|
|
Expert
Location: Jarun / ZG | u nedjelju je na tekmi nastala mala zavrzlama oko toga da li će se letit 3 ili 4 turnusa po tri leta.
uz to, bojan je predlagao priznavanje pokušaja, što bi uz postojećih 9 letova bilo još 9 pokušaja, po želji tekmovalca.
zanima me da li je u propozicijama kategorije jasno definirano koliko letova je potrebno za tekmu, i da se to definitivno utvrdi, kako se slično situacije ne bi događale ponovo.
po meni, i ovih 9 letova je više nego dovoljno, kad se za rezultat uzimaju tri bolja leta.
molim mišljenje drugih...
pitanje sam puknuo ovdje, za slučaj da se ljudi nemogu dogovorit ----- .
fala q_cu i Zaprešić ima Svjetskog Prvaka...
. |
|
Site Sponsor | my ad code here... |
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Dražene, opet si sve pobrkal. Važeći pravilnik imaš na:
http://www.aeromodelarstvo.net/Forum/forums/thread-view.asp?tid=16&...
Nadam se da si ga sada pročitao.
Bojan je predlagao da u svakom od tri (3) turnusa, imaš pravo na jedan probni let (znači, prije serije od tri zvanična leta, baciš jednom za probu). Znači, to nije još devet (9) nego samo tri (3) leta, a ta tri leta su samo probe, ne broje se i isključivo služe za provjeru izbačaja, reglaže ...
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Ideja je svakako dobra da prije tri zvanična leta u turnusu dobiješ priliku za jednu probu. No, pitam se što bi bilo da u tom jednom probnom letu ustanoviš da se je reglaža modela zbog nečega pokvarila, koliko bi onda vremena takmičar dobio da pokuša popraviti model?
LP,Diogen ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Zaprešić | No, pitam se što bi bilo da u tom jednom probnom letu ustanoviš da se je reglaža modela zbog nečega pokvarila, koliko bi onda vremena takmičar dobio da pokuša popraviti model?
Taj probni pokušaj bi služio isključivo za provjeru i finu doradu leta modela.
Zato postoje pauze između turnusa da si izregliraš model kako spada.
Poanta je u tome koliko ja znam. |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zaprešić | Evo da de javim nakon podužeg vremena.
Ja sam bio protiv probnog starta u Zaprešiću i dalje sam istog mišljenja. Jednostavnom računicom na primjeru Zaprešića:
Uzeo sam 1 minutu što je po meni prosjek za obje kategorije koliko bi vremena po probnom startu gubili i ispada 1 SAT i 40 MINUTA. (tu još ostaje i situacija zaglavljenih modela...popravaka i sl.)
To vrijeme probnog starta koriste samo 2 ili 3 natjecatelja i iz tog razloga po meni je to gubitak.
Zalažem se da se radije to vrijeme prebaci u trening izmeđju turnusa, pa bi na taj način mogli trenirati SVI natjecatelji.
Sigurno bi bilo korisnije da trening traje 35 minuta umijesto 15.
Ionako u sadašnjem sustavu boduju se tri od 9 izbačaja tako da u svakom turnusu teoretski imaš 2 probna leta.
PRIJEDLOG:
Iz razgovora izrodila se ideja kako bi sustav natjecanja promijenili na 2 turnusa po 5 letova.
Na taj način bi smanjili vrijeme koje gubimo na prozivanje natjecatelja, a bilo bi i više letova u nizu (pa bi bilo lakše naštelati ruku - model).
Trening izmedju turnusa trebalo bi produžiti i organizirati po klubovima (recimo 3 grupe po 15 minuta) kako bi se smanjio broj ljudi na poligonu i samim time bilo bi manje gaženja modela.
Ovim sistemom povečali bi broj letova na 10 i omogučili kvalitetniji trening, dok bi natjecanje ostalo u sadašnjim vremenskim gabaritima.
Također treba se striktno pridržavati pravilnika o modelima. Svaki model mora imati potpis pilota vidljivo istaknut na modelu i bilo bi poželjno osmisliti neki način označavanja modela kako bi se obavljala provjera o upotrebi maksimalno tri modela na natjecanju.
