|
|
Expert
Location: Zaprešić | Komisija za zrakoplovno i raketno modelarstvo je potvrdila novi F5J-N pravilnik, koji će se provoditi već na predstojećem natjecanju u Ludbregu. Pravilnik je u prilogu.
Attachments ---------------- F5J-N_pravilnik_2011.pdf (267KB - 936 downloads)
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
Site Sponsor | my ad code here... |
|
|
Extreme Veteran
Location: Zagreb |
Edited by BuBizgb 5/5/2011 12:25
|
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | BuBizgb - 5/5/2011 12:16 Pogledaj malo bolje ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Zagreb | dlaka - 5/5/2011 12:32
BuBizgb - 5/5/2011 12:16 Pogledaj malo bolje
|
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Varaždin | Meni nije jasna ova promjenjiva geometrija krila i uporaba samo dva servo motora?? ----- Krešimir Hrastovec
[img]http://condor.ephemeride.com/i/bdg/117.jpg[/img]
[img]http://stats.condor.cc/10125.png[/img] |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Za pojašnjenje se moraš obratiti autoru pravilnika (Belović?) . Sada su promjenjeni samo neke stavke:
-Na natjecanju se leti osam (8) turnusa od kojih se svakom natjecatelju obacuje jedan (1) turnus sa
najslabijim rezultatom. Za svaki kvalifikacijski turnus natjecatelji su podijeljeni u različite grupe za
letenje. U svakoj grupi rezultat se normira, tako da ga se učini neovisnim o promjeni vremenskih
uvjeta tijekom turnusa odnosno natjecanja. Konačni poredak se određuje prema ukupnom broju
ostvarenih bodova (ukupni zbroj svih letova umanjen za bodove iz najslabijeg leta). Ukoliko iz nekog
razloga nije moguće odraditi svih osam(8), nema odbacivanja najslabijeg rezultata. Natjecanje će se
priznati kao pravovaljano ako svi natjecatelji odlete minimalno četiri (4) turnusa.
-1.3. c) obavezna upotreba „CD – Detektora rada motora“ (Tepić) za provjeru rada motora
-2.4. Sigurnosna pravila
a) za kontakt modela s objektom unutar određenih sigurnosnih područja (koje određuje
organitzator), natjecatelj se kažnjava oduzimanjem 300 bodova od konačnog rezultata.
b) za kontakt modela s osobom unutar određenih sigurnosnih područja (koje određuje organizator),
natjecatelj se kažnjava oduzimanjem 1000 bodova od konačnog rezultata.
c) za svaki pokušaj se može dodjeliti samo jedna kazna. Ako model dotakne osobu i objekt u istom
pokušalju, kazna je 1000 bodova.
d) organizator ima pravo odrediti sigurnosna područja. Mjeritelj vremena je dužan pratiti let , te za
eventualno kršenje sigurnosnog područja, upozoriti natjecatelja da napusti sigurnosno područje. Ako
pilot to ne učini, kažnjava se sa oduzimanjem 300 bodova na konačni rezultat.
-3. Natjecateljski letovi
a) natjecanje se provodi u osam (8) turnusa, od kojih se jedan (1) najslabiji turnus odbacuje
b) natjecatelj ima pravo na neograničen broj pokušaja u svakom zvaničnom letu
9.3. CD-Detektor rada motora za kategoriju F5J-N
-sklop se spaja između prijemnika (RX) i reglera (ESC)
-rad sklopa je usklađen s važećim pravilnikom za F5J-N
-kad se spoji na prijemnik sklop provjerava signal s prijemnika i blinkanjem LED pokazuje prijem
ispravnog signala
-nakon uključivanja elektromotora mjeri se vrijeme njegovog rada i ako ono nije duže od dozvoljenog
LED nastavlja blinkati
-kod ponovljenog starta timer se resetira tipkom
-ako je motor uključen duže ili više puta izvan dozvoljenog vremena za rad motora, LED svijetli stalno
i sklop nije moguće resetirati tipkom, već isključivanjem napajanja (baterije)
-nakon slijetanja sklop će blinkanjem signalizirati ispravan let, ako LED stalno svijetli prekoračeno je
dozvoljeno vrijeme rada motora. Ako LED ne svjetli, sklop nije u funkciji.
