|
|
Member
Location: Split | Evo da se ukratko predstavim
ja sam Duje iz Splita, 19god. modelarstvom se bavim 5 god. i upravo sam sastavio jedrilicu po pravilniku F5J-400
jedrilica je kombinacija Allegrinog trupa, krila od stirofly 2.0, bum od ribićkog štapa, repice su od balse 3mm ,a težina je 423g i naravno setup po pravilniku
već sam s njom letia 3 puta i nisam baš zadovoljan kako se ponaša pa sam pripremio tonu pitanja kako i zašto
1.Koliku visinu postižu jedrilice od 450g i one od 350g?
2.Kada bi kočnica na motoru bila uključena i kada nebi bilo termike koliko vremenski jedrilica može ostat u zraku?
3.Koliko penjanja možete napravit s baterijom od 610mAh i s onom 1000mAh pri radu motora od 30s ?
4.Koliko vjetar utjeće na samo trajanje leta ?
5.Koliko šporki vjetar (turbulentni vjetar) utjeće na kontrolu jedrilice i na trajanje leta ?
6.Koliki mora biti bum (tail boom) kod jedrilice raspona 2m?
7.Što ako je bum kraći (10-20cm)?
8.Kod pandel horizontalca koliki moraju biti otkloni i expo?
9.Dali koristite mix gas-horizontalac, ako da u kojem omjeru?
10.Dali koristite bajonete za veća krila, ako da kojih su dimenzija i materijala?
11.Dali težište utjeće na postignutu visinu tokom penjanja ?
12.Pod kojim kutem se penje jedrilica od 450g i ona od 350g ?
13.Dali smeta veći dihedral na vjetru, mislim zbog ljuljanja i bacanja modela?
14.Kako vi učvrstite bateriju da se ne miće toko leta?
15.Kako učvrstiti krila za trup kada imate odvojiva krila s bajonetom na sredini?
16.Dali radite repove (horizontalac i vertikalac) po dimenzijama iz glave ili po nekome nacrtu, ako po nacrtu radite onda bih vas molia da ih ovdje postate?
17.Dali bi valjali repovi kada bih vakumira depron (nemam rohacell) s obe dvije strane s staklenom tkaninom 25g/m'2?
18.Od kojeg materijala vi radite repove,ako od balse dali je samo pobrusite u profil ili je još obrađujete?
19.Za prvi let kako vi određujete težište, dali po nekom programu (ja imam Sailplane Calc Cruciform Tail Metric exel) ili samo stavite na 1/3 i onda radite dive test?
20.Evo doša sam do zadnjeg pitanja. Ajme sad sam ga zaboravia . | |
Site Sponsor | my ad code here... | | |
Veteran
Location: Ludbreg | Pzdrav, vidim tu ima nekolko zanimljivih pitanja na koje ti vjerovatno nitko nemoze reci 100% tocan odgovor, jedino onako, iz iskustva pa tako i ja.
1. Trenutno naši modeli od 350g postižu oko 150 metara visine u 30 sec motora, a mislim da bi jedrilice od 450 bilo kojih 50 metara niže
2. 7 i pol do 9 minuta, ovisno o modelu, pilotu i vremenu jer termike uvijek ima ali su one slabije.
3. Racunaj oko 250-300 mAh po penjaju sa rezervom, znaci 610 mAh 2 puta, a 1000 mAh 3 puta.
4. Vjetar indirektno utječe na trajanje leta, može biti i bolje i lošije. Ako letis na livadi di ima nekakvih prepreka (drveće, pruga, kuće, ...) moze se letit padina na vjetru, a ako letis na otvorenoj livadi onda i ako nades termiku po vjetru, problem se vratit do točke jer F5J nije bas prodoran.
5. To dosta utječe na trajanje leta jer ukoliko ti "baca" model na sve strane trebas dosta vremena da ga opet izravnas jer F5J nije bas najokretniji model. Ali ako si dobar pilot mozes i malo iskoristit te turbolencije za duži let.
