Posted 1/11/2010 18:37 (#20654) Subject: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Regular
Location: Srednjaci - ZG
Ako se u ovoj godini uspije organizirati gospoda iz modelarske komisije ja bi predložio neke izmjene za F5J 400 kategoriju.
Mislim da bi bilo dobro uvesti iskljućivo paljenje i gašenje motora samo na PREKIDAĆ , OFF-ON.
Pošto smo svi i ove godine jako napredovali sa penjanjem i modeli opet penju previsoko trebalo bi opet smanjiti radno vrijeme penjanja pod motorom. Ja predlažem da bi bilo dovoljno 30 sekundi penjanja modela i da će biti zanimljivije natjecanje.
Posted 1/11/2010 21:16 (#20656 - in reply to #20654) Subject: Re: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Extreme Veteran
Location: Međimurje
Ajde ako si odlucio malo pokrenuti događanje na ovom forumu sa F5J-N tematikom da se i ja nadovezem... U potpunosti se slazem sa Sinisom i dodajem 3 dopune pravilnika dakle:
1. On/Off motora preko prekidaca (ali se bojim da se u slucaju da netko koristiti 2-kanalnu stanicu nema te mogucnosti i unaprijed mu je onemogucen nastup)
2. Rad motora 30 sek.
3. Organizatorova obaveza - vaganje aviona (barem stih proba) uz propisanu dopustenu toleranciju npr. +/-3 grama
4. Zabranjeno bacanje modela prije signala (kazna -100 bodova)
5. Kazna za prekoracenje radnog vremena npr. -100 bodova ----- Što je to EPOXY smola?
EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Posted 2/11/2010 11:22 (#20661 - in reply to #20654) Subject: RE: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak
Ne bi se složio sa uvođenjem pravila o obaveznom paljenju-gašenju motora na prekidač !
1. Time bi se eliminirao početnik koji ima skromniju stanicu (npr. one male 4 CH iz HK ili neke slićne)
2. paljnje/gašenje na prekidač je prilično gruba prelazna pojava za motor i regler, te oboje kraće traju ! Sjetite se samo koliko smo reglera morali popravljati zbog pregaranja kočnice. Polagano paljenje motora i polagano gašenje je puno povoljnije, tko ne vjeruje neka stavi na stol motor bez elise i pokuša obje varijante (mogu se vidjeti i iskre koje nastaju na kolektoru kod naglog gašenja) , a motor uz upotrebu reglera bez soft-cut-off-a poskoči i desetak centimetara.
3. Upravljanje prekidačem ne znaći da nije moguće nekom soft-kombinacijom na stanici upravljati i preko neke druge regulacije !
Stoga, moj je prijedlog da takmičar za vrijeme pripreme pokaže sucu na koji način pali/gasi motor, tako da sudac bez gledanja u model ( u visini se i tako ne vidi dobro da li motor možda 'lagano' radi) može ustanoviti da li je motor u radu ili ne.
Posted 2/11/2010 14:49 (#20662 - in reply to #20661) Subject: Re: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Extreme Veteran
Location: Međimurje
To se slazem, da se na neki nacin time onemogucava nastup potencialnim natjecateljima sa jednostavnijim stanicama i predlazem da se to odnosi na stanice koje to podrzavaju (dakle 99%) a ako netko dođe sa ovom jednostavnijom naravno da mu to nece biti prepreka za nastup.
Nisam ekspert za struju tako da neznam koliko paljenje/gasenje preko prekidaca utjece na vijek trajanja komponenti ali iz svog primjera mogu reci da meni jedan setup traje minimalno 2 sezone a palim motor preko prekidaca...
Ja ipak vjerujem da na nasim tekmama nitko nije varao tako, da je letio sa smanjenim gasom ili znate nesto sto ja neznam? ----- Što je to EPOXY smola?
EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Posted 2/11/2010 16:34 (#20664 - in reply to #20661) Subject: RE: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Veteran
S obzirom da je kategorija nacionalna i da bi trebala biti jednostavna i jeftina zasto ne propisete da svi lete s jednostavnom stanicom koja ne daje priliku za varanjem.
Posted 3/11/2010 20:51 (#20667 - in reply to #20656) Subject: Re: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Elite Veteran
Location: Zagreb
4. Zabranjeno bacanje modela prije signala (kazna -100 bodova)
5. Kazna za prekoracenje radnog vremena npr. -100 bodova
Samo mala digresija na ove dvije točke:
4. Start prije početka radnog vremena nije ispravan start i u tom slučaju sudac treba vratiti model na zemlju i zabilježiti to kao pokušaj. To je sasvim dovoljna kazna i mislim da nema potrebe za dodatnim negativim bodovima.
