do onog što sve nas fascinira, a vidio sam ne velik broj onih koji to uspijevaju, da po desetak minuta drže model u vjetru bez ijednog okreta i skoro sa minimalnim kretanjem kao da se igraju sa zmajevima.
Top of the page Bottom of the page
Lovac
Posted 19/3/2008 23:54 (#6024 - in reply to #6017)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru


Member

25
Location: Zagreb (ex. Karlovac)
darijo - 19/3/2008 21:58
Gle stvar je jednostavna ali dugo traje: moraš vježbati, vježbati i vježbati. .


Slažem se, bez postepenog vježbanja treniranja i usavršavanja niti ne pokušavaj letenje po jakom vjetru.

Da bi mogao puno trenirati neki preduvjeti moraju biti zadovoljeni. Prvo je potrebno imati model za jaki vjetar. Manji raspon, deblji tuplji profil, veći horizontalac , manja poluga i kuka više ispred težišta. To su osnovni poželjni preduvjeti. Ukoliko nemaš takav model pokušaj biti što bliže tome.

Dobar model za vjetar je brz na sajli
- reagira brzo kad ga povlačiš iz kruga (brzo se okreće)
- slabije navlači sajlu u penjanju (brže penje )
- na cukanje sajlom prilikom penjanja reagira dobivanjem brzine a ne mahanjem krila

Kada si odredio koji model ćeš koristiti za vjetar napravi osnovnu reglažu (trim) po slabom vjetru.
Daljna trimanja radi na srednjem vjetru i nemoj se više vraćati na slabi vjetar jer nisu isti uvjeti u zraku.
S tim modelom ionako nećeš takmičiti po mirnom zraku.

Zmajarenje treniraš tako da po srednjem vjetru pokušavaš što duže vući model ravno bez okreta. (kao kad pokušavaš stići termiku koju je netko drugo našao). Dobro natriman model sluša i na +/-30 stupnjeva razlike smjera trčanja o odnosu na smjer vjetra. Podesi trim ako ne sluša u tim uvjetima i dalje je samo trening. Prvi cilj treninga je odvući model što dalje bez okreta. Koristi sve tehnike upravljanja da bi postigao cilj. Trči brže ili sporije , trči bočno, vuci jače ili popuštaj sajlu i kombiniraj ih koliko je potrebno. Koliko ćeš se trebati kretati ovisi o modelu ali imaj na umu da je krajnji cilj napraviti max, a ne minimalno kretanje.

Jednom kad se naučiš refleksno kretati, vrijeme je da počneš trenirati termiku. Za početak (dok još treniraš pri srednjem vjetru) napravi dva tri kruga provjere prije bunta. Dok provjeravaš obavezno ideš sa termikom niz vjetar, u protivnom ćeš je probiti i nakon bunta već si daleko ispred u rupi. Kako letiš pri sve jačem vjetru tako smanjuješ broj krugova provjere i više ideš za termikom niz vjetar. To su posebno osjetljivi trenuci jer je ponekad za dva druga potrebno odšprintati i dvjesto metara.

Što je jači vjetar moraš biti bolje treniran. Brzine su sve veće, vremena za reakciju sve manje, a lomovi sve teži.
Zato radi i treniraj postepeno, ne forsiraj.

Puno pozdrava
Lovac

Top of the page Bottom of the page
Tica
Posted 20/3/2008 08:40 (#6026 - in reply to #6024)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010025
Location: SFRJ
Pozdrav drugari,

Lovac,drago mi je da si plastičnim opisima uspeodočarati.Tema mi je izuzetno draga.Pogotovo zato dok sam trenirao ,nazalost to je bilo jako davnio sad samo iskustvo koje je nedovoljno mi je još ostalo,leteo sam i po jačem vetru.Što znači trening,trening i savet starijih a ja sam ih okosebe baš imao(čitaj iskusnijih).
Sad je to i lakše uraditi sobzirom na konstrukcije modela.

Ipak se nadam da vetra će biti manjea prostora za druženje više.
Pozdrav
Top of the page Bottom of the page
darijo
Posted 20/3/2008 11:42 (#6033 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

1000252525
Location: Zagreb
Lovac , čovječe da li se vračaš u modelarstvo , ali aktivno , mislim natjecanje ??????????????
Top of the page Bottom of the page
Tica
Posted 20/3/2008 13:05 (#6036 - in reply to #6033)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010025
Location: SFRJ
A za kaj ne?
Darijo druze,radisli stogod novo?Kupi mimotalice
Top of the page Bottom of the page
sony
Posted 20/3/2008 15:05 (#6041 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Expert

10001001001002525
Location: Mostar
Jel Vam sad jasno ,zašto je PRŠUT onako skup !!!!

E nisam odavno vidio a ni čuo ljepših objašnjenja na neku temu !!
Sano ovi momci to sve znaju , i usput provjeravaju kolko mi znamo !!
Imali su i imaju za te stvati dobre uzore u Visokom,,,, Šahinović,,,, Limo,,,....
Pa ako ih oni nisu naučili ,,ko če onda.... ???
-----

Top of the page Bottom of the page
Igor
Posted 20/3/2008 16:58 (#6048 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Expert

1000100100100252525
Location: Rijeka
Odlično!Sad sam i ja nešto naučio!A imam problema
Top of the page Bottom of the page
Tica
Posted 20/3/2008 17:08 (#6049 - in reply to #6041)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010025
Location: SFRJ
sony - 20/3/2008 15:05

Jel Vam sad jasno ,zašto je PRŠUT onako skup !!!!

