|
|
Expert
Location: Zaprešić | Sva pitanja oko i u vezi izrade modela F1N možete postaviti ovdje. ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
Site Sponsor | my ad code here... |
|
|
Veteran
Location: Beograd | Interesuje me podesavanje kruzenja modela. Velicina kruga i nacin podesavanja. |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Krug podešavam isključivo vertikalnim stabilizatorom, koji je već zalijepljen u željenu stranu za cca 1 - 1,5 mm. Jako bitna je i njegova veličina, ako je prevelik, u fazi penjanja je preefikasan. Promjer kruga ovisi o veličini dvorane. ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Veteran
Location: Srem, Vojvodina, Srbija | Isto pitanje kao i Boca, ali za male 150-ice. Meni su se na najmanji otklon vertikalca lomile u fazi velike brzine, neposredno nakon "praćkanja"!
Gde grešim?
Edited by martin 1/3/2010 23:54
|
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Vrlo je teško odgovoriti na ovakvo pitanje a da nemam model u ruci. Možda je vertikalac prevelik, možda su izvitoperena, možda je unutarnje krilo teže od vanjskog itd, itd...
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Zaprešić | martin - 1/3/2010 23:54 Isto pitanje kao i Boca, ali za male 150-ice. Meni su se na najmanji otklon vertikalca lomile u fazi velike brzine, neposredno nakon "praćkanja"! Gde grešim? jednostavno biti nježniji, super mali pomaci su jedino rješenje. Ako ne ide u lijevo probaj s desnim krugom. Isto tako kod pračkanja nije uvijek isto, tj. ako ti model uvija u lijevo kod prečkanja onda ga pucaj u desno . tu je osim smijera pračkanja još i u igri i smijer samoga modela u odnosu na pračku... Zvuči kompicirano al teško je objasnit preko tipkovnice, u biti je sve manje više logika tj. sistem pračkanja. O samom sistemu pračkanja najviše ovisi prelazak u fazu leta, sam sistem pračkanja (ovisi od modela do modela) i za dobar start presudan je gotovo isto koliko i sama reglaža trimanje modela. Od savjeta jedino čega se ja držim je razlika kuteva oko nule. nekad mali plus nekad mali minus. Flaps lijepljen selotepom, kod nižih dvorana i težih modela više spušten flaps i to je sve. Kod flapsa lijepljenog selotepom manje ovisiš o materijalu tj. o težini balze i gotovo svi modeli su ti uvijek iskoristivi baš radi toga jer težinu možeš kompenzirat s večim kutem flapsa. Kod reglaže prvo ono osnovno lagano iz ruke da otprilike vidim kruženje modela, a nakon toga start tj. pračka. Tek kad se dobije start ide reglaža planiranja gdje isključivo reglaža ide s dodavanjem iili oduzimanjem težine na nosu modela (težište). Horizontalac ili vesrtikalac se ne diraju jer u suprotnom rastimaš sam start-pračku. Činjenica je da kod većine modela na kraju planiranje i nije toliko dobro koliko bi moglo biti ali pošto je sam start i najbitniji (čitaj čim više plafonu dvorane) samo planiranje modela mi je uvijek u drugom planu. ----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
|
|
|
|
Member
| zanima me dali kukica za pračkanje mora biti baš od balze ili može biti od drugih materijala??? |
|
|
|
Veteran
Location: Karlovac | Naravno da može. Meni balza služi savršeno i lako je za napraviti pa nisam dalje ni tražio. |
|
|
|
Member
| a znate možda gdje mogu pronači kakve nacrte modela f1n150??? |
|
|
|
Veteran
Location: Srem, Vojvodina, Srbija | martin_ck - 2/3/2010 16:37
a znate možda gdje mogu pronači kakve nacrte modela f1n150???