6. Mi ti to računamo da izmjeriš sirinu krila u korijenu i onda od težišta 4 x sirine krila u korjenu.. Konkretno, nekih 65-70cm od težista do pocetka repa.
7. Ako je kraci, gubis na okretnosti i stabilnosti modela jer je manja poluga, a i vjetovatno imas problema s tezistem jer u nosu imas jako tezak motor.
8. Sasvim dovoljno gore/dolje 1.5 cm, a stavi expo kolko ti odgovara, recimo 40-60%
9. Konkretno ja ne koristim, ali znam da to ljudi koriste. Kad im je motor ukljucen, horzic prema dolje, a to vidis prema putanji penjanja, da on ide pod motorm ide pod nekim kutem s kojim imas najvecu visinu.
10. Na ovo ce ti Bombinjo odgovorit... Konkretno mi ne koristimo, krila su u komadu.
11. E, ovo je jedno od onih pitanja na koje cu ti odgovorit iz iskustva. Utjece, ali opet indirektno. Teziste utjece na napadni kut, a on utjece na visinu u penjaju. Ako je teziste previse napred, imas prevelik kut, ako je teziste previse otraga, imas premalen kut.. Ali ako je u letu i dive testu sve oke, onda bi i penjaje trebalo biti oke.
12. Jedrilica od 350 grama, odokativnom metodom ide 65-75°, a od 450 sigurno pod manjim..
13. To ti mi zovemo V-lom, a sa vecim lomom dobivas na stabilnosti modela, ali nesmijes pretjerat jer onda imas problema kod kruzenja.
14. Spuzva
15. Imas raznih nacina, od 4 serafa, na svakom krilu po 2 po sirini krila (jedan na napadnoj, drugi kod izlazne), pa recimo, na svakom krilu jedna bajoneta na napadnoj koja ti ulazi u trup i onda jos jedan seraf na sredini krila.
16. Horizontalac recimo 10% posto povrsine krila, a vertikalac iz glave
17. Mozda malo preslabo, ali ovako il onako nema potrebe jer je puno jednostavnije napravit od balze
18. Od balze, pobruseni u profil i presvuceni folijom ili polakirani/pofarbani.
19. Pocni na 1/3 krila pa se igraj do kad ti nebude sve super, i letne karakteristike i dive test.
20. kad se sjetis, pitaj.
| |
| |
Member
Location: Split | Zahvaljujem na ovim iscrpnim odgovorima (već sam napravia copy paste u wordu :D), puno ste mi toga pojasnili samo mi još nije potpuno jasno kako rješit ovo s bajonetom, za sada sam to pričvrstia sa gumicama ali mi izgleda traljavo pa bi to htio rješit na malo profesionalniji način. | |
| |
Veteran
Location: Sisak, 098-711-540 | spoj sa gumicama je ružan i ne smiješ pretjerati sa brzinama prilikom brzog skidanja visine, ali je prednost u tome što prilikom nezgodnog sljetanja gumice popucaju ili amortiziraju pad pa krilo ne strada. Naši prvi modeli su imali gumice, a mnogi modeli ih imaju i sad.
Edited by Drveni 25/9/2012 20:26
| |
| |
Expert
Location: Zaprešić | Dosta zanimljivog možeš naći na :
http://www.aeromodelarstvo.net/Forum/forums/thread-view.asp?tid=673...