E nisam odavno vidio a ni čuo ljepših objašnjenja na neku temu !!
Sano ovi momci to sve znaju , i usput provjeravaju kolko mi znamo !!
Imali su i imaju za te stvati dobre uzore u Visokom,,,, Šahinović,,,, Limo,,,....
Pa ako ih oni nisu naučili ,,ko če onda.... ???


Ma dobro de,a sto si ti ljubomoran?
Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 21/3/2008 09:05 (#6074 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
Sony,svako ima drugo objasnjene,nemogu svi ljudi isto objasnit !!!
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
agolubic
Posted 21/3/2008 15:06 (#6094 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

100100100100
Location: Koprivnica
evo izmjeril sam kuka mi otvara na 3 kile mislim da je to premalo za f1h. Kakva su vaša mišljenja?
-----
Andy G
Kum
Top of the page Bottom of the page
sony
Posted 21/3/2008 15:07 (#6095 - in reply to #6074)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Expert

10001001001002525
Location: Mostar
elmin-KERKO - 21/3/2008 09:05

Sony,svako ima drugo objasnjene,nemogu svi ljudi isto objasnit !!!


Ja ,,ok , čuj Kerko pa nisam ja ništa ni rekao, protiv raznih objašnjena ,čak naprotiv
vrlo dobrih i preciznih !! Imao bi i ja štošta reći na tu temu ali pored Miće .. Hare,, Lovca ,,,,nije bilo potrebe !!
Da mi reci ,,šta je sa Š. Edom ,,Sabrijom i drugima ? Rade li šta i treniraju ?? Oče li dolazit 12.4. na P cup ??
-----

Top of the page Bottom of the page
zzechner
Posted 21/3/2008 15:34 (#6096 - in reply to #6094)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

1000
Location: Sisak, Hrvatska

agolubic - 21/3/2008 15:06 evo izmjeril sam kuka mi otvara na 3 kile mislim da je to premalo za f1h. Kakva su vaša mišljenja?

Evo ja mislim da to fascinantno

U vrijeme kad se F1A letjela s Massarijevom kukom, otvarala se na cca 1,5 kg, rijetko je tko "vozio" na 2 kg; a kasniji modeli s ruskom "stelali" su se na 2-2,5 kg!

O tempora, o mores...a mozda i vrijedi onaj Djoletov: "neki novi klinci, neki novi klinci..."


-----
Lic. No CRO F-053 / FAI 70026
Top of the page Bottom of the page
buki
Posted 21/3/2008 15:42 (#6097 - in reply to #6094)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

5002525
Location: Zaprešić
agolubic - 21/3/2008 15:06

evo izmjeril sam kuka mi otvara na 3 kile mislim da je to premalo za f1h. Kakva su vaša mišljenja?


Možda ti je dosta, ja sam imao na A-1 cca 4 kg, dok je Dlaka imao koliko me služi sječanje cca 5,5 kg.
Ovisi ti o načinu reglaže modela na sajli i stilu "valcanja"
Npr. kada nije puhao vjetar jedva sam otkačivao model s kukom od 4 kg, a po vjetru kao na Državnom na Bjelopolju sam valcao bez večih teškoća.
Možda ti je najbolje da postepeno pojačavaš kuku. Meni se niti jednom nije kuka na A-1 otvorila, za razliku od F1A modela gdje sam imao problema s otvaranjem kuke dok je nisam pojačao na cca 8-9 kg.

Edited by buki 21/3/2008 15:44
Top of the page Bottom of the page
agolubic
Posted 21/3/2008 15:50 (#6098 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

100100100100
Location: Koprivnica
Ok postupno si bum pojačaval kuku sa jačim federima...
-----
Andy G
Kum
Top of the page Bottom of the page
sony
Posted 21/3/2008 16:06 (#6099 - in reply to #6094)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Expert

10001001001002525
Location: Mostar
agolubic - 21/3/2008 15:06

evo izmjeril sam kuka mi otvara na 3 kile mislim da je to premalo za f1h. Kakva su vaša mišljenja?

A moje ti je mišljenje ovako ::: Prvo, to je veoma čudno pitanje !!
To ti niko nemože reći jeli malo ili puno !! može biti i jedno i drugo, ovisno o ::.
Konstrukciji modela ( način gradnje , vrsta i kvalitet mat, Čvrstoća modela ,težina, itd )
O tvom iskustvu ,istreniranosti,, poznavanju statike ,,aerodinamike ,itd
- Polozaju kuke u udnosu na težiste
Trenutnim vremenskim ne-prilikama pri startanju ( vjetar jači - slabiji,, termika jača -slabija )

Mislim da je 3 kg neka srednja vrijednost za dobro uradjen model (sve od balze i"smrekove ramenjače " sa plankom 1/3 )
Za ove nove D- box ,, karbon ,itd ,može ta kuka i dosta jača !!

Edited by sony 21/3/2008 16:07

-----

Top of the page Bottom of the page
Tica
Posted 21/3/2008 16:27 (#6101 - in reply to #6096)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010025
Location: SFRJ
zzechner - 21/3/2008 15:34

agolubic - 21/3/2008 15:06 evo izmjeril sam kuka mi otvara na 3 kile mislim da je to premalo za f1h. Kakva su vaša mišljenja?

Evo ja mislim da to fascinantno

U vrijeme kad se F1A letjela s Massarijevom kukom, otvarala se na cca 1,5 kg, rijetko je tko "vozio" na 2 kg; a kasniji modeli s ruskom "stelali" su se na 2-2,5 kg!

