|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Obično se veli - ne mijenjati postavu koja dobiva, tj. mijenjaj kada nešto ne valja !
Sezona F5J-N 2011: izvjestan pad broja učesnika,juniora jedva nešto, rad motora 40 sec, napredak u gradnji modela u smjeru sve veče upotrebe kompozita, sve bolje baterije =zaista visoko penjanje, uvođenje kontrolnog sklopa za rad motora.
Ja razmišljam sljedeće:
-kontrolni sklop je OK kada se zamijeni otpornik (zapravo predotpornik) za LED-icu, jer lako puca u točki lemljenja; sklop ne radi ako se spoji na S-bus
ili CPPM - što je specifično za FrSky koji koristi veća grupa letaća F5J-N ekipe - ali ne smeta jer prijemnici imaju 'normalne' ppm izlaze.
-rad motora 40 ili pak smanjiti na 30 sec: oni koji su do sada bili najbolji biti će i dalje, a početnici će ipak biti malo hendikepirani: osim kratkog vremena najčešće nemaju pažljivo izabran setup pa ionako penju nisko
-ukupno radno vrijeme 10 min od kojega se odbija rad motora (dakako sa nekim početnim maksimumom, 30 ili više sec nakon kojega nema ponovnog uključenja) - stvar za rasmisliti ...
- Dozvoljavanje telemetrije? Ovo mi se čini da je nužno promijeniti u pravilniku , jer većina novijih 2,4 modula ima telemetriju, s time da bi dozvolili prijenos informacije napona baterije i RSSI, baš kao kod F3J. Visina, inercija, GPS ili vario - nikako !
-Povećanje broja učesnika - to je ipak na leđima pojedinaca koji bi se angažirali da dovedu još po nekog, bolje juniora, nemam ideju kako to 'institucionalno motivirati'.
Nadam se da ljubitelji elektrojedrilica shvaćaju što sam mislio, rado ću pojasniti ako treba !
Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
Site Sponsor | my ad code here... |
|
|
Elite Veteran
Location: Karlovac | Što se tiče najboljih ima jedan "pearl of wisdom" sa liste od deset,američkih modelara.
-no matter the models,no matter the conditions or flying fields same guys seem to be winning every time.
Become one of those guys
To nije daleko od istine. A sad obiljno.
Zapravo ne znma koliko se moj prijedlog može smatrati ozbiljnim kad ne letim kategoriju ali eto ipak.
Prijedlog 1--Radno vrijeme 30 sekundi.
Osobno ne vjerujem da je zo zapravo hendikep za letače sa slabijim setupom jer te takva situacija sili da bolje letiš ili naučiš bolje letjeti.
Sjećam se situacije neposredno nakon booma bočnog bacanja u ćukcima.Razgovarao sam sa jednim prijateljem koji je taman ušao u kategoriju bez prethodnog iskustva sa klasičnim bacanjem.
Ja mu tad rekao "neš se ti nikad naučit letit termiku" a on će - zašto to misliš?
A ja ću bacaš jako visoko i ond aimaš stav sa je visina sve što ti treba.
Na kraju je izašlo na moje
Prijedlog2-- Rad motora max trideset sekundi ali može i manje s tim da rad motora ulazi u radno vrijeme.
Ovo više ide dodatnoj diferencijaciji najboljih a i dodalo bi element pilanja živaca svima koji kratko penju
Eto
Eventualno ukoliko su kompozitni modeli superiorni onima klasične izrade,može se min opterećenje podignuti na 15g/dm2
tako da se neka konstruktivna rješenja(vitkost ,raspon) mogu izvesti i na klasični način bez gubitka krutosti.
Edited by Omi 18/10/2011 18:43
----- __________________
Veseli i zdravi bili |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Zaboravio sam još jedan detalj:malo mi idu na.... ti brushed motori: cuclaju previše struje, nemaju neki vijek trajanja, a i razlike medju 'istima' su nevjerojatne. Dakle, kroz neko vrijeme, ne mislim na sezonu 2012., ni kasnije trebalo bi preći na brushless.