Imenjače, mi smo sakupljali nacrte po internetu zbog naše zbog prve tekme u Srbiji (KOPLAS PRO KUP), piši mi na grubicm@hotmail.com, poslaću ti sve koje imam.
|
|
|
|
Veteran
Location: Srem, Vojvodina, Srbija | Dlaka,
ovih dana treba da sklopim vaš komplet koji ste darovali Đorđu (mislim da se radi o "petici"), i koliko vidim to je A-komplet za početnike koji će u finalnoj izradi biti teži od onih "pravih", pa bih molio savet oko obrade krila, evo o čemi se radi:
Na slikama vidim da ostavljate 3mm za buduću napadnu ivicu i na osnovu fotografija koje mi je Božo doneo iz Valpova vidim da je na finalnom profilu maksimalna debljina isto tako 2-3mm. Kada sam radio moja dva modela 485mm raspona po sopstvenom nacrtu za KOPLAS KUP, imao sam pred sobom finalnu težinu vaših modela 5 i 16 i da bih se tome približio morao sam brusiti krilo na vrlo tanak profil tako da mi je maksimalna debljina u korenu oko 1 - 1,5mm. Jasno vam je da su moji modeli rađeni od standardne "teške" balze i po meni je to bio jedini način da ja sa mojim debitantskim lošim bacanjem napravim pristojan rezultat (max. 21,7s za početak dovoljno). Dakle, Ako bih hteo da i ova "petica" bude jednako lagana, mislim da ću je morati napraviti sa tanjim krilom od onoga što je projektovano.
Da li imate neki savet vezano za moju dilemu profil vs. težina? Šta se i koliko gubi tankim profilom? |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Bok Martine, tvoj komplet je, ako se ne varam, B. Težina gotovog modela bi trebala biti cca 7-8 grama. Polaznici seminara za učitelje i mentore, održanog prije nekoliko mjeseci u Kraljevici, sa takvim modelima su u maloj dvorani (visina svega nekih 7 m) letjeli i 30 sekundi. Vidi: http://www.aeromodelarstvo.net/Forum/forums/thread-view.asp?tid=160... Neznam dali si vidio novu temu "Izrada modela F1N" u kojoj pokušvam slikom i riječju opisati sve faze gradnje. Ono do čega još nisam stigao, a tebi je trenutno važno. Debljine krila, trupa... svakog modela nisu iste, a ovise o materijalu od kojeg model gradimo. Jednostavno rečeno, skidamo onoliko materijala da model ostane dovoljno čvrst da izdrži izbačaj. Naravno, podrazumjeva se da su krila najdeblja u korijenu, a najtanja na uškama, flaps se brusi do debljine da bude dovoljno fleksibilan, a na trupu se skida sav višak na onim mjestima koja nisu opterečena. Dakle, težina gotovog modela ovisi više o umješnosti graditelja, nego o samoj težini materijala. Pokušat ću danas snimiti nekoliko fotografija 5ice, na kojima će se vidjeti detalji. A čim uhvatim malo vremena, nastavljam i sa "izradom". Kad sam počeo sa F1N, prvi su mi modeli bili prečvrsti, svaki slijedeći je bio sve lakši i nježniji sve dok nisam napravio dva "super modela" koje sam polomio u prvom ili drugom izbačaju. Zato polako i bez žurbe, korak po korak. Da bi se došlo do rezultata, treba se dosta prašine nagutati ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Veteran
Location: Srem, Vojvodina, Srbija | Prema ovome što pišete vidim da sam pogodio temu jer sam sve to i ja uradio, sad koliko dobro to je drugo pitanje, ali verujem da onaj model može mnogo više od 20s, ako se pravilno izbaci. Zahvaljujem unapred na detaljima.
EDIT:
Moj kometar na postupak savijanja flapsa koji ste upravo objavili: E, HRKLJUŠ!