O tempora, o mores...a mozda i vrijedi onaj Djoletov: "neki novi klinci, neki novi klinci..."



Nemogu se setiti koliko je bila masarijeva kuka ali je ruska bila oko 4.Tačnije izmedju 3,5 i 4kg
Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 21/3/2008 19:28 (#6110 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
Sony,Mislim da ce doc Sahinovic ali nije sigurno radi posla!! Ako saznam sta javit cu ti !!! POZDRAV

Edited by elmin-KERKO 21/3/2008 19:44

-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 21/3/2008 19:31 (#6111 - in reply to #6095)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
sony - 21/3/2008 15:07

elmin-KERKO - 21/3/2008 09:05

Sony,svako ima drugo objasnjene,nemogu svi ljudi isto objasnit !!!


Ja ,,ok , čuj Kerko pa nisam ja ništa ni rekao, protiv raznih objašnjena ,čak naprotiv
vrlo dobrih i preciznih !! Imao bi i ja štošta reći na tu temu ali pored Miće .. Hare,, Lovca ,,,,nije bilo potrebe !!
Da mi reci ,,šta je sa Š. Edom ,,Sabrijom i drugima ? Rade li šta i treniraju ?? Oče li dolazit 12.4. na P cup ??



Ja sam ih obavjestio pa tako da neznam sigurno hocel ili necel ali trebali bi makar 3. F1A biti .............................
A bice

Edited by Tarik 21/3/2008 19:49
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 21/3/2008 19:47 (#6112 - in reply to #6041)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
sony - 20/3/2008 15:05

Jel Vam sad jasno ,zašto je PRŠUT onako skup !!!!

E nisam odavno vidio a ni čuo ljepših objašnjenja na neku temu !!
Sano ovi momci to sve znaju , i usput provjeravaju kolko mi znamo !!
Imali su i imaju za te stvati dobre uzore u Visokom,,,, Šahinović,,,, Limo,,,....
Pa ako ih oni nisu naučili ,,ko če onda.... ???
\


Samo malo ,znam ja mnogo toga ali.... ja sam samo pitao otprilike koliko kuka treba biti po vjetru recimo 10 m[s jer je u mene bila oko 7 kg kad mi se odbravila . tako da sam pojaco ,, a znam ja da treba ici prema modelu i da treba biti regliran po vjetru .. tako da je sve ok
a takodjer hvala na objasnjenjima
Top of the page Bottom of the page
hari
Posted 21/3/2008 20:40 (#6115 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010025
Location: Bihać
sony,hoće li to biti nagrade i za ekipe da i ja nađem još 2 u F1-A ne bi li šta "maznuli" ???
Po pitanju mehkosti kljuka dobro Sony reče,sve je to ovisno od puno faktora,pa neka svako prepozna svoje i sukladno njima postupi prema modelu i samom sebi !!!

Edited by hari 21/3/2008 20:44
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 21/3/2008 23:05 (#6121 - in reply to #6115)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
hari - 21/3/2008 20:40

sony,hoće li to biti nagrade i za ekipe da i ja nađem još 2 u F1-A ne bi li šta "maznuli" ???
Po pitanju mehkosti kljuka dobro Sony reče,sve je to ovisno od puno faktora,pa neka svako prepozna svoje i sukladno njima postupi prema modelu i samom sebi !!!



Najpametnije!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Top of the page Bottom of the page
Lovac
Posted 22/3/2008 11:36 (#6130 - in reply to #6112)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru


Member

25
Location: Zagreb (ex. Karlovac)
Tarik - 21/3/2008 19:47
Samo malo ,znam ja mnogo toga ali.... ja sam samo pitao otprilike koliko kuka treba biti po vjetru recimo 10 m[s jer je u mene bila oko 7 kg kad mi se odbravila . tako da sam pojaco ,, a znam ja da treba ici prema modelu i da treba biti regliran po vjetru .. tako da je sve ok
a takodjer hvala na objasnjenjima


Oprosti Tarik, prvo da ti odgovorim na pitanje.
Što se tiče kuke za taj vjetar smatram 8 - 12 kg pravom mjerom. Ako je možeš podešavati 8 kg za srednji vjetar 5-6 m/s i 10 kg za jači vjetar 7-8 m/s, 12 kg za 9-10 m/s . Nekima se sviđa jača kuka i možeš si dozvoliti to ukoliko imaš beskompromisne vrhunske modele.

Molim te kao prvo, nemoj sve što je napisano shvatiti osobno, jer si otvorio jednostavnim pitanjem jednu vrlo zanimljivu temu koja je prerasla u nešto sasvim drugo.
Druga je stvar na kojem nivou razgovaramo: rekreativno-natjecateljskom ili vrhunsko natjecateljskom.
Npr. oba slučaja treba ići prema modelu, a razlika je samo kada ćeš KRENUTI prema modelu.
Ili da model treba biti regliran po vjetru, a razlika je da taj model više NIKADA neće biti vožen po slabom vjetru.
No, to je moje osobno mišljenje i

Darijo tu leži i odgovor na pitanje da li se vraćam.
Ne vraćam se još. Želio bih da sve bude vrhunsko, želim beskompromisne modele, jedno 4-5 komada a za sada nemogu osigurati dovoljno vremena za treniranje. Tako da mi je sada sve u fazi prazne fiks ideje. Možda kada shvatim da su me godine pregazile i da sam sposoban jedino za druženja uz natjecanja možda se vratim sa dva tri poslušna allaround modela.

E, a sada da se vratim na pitanje jakog vjetra.