E sada, tu se možemo postaviti na dva načina:
-prepisati ono što bude na eurokupu, pa neka naši najbolji letači malo razvale (siguran sam da imaju tu kvalitetu, pogledajte rezultate Belovića i Štefičara)
- izmisliti neki model BLDC_a samo za nas, kolektivna nabava prije sezone, recimo na jesen 2012. i slijedeće god. tekmanje. Ovdje mi se svidja ideja da se uzme inrunner, jer, svaki, ama baš svaki outrunner se dade premotati na veću snagu (posebno posrebrene ili volfram dotirane Cu žice za steppere) i sl. Kod inrunnera je premotavanje na veću snagu vrlo teško i vjerujem da je to rezervirano za profiće ..... .
Osobno sam na mojim F5J-N modelima isprobao neke outrunnere.... jedan model ima približnu snagu i ostale paramere kao speed 400 (k tome mu odgovara 6*3 elisa na 2S) a težak je samo 27 grama o odnosu na speed 400 koji ima 71-73.
Pa neka pučanstvo razvije diskusiju...barem da malo oživimo forum. :-)
Damir
Edited by Diogen 18/10/2011 20:08
----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Međimurje | Moje razmišljanje u vezi F5J-N kategorije za iducu sezonu bez neke filozofije: 1. Trajanje vremena rada motora 30sek. (povecava se dinamicnost kategorije, a neke velike razlike startnih visina između natjecatelja vise nema) 2. Vratiti FLY OFF (povecava zanimljivost natjecanja, a kao drugo on se i dalje leti u F3J, "Euro F5J" te "FAI F5J" pa ne vidim zasto bi mi bili iznimka) 3. Izbaciti "The Device" ili ti ga kontrolni sklop: - donio vise problema nego koristi - moto kategorije "Keep it simple" - barem 2-3 ex natjecatelja odustala su od te klase radi uvođenja istog - ne kontrolira se dosljedno, uvijek se nađu iznimke da ga netko nema ili ne radi ispravno (biti cu iskren i ja sam među njima) - jos uvijek nisam shvatio poantu cemu sluzi i zbog cega je uveden?! Po drugoj strani najbitniji faktor između gotovo podjednakih modela tj. masa modela nikada se nije kontrolirala!!! (osim na DP-u Gubasevu)
Sasvim druga stvar je uvođenje brushlesa. Smtram da bi za to trebalo otvoriti novu temu i nikako povezivati sa nacionalnom kategorijom. U svakom slucaju to bi po meni jos prepolovilo broj natjecatelja. Ako vec razmisljate sto i kako, ispravan je samo jedan put tj. F5J-400 Euro/outrunner klasa koja kaze:
F5J-400 "Outrunner" Models of this category can conform to either of these rules: • standard F5J-400 ◦ unmodified 400 motor without metal ring ◦ 8x NiCD/NiMH or 2x LiPO ◦ minimum model weight 500g • Outrunner ◦ outrunner with 28x26mm outside dimensions, 22x9mm stator dimensions, direct drive, unmodified (must conform to factory spec) ◦ power source 2x LiPO ◦ smallest propeller diameter is 250mm (10" ◦ minimum model weight 500g
Brushless motor mora biti iz ove tablice: http://f5j.eu/w/index.php?title=List_of_allowed_outrunner_motoros
Za info na Euru se koristi uglavnom Mega RC400/F5J sa nimalo niskom cijenom od 68€!!! Taj motor omogucava modelu od 700gr. prakticki vertikalno penjanje a nase "perolake" letjelice bi lansirao poput raketoplana u cemu ne vidim smisla... ----- Što je to EPOXY smola?
EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Karlovac | belovic - 18/10/2011 22:46
-Izbaciti "The Device" ili ti ga kontrolni sklop
- jos uvijek nisam shvatio poantu cemu sluzi i zbog cega je uveden?!