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | |
| |
Member
Location: Split | Znam već sam to dosta puta pogleda samo mi smeta što nema slika do 10 stranice ( već sam pročita da je to zbog pada servera) ali svejedno dosta poučno
eto sad kad sam napravia jedrilicu idem vježbat
hvala na ukazanoj pomoći | |
| |
Expert
Location: Zaprešić | Dođi u subotu na tekmu u Buševec, sve će ti biti puno jasnije, a na okupu će biti cijela F5J 400 ekipa
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | |
| |
Member
Location: Split | Drage volje ali mi je to predaleko jer još nemam prijevozno sredstvo
Koja je najbliža tekma Splitu možda se onda odlućim doć sa busom? | |
| |
Expert
Location: Zaprešić | Ova je najbliže
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta | |
| |
Member
Location: Split | Sitia sam se ostalih pitanja
više su oko nabave materijala
1.Gdje kupiti kevlarski konac ?
2.-//- -//- karbonsku tkaninu 160g/m2 ?
3.-//- -//- karbonske lajsne 5x1 i 3x1 mm ?
4.-//- -//- oralight foliju ?
5.Dali tko prodaje nosač za pandel horizontalac ?
6.Trenutno nema za kupit vakumske sklopke, dali se može kontrolirat vakum i bez nje i kako ?
7.Dali je nužno imati kakav spremnik između vak. pumpe i vak. vreće ?
8.Na spoju dva segmenta stirodurnih krila,predhodno namazana fiberglass trakica se ne želi zalipit tj. odvaja se od površine ?
9.Dali ima način kako vakumirati samo jedan dio već spojenih krila (moguće rješenje za predhodno pitanje) ?
ovo sve pitam jer nastojim napravit bolju verziju predhodne jedrilice. | |
| |
Elite Veteran
Location: Karlovac | 1. Ja naručio i kupio od Kantipayla ,cca 10ak kilometara za 20ak eura
2. R&G
3. EMC Vega
4. Schweighofer ili Lindinger
5. Nešto moraš i DIY
6. Ako vakumiraš krila ili D-boxove vakum rekuliraš obično tako da ga staviš na najjače.Ako ti se čini da je jezgra premekanad izdrži takav vakum,između vreće i laminata
staviš deblju i kruću foliju(negdje sam već ovdje na forumu stavio sliku)
7. Sprmnik je obavezan jer tako štediš vakum pumpu da ne radi cijelo vrijeme.Kad je pumpa nova i kad je dobra vreća ,motor radi cca pola sata u 24 sata.
8. Ako misliš od prethodno izvakumiranih krila,to mže biti iz dva razloga:glatka površina ili zaostali odvajač.Operi alkoholim i lagano nahrapavi finim šmirglom,pa probaj opet.
9. Dali bi se ali je prekomplicirano i s upitnim uspjehom.
----- __________________
Veseli i zdravi bili | |
| |
Member
Location: Split | OK
sad se ide u nabavku ,a ako opet di zapne ja vas pitam. | |
| |
Member
Location: Split | Možete li mi objasnit ovu situaciju
jućer sam letia na terenu kraj poljuda po jugu od cca 15km/h i dok se probijam u vjetar jedrilica naglo izgubi visinu (5-10m)
jedrilica je teška 415g pa sam smatra da neće imat problema s prodornošću
jeli to možda radi oblika terena pa stvara turbulentne rotore ili zbog loše reglaže neznam.
Edited by Duje 6/3/2013 18:35
| |
| |
Member
Location: Split | U 50sec ovog videa možete viditi to propadanje koje se i kod mene javlja (video nije moj) http://www.youtube.com/watch?v=BBN0Tr7wxvc | |
| |
Member
Location: Split | Eto mene opet
ovog puta vezano za karbonski dbox
1.Koliko slojeva i kojega karbona stavljate za centroplan i uške?
2.Dali trebam sam kalup profila stanjivat za debljinu kompozita?
3.Koji tip šablone (pozitiv ili negativ) profila daje najbolju napadnu na kalupu od stirodura, koristim rezalicu najslićniju Feathercut takozvana "gravitacijska" ?
4.Koliki postotak profila od napadne treba zauzimat dbox (20%, 30%, 40%) ? | |
| |
Member
Location: Split | .
Edited by Duje 5/11/2013 12:39
| |
|
|