-dužnost mjeritelja vremena je da nakon slijetanja, kada izmjeri udaljenost nosa modela od točke za
slijetanje, provjeri LED: -LED blinka, let je ispravan
-LED stalno svijetli, prekoračeno je vrijeme rada motora
-natjecatelj pred mjeriteljem vremena pali motor, LED mora početi svjetliti stalno
12. Konačni poredak
12.1.
a) ako se leti osam (8) ili više turnusa, za konačni poredak se uzima zbroj svih letova od kojih se
oduzima jedan (1) najslabiji rezultat.
b) Ako se leti manje od osam (8) turnusa, za konačni plasman se uzima zbroj svih letova.
12.2. U slučaju da dva ili više natjecatelja ima jednak zbroj bodova, u obzir se uzimaju odbačeni
rezultati. ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Varaždin | 1. Opća pravila
1.1. Definicija radio upravljanog modela sa elektromotorom
... Modeli s promjenjivom geometrijom krila moraju odgovarati propisanim karakteristikama,
kada su krila ispružena na maksimalni i minimalni način. ...
... Svaka promjena geometrije modela mora biti izvršena s udaljenosti pomoću uređaja za radio upravljanje. ...
Ovaj dio mi nije jasan. ----- Krešimir Hrastovec
[img]http://condor.ephemeride.com/i/bdg/117.jpg[/img]
[img]http://stats.condor.cc/10125.png[/img] |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Možda je autor mislio na nešto ovakvo
http://www.youtube.com/user/ModellbauClubMuc?feature=mhum
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Međimurje | Vidim da sam na neki nacin prozvan pa evo da rascistimo. U pravilniku kojeg sam 2007. god. preveo sa slovenskog stoji: 1. Opća pravila 1.1. Definicija radio upravljanog modela sa elektromotorom Model aviona sa jednim elektromotorom. Elektromotor se koristi samo kao pomoć kod polijetanja. Na model utječe uzgon samo na čvrste, nepomične plohe (ne rotacijske ili mašuće (ornitopter) tipove krila). Modeli s promjenjivom geometrijom krila moraju odgovarati propisanim karakteristikama, kada su krila ispružena na maksimalni i minimalni način. Model mora biti upravljan od natjecatelja, pilota, sa zemlje, koristeći uređaj za upravljanje radio vezom. Svaka promjena geometrije modela mora biti izvršena s udaljenosti pomoću uređaja za radio upravljanje. Promjenjiva geometrija moze se izvesti (manje vise u teoriji) na vise nacina. E sad ako krenemo filozofirati mozemo reci da pomocu elektromagneta ako ti je u interesu rasklopis i sklopis krila itd...Primjerice kao ovaj F3B u Dlakinom prilogu, koji doduse koristi elektromotore, ili ako znas pomocu daljinskog aktivirati gumu takodjer ti je to dozvoljeno uciniti ali servomotore nesmijes koristiti!
Mozda sam doista neke dijelove nespretno preveo odnosno ostali su iz velike kategorije u kojoj je dozvoljen neogranicen broj servaca i elektronike ali vec te 2007. sam prozvao SVE zainteresirane da mi pomognu oko ispravaka, pravopisnih pogresaka, prijedloga ali nekog velikog interesa i nije bilo, te su se uglavnom samo dodavali zakljucci usvojeni na modelarskim komisijama. Slazem se, da bi bilo mozda dobro korigirati ove 2 recenice, ukoliko postoji vjerojatnost da netko na 4. kanalu aktivira elektromagnete i rasiri krila na 4m. Ali opet taj Tesla bio bi zakinut za koristenje svog izuma i nebi svojom genialnoscu mogao steci prednost u odnosu na nas ljubitelje "Keep It Simple" tehnologije. Dakle sporne su: 1. Modeli s promjenjivom geometrijom krila moraju odgovarati propisanim karakteristikama, kada su krila ispružena na maksimalni i minimalni način. 2. Svaka promjena geometrije modela mora biti izvršena s udaljenosti pomoću uređaja za radio upravljanje., ----- Što je to EPOXY smola?
EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. |
|
|
|
Member
| Pozdrav
Najvjerojatnije dolazim na tekmu u Ludbregu.
Ali nemam detektor rada motora.
Dali se može tekmati bez njega?
LP Martin
|
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | martin_ck - 11/5/2011 21:47 Pozdrav Najvjerojatnije dolazim na tekmu u Ludbregu. Ali nemam detektor rada motora. Dali se može tekmati bez njega? LP Martin Nazovi Tepića (091 6327165, predrag.tepic@sk.t-com.hr) i zamoli ga da ti po Karlu pošalje u Ludbreg. ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Veteran
Location: Sisak, 098-711-540 | Čuli smo se maločas. Tepi ćeka neke kontrolere pa ni sam ne zna koliko toga će moći poslati u Ludbreg.
Ja sam za to da Martin tekma bez toga ako ne stigne ugraditi do tekme. |
|
|
|
Member
| Drveni - 11/5/2011 23:06
Ja sam za to da Martin tekma bez toga ako ne stigne ugraditi do tekme.
Ali trebam 2 sklopa.
Za mene i Bojana.
Znači da ćemo se onda morati nas dvojica bez toga tekmat ako se budemo mogli, pošto nema sklopova, il kaj već.
|
|
|
|
Member
Location: Rijeka | i ja sam isto naručio jedan,ali još nije sigurno da ću ga dobit,pa neka netko javi dali da dolazimo ili ne pošto je detektor i službeno obavezan |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Tepićććććć?!
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Member
| nitko nikaj ne odgovara :S |
|
|
|
Veteran
Location: Ludbreg | netko nije imao ni na tekmi u vz, pa mislim da nece biti problem. ali mislim da bi na svaku tekmu, posto tepica nema, recimo karlo trebao donjet nekoliko kontrolera ako se pojavi netko novi da moze staviti u model... ----- Geci |
|
|
|
Veteran
Location: Sisak, 098-711-540 | Tepi ćeka nekakve dijelove pa ih nemože proizvesti u potrebnim količinama, ako bude raspoloživih donosimo naravno, većeras je event u klubu pa ću znati više. |
|
|
|
Member
Location: Rijeka | dali će se smjet natjecat bez njih ako ih nebude dovoljno? |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Međimurje | Sve ovo skupa je neprofesionalno, da ne kazem maksimalno neozbiljno! Vecer prije natjecanja nezna se dali ce se moci sklopovi nabaviti (krivicu snose obje strane kako dobavljac tako i natjecatelji), hoce li se dopustiti takmiciti bez toga (da kasnije netko ne porice regularnost natjecanja posto je sklop obavezan rema valjanom pravilniku), mislim povuci potegni a od povjerenika odnosno voditelja kategorije ni traga ni glasa... Covjek bi potegnuo u Ludbreg iz Rijeke a mi ga "ignoriramo" i stavljamo na hladno, također radi se i o 2 juniora kojij je sve manje a trebali bi jih poticati odnosno pomagati jim koliko god mozemo. Kategorija je priznali mi ili ne u laganoj stagnaciji, "boriti" se moramo za svakog covjeka a mi tome namjerno ili ne odmazemo. Ne razumijem kako moze voditelju sasvim svejedno za sudbinu kategorije (svi mi imamo vise ili manje slobodnog vremena, samo je pitanje jesmo li spremni odvojiti ga za ono za sto smo zaduzeni...). Uz to uvesti neku spravu i usvojiti je pravilnikom a ne zagarantirati dovoljan broj za sve natjecatelje također nije u redu. Zamislite da Bridgestone osigura gume samo za 3/4 momcadi?! ----- Što je to EPOXY smola?
EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Nema panike, upravo sam se čuo s Tepićem i sutra će u Ludbregu biti 4 sklopa, a svi koji žele naručiti, slijedeći će tjedan biti dovoljna količina. Nadam se da su ova 4 komada dovoljna za sutrašnju tekmu.
Lijepo Vas molim da ne dižete paniku i nikog ne optužujete, koliko je meni poznato, svi koji su se javili Tepiću - sklop su pravovremeno i dobili. Ako baš sutra i bude netko bez sklopa, ja ću prvi dignuti ruku da mu se dozvoli natjecanje.
Dakle, nazovite čovjeka ili mu pošaljite mail i sigurno ćete dobiti ono što tražite.
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Veteran
Location: Sisak | Ovo je već treći put u ovom thread-u i šesti put na forumu:
-JAVITE MI SE MAILOM ILI MOBITELOM I NARUČITE SI POTREBAN BROJ SLOPOVA I BIT ĆE VAM ISPORUČENI KAKO SE DOGOVORIMO
-IMATE LI IKAKAV PROBLEM S RADOM SKLOPA JAVITE SE, POMOĆI ĆU VAM I AKO TREBA POSLATI ZAMJENSKI SKLOP
-GARANCIJA ZA SKLOP KOD NORMALNOG KORIŠTENJA I U NORMALNIM UVJETIMA JE DOŽIVOTNA
-SVA REPROGRAMIRANJA KOJA ĆE BITI POTREBNA NAKON EVENTUALNIH IZMJENA PRAVILNIKA (VRIJEME RADA MOTORA) SU UKLJUČENA
Do ovog doba (23:35 13.5.2011) još mi se nitko nije javio.
Za one koji su propustili moj mail predrag.tepic@sk.t-com.hr mob 091 6327165
Da Bridgestone će osigurati gume samo za one momčadi koje mu se jave i naruče gume!!!!
Potrebno je samo iskazati želju!! A mislim da forum ipak nije pravo mjesto za to!!
Čujemo se,
tepi
|
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zagreb | tepi - 13/5/2011 23:36 Ovo je već treći put u ovom thread-u i šesti put na forumu:
-JAVITE .............. SU UKLJUČENA
Dobro te poznajem da znam da ti nije bila namjera "vikati" nego istaknuti (znaš li ti uopće vikati?) ali neki tvoja velika slova mogu krivo tumačiti ----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Međimurje | Ma nema panike samo treba malo zapeti da se nesto pokrene i sto prije rijese nedoumice da kasnije nebi bilo problema.... ----- Što je to EPOXY smola?
EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu. |
|
|
|
Member
Location: Rijeka | Kao šta svi znate ja sam lani imao problema sa sklopom,jedan let bi bio ok,a drugi ne,isprobao sam svoje prijemnike i Balaškov i opet ista stvar,Tepić mi je donesao novi sklop i opet ista stvar,mislio sam da mi možda model stvara nekakve smetnje,ali sada sa novim modelom i novim setupom opet ista stvar.Testirao sam na podu sa spuštenom antenom,nakon 30-ak metara serva počnu titrat i lampica se upali bez da se motor uopće pokrenuo,dali to mora tako bit da i najmanja smetnja aktivira sklop?
letim na 35mhz,dali se može problem riješit bez prelaska na 2,4?
pomagajte jer ja ovaj problem neznam riješit |
|
|
|
Veteran
Location: Sisak, 098-711-540 | da li možeš zamjeniti modul na stanici ili moraš otvarati stanicu?
ako možeš posudim ti frsky modul pa probaj letjeti sa njim.
mislim da je prva tekma u sk pa možemo experimentirati a biti će i Tepi |
|
|
|
Member
Location: Rijeka | dotad ću najvjerovatnije kupit modul i riješit se brige i misterije |
|
|