Ako ste onomad gledali "Nadrealiste", Hrkljuš je ona izmišljena bosanska narodna sportska igra sa loptom gde je gubitnik dužan udarati se pesnicom po čelu, što ja sad upravo i radim
Edited by martin 3/3/2010 20:50
|
|
|
|
Member
| nije bas pitanje vezano za izradu modela ali nezz di da pitam pa bum ovdje
naime zanima me di bi mogao da nabavim c-grain balze??? ako bi mi mogli malo pomoci oko toga
hvala lijepa
E.K.M |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | C-grain balza je vrlo rijetka (tek svaki 50. list), osim ako se posebno pili, ali onda ima puno škarta, pa je skupa. Zna se naći u trgovinama, naročito kod pristigle nove pošiljke, dok ekipa još nije prebrala. E sad konkretno, za koju namjenu ti treba?
Imam tu privilegiju da mogu izabrati blok balze i napiliti rez koji trebam, ali to ima i svoju cijenu (2 do 3 puta skuplja od standardne). Postoje i specijalni dobavljači materijala za indoor modele, koji nude balza listove dimenzija 25,4 x 457 mm, raznih debljina, težina i rezova, po 5,5 $ po listu.
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Veteran
Location: Pula | Zdravo bivši prijatelju(gospodin se sigurno prepoznao!!).
Još uvijek imam problem sa praćkanjem 150-ica!?
Ide ravno gore, u fazi smirivanja umjesto u zaokret ide ravno DOLE (CRASH)!!!!
Ne vjrujem da stignem sto popravit do nedjelje(nemamo gdje probat)!
Sto napravit(u nedjelju bude gužva)? Sa velikima nema problema!
Bude li nas docekao snijeg!? Pozdrav!!!! |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Karlovac | Istrijan - 4/3/2010 19:09
Zdravo bivši prijatelju(gospodin se sigurno prepoznao!!).
Još uvijek imam problem sa praćkanjem 150-ica!?
Ide ravno gore, u fazi smirivanja umjesto u zaokret ide ravno DOLE (CRASH)!!!!
Ne vjrujem da stignem sto popravit do nedjelje(nemamo gdje probat)!
Sto napravit(u nedjelju bude gužva)? Sa velikima nema problema!
Bude li nas docekao snijeg!? Pozdrav!!!!
Ako je to u pitanju malo mu moraš dodat razlike kuteva.
Inače ako je baš frka sa reglažom rado pomognem
Ionako u nedjelju dolazim riješit litru plavca malog .pola kile sira i dva deci maslinovog
Valjda će se u tom gustom rasporedu naći mjesta za pomoć frendovima.
----- __________________
Veseli i zdravi bili |
|
|
|
Veteran
Location: Pula | Može litra maslinovog i dvi litre terana
pa se ti igraj s mojim klincima a ja
budem mjeritelj(sudac)!!!!! |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Istrijan - 4/3/2010 19:09 Zdravo bivši prijatelju(gospodin se sigurno prepoznao!!). Evo sad vidiš tko Ti je bivši, a tko bivši, sadašnji i budući prijatelj. Sam se prepoznao ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Varaždin | Nadam se da će Dlaka uhvatit malo vremena i nastaviti o izradi F1N modela, interesantno je. ----- nenad |
|
|
|
Member
| evo jedno pitanje oko reglaze
prilikom svih ovih natjecanaj iz f1n-f1n150 kategorije jako jako puno islikao sam modele od postovanih kolega zapresicana i pokupio mnogo korisnih savjeta i tako uz pomoc slika napravio sam identican nacrt vasim f1n-150 modelima i tako sam i uspio jako jako jako dobru -perfektnu c rez balzu da nabavim i tako sam si uzeo vremena i polako poceo da pravim model i jako precizno sam radio i fini profil napravio i flapsove jako dobro stanji i jako se fino pomjeraju i sve sam napravio potpuno identicno tezina modela mi je 0.8 tocno sto ja mislim da je sasvim zadovoljavajuca tezina imam potpuno istu polugu i model kad bacim iz ruke perfektno leti i veliki krug radi.