Smatram da je elektronac tu puno bolji od mehanike. Razlozi su:
1. omogućava da položaj horzića na sajli bude nezavisan od položaja u buntu (programirana putanja bunta)
2. bolji elektronci omogućavaju različiti položaj horizontalca prilikom vuče na sajli i u krugu na sajli.
3. mogućnost dva tri različita programa npr za srednji vjetar 5-6 m/s i jači vjetar 7-8 m/s
4. mogućnost odvojenog wingwinglera za slučaj da model ima jaku povezanost kuta wingwiglera i kuta horizontalca (jako mijenja smjer promjenom tih kuteva) pri različitim brzinama
5. za extremiste - dodatno navlačenje nakon otvaranja kuke prije bunta za nabijanje još brzine - normalno ako to model dopušta
6. a ja bi još htio nekih 0,8 do 1,5 sekundi kašnjenja vertikalca (kormila smjera) od trenutka kad kuka ode u prednji položaj. Mislim da bi to pomoglo jer je izvlačenje iz kruga najkritičniji trenutaj leta pri jakom vjetru. Ne bih pretjerivao s vremenom da model opet ne ode u krug. Stvar je dobra i za ubrzavanje krugova po srednjem vjetru jer možeš forsirati krug a nakratko cimnuti sajlu da resetiraš tih 0,8 do 1,5 sekundi i kormilo praktički ostaje u krugu a sajla ti je napeta i izvlači model iz kruga.

Pa sada da treba birati, ja bih za vjetar stavio obavezno elektroniku, a ako već mora mehanika onda za mirnije vrijeme.

Toliko od mene
Puno pozdrava
Lovac

P.S. što jači vjetar to bi zastavica trebala imati manje otpora, ali to je jedna druga tema. Bok
Top of the page Bottom of the page
sony
Posted 22/3/2008 13:04 (#6134 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Expert

10001001001002525
Location: Mostar
Po meni ,,,sve odlično,, osim par sitnica ??
---------Npr. oba slučaja treba ići prema modelu, a razlika je samo kada ćeš KRENUTI prema modelu.
Sasvim je normalno ,da se ide prema modelu,ali to rade ""skroz "" početnici po sistemu izvuci- otkači,, ili ko pravi 2-3 kruga i ajmo gore !!
U suprotnom stalno ići prema modelu,, odvuče te model na kraj ledine niz vjetar i ........
----------
---------Ili da model treba biti regliran po vjetru, a razlika je da taj model više NIKADA neće biti vožen po slabom vjetru.
Zašto "Nikada "",, kakav je problem pogotovu sa elektr. ili mehanikom sa par potrza šrafcigerom prereglirati za mirnije vrijeme ??

-----

Top of the page Bottom of the page
hari
Posted 22/3/2008 18:43 (#6153 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010025
Location: Bihać
Dobro Lovac kaže,to prilaženje modelu pri startu je neminovno,no ja sam znao startati po takvom vjetru da pored trka pod model moram imati još 15 tak m sajle koju sam u trenutku podvlačenja prilično brzo morao propuštati između zaštićenih prstiju i dovesti ga iznad glave tj malo iza.Opet dolazimo na onu da je to do modela i onih masu drugih faktora!Ostalo mahanje nakon ove faze je opet posebna priča,a to što Sony kaže za par poteza šrafcigerom i nije baš tako jer različite brzine vjetra različito odvijanje-zavijanje.Nije to baš ni kod elektronike tako lako ,a kamolo kod mehanike!Zato ja i hoću pomal prelaziti na struju.Dobro Lovac reče i to da ovisi o kojem nivou modela i modelara pričamo,a ovdje pričamo o različitim pa i onima kojima ni ja sam nisam dorastao !Kako god tema je zanimljiva i ja samo znam da za moj budući rad treban model samo za to i treninge samo takve uvjete jer u eri klimatskih promjena vjetrovi su sve češći i jači pa i onda kad ih najmanje očekujemo(doba godine,teritorij) !!!!
Top of the page Bottom of the page
sony
Posted 22/3/2008 21:35 (#6173 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Expert

10001001001002525
Location: Mostar
Ma ja !!! sve smo se mi ispričali fino i ispravno --ALI - Teorija je jedno a praksa drugo !!
Što neznači da teorija nije dobra,, čak naprotiv korisna je !!
A vrlo važan faktor je i da vjetrova ima "raznih "--jugo ,,zna bit jak ali je bar konstantan.,,zapadni ,pa i neki sjever nije strašno,, sve dok nedodješ
do BURE ,,,pa kad vozaš model na nekih 5-8 m/s a najednom te "bubne " u čelo nešto od 17-20 m/s e to ti je tek sr.......
-----

Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 22/3/2008 22:25 (#6177 - in reply to #6173)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
sony - 22/3/2008 21:35

Ma ja !!! sve smo se mi ispričali fino i ispravno --ALI - Teorija je jedno a praksa drugo !!
Što neznači da teorija nije dobra,, čak naprotiv korisna je !!
A vrlo važan faktor je i da vjetrova ima "raznih "--jugo ,,zna bit jak ali je bar konstantan.,,zapadni ,pa i neki sjever nije strašno,, sve dok nedodješ
do BURE ,,,pa kad vozaš model na nekih 5-8 m/s a najednom te "bubne " u čelo nešto od 17-20 m/s e to ti je tek sr.......