5. Ovo je već definirano pravilnikom i ne vidim razlog za promjenom. Kazna za slijetanje van radnog vremena je -30 bodova i oduzimanje bodova za slijetanje. Ako se sleti nakon više od 1 minute nakon kraja radnog vremena oduzimaju se svi bodovi i natjecatelj ima 0 u tom turnusu
Ograničavanje vrste stanice nikamo ne vodi i u tome stvarno ne vidim smisao. Sličan stav imam i prema tome kako paliti i gasiti motor. Šalter ili palica na kraju je svejedno. Ako netko želi varati onda će to i raditi dok mu god mi to dozvoljavamo. Mali komad elektronike koji bi pratio kad je motor radio riješio bi sve ove dileme.
Posted 4/11/2010 19:33 (#20674 - in reply to #20668) Subject: Re: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Elite Veteran
Location: Zagreb
Ne znam jer ne ovisi o meni. Ja niti imam dovoljno vremena niti znanja da se igram s tim. Inače, to nije ništa novo jer se o tome razgovaralo još prije 2-3 godine ali dok se netko toga ne uhvati moramo bez toga. Druga varijanta je da nekome platimo za razvoj (jesi li zainteresiran?) ali se bojim da će taj trošak opet pasti na leđa nekolicini i evo opet nove teme za prebacijanje krivice.
Posted 5/11/2010 11:18 (#20685 - in reply to #20674) Subject: Re: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Regular
Location: Srednjaci - ZG
Druga varijanta je da nekome platimo za razvoj (jesi li zainteresiran?)
Da zainteresiran sam, ali od kuda bi se financirao trošak za prvi komad takvog uređaja i da li bi se složili svi takmičari F5J 400 kategorje da sa stavi
odnosno ugradi takav uređaj u njihove modele.
Posted 5/11/2010 14:29 (#20686 - in reply to #20654) Subject: Re: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Veteran
Location: Fort Huachuca
Ja imam prijedlog: nudim organizaciju profesionalnog poligrafsko testiranje (detektor laži) za sve f5j natjecatelje (a ako ima potrebe i za ostale) može na kraju sezone (može i za ovu godinu)
Pitanja će biti slijedeća :
1. Zovem se Ime i prezime.
2. natječem se u F5j kategoriji.
3. Modeli su mi izrađeni prema važećem pravilniku.
4. Na natjecanjima ne varam druge natjecatelje.
Odgovara se jednostavno sa Da i Ne
Pa onda nema nikakvog dodatnog troška za razvoj nepotrebne elektronike.
moderator foruma može otvoriti prijave za poligrafsko testiranje
Posted 8/11/2010 19:50 (#20728 - in reply to #20695) Subject: RE: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Veteran
Location: Sisak
Vidim da se povela rasprava na forumu pa da se i ja uključim.
Već sam o toj temi prije razgovarao s Bojanom , tad mi nije izgledalo kao problem, ali sada po reakcijama vidi suprotno.
Prijedlog:
Napravit ću mali sklop koji bi bio spojen u seriju između RX-a i reglera i na njemu će se vidjeti dali je motor bio uključivan jednom ili više puta.
Kad sve složim i testiram i dogovorimo da se takvo nešto koristi, svi će moći letjeti sa svojim stanicama, starim i novim te paliti motor kako žele, ali samo jednom u startu, ostala paljenja motora bit će zabilježena što sudac nakon slijetanja može provjeriti.
Da ne gubim vrijeme uzalud i radim nešto što nitko ne želi molim vaša mišljenja i prijedloge.
Pozdrav,
tepi
Posted 9/11/2010 10:12 (#20731 - in reply to #20654) Subject: RE: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak
Opet ću ja biti protiv....evo i razloga:
-takmičari prije starta vole provjeriti da li im motor radi - pa čak i malo poletjeti radi provjere i uređaj će zabilježiti neki rad motora
-motor pokrečeš prije znaka starta, a baciš na signal i ostalo bi zabilježeno da je radio duže od recimo 40 sec koliki je sada limit..
-ako taj loger' spajaš između rx-a i reglera pratiš naravno širinu impulsa (1500 msec +/- 500), a regler je moguće programirati sa takvim throttle range da ti motor krene vrlo jako već pri malo većoj širini impulsa, pa koju ćemo onda širinu impulsa odrediti kao prag pri kojem je rad motora izvjestan i dovoljan za učinak??
-bolje bi bilo loggirati napon na motoru, tj, na izlazu iz reglera jer bez napona na stezaljkama motor neće vrtjeti, i moguće je odrediti pri kojem naponu motor daje neki učinak jer su nam svi motori isti.