i otisao sam u dvoranu i opet fino leti i sad kad je dosao red na prackanje neide.
naime model nece da ide gore ili ako ode gore pocne mi raditi valjke prema dole i nezeli se izvuci da fino leti i svasta sam pokusao ali sve hoce samo nezeli da se ispravi
pa ako bi mi mogli malo pomoci oko toga
hvala |
|
|
|
Veteran
Location: Karlovac | Vjerojatno pogrešna razlika kuteva. To se najteže ''snimi'' i najlakše zezne kod izrade, a jako je važno. Tek kada dobro ide gore onda se lakše riješi ostatak. Tek tada se može podesiti planiranje sa težištem a razlika kuteva se više ne dira. Barem ja tako radim. Opis tvojih akrobacija je malo neprecizan. Vjerojatno si pokušavao različite kuteve ispucavanja pa ti je model svakako šarao. Što se desi kada ga ispališ dosta okomito prema stropu? Ako navlači na leđa onda je prevelika razlika kuteva krila i repa. Tad se krilo dosta i savije pa može raditi i valjke pa je teško razlučiti što se događa u brzini. Tu teško možeš očekivati da će se model naći u dobrom položaju kad ispuše brzinu. Ja svoje pucam skoro okomito, u prvoj fazi lete ide lagano na nos (dok su flapsovi dignuti), kada ispuše brzinu legne u krug i dalje planira. |
|
|
|
Veteran
Location: Srem, Vojvodina, Srbija | Vilime i ja sam početnik i to se meni dešavalo da model pod "praćkom" bez obzira na elevaciju uradi valjak i okrene se na leđa ... a zašto?
Ne znam, ali je završio u vreći sa otpadom ...
Ja doduše nisam imao mogućnost pucati ga više od 30-40 stepeni ... |
|
|
|
Expert
Location: Mostar | martin - 9/3/2010 21:41
Vilime i ja sam početnik i to se meni dešavalo da model pod "praćkom" bez obzira na elevaciju uradi valjak i okrene se na leđa ... a zašto?
Ne znam, ali je završio u vreći sa otpadom ...
Ja doduše nisam imao mogućnost pucati ga više od 30-40 stepeni ...
Vjerovatno zato ŠTO::: kad se poveče brzina modela ,Uzgon raste na KVADRAT,,,, haloooo , NA kvadrat !!!!!
Ajmo sad svi što postavljate kojekakva pitanja malo kakvu knjigu sa osnovama u ruke ,,a ne odma za šmirglo !!!
Ili da to šoferski pojasnim ,, nemreš u jednu oštru krivinu uletit sa 40 na sat ,pa onda sa 90 na sat !!! ustvari ,možeš, ali sa posljedicama kakve opisuješ !!
Edited by sony 9/3/2010 22:44
-----
|
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | A kad ja pričam da su F1N i "150" ozbiljne kategorije, dosta "modelara " mi se smije, jer za njih je bolji modelar koji iz kese istrese više €ura. A iste te "modelare" ne možeš nagovoriti da sami naprave i da se tekmaju s tom "kategorijom za djecu". Nije problem napraviti modele koji lete 20 sekundi (150) i 30 sekundi (N). Ali preko 30 u malima i preko 40 u velikima nije jednostavno (govorim za ove naše standardne dvorane 8-9 m). Mora Vam biti jasno da razika između brzine pračkanja i brzine planiranja 150ice, je nekoliko puta veća nego kod F1C penjača. I svaka, gotovo oku nevidljiva razlika kuta lijevog i desnog krila, neravnomjerno torziono uvijanje ili neravnomjerno dizanje i spuštanje flapsa, dovodi do "abrakadabra" penjanja. Oni koji lete RC jedrilice (F3B,J ili F) znaju kako model reagira na elerone i dubinu kod "cijeđenja" ili spidiranja. ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Veteran
Location: Karlovac | martin - 9/3/2010 21:41
Vilime i ja sam početnik i to se meni dešavalo da model pod "praćkom" bez obzira na elevaciju uradi valjak i okrene se na leđa ... a zašto?