Nema nista gore sto jest jest
Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 22/3/2008 22:28 (#6178 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
Kad te "RAFAL" bubne sto jes jest!!
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
hari
Posted 22/3/2008 23:18 (#6190 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010025
Location: Bihać
Kerko "Rafala" !
Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 23/3/2008 10:33 (#6195 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
Sve ti mislis da puse konstantno,ali odjednom te "BUBNE"
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
Tica
Posted 24/3/2008 08:58 (#6216 - in reply to #6177)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010025
Location: SFRJ
E to što te bubne je uglavnom termika.Ali fatalna
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 24/3/2008 20:30 (#6228 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
Evo jedno pitanje
Nasao sam jednu sajlu konac zove se BERKLEY , iz Amerike je, 100LB ili 45 kg
mozel se sa njom startati po blagoj termici ili po mirnom vremenu. jer nisam je probao pa da je djabe ne uzimam!!!????????????
Top of the page Bottom of the page
Bobo
Posted 24/3/2008 20:49 (#6229 - in reply to #6228)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

100100100100252525
Location: Arnhem-Nederland
Moze sa 100lb,kad hoces.Samo je moras probati kakva je na cvorovima!
-----
Efteling

Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 24/3/2008 21:15 (#6230 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
Znaci da lapim dok je jos u radnji
Top of the page Bottom of the page
Lovac
Posted 25/3/2008 09:37 (#6235 - in reply to #6230)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru


Member

25
Location: Zagreb (ex. Karlovac)
Tarik - 24/3/2008 21:15

Znaci da lapim dok je jos u radnji


Ako je Dynema tj Spectra meni je bilo i dosta pouzdano.
Ali obavezno za rukovanje i protiv čvorova potrebno je preko navuči Dakron crijevo.
Ja sam vozio doljnjih 15 metara i gornjih 2 metra. (ono što je stalno u rukama ili na zemlji)
Krajeve Dakrona zašiješ za glavnu sjlu tako da uopče nemaš čvorova i ne prekidaš glavnu sajlu.

Lovac
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 25/3/2008 19:52 (#6242 - in reply to #6235)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
Lovac - 25/3/2008 09:37

Tarik - 24/3/2008 21:15

Znaci da lapim dok je jos u radnji


Ako je Dynema tj Spectra meni je bilo i dosta pouzdano.
Ali obavezno za rukovanje i protiv čvorova potrebno je preko navuči Dakron crijevo.
Ja sam vozio doljnjih 15 metara i gornjih 2 metra. (ono što je stalno u rukama ili na zemlji)
Krajeve Dakrona zašiješ za glavnu sjlu tako da uopče nemaš čvorova i ne prekidaš glavnu sajlu.

Lovac


OK ja ti to napravim pola pola Prvih 25m obicna sajla pa vezem preko virble, pa onda ovaj konac i to je to, nema cvorova.. i nepuca
Top of the page Bottom of the page
Lovac
Posted 25/3/2008 20:32 (#6247 - in reply to #6242)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru


Member

25
Location: Zagreb (ex. Karlovac)
Tarik - 25/3/2008 19:52

OK ja ti to napravim pola pola Prvih 25m obicna sajla pa vezem preko virble, pa onda ovaj konac i to je to, nema cvorova.. i nepuca


Vidio sam da neki voze virblove. meni to izgleda nekako nesigurno . Nije da sam vidio pucanja nego samo neki osjećaj nepovjerenja. Najsigurniji sam bio sa šivanjem navlaka na sajlu, a i ne grebu kad projure kroz ruku.

Inače Leki je imao puno neugodnih iskustava sa vezanjem. U nekoliko situacija sam mu i ja pomagao i koliko se sjećam najgore je bilo sa frkanom (nepletenom) Dynemom koja je bila još prevučena nekim voskom ili silikonom (ne sjećam se kako se zove mislim FireLine).

Pozdrav

Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 25/3/2008 20:40 (#6248 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
Ma virblu stavis onu veliku i nema pucanja!
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
Leki
Posted 25/3/2008 21:58 (#6252 - in reply to #6248)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

50010010010025
Location: Zaprešić

Za dobru sajlu moraš kombinirati flaks (najlon cca1,2mm) i spectry..dynemu.

Virble su problem zbog velike mase, pa se može sesiti da sajla kod starta prestigne model kod ispuštanja te tada imaš sajlu opletenu oko cijevi i slomljen model.

Ako ideš s virblom na spoju flaksa i spectre tada opet imaš problem da se kod ispuštanja virbla prestigne spectru i sve se zamota-zapetlja.

Kako sam već pisao osnovni problem kod sajli jesu različiti standardi kod ispitivanja USA (libre) i EU (KG) ovdje ne mislim na razliku u pretvaranju jedinica mjere već o potpuno različitim testovima pa to dovodi do zablude kod označavanja max nosivosti.

Ovo opisano bitno je kod elektronike, za mehaniku i nije toliko bitno. Osobno ne koristim virble, kod vezanja spectre koristim dacron na čvoru (provučem Spectry kroz dacron) za čvor najbilji je bimini twist cca 6 turn (omota). Čvor imate opisan na netu. Za spajanje spectre i flaksa koristim bimini twist na spectri i Yucatan knot za privezivanje flaksa. To je najbolje do čega sam ja došao.