E sad će bit zanimljivo
(popcorn-1.gif)
Attachments ---------------- popcorn-1.gif (482KB - 349 downloads)
----- __________________
Veseli i zdravi bili |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Međimurje | Mozda sam malo nejasno napisao ali tko poznaje ove nase sporoletece "letjelice" mislim da bi trebao shvatit... Avioni lete gotovo na minimalki i ako ukljucis motor razlika između bezmotorne i motorne faze leta je vise nego ocita. Ako pak imas motor u "leru" on vise steti nego koristi, tako da mi jos uvijek nije jasno kako je to netko (ako uopce jeste) to varao a da nitko nije primjetio
A kao drugo, mislim da nas 3/4 ima motor na prekidacu i ako se tada ne primjeti da nekome model ode iz faze jedrenja u motornu vertikalu onda nam ni taj famozni "lampas" nebude pomogao. Kad vec ponovno sirim(o) "teoriju zavjere" vjerujem da se ga da lako preprogramirati da svijetli/treperi onako kako zelimo u određenom trenutku ----- Što je to EPOXY smola?
EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Ja i još barem dvojica smo na jednoj tekmi vidjeli da jedan model kruži čudno na istoj visini, te da mu se vrti elisa. Vidjeli i čuli !
Nakon upozorenja, motor se iznenada ugasio.
Neću niti na mukama reći tko je to bio, najviše zato jer je čovjeku mogao pobjeći prst na stanici i gurnuti nehotice palicu gasa - dakle nije koristio prekidač.
Osim toga dotični zna letjeti. Podešeni gas na motoru, između penjanja i 'windmilling-a' definitvno pegla nulicu, to se čak može i vrlo lako isprogramirati na stanici.
Ne tvrdim da je bilo namjernog i sustavnog muljanja na visini ili u fly-offu, isto tako nisam zagovornik CheatDetectora jer ga ionako moram ugradjivati, a to mi se neda. Uređaj nije lako preprogramirati da radi po ukusu nekog 'zloće', ali zato znam nekoliko načina kako ga se može 'zajebat'. Niti to mi se neda majstorirati.
Mislim da je malo izgubljena 'crvena nit' ... vidjeti ćemo nadam se dogodine broj natjecatelja.
Damir
Edited by Diogen 19/10/2011 00:20
----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Međimurje | Diogen - 19/10/2011 00:19
Ja i još barem dvojica smo na jednoj tekmi vidjeli da jedan model kruži čudno na istoj visini, te da mu se vrti elisa. Vidjeli i čuli !
Nakon upozorenja, motor se iznenada ugasio.
Ako je tako, zanemarite moj prethodni post
Slažem se, vratimo se na temu "F5J-N - kako dalje ?"
----- Što je to EPOXY smola?
EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Nekako sam očekivao jaču vatru....
@Belovic: hvala na popisu motora, odlična infromacija: dakle, to su sve jasno outrunneri, a kako sam ih neke i isprobao znam da su oko 150W što je 2-3 puta jače od naših 400-tki. I svi se daju potpuno neprimjetno premotati na znatno više.. bez problema i do 300-340 W (meni to obavi Grunf i Zagi od 800 gr penje vertikalno) , uz keramičke ležajeve i skraćeno trajanja.
Da li se na tim tekmama mjeri snaga motora, jer inače popis nema smisla?
Dakle, do sada su se u topicu spominjala pitanja:
-rad motora 30 sec?
-ukupno radno vrijeme 10 min ?
-podići minimalno opterećenje na npr 15gr/dm2 ?
- treba li nam zaista CheatDetector ?
- vratiti FlyOff ?
Što misle ostali elektrojedriličari?
Damir ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Da se i ja malo uštekam. Kao prvo, veliki broj Vas je do jučer bila protiv bilo kakvih promjena, kao promjene tjeraju ljude iz kategorije. Mislim da osim skračivanja rada motora ništa nebi trebalo mijenjati.
-rad motora 30 sec?
Slažem se u potpunosti, bio sam za to i prije godinu dana.
-ukupno radno vrijeme 10 min ?
Mislim da to nebi trebalo mijenjati, lakše je mjeriteljima vremena, a i natjecateljima.
-podići minimalno opterećenje na npr 15gr/dm2 ?
Ne, na slijetanju će se modeli puno više lomiti
- treba li nam zaista CheatDetector ?
Do tekme u Buševcu većina je imala probleme, a kad se počelo obavezno kontrolirati, svima radi... Obavezno zadržati!
- vratiti FlyOff ?
Mislim da Finale na natjecanjima ispod 30 natjecatelja nema smisla. Kako u F5J nema timova (mislim kao u F3J - šleperi, pomočnici, vitla, bla, bla...),. Čak i veličine poput Daryl Perkins-a i Joe Wurts-a su pristalice ukidanja Finala u F3J.