Ne znam, ali je završio u vreći sa otpadom ...
Ja doduše nisam imao mogućnost pucati ga više od 30-40 stepeni ...
Ovo što su dečki gore napisali je apsolutno točno a situacija je još gora ako je prevelika razlika kuteva. Tako lagan model kao što si napravio ima mekana krila i zbog nehomogenosti balze i nesavršenosti izrade vitoperenje je nejednako i ma kako malo bilo pri velikoj brzini efekt je strašan. Smanji razliku kuteva i valjci će se smanjiti. Od četiri modela koja mi dobro lete dva rade četvrt valjka. To kompenziram tako da ih nagnem za četvrt kruga u desno i ispucam normalno. Rade samo tu malu rotaciju po uzdužnoj osi. Ako bi povećao razliku kuteva onda bi radili bačvu i imao bih problema kao ti.
Štete za model ali desi se to. Moji su još uvijek svi na broju iako sam dobar dio škartirao jer sam procjenio da nisu potencijal. Npr. da ona dva gore vrte više od četvrt valjka ne bih se puno trudio oko njih.
Ima više načina kako model poslati gore a da se ispravi ali ja vjerujem samo u jedan. Strmo i ravno gore. Ne znam koliko je to ali nije manje od 80 stupnjeva. Ako je nizak strop pucam slabije. Odustani od tih malih elevacija jer to traži veću razliku kuteva da bi model povukao gore a onda imaš akrobacije. Ako i dođeš gore bit će to prestrmo da bi se model ispravio.
Prvo regliraj penjanje. Tu zaboravi težište jer ne igra ulogu. Samo razlika kuteva, malo vertikalca, može i vanjski dio horizontalca malo prema gore radi boljeg ispravljanja. Kada je to u redu onda sredi planiranje samo sa težištem i krug sa vertikalcem, ako treba.
Sretno! |
|
|
|
Veteran
Location: Srem, Vojvodina, Srbija | sony - 9/3/2010 22:16
martin - 9/3/2010 21:41
Vilime i ja sam početnik i to se meni dešavalo da model pod "praćkom" bez obzira na elevaciju uradi valjak i okrene se na leđa ... a zašto?
Ne znam, ali je završio u vreći sa otpadom ...
Ja doduše nisam imao mogućnost pucati ga više od 30-40 stepeni ...
Vjerovatno zato ŠTO::: kad se poveče brzina modela ,Uzgon raste na KVADRAT,,,, haloooo , NA kvadrat !!!!!
Ajmo sad svi što postavljate kojekakva pitanja malo kakvu knjigu sa osnovama u ruke ,,a ne odma za šmirglo !!!
Ili da to šoferski pojasnim ,, nemreš u jednu oštru krivinu uletit sa 40 na sat ,pa onda sa 90 na sat !!! ustvari ,možeš, ali sa posljedicama kakve opisuješ !!
Čuj Sony, početnik sam u F1N, normalno pošto smo prvu tekmu u Srbiji imali prije dva tijedna ... a to 1/2*Cz*Rho*V^2 mi je odavno poznata jednadžba ... ono što me zanima je što se dogodilo tjekom sklapanja i lijepljenja modela. A inače mislim da je u ovom slučaju krivo upravo šmirglanje ... Obe polovice krila, te flapsove sam radio kao odvojene komade ... Od Vilima sam htio čuti da li mi je zaključak ispravan.
|
|
|
|
Veteran
Location: Srem, Vojvodina, Srbija | Vilim - 10/3/2010 00:48
martin - 9/3/2010 21:41
Vilime i ja sam početnik i to se meni dešavalo da model pod "praćkom" bez obzira na elevaciju uradi valjak i okrene se na leđa ... a zašto?
