pitanja za "Izrada modela F1N"
dlaka
Posted 1/3/2010 16:55 (#18072)
Subject: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić

Sva pitanja oko i u vezi izrade modela F1N možete postaviti ovdje.

 

 


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
Site Sponsormy ad code here...
boca55
Posted 1/3/2010 19:20 (#18075 - in reply to #18072)
Subject: RE: pitanja za "Izrada modela F1N"


Veteran

100252525
Location: Beograd
Interesuje me podesavanje kruzenja modela. Velicina kruga i nacin podesavanja.
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 1/3/2010 19:29 (#18076 - in reply to #18075)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
Krug podešavam isključivo vertikalnim stabilizatorom, koji je već zalijepljen u željenu stranu za cca 1 - 1,5 mm. Jako bitna je i njegova veličina, ako je prevelik, u fazi penjanja je preefikasan. Promjer kruga ovisi o veličini dvorane.
-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 1/3/2010 23:54 (#18080 - in reply to #18076)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Isto pitanje kao i Boca, ali za male 150-ice. Meni su se na najmanji otklon vertikalca lomile u fazi velike brzine, neposredno nakon "praćkanja"!
Gde grešim?

Edited by martin 1/3/2010 23:54
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 2/3/2010 11:30 (#18087 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
Vrlo je teško odgovoriti na ovakvo pitanje a da nemam model u ruci. Možda je vertikalac prevelik, možda su izvitoperena, možda je unutarnje krilo teže od vanjskog itd, itd...


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
Leki
Posted 2/3/2010 13:18 (#18088 - in reply to #18080)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Elite Veteran

50010010010025
Location: Zaprešić

martin - 1/3/2010 23:54 Isto pitanje kao i Boca, ali za male 150-ice. Meni su se na najmanji otklon vertikalca lomile u fazi velike brzine, neposredno nakon "praćkanja"! Gde grešim?

jednostavno biti nježniji, super mali pomaci su jedino rješenje. Ako ne ide u lijevo probaj s desnim krugom. Isto tako kod pračkanja nije uvijek isto, tj. ako ti model uvija u lijevo kod prečkanja onda ga pucaj u desno . tu je osim smijera pračkanja još i u igri i smijer samoga modela u odnosu na pračku... Zvuči kompicirano al teško je objasnit preko tipkovnice, u biti je sve manje više logika tj. sistem pračkanja. O samom sistemu pračkanja najviše ovisi prelazak u fazu leta, sam sistem pračkanja (ovisi od modela do modela) i za dobar start presudan je gotovo isto koliko i sama reglaža trimanje modela.

Od savjeta jedino čega se ja držim je razlika kuteva oko nule. nekad mali plus nekad mali minus. Flaps lijepljen selotepom, kod nižih dvorana i težih modela više spušten flaps i to je sve. Kod flapsa lijepljenog selotepom manje ovisiš o materijalu tj. o težini balze i gotovo svi modeli su ti uvijek iskoristivi baš radi toga jer težinu možeš kompenzirat s večim kutem flapsa.

Kod reglaže prvo ono osnovno lagano iz ruke da otprilike vidim kruženje modela, a nakon toga start tj. pračka. Tek kad se dobije start ide reglaža planiranja gdje isključivo reglaža ide s dodavanjem iili oduzimanjem težine na nosu modela (težište). Horizontalac ili vesrtikalac se ne diraju jer u suprotnom rastimaš sam start-pračku. Činjenica je da kod većine modela na kraju planiranje i nije toliko dobro koliko bi moglo biti ali pošto je sam start i najbitniji (čitaj čim više plafonu dvorane) samo planiranje modela mi je uvijek u drugom planu.


-----
Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
Top of the page Bottom of the page
martin_ck
Posted 2/3/2010 16:24 (#18091 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Member


zanima me dali kukica za pračkanje mora biti baš od balze ili može biti od drugih materijala???
Top of the page Bottom of the page
Vilim
Posted 2/3/2010 16:34 (#18092 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Veteran

1002525
Location: Karlovac
Naravno da može. Meni balza služi savršeno i lako je za napraviti pa nisam dalje ni tražio.
Top of the page Bottom of the page
martin_ck
Posted 2/3/2010 16:37 (#18093 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Member


a znate možda gdje mogu pronači kakve nacrte modela f1n150???
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 2/3/2010 19:37 (#18095 - in reply to #18093)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
martin_ck - 2/3/2010 16:37

a znate možda gdje mogu pronači kakve nacrte modela f1n150???