Moguće bi bilo i logirati napon baterije, jer kada motor povuće struju, napon neizbježno pada (moguća zabuna bi ovdje bio stalling serva kod sviranja )
..Tepi, znam da znaš o ćemu ovdje govorim !
-Koliko će trajati provjera, odnosno da li će se logger provjeravati samo ako bude prigovora da je netko muljao motorom?
-dodatna težina i komplikacija uguravanja logera u trup modela
Inače.... ide mi već pomalo na jednu stvar ova višegodišnja spika o tome da 'netko' mulja sa motorom i j...e ostale u inteligenciju: da bi imao neki učinak od muljanja sa motorom gas treba biti prilično jak, jer inače elisa djeluje kao kočnica, osim toga da bi učinak muljanja bio povoljan, motor treba povečati brzinu modela da bi dodatnim uzgonom barem peglao neku nulicu, a to se sve lijepo može vidjeti.
Meni bi osobno jako imponiralo da netko mulja sa motorom baš da mene pobijedi
5-6 takmičara favoriti su na svim tekmama i nemam prigovora na njihovo poštenje !
Možda bi bilo bolje da razmatramo činjenicu da je sezone 2009. nastupalo 13 juniora u ovoj kategoriji, a 2010. samo 7.... dogodine i Dino postaje senior, pa onda i Balaško, i ako je kategorija početnička, zašto Pravilnik ne mijenjati tako da što više početnika uđe u ovo takmičenje F5J-N.
Posted 9/11/2010 10:48 (#20732 - in reply to #20731) Subject: Re: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Veteran
Location: Čakovec
Diogen je u pravu kod tvrdnje da će takav uređaj onemogućiti probu motora prije leta, a isto tako bi korištenje takvog uređaja sigurno sucima zakompliciralo suđenje, budući da bi nakon svakog leta trebalo očitavati podatke.
Mislim da bi taj novi uređaj trebao maksimalno pojednostaviti samu montažu istog u trup, time da se isti više nebi vadio iz istog do kraja tekme.
U mislima imam uređaj, o kojem je bilo riječi na jednojm od prijašnjih sastanaka Modelarske komisije, koji bi nakon što se priključi na bateriju omogućavao samo jedno uključivanje motora., čime bi cilj bio postignut. Na taj način bismo se najviše približili F3J- kategoriji jedrenja, gdje nakon postignute početne visine o dužini leta odlučuje jedino vještina pilota.
Nadalje, ugradnjom takvog uređaja bilo bi potpuno svejedno da li se motor uključuje na prekidač ili na palicu.
Isto tako isprobavanje rada motora prije starta je moguće, nakon čega treba samo isključiti i ponovno uključiti bateriju.
S obzirom da ne znam da li je tehnički moguće iskonstruirati takav uređaj, molim nekog od kompetentnih za mišljenje.
Danijel
Posted 9/11/2010 12:12 (#20733 - in reply to #20731) Subject: RE: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Veteran
Location: Sisak
Pokušat ću objasniti što sam zamislio.
Uređaj se spaja prije reglera i prati širinu impulsa i tako detektira paljenje ili gašenje motora.
Kad se uređaj upali (spoji baterija) stanica mora biti u položaju ugašenog motora, sklop očita vrijednost i to mu je referenca.
Testiranjem ćemo utvrditi kolika je dozvoljena tolerancija (tj koliko se može dodati gasa da se motor ne vrti efikasno)
i kad vrijednost signala prijeđe toleranciju bilježi se paljenje motora. Nakon što vrijednost signala opet bude minimalna (ugašen motor) sklop prati signal i bilježi ponovni prelazak signala više od tolerancije (što znači upaljn motor) i pali ledicu kao signal sudcu da je motor bio dvaput upaljen. Ledica može biti izvučena van trupa i jednostavno se može provjeriti status.
Kako bi mogli prije starta isprobavati i paliti motor može se staviti i tipka za reset, prije starta resetirala se sklop i sve OK.
Praćenje struja i napona na motoru zahtjeva dodatne preinake i misli da bi nepotrebno zakomplicirali.
Cjeli sklop bio bi ca 10x10mm što nije problem smjestiti i u najmanji trup.
Očekujem reakcije.
Pozdrav,
PT
Posted 9/11/2010 13:51 (#20735 - in reply to #20654) Subject: Re: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak
Tepi, nadam se da se nećeš naljutiti na mene....
Citat iz pravilnika:
a) Za korištenje motora je dozvoljeno vrijeme od 40 sekundi. Natjecatelj može u tom vremenu motor uključiti i isključiti koliko puta želi. U tom vremenu može poletjeti kad želi i koliko puta želi.