----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
|
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Teško je nama lajbekima pratiti ritam vas šmekera iz MKZ-a... :-)
-Dva turnusa po 5 letova značilo bi imati dvije reglaže, jednu prije tekme i drugu između turnusa.
- 4 i 5 let unutar datog turnusa davao bi nešto slabije rezultate zbog slabljenja koncentracije i padanja eksplozivne snage takmičara, naročito juniora (mišljenje prof. tjelesnog), primjer servisa u tenisu;
-Tri turnusa nam omogućavaju tri reglaže vremenski razmaknute, jedna prije tekme i dvije reglaže između turnusa.
Možda da zadnji turnus ima 4 starta, time bi tekma imala 10 startova prema prijedlogu Lekija, a to bi izgledalo kao neka vrsta 'finiša'.
Pozdrav,
Diogen ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Veteran
Location: Osijek-Briješće | Leki kakva divna zadnja rečenica a prvi se ti nisi toga pridžavao nisam mogao suzdržati se kometara prije komisije a ujedno se slažem sa Diogenom |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zaprešić | šika - 16/11/2007 14:03
Leki kakva divna zadnja rečenica a prvi se ti nisi toga pridžavao nisam mogao suzdržati se kometara prije komisije a ujedno se slažem sa Diogenom
Znao sam da će netko napomenuti
Moji modeli su svi potpisani i označeni brojem.
Modele s kojima sam ja letio nije letio nitko drugi. Dakle nije bilo letenja istim modelom više natjecatelja.
Pravilnik posudbu, kupovinu modela ni u jednoj kategoriji ne brani, već traži striktno označavanje modela.
Tako da je u mom slučaju problem u osobama kojima sam modele dao (posudil sam 2 modela) jer oni nisu iste označili.
Da se netko žalio, žiri bi morao donijeti odluku (diskvalifikacija starta ?).
Nažalost to nije problem samo u F1N već u svim kategorijama koje se lete u HR. Pa onda organizatori natjecanja (žiri) ne inzistiraju na označavanju da se ljudi ne bi žalili. Samo usporedbe radi na prošlim Europskim i Svjetskom prvenstvu u slobodnom letu bilo je 50% ne označenih ili krivo označenih modela. Pa kad je organzator počeo uvoditi red natjecatelji su poludili i bili uvrijeđeni, sve do toga da su se morala FAI pravila mjenjat naredne godine.
Iz tog razloga sam ponovo napomenuo da bi to trebali SVI poštivati.
Inače uvijek podjelim par modela, tak da bi jednog drage volje i tebi dao samo iz želje da nas je čim više. Znam da su ljudi poludili (Buki naviše ) jer sam djelio modele,, ali kaj sad da napravim-nisam ja znal da budu tak dobri.
----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
|
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zaprešić | Diogen - 16/11/2007 13:54
Teško je nama lajbekima pratiti ritam vas šmekera iz MKZ-a... :-)
-Dva turnusa po 5 letova značilo bi imati dvije reglaže, jednu prije tekme i drugu između turnusa.
- 4 i 5 let unutar datog turnusa davao bi nešto slabije rezultate zbog slabljenja koncentracije i padanja eksplozivne snage takmičara, naročito juniora (mišljenje prof. tjelesnog), primjer servisa u tenisu;
-Tri turnusa nam omogućavaju tri reglaže vremenski razmaknute, jedna prije tekme i dvije reglaže između turnusa.
Možda da zadnji turnus ima 4 starta, time bi tekma imala 10 startova prema prijedlogu Lekija, a to bi izgledalo kao neka vrsta 'finiša'.
Pozdrav,
Diogen
A čuj većina nas u mkz je odrasla na malim aviončićima, dal od papira ili balze, tak da smo u prednosti.
Ali nije mi jasno da nitko u ovih 4-5 tekmi ne dojde pogledat..precrtat, prekopirat...pitat.