Imenjače, mi smo sakupljali nacrte po internetu zbog naše zbog prve tekme u Srbiji (KOPLAS PRO KUP), piši mi na grubicm@hotmail.com, poslaću ti sve koje imam.
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 3/3/2010 08:54 (#18101 - in reply to #18076)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Dlaka,
ovih dana treba da sklopim vaš komplet koji ste darovali Đorđu (mislim da se radi o "petici"), i koliko vidim to je A-komplet za početnike koji će u finalnoj izradi biti teži od onih "pravih", pa bih molio savet oko obrade krila, evo o čemi se radi:

Na slikama vidim da ostavljate 3mm za buduću napadnu ivicu i na osnovu fotografija koje mi je Božo doneo iz Valpova vidim da je na finalnom profilu maksimalna debljina isto tako 2-3mm. Kada sam radio moja dva modela 485mm raspona po sopstvenom nacrtu za KOPLAS KUP, imao sam pred sobom finalnu težinu vaših modela 5 i 16 i da bih se tome približio morao sam brusiti krilo na vrlo tanak profil tako da mi je maksimalna debljina u korenu oko 1 - 1,5mm. Jasno vam je da su moji modeli rađeni od standardne "teške" balze i po meni je to bio jedini način da ja sa mojim debitantskim lošim bacanjem napravim pristojan rezultat (max. 21,7s za početak dovoljno). Dakle, Ako bih hteo da i ova "petica" bude jednako lagana, mislim da ću je morati napraviti sa tanjim krilom od onoga što je projektovano.

Da li imate neki savet vezano za moju dilemu profil vs. težina? Šta se i koliko gubi tankim profilom?
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 3/3/2010 10:36 (#18103 - in reply to #18101)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
Bok Martine, tvoj komplet je, ako se ne varam, B. Težina gotovog modela bi trebala biti cca 7-8 grama. Polaznici seminara za učitelje i mentore, održanog prije nekoliko mjeseci u Kraljevici, sa takvim modelima su u maloj dvorani (visina svega nekih 7 m) letjeli i 30 sekundi. Vidi: http://www.aeromodelarstvo.net/Forum/forums/thread-view.asp?tid=160... Neznam dali si vidio novu temu "Izrada modela F1N" u kojoj pokušvam slikom i riječju opisati sve faze gradnje. Ono do čega još nisam stigao, a tebi je trenutno važno. Debljine krila, trupa... svakog modela nisu iste, a ovise o materijalu od kojeg model gradimo. Jednostavno rečeno, skidamo onoliko materijala da model ostane dovoljno čvrst da izdrži izbačaj. Naravno, podrazumjeva se da su krila najdeblja u korijenu, a najtanja na uškama, flaps se brusi do debljine da bude dovoljno fleksibilan, a na trupu se skida sav višak na onim mjestima koja nisu opterečena. Dakle, težina gotovog modela ovisi više o umješnosti graditelja, nego o samoj težini materijala. Pokušat ću danas snimiti nekoliko fotografija 5ice, na kojima će se vidjeti detalji. A čim uhvatim malo vremena, nastavljam i sa "izradom". Kad sam počeo sa F1N, prvi su mi modeli bili prečvrsti, svaki slijedeći je bio sve lakši i nježniji sve dok nisam napravio dva "super modela" koje sam polomio u prvom ili drugom izbačaju. Zato polako i bez žurbe, korak po korak. Da bi se došlo do rezultata, treba se dosta prašine nagutati
-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 3/3/2010 11:30 (#18104 - in reply to #18103)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Prema ovome što pišete vidim da sam pogodio temu jer sam sve to i ja uradio, sad koliko dobro to je drugo pitanje, ali verujem da onaj model može mnogo više od 20s, ako se pravilno izbaci. Zahvaljujem unapred na detaljima.

EDIT:
Moj kometar na postupak savijanja flapsa koji ste upravo objavili: E, HRKLJUŠ!
Ako ste onomad gledali "Nadrealiste", Hrkljuš je ona izmišljena bosanska narodna sportska igra sa loptom gde je gubitnik dužan udarati se pesnicom po čelu, što ja sad upravo i radim

Edited by martin 3/3/2010 20:50
Top of the page Bottom of the page
nimbus
Posted 4/3/2010 10:51 (#18115 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Member

25
nije bas pitanje vezano za izradu modela ali nezz di da pitam pa bum ovdje
naime zanima me di bi mogao da nabavim c-grain balze??? ako bi mi mogli malo pomoci oko toga
hvala lijepa
E.K.M
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 4/3/2010 16:45 (#18118 - in reply to #18115)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
C-grain balza je vrlo rijetka (tek svaki 50. list), osim ako se posebno pili, ali onda ima puno škarta, pa je skupa. Zna se naći u trgovinama, naročito kod pristigle nove pošiljke, dok ekipa još nije prebrala. E sad konkretno, za koju namjenu ti treba?
Imam tu privilegiju da mogu izabrati blok balze i napiliti rez koji trebam, ali to ima i svoju cijenu (2 do 3 puta skuplja od standardne). Postoje i specijalni dobavljači materijala za indoor modele, koji nude balza listove dimenzija 25,4 x 457 mm, raznih debljina, težina i rezova, po 5,5 $ po listu.


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
Istrijan
Posted 4/3/2010 19:09 (#18120 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Veteran

100
Location: Pula
Zdravo bivši prijatelju(gospodin se sigurno prepoznao!!).
Još uvijek imam problem sa praćkanjem 150-ica!?
Ide ravno gore, u fazi smirivanja umjesto u zaokret ide ravno DOLE (CRASH)!!!!
Ne vjrujem da stignem sto popravit do nedjelje(nemamo gdje probat)!
Sto napravit(u nedjelju bude gužva)? Sa velikima nema problema!
Bude li nas docekao snijeg!? Pozdrav!!!!