-----
Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
Top of the page Bottom of the page
Leki
Posted 25/3/2008 22:04 (#6253 - in reply to #6247)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

50010010010025
Location: Zaprešić

Lovac - 25/3/2008 20:32
Tarik - 25/3/2008 19:52 OK ja ti to napravim pola pola Prvih 25m obicna sajla pa vezem preko virble, pa onda ovaj konac i to je to, nema cvorova.. i nepuca
Vidio sam da neki voze virblove. meni to izgleda nekako nesigurno . Nije da sam vidio pucanja nego samo neki osjećaj nepovjerenja. Najsigurniji sam bio sa šivanjem navlaka na sajlu, a i ne grebu kad projure kroz ruku. Inače Leki je imao puno neugodnih iskustava sa vezanjem. U nekoliko situacija sam mu i ja pomagao i koliko se sjećam najgore je bilo sa frkanom (nepletenom) Dynemom koja je bila još prevučena nekim voskom ili silikonom (ne sjećam se kako se zove mislim FireLine). Pozdrav

Kod čvorova sam dosta čitao i na kraju krajeva mnogo testirao. Bimini twist i Yucatan su najbolja kombinacija. Osnovni problem je i u špagama loše kvallitete koje ti trgovci kod nas uvaljaju (trulež). Također špage više ne kupujem u EU već u USA zbog bolje (točnijeg) testa max izdržljivosti, kao i zbog manje cijene. Svaka škola košta, mene je koštala što modela što 200-300 Eura za loše sajlle , ali ako ne probaš ne znaš....


-----
Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 25/3/2008 22:27 (#6255 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
Hvala na informacijama
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 26/3/2008 12:15 (#6264 - in reply to #6248)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
elmin-KERKO - 25/3/2008 20:40

Ma virblu stavis onu veliku i nema pucanja!


Ali hoce sajla da pukne ako nisi dobro svezao
virbla manj e vise!!!!!!!!
Top of the page Bottom of the page
Lovac
Posted 26/3/2008 21:02 (#6275 - in reply to #6253)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru


Member

25
Location: Zagreb (ex. Karlovac)
Leki - 25/3/2008 22:04
Kod čvorova sam dosta čitao i na kraju krajeva mnogo testirao. Bimini twist i Yucatan su najbolja kombinacija. Osnovni problem je i u špagama loše kvallitete koje ti trgovci kod nas uvaljaju (trulež). Također špage više ne kupujem u EU već u USA zbog bolje (točnijeg) testa max izdržljivosti, kao i zbog manje cijene. Svaka škola košta, mene je koštala što modela što 200-300 Eura za loše sajlle , ali ako ne probaš ne znaš....


Ma mene su čvorovi uvijek izluđivali.
Najgori je bio tanki Dakron. Pucao je na svakom čvoru.
Kevlar je bio zakon, krut čvrst i jedini potpuno neosjetljiv na čvorove.
Kad ste vi prešli na kruti debeli flaks tu je pak problem nastajao na prelomima.
Pa onda Dynema s tom površinskom zaštitom - opet čvorovi. Ili se odveže ili propali sama sebe uslijed trenja.
Tad sam otkrio da se dakronsko crijevo jednostavno može navući na Dynemu i onda lijepo zašiješ i drži jednom za svagda. Orporna na čvorove, u ruci leži dobro, dovoljno je debela (1,2-1,4mm), ne kliže se po kiši i rosi.
Umjesto virbla radije sajlu namotavam na kolut malo u jednom malo u drugom smjeru i uvijek je u redu.

S druge strane nekima je kruti flaks bolji kad onako živčano stoji na zemlji.
Lakše se nađe a manje treba paziti dok vrtiš (pogotovo po vjetru )

a na kraju tu je pitanje osobnog ukusa možda i najvažnije

Bok
Top of the page Bottom of the page
Leki
Posted 26/3/2008 21:50 (#6280 - in reply to #6275)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

50010010010025
Location: Zaprešić

Lovac - 26/3/2008 21:02 Umjesto virbla radije sajlu namotavam na kolut malo u jednom malo u drugom smjeru i uvijek je u redu. S druge strane nekima je kruti flaks bolji kad onako živčano stoji na zemlji. Lakše se nađe a manje treba paziti dok vrtiš (pogotovo po vjetru ) a na kraju tu je pitanje osobnog ukusa možda i najvažnije Bok

Ovo s namatanjem sajle, tu si mi spasio život svaka čast..

 Debeli flaks na kraju je bitan radi amortizacija prilikom pračkanja..bitno samo kod elektronike i novog Roland sistema bunta

 


-----
Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
Top of the page Bottom of the page
agolubic
Posted 26/3/2008 22:06 (#6281 - in reply to #6280)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

100100100100
Location: Koprivnica
Leki - 26/3/2008 21:50
novog Roland sistema bunta


Kakav je taj Roland bunt sistem?
Može kakvo pojašnjenje kak to funkcijonira?
-----
Andy G
Kum
Top of the page Bottom of the page
Omi
Posted 27/3/2008 00:56 (#6284 - in reply to #6281)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

5001001001002525
Location: Karlovac
agolubic - 26/3/2008 22:06

Leki - 26/3/2008 21:50
novog Roland sistema bunta


Kakav je taj Roland bunt sistem?
Može kakvo pojašnjenje kak to funkcijonira?


To ti je zapravo Leki (Cro) bunt sistem sa 4 treninga tjedno na livadi i 3 u teretani.

To Jest; ništa nema mukte.

Roland trenira i radi kao sumanut i rezultati to pokazuju.
-----
__________________
Veseli i zdravi bili
Top of the page Bottom of the page
Leki
Posted 27/3/2008 10:01 (#6291 - in reply to #6281)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

50010010010025
Location: Zaprešić

Roland bunt - sinonim za visoko. Kak ti je Omi rekao standardni je to sistem bunta, samo savršeno izveden od strane natjecatelja.