Ne znam, ali je završio u vreći sa otpadom ...
Ja doduše nisam imao mogućnost pucati ga više od 30-40 stepeni ...
Ovo što su dečki gore napisali je apsolutno točno a situacija je još gora ako je prevelika razlika kuteva. Tako lagan model kao što si napravio ima mekana krila i zbog nehomogenosti balze i nesavršenosti izrade vitoperenje je nejednako i ma kako malo bilo pri velikoj brzini efekt je strašan. Smanji razliku kuteva i valjci će se smanjiti. Od četiri modela koja mi dobro lete dva rade četvrt valjka. To kompenziram tako da ih nagnem za četvrt kruga u desno i ispucam normalno. Rade samo tu malu rotaciju po uzdužnoj osi. Ako bi povećao razliku kuteva onda bi radili bačvu i imao bih problema kao ti.
Štete za model ali desi se to. Moji su još uvijek svi na broju iako sam dobar dio škartirao jer sam procjenio da nisu potencijal. Npr. da ona dva gore vrte više od četvrt valjka ne bih se puno trudio oko njih.
Ima više načina kako model poslati gore a da se ispravi ali ja vjerujem samo u jedan. Strmo i ravno gore. Ne znam koliko je to ali nije manje od 80 stupnjeva. Ako je nizak strop pucam slabije. Odustani od tih malih elevacija jer to traži veću razliku kuteva da bi model povukao gore a onda imaš akrobacije. Ako i dođeš gore bit će to prestrmo da bi se model ispravio.
Prvo regliraj penjanje. Tu zaboravi težište jer ne igra ulogu. Samo razlika kuteva, malo vertikalca, može i vanjski dio horizontalca malo prema gore radi boljeg ispravljanja. Kada je to u redu onda sredi planiranje samo sa težištem i krug sa vertikalcem, ako treba.
Sretno!
Hvala Vilime, ali moram ti reći da su te male elevacije posledica niske hale KOPLAS-ovog show room salona u kojem vežbam regliranje ... pa još uvijek mi nije baš tek tako da nešto što sam "deljao" cijelu noć razbijem o strop.
|
|
|
|
Veteran
Location: Karlovac | martin - 10/3/2010 01:49
Hvala Vilime, ali moram ti reći da su te male elevacije posledica niske hale KOPLAS-ovog show room salona u kojem vežbam regliranje ... pa još uvijek mi nije baš tek tako da nešto što sam "deljao" cijelu noć razbijem o strop.
Onda tu nema puno kruha. Imamo mi jednu klupsku prostoriju koja nema ni četiri metra visine,a osim toga je i mala. Tu se može samo probati lagano bacanje rukom i tranzicija u planiranje ali to ne znači ništa jer se ne može srediti penjanje. Kada bih ja svoj izreglirani model opalio pod malim kutem sigurno bi se zakucao u pod ispred mene. Osim toga tu još igra ulogu i težište. Tako da ne vidim puno smisla u ovom što si radio. |
|
|
|
Veteran
Location: Srem, Vojvodina, Srbija | Znači ako mi se skuca u pod onda je sigurno dobar ...
Vilime, veliko hvala za ove lekcije, a koliko sam zapravo naučio videćemo već u Subotu. |
|
|
|
Veteran
Location: Karlovac | Ma htio sam reći da ne možeš pucati na sve strane i očekivati da se model ispravi. Kada izregliraš model onda treba natrenirati pucanje jer što više odstupaš od onog što modelu paše, to ćeš imati lošije letove. Ako jako odstupiš možda nećeš više imati model. |
|
|
|
New user
| G.dlaka
zanima me kako ste printali nacrte? |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | G. Steve himself, nisam ih printao i nisam ih crtao za sebe, nego za one kojima su potrebni. Crtani su u mjerilu 1:1, pa tko može, nek si ih plota, a ko ne, neka ih samnji... ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Veteran
Location: Srem, Vojvodina, Srbija | Dlaka,
obradio sam dva kompleta vaše "Petice" (jedan je B, drugi je C varijanta). Pre nego ih slepim imam jedno pitanje:
Ja sam obradio oba trupa, jedan koji je od tvđe balze (verovatno pripada B verziji) i zajedno sa repovima ispao je oko 2,5g, a ovaj lakši 1,9g.