..prema tome, ako iz bilo kojeg razloga tokom vremena predviđenog za rad motora takmičar isključi pa uključi motor aktivirati će se le-dioda kao da je to učinio tokom radnog vremena.
Uređaj da bi bio relevantan za odluku, da li je takmičar palio motor u radnom vremenu mora imati mogućnost logiranja, tj. da se može očitati kada i u kolikom trajanju je motor bio aktiviran.
Ja i dalje mislim da kompliciramo i istjerujemo vještice.
Posted 9/11/2010 14:56 (#20738 - in reply to #20731) Subject: RE: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Extreme Veteran
Location: Međimurje
Diogen - 9/11/2010 10:12
Možda bi bilo bolje da razmatramo činjenicu da je sezone 2009. nastupalo 13 juniora u ovoj kategoriji, a 2010. samo 7.... dogodine i Dino postaje senior, pa onda i Balaško, i ako je kategorija početnička, zašto Pravilnik ne mijenjati tako da što više početnika uđe u ovo takmičenje F5J-N.
Damir
Moram se sloziti Diogen sa tobom u tvoja 2 zadnja posta. Prvo juniori nam odrastaju a pomladka nema i to dugorocno nije nimalo ohrabrujuce za oavu kategoriju, a drugo kompliciramo bezveze jednostavna pravila sto je i poanta ove kategorije i nemojmo se udaljavati od te zamisli tj. Simple & Easy
Predlazem dakle kao sto rekoh nista drasticnog i kompliciranog: Mozda skratiti vrijeme rada motora da visine nebudu prevelike, malo stroza kontrola organizatora i sudaca da se ne nadje netko hrabar i to iskoristava...
Edited by belovic 9/11/2010 14:59
----- Što je to EPOXY smola?
EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.
Posted 9/11/2010 18:28 (#20739 - in reply to #20735) Subject: Re: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Veteran
Location: Sisak
I očekivao sam vaša razmišljanja, prema tome nemam se razoga ljutiti (a i inače ćete to teško uspjeti).
Moguće ja napraviti da se za dozvoljeno vrijeme rada motora (sada40sec) on može uključivati koliko vam volja i tek nakon tog vremena se prate promjene.
Može se dodati i očitavanje koliko je dugo motor bio uključen, ali dajte mi vremena da razmislim o toj opciji.
Ja sam svakako za to da ova kategorija bude što jednostavnija i pristupačna svima, ali kad se već pokrenula rasprava samo sam ponudio moguće rješenje.
Meni to ne treba i u konačnici samo si dajem više obaveza.
Svakako su svi prijedlozi i razmišljanja dobrodošli pa ćemo doći do nekakve odluke (nadam se na zadovoljstvo bar većine).
Na kraju gdje ima dima ima i vatre, pa izgleda da netko nešto ili sumnja ili zna.
Pozdrav,
tepi
Posted 10/11/2010 11:49 (#20744 - in reply to #20739) Subject: Re: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Regular
Location: Srednjaci - ZG
Bilo bi dobro uvesti iskljućivo paljenje i gašenje motora samo na PREKIDAĆ , OFF-ON.
Vidim da je moj prijedlog kod nekih izazvo paniku, da će im se sve poćeti kvariti od reglera,motora, možda i prijemnik će imati smetnje itd.
Današnja stanica za upravljanje modelima skoro svaka ima najmane jedan do dva prekidaća na sebi ili mogućnost ugradnje prekidaća.
Ako netko nema ni jeda prekidač na stanici a želi se natjecati u kategoriji F5J-400 a ima mogućnost ugradnje, imam viška pa mogu poklonit.
Po mome uređaj koji bi stavljali u model za praćenje rada motora radio bi na ovaj naćin. Uređaj bi bio pararelno povezan na izvode motora + i - sa kojih
bi očitavao propuštanje napona kroz regler.a napajanje bi korisitli preko prijemnika.
Na njemu bi bile tri led diode žuta, zelena i crvena a radio bi na ovaj jednostavan način:
1.žuta led dioda svijetli, uređaj u radu
2.zelena led dioda počne svijetlit kada pokrenemo start motora,vrijeme rada od 40 sekundi
3.crvena led dioda počne svijetliti ako je vrijeme start motor bilo preko 43 sekundi ili se motor ponovo upalio nakon starta motora.
Uređaj se resetira isključivanjem iz priemnika.i nebi smio koštat više od 10 eur.
I ako ovom uređaju nečemo vjerovati, možemo ga testirati na detektor laži.