-----
Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
Top of the page Bottom of the page
Damjan
Posted 27/3/2008 23:06 (#6323 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

50025
Location: Novo mesto
Umjesto čvorova, puno je bolji ovaj sistem.optimalan je M6 ili M8.



(gambet 1.jpg)



Attachments
----------------
Attachments gambet 1.jpg (4KB - 29 downloads)
Top of the page Bottom of the page
darijo
Posted 28/3/2008 12:08 (#6327 - in reply to #6323)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

1000252525
Location: Zagreb
Neznam Damjan gdje ti živiš u kojem vremenu. Ti sistemi su davno prevaziđeni. Na prvoj slici je prikazan sistem virble za sajle za dosadašnji bant (Makarov sistem) ,a sad kod ovih novih prački gdje modeli idu na preko 90 metara zbog jačine krila i velikih naprezanja , stalno im je pucala "virbla na sajli" jer voze 50% najlonsku sajlu , a 50% lanac, pa su pojačali i virble (slika 2). Na slici 3 je prikaz čvor za tu sajlu, a na slici 4 je najnoviji sofisticirani starter za paljenje motora. Glavne odlike su mu male dimenzije ilako je prenosiv.

Edited by darijo 28/3/2008 12:20




(32792_B.jpg)



(32654_A.jpg)



(lanac4.jpg)



(18979.png)



Attachments
----------------
Attachments 32792_B.jpg (33KB - 31 downloads)
Attachments 32654_A.jpg (31KB - 25 downloads)
Attachments lanac4.jpg (6KB - 26 downloads)
Attachments 18979.png (14KB - 28 downloads)
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 28/3/2008 19:01 (#6329 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
ovaj starter je pravi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 28/3/2008 19:09 (#6330 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
Nego Tarik,hajmo mi u klub,da se naostrimo za sutra!!
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
hari
Posted 28/3/2008 21:23 (#6335 - in reply to #6284)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010025
Location: Bihać
Omi - 27/3/2008 00:56

agolubic - 26/3/2008 22:06

Leki - 26/3/2008 21:50
novog Roland sistema bunta


Kakav je taj Roland bunt sistem?
Može kakvo pojašnjenje kak to funkcijonira?


To ti je zapravo Leki (Cro) bunt sistem sa 4 treninga tjedno na livadi i 3 u teretani.

To Jest; ništa nema mukte.

Roland trenira i radi kao sumanut i rezultati to pokazuju.

A ima i onih koji treniraju 1h prije tekme bez teretane ali sa pojačanom ishranom !!!
Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 29/3/2008 20:08 (#6346 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
Lovac,mozel slika tog vezanja sajle ???
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 2/4/2008 17:58 (#6427 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
Samo sam trazio sliku i nista vise !!!!
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
Bobo
Posted 2/4/2008 19:16 (#6429 - in reply to #6427)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

100100100100252525
Location: Arnhem-Nederland
http://www.leadertec.com/tipsandtechniques/fishing_knots/knots_yuca...
-----
Efteling

Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 5/4/2008 20:55 (#6485 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
Uredu ..
dobar nacin kakvih ima
Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 5/4/2008 21:51 (#6494 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
joj kakvih sam ja nacina vidjao vezanja sajle ovo je mila majka kakvih ima
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 8/4/2008 14:19 (#6580 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
Imali ko nekih linkova
za cjenovnike ,
slike modela i drugih djelova za f1a
Top of the page Bottom of the page
Igor
Posted 8/4/2008 20:25 (#6589 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Expert

1000100100100252525
Location: Rijeka
http://f1a-glider.blogspot.com/
Top of the page Bottom of the page
Bobo
Posted 4/5/2008 12:19 (#7064 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

100100100100252525
Location: Arnhem-Nederland
http://www.youtube.com/watch?v=5Hw5UYn5_ms

Evo jos lakseg prikaza vezanja razliciti vorova .
-----
Efteling

Top of the page Bottom of the page
Bobo
Posted 4/5/2008 12:21 (#7065 - in reply to #7064)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

100100100100252525
Location: Arnhem-Nederland
Bobo - 4/5/2008 12:19

http://www.youtube.com/watch?v=5Hw5UYn5_ms

Evo jos lakseg prikaza vezanja razliciti cvorova.

Mala ispravka.Sory

-----
Efteling

Top of the page Bottom of the page
Damjan
Posted 8/5/2008 23:37 (#7151 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

50025
Location: Novo mesto
Tarik - 17/3/2008 20:34

Je li dovoljno 12 kg da bi se boglo normalno voziti po vjetru od 10 m po sec



Po vjetru 10msec nije normalno voziti ni, ako imas kuku 29 kg.....hm....normalno...........
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 12/5/2008 21:14 (#7225 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
E to da se nemoze voziti sam vec naucio ... rjesenje je da sklopis model i cekas bolja vremena
-----

Top of the page Bottom of the page
Igor
Posted 6/10/2008 15:45 (#10543 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Expert

1000100100100252525
Location: Rijeka
Još malo o sajlama.Dyneema 0,83mm -Resistance-64kg.Cijena,1,66kn/m http://www.lancelin.com/en/produits/_Dyneema-Braid_45_9_1.html
Top of the page Bottom of the page
Igor
Posted 29/1/2009 18:18 (#12630 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Expert

1000100100100252525
Location: Rijeka
Još malo o startanju F1A.Jedna sekvenca me podsjeća na 31.12.2008
Top of the page Bottom of the page
buki
Posted 30/1/2009 09:25 (#12654 - in reply to #12630)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