Filozofija modela je kod svakog od nas (MKZ) drugačija i stalno mjenjamo. Ova kategorija jednostavno zahtjeva praktično poznavanje aeromodelarstva i sve se oko toga vrti.
Po dva turnusa predložili smo iz mišljenja da je najveći problem to da se modeli i reglaže vitopere s vremenom tako da je najbolje imati u kratkom vremenu više letova.
Također osnovni problem tri starta je u tome da natjecatelj ne uspjeva naštimati ruku. A to je najvažniji segment dobrog leta. Kod više startova u nizu natjecatelj dobiva bolju sliku o svakoj promjeni na modelu i sam instruktor junioru lakše dotrima model za 4-5 start.
Profesor tjelesnog možda i nije u pravu. Po meni je veći problem koncetracija koje natjecatelj nema i prvom-drugom startu (jednnostavno ruka nema rutine, i kontrola je manja). Ova kategorija ne zahtjeva iznimnu snagu već model prilagođen dvorani i natjecatelju. Da je stvar u snagi plasmani bi bili bitno drugačiji Nas sve boli jer se naprežemo jednom godišnje.
Osobno sam uvijek spreman pomoći, isto kao i svaki drugi modelar tak da predlažem da drugi put pitate. Ak treba dajte par klinaca pa im budemo potrimali modele. Meni nije bitno ni da sam 15 na tekmi samo da su Buki, Dlaka Kmoch, Bombek iza mene
----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
|
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | Da se malo uključim u raspravu.
Pravilnik kaže da u toj kategoriji natjecanje ima 9 letova pa mislim da bi se i mi toga mogli pridržavati bez potrebe da uvodimo i 10. let. Kao dodatak ovom dijelu možda bi mogli razmisliti i o tome da umjesto dosadašnja 3 leta brojimo samo 2 leta kao što to propisuje pravilnik. Ne kažem da je to potreba nego jednostavno zato da koristimo postojeći FAI pravilnik.
Čini mi se da je dinamika 3x3 leta dobra. Možda i zbog onog što je Diogen rekao, a možda i zbog toga da nam se ne događa da "ispucamo" 5 pokušaja odjednom u situaciji kad nam model može biti svojeglav ili ga nismo stigli podesiti kako spada. Tri izlaska na sredinu dvorane bi nam u tome mogla pomoći.
E sad malo o treningu kroz natjecanje i probnim letovima. Malo je nezgodno kad imaš trening između turnusa jer je neviđena gužva, stradavaju modeli, ponekad se i zgaze i sl. Drugi problem je što ukoliko si na ili pri vrhu poretka nakon takvog treninga čekaš dobrih sat vremena svoj red pa ti onaj trening ili reglaža malo pomažu. Iz ta dva razloga predlažem slijedeće:
Ukupan broj natjecatelja podijeliti na 2 ili na 3 pa napraviti trening SAMO za prvu polovicu, nakon toga oni odlete službene startove. Iza njih SAMO slijedeća polovica ima trening pa oni lete prave startove, itd. Na koliko grupe podijeliti ovisi o broju natjecatelja i dogovoru, ali mislim da bi to pomoglo da na treningu nije tolika gužva i da nakon treninga ne čekaš predugo na start. ----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Cit: <>
Imam 4 giga raznih nacrta i slićno, ali to sve ništa ne vrijedi dok ne isprobamo neki model. Kako ne uspijevamo dobiti dvoranu, bacamo i regliramo na školskom igralištu navećer kada prestane vjetar i to po 10 minuta jer se balza brzo napije vlage iz zraka.
Zato nam pomoći jedino mogu takmićenja; tu je Buki u pravu da je šteta da su dva posljednja ove godine otkazana.
Naše juniore nebumo slali da im drugi trimaju modele, jer želimo da se to što bolje sami nauće poznatom metodom pokušaj-pogreška, a imamo i jednog seniora koji se približio 'elitnom klubu +30 sec' pa od njega svi učimo. Vidjeti ćemo kako nam to ide na slijedećem takmićenu, a do tada
Diogen. ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|