Posted 10/11/2010 23:44 (#20749 - in reply to #20654) Subject: Re: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Elite Veteran
Location: Karlovac
Im još jednostavnija varijanta.
AKo stvarno postoje ljudi koji imaju obraza i jaja varat na tekmama,vjerojatno postoje i ljudi koji su to vidjeli.
Umjesto pričanja o tamo nekim akoji muljaju zar nije jednostavnije nekog na licu mjesta prozvati o reći mu da je seronja na glas i pred svima.
Ako i nakon toga bude imao volje za muljat neka mu ----- __________________
Veseli i zdravi bili
Posted 11/11/2010 14:29 (#20750 - in reply to #20749) Subject: Re: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Elite Veteran
Location: Zaprešić
Omi - 10/11/2010 23:44 Im još jednostavnija varijanta. AKo stvarno postoje ljudi koji imaju obraza i jaja varat na tekmama,vjerojatno postoje i ljudi koji su to vidjeli. Umjesto pričanja o tamo nekim akoji muljaju zar nije jednostavnije nekog na licu mjesta prozvati o reći mu da je seronja na glas i pred svima. Ako i nakon toga bude imao volje za muljat neka mu
dobro zboriš, al to ti je klasika priča o đentlemenima i poštenjačinama... Recimo znaš priče o FF tekmama kad bi glavu na panj stavio da netko upravlja modelom a opet nitko ne kaže javno dotičnome "ma daj ziher varaš", nitko ne piše žalbu već sve ostaje na ogovaranjima.
nažalost danas prilika čini lopova, a kad lopova i nema uvijek postoji sumnja. Ovakav mali komad elektronike nije ni skup ni kompliciran pa ne vidim razloga zašto se ne bi koristio.
Imamo i drugi način a to je da si vjerujemo, tad nam suci i ne trebaju na tekmama. Možda čak bolje da organiziramo dopisna natjecanja...tipa startamo danas u 14:00 pa reze šaljemo sms-om organizatoru. Zasigurno najjeftinije i najbolje rješenje pa vjerujemo si zar ne.
edit: u ovom zadnjem primjeru bez sudaca samo je pitanje vremena kad bi se pojavili rezultati s preko 1000 bodova po turnusu
Edited by Leki 11/11/2010 14:32
----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
Posted 20/11/2010 19:17 (#20860 - in reply to #20750) Subject: Re: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Veteran
Location: Sisak, 098-711-540
Gdje je stalo?
Idemo, nemojmo da se odluke donose u 4 mjesecu.
Idemo li na 30 sek, modeli će biti niži, vidljiviji, a tko uhvati zrak neće trebati muljati jer je ionako gazda.
Pozz, Karlo
Posted 21/11/2010 18:38 (#20869 - in reply to #20860) Subject: Re: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Veteran
Location: Sisak
Što se mene tiče ne stojimo.
Saša i ja smo, prihvaćajući sve vaše komentare i kritike, složili sklop i trenutno ga testiramo.
Naručio sam još neke djelove koji nam nedostaju i nadam se kroz 10dana ćemo vam moći prezentirati kako radi.
Imamo dosta obaveza pa se malo odužilo, a dalje ovisi o svima vama hoće li se koristiti ili ne.
Za ostale izmjene pravilnika o kojim se raspravljalo mislim da je svima poznata procedura: prijedlozi, komisija,...
Pozdrav,
tepi
Posted 26/11/2010 17:17 (#20913 - in reply to #20880) Subject: Re: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Member
Location: pula
netko ko se bavio F1A klasom,a prešao bi u F5j bi odustao nakon ovih postova. Lopova je oduvijek bilo i biti će.Može se krasti dužinom sajle,masom,servima u tzv. freeflight modelima,treba testirati sklop u glavi mutikaša i smutljivaca a ne u modelu.Postoje suci pa neka reagiraju pravovremeno,neka se takav udalji sa natjecanja i diskvalificira npr. i kazni primjereno.
Posted 26/11/2010 17:52 (#20915 - in reply to #20913) Subject: Re: Prijedlog za modelarsku komisiju 2010
Extreme Veteran
Location: Međimurje
Grubo to izgleda ovako samo na forumu da se malo pokrene događanje jer nam je tematika mrtva (da ne kazem dosadna)... Ja jos uvijek ne vjerujem da je moguce neprimjetno krstariti smanjenim motorom ali to je mozda zato jer imam oduvijek paljenje na prekidac pa nemogu smanjiti gas a i da pokusam ukljuciti motor tokom leta vidjelo bi me se i u Kanadi ----- Što je to EPOXY smola?
EPOXY smola je materija koja s vremenom zamjeni svu balzu na modelu.