Koju ste finalnu težu projektovali za trupove? |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Teško je predvidjeti težinu bilo kojeg dijela modela. Kod gradnje modela, a u ovisno o materijalu, trudim se napraviti čim lakši model. Dakle, skidam toliko materijala (naročito na neopterečenim dijelovima) da trup, krilo, rep... ostanu dovoljno čvrsti. E sad, koliko je to "dovoljno čvrsti", je vrlo teško odgovoriti, jer snaga bacača i tehnika izbačaja imaju vrlo veliku ulogu u potrebnoj čvrstoći. Kad sam počeo, prvi modeli su bili čvrsti i teški, pa sve lakši i lakši, sve dok se nisu počeli raspadati. Kad postigneš to, onda se vratiš korak, dva u nazad
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Evo na ovoj slici sve vide orjentacione dimenzije trupa
(trup.jpg)
Attachments ---------------- trup.jpg (68KB - 333 downloads)
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Varaždin | Kod izrade "petice" i ja sam se bojao da će sve skupa bit preslabo i zato sam ostavljao dosta materijala. Ispalo je preteško i prekruto. Sad ipak vidim, a i Dlaka mi je spomenuo još treba skinuti materijala. Kad sam šmirglao trup, bio sam zadovoljan sa težinom od 2.5g i zaobljenjima. Zaobljenja više ne dolaze u obzir, rubovi ostaju takvi kakvi jesu nakon šmirglanja, ali može se još skinuti dosta materijala, što kaže Dlaka u svojem postu. ----- nenad |
|
|
|
Veteran
Location: Srem, Vojvodina, Srbija | Pa dobro gledam sad ove dimenzije i tu sam negde ... ali sam već slepio model pošto vreme curi u neme ga za eksperimente koje Dlaka spominje:
Nabrusi ga, pa ako se ne raspadne na prvom letu onda si na dobrom tragu
EDIT:
Drago mi je da i "profesor" Dlaka sugerira prostu metodu "try & see", to mi za sada dobro ide, evo večeras sam izradio 22 F1N/N150 model, a više od 2/3 ih je odavno u smeću
Edited by martin 12/3/2010 02:23
|
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Varaždin | Dlaka, bez obzira što je za ovaj dio godine F1N kategorija u stanju mirovanja, ipak bi bilo interesantno da nastaviš sa izradom. Naravno, ako "uhvatiš" nešto vremena. Bilo bi interesantno i zanimljivo vidjeti i još nešto naučiti, pa ispraviti svoje greške. ----- nenad |
|
|
|
Member
| dali se f1n modeli bacaju iz ruke ili se praćkaju ko 150-ice?? |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | F1N se bacaju rukom. Pročitaj si pravilnik:
http://www.aeromodelarstvo.net/Forum/forums/thread-view.asp?tid=16&...
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Member
| kako dobivate ovakav profil(mislim na flapsove)??
http://www.aeromodelarstvo.net/Forum/forums/thread-view.asp?tid=176...
slika 13
Hvala |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Jednostavno, pa objašnjeno je u txt iznad slike:
"Savijanje flapsa je jednostavna radnja, ali traži dosta vremena. Lijevom rukom uhvatimo krilo za prednji dio, palac desne postavimo ispod, a ostale prste iznad flapsa i blagim pritiskom savijamo flaps u željeni oblik (slika 13). Nježnim pokretima od uške prema korijenu formiramo flaps. Flaps je u korijenu savinut, a prema uški se zakrivljenost pravilno smajuje. Na kraju uške flaps je ravan."