Mislim da je puno bolje da se leti 8 turnusa i to svi natjecatelji, eventualno bi možda bilo zanimljivo, ovisno o vremenskim uvjetima, prva ili zadnja dva turnusa letjeti 15 min.
Definitivni protiv Finala, jedino ako nas, daj bože, bude 30ak
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Member
Location: Rijeka | dlaka imaš moj glas,a i nevidim baš nekakvu logiku u smanjenju rada motora i povećanju mase modela,
protiv sam povećanja mase modela i fly0ffa |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | EDIT: zaboravih: :-(
-dozvoliti telemetriju, ali samo RSSI i napon baterije, to ionako ima većina modernih 2,4 ... ne škodi i ne daje prednost natjecatelju!
D. ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Member
Location: Sisak | kako god, ja ostajem u kategoriji i vidimo se iduce sezone!! cekam samo odluku oko toga rada motora, jer da ne ugradjujem CD, posto ce ga trebati reprogamirati na 30s ukoliko dodje do toga.
LP |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Međimurje | tomas4e - 22/10/2011 22:12
kako god, ja ostajem u kategoriji i vidimo se iduce sezone!!
LP
Najbolji post u ovoj temi, nadam se sto vecem broju istomisljenika ----- Što je to EPOXY smola?
EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. |
|
|
|
Veteran
Location: Sisak, 098-711-540 | evo sada kad nema koncenzusa nigdje, što mi raditi?
vrijeme motora?
da li tekmamo bez obzira na trzavice i kalendar?
kako baciti dogovor kada i gdje ili icemo po cca tradicionalnim terminima?
oćemo li tekmati bez članarine, dozvola i bez državnog?
jbg lupam, ali vrijeme ide
i ostale slične zavrzlame |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Prema dosadašnjim željama za Kalendar 2012. ispada nekako ovako:
07.04 Sisački elektrokup
12.05 Fizirov kup, Ludbreg
24.06 Dp Zaprešić (?)
08.09. Dp Ludbreg (?)
30.09 Kup u Zaprešiću
Jedino Dp tekme, označeno sa '?' treba razriješiti, ostalo izgleda OK.
Moram govoriti sa šefom, da i mi nešto prijavimo.
Damir
Edited by Diogen 13/12/2011 22:28
----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Diogen - 13/12/2011 22:24 Prema dosadašnjim željama za Kalendar 2012. ispada nekako ovako: 07.04 Sisački elektrokup 12.05 Fizirov kup, Ludbreg 24.06 Dp Zaprešić (?) 08.09. Dp Ludbreg (?) 30.09 Kup u Zaprešiću Jedino Dp tekme, označeno sa '?' treba razriješiti, ostalo izgleda OK. Moram govoriti sa šefom, da i mi nešto prijavimo. Damir Od ovogodišnjih 6 tekmi za Kup, u 2012. ostalo samo 3 ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Veteran
Location: Sisak, 098-711-540 | Damire, nema beda, ako ne bude tekme nađemo se i odvalimo jednu za teosiju kolaća. Ubio sam se u kolačima zadnji puta.
E kad već prićamo o tekmi , da li su našli model dečki iz Zaprešića? |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Drveni - 14/12/2011 17:44 E kad već prićamo o tekmi , da li su našli model dečki iz Zaprešića? Nažalost nije Iako je Mirko često u Zaprešiću, ipak je on trešnjevčan i to No 1 ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Veteran
Location: Sisak, 098-711-540 | i sad razmišljam zašto nije kresnuo motor
|
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Evo , da ne budete zabrinuti, ja prijavio i 4. natjecanje F5J-N u 2012. (tema 'Kalendar 2012'--> http://www.aeromodelarstvo.net/Forum/forums/thread-view.asp?tid=228... )
3.Trešnjevački elektrokup 6. , 7. ili 8. listopada 2012.
Uzeo 3 dana za rezervu (ponedjeljak 8.X. je praznik) tako da se nadamo izbjeći kišu, vjetar, ali nikako one kolače !
Damir
Edited by Diogen 15/12/2011 19:22
----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|