5002525
Location: Zaprešić
Igor - 29/1/2009 18:18

Još malo o startanju F1A.Jedna sekvenca me podsjeća na 31.12.2008


Hehe nemaš samo ti takve flash back-ove, meni se vrti nekoliko njih čak i malo gorih od ovoga na snimci

Edited by buki 30/1/2009 09:25
Top of the page Bottom of the page
Igor
Posted 31/1/2009 16:37 (#12666 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Expert

1000100100100252525
Location: Rijeka
Ima i ovakvih trenutaka
Top of the page Bottom of the page
Damjan
Posted 1/2/2009 13:13 (#12675 - in reply to #5918)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

50025
Location: Novo mesto
Tarik - 17/3/2008 22:21


Kuka ispod 20 Kg ne dolazi u obzir


Jeli nije to prevelika težina kuke za model.Model je onda puno teži i lošije planira, iako je u vjetru prodorniji...
-----
Damjan,
Aeroklub KRKA
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 1/2/2009 15:57 (#12676 - in reply to #12675)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
Damjan - 1/2/2009 13:13

Tarik - 17/3/2008 22:21


Kuka ispod 20 Kg ne dolazi u obzir


Jeli nije to prevelika težina kuke za model.Model je onda puno teži i lošije planira, iako je u vjetru prodorniji...



He opet nas podgrijavas!!!!

Znamo mi na sta se misli
-----

Top of the page Bottom of the page
fly
Posted 1/2/2009 17:47 (#12677 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

5001001002525
Location: Koprivnica
da ali se model puni helijem pa ispada lakši. da je kuka lakša od 20kg, bila bi pre mekana da izdrži napore pod jakim vjetrom
-----
Luka Krušec, CRO 1722
www.atelierfly.com
Top of the page Bottom of the page
elmin-KERKO
Posted 1/2/2009 18:25 (#12678 - in reply to #12677)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

500100100100
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27.
fly - 1/2/2009 17:47

da ali se model puni helijem pa ispada lakši. da je kuka lakša od 20kg, bila bi pre mekana da izdrži napore pod jakim vjetrom


Nije bolan teska 20kg,nego jaka 20kg.........
-----
SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!

BiH F-076
First planning,second altitude !!!

Sto vise treniras, treba ti manje srece !!

E K
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 1/2/2009 21:08 (#12682 - in reply to #12678)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
elmin-KERKO - 1/2/2009 18:25

fly - 1/2/2009 17:47

da ali se model puni helijem pa ispada lakši. da je kuka lakša od 20kg, bila bi pre mekana da izdrži napore pod jakim vjetrom


Nije bolan teska 20kg,nego jaka 20kg.........



Koliko je opruga jaka odnosno koliko kila ili kolika sila treba da se savlada protumoment opruge
-----

Top of the page Bottom of the page
Dražen
Posted 1/2/2009 21:39 (#12683 - in reply to #12682)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Expert

10001001001002525
Location: Jarun / ZG
Tarik - 1/2/2009 21:08

da ali se model puni helijem pa ispada lakši. da je kuka lakša od 20kg,

Koliko je opruga jaka odnosno koliko kila ili kolika sila treba da se savlada protumoment opruge



pa ako je kuka teška 20 kg, onda je to sila za poludizdit...



-----
.
fala q_cu i Zaprešić ima Svjetskog Prvaka...
.
Top of the page Bottom of the page
Tarik
Posted 1/2/2009 23:21 (#12686 - in reply to #12683)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Extreme Veteran

10010010010025
Location: Visoko - Nisko
Dražen - 1/2/2009 21:39

Tarik - 1/2/2009 21:08

da ali se model puni helijem pa ispada lakši. da je kuka lakša od 20kg,

Koliko je opruga jaka odnosno koliko kila ili kolika sila treba da se savlada protumoment opruge



pa ako je kuka teška 20 kg, onda je to sila za poludizdit...





Bas tako , .................

Ali takvu kuku sam vidjeo i licno izmjerio kile ,,, ako dinamometar ne laze tada je bilo tacno 20 kg, i model je normalno letio po vjetru , ali po mirnom , nema sanse
-----

Top of the page Bottom of the page
Črni
Posted 4/2/2009 22:51 (#12729 - in reply to #5873)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Location: Čohi
.
-----
Moj tič pa najbolš leti...

Top of the page Bottom of the page
Igor
Posted 9/9/2009 17:18 (#16106 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Expert

1000100100100252525
Location: Rijeka
http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=2413.0,8 Napokon sam došao do dakronskog"šlauha"tako da slažem još tri nove sajle.Iako je promjer šlauha 0,8mm ,da se kroz njega provuči i nešto deblja sajla.
Top of the page Bottom of the page
Igor
Posted 9/5/2010 22:36 (#18819 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Expert

1000100100100252525
Location: Rijeka
Top of the page Bottom of the page
darijo
Posted 9/5/2010 22:39 (#18820 - in reply to #18819)
Subject: Re: Startanje F1A po jakom vjetru



Elite Veteran

1000252525
Location: Zagreb
Zadnji put kad si pisao pod temu "startanje po jakom vjetru" skršio si model, j..o si mu mamu maminu. Nemoj više molim te!!!!!!
Top of the page Bottom of the page
Igor
Posted 9/5/2010 22:47 (#18821 - in reply to #5873)
Subject: RE: Startanje F1A po jakom vjetru



Expert

1000100100100252525
Location: Rijeka
A ovisi i ko ti pušta model.

Edited by Igor 9/5/2010 22:51
Top of the page Bottom of the page