Neznam kaj ti nije jasno. Probaj pitati konkretnije
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Member
| jer sam ja mislio da vi ljepite flaps pod kutem.. |
|
|
|
Member
| to radite kad spojite krilo ili prije?? |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Da, nakon ljepljenja krila, a može i na gotovom modelu.
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Veteran
Location: Srem, Vojvodina, Srbija | dlaka - 1/4/2010 09:39
Da, nakon ljepljenja krila, a može i na gotovom modelu.
Smem li da primetim da i treba znati saviti flaps na gotovom modelu ... ja recimo moram neposredno pred svaku probu ili trening da savijam flaps pošto mi se od dugog stajanja izravna. |
|
|
|
Member
| bi mi mogli reči koja je širina krila modela no.16 i no 5.mk2???
Hvala |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Misliš raspon krila?
No. 5 ima raspon 500 mm ili cca 485 mm nakon ljepljenja V-forme, a No. 16 690 mm razvučeni ili 644 nakon ljepljenja V-forme.
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Member
| ne..mislim na širinu krila u sredini..raspon bi se odnosilo kao dužina..a mene zanima širina.. |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: SFRJ | martin_ck - 12/4/2010 13:40
ne..mislim na širinu krila u sredini..raspon bi se odnosilo kao dužina..a mene zanima širina..
E to se zove "dubina" krila. ----- Mića Tica |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Dubina krila u korjenu No. 5 je 100 mm, a No. 16 je 110 mm
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Veteran
Location: Srem, Vojvodina, Srbija | Ako nije tajna od koje karbonske cevi polazite kada radite trup za takmičarske modele? 3mm, 4mm?
N150 pretpostavljam koristi se pun presek 1mm?
Znate, treba nam za "školicu" veća količina tih stvari pa da ne kupimo pogrešne |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | Za "150" koristimo cijevi promjera 1 mm, rupa je 0,5 mm, a za velike 2 mm, rupa 1 mm.
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Veteran
Location: Srem, Vojvodina, Srbija | Izludeše me ovi savijeni flapsovi, samo se ispravljaju od stajanja. Ima li i tu neki trik? |
|
|
|
Expert
Location: Zaprešić | martin - 24/10/2010 21:51 Izludeše me ovi savijeni flapsovi, samo se ispravljaju od stajanja. Ima li i tu neki trik? "Savijanje flapsa je jednostavna radnja, ali traži dosta vremena. Lijevom rukom uhvatimo krilo za prednji dio, palac desne postavimo ispod, a ostale prste iznad flapsa i blagim pritiskom savijamo flaps u željeni oblik (slika 13). Nježnim pokretima od uške prema korijenu formiramo flaps. Flaps je u korijenu savinut, a prema uški se zakrivljenost pravilno smajuje. Na kraju uške flaps je ravan."
(flaps.jpg)
Attachments ---------------- flaps.jpg (132KB - 311 downloads)
----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta |
|
|
|
Veteran
Location: Srem, Vojvodina, Srbija | dlaka - 25/10/2010 00:39
martin - 24/10/2010 21:51 Izludeše me ovi savijeni flapsovi, samo se ispravljaju od stajanja. Ima li i tu neki trik? "Savijanje flapsa je jednostavna radnja, ali traži dosta vremena. Lijevom rukom uhvatimo krilo za prednji dio, palac desne postavimo ispod, a ostale prste iznad flapsa i blagim pritiskom savijamo flaps u željeni oblik (slika 13). Nježnim pokretima od uške prema korijenu formiramo flaps. Flaps je u korijenu savinut, a prema uški se zakrivljenost pravilno smajuje. Na kraju uške flaps je ravan."
Ma dobro nije trebala slika, stvar je u onome "dosta vremena" tj. dovoljno dugo.
Hvala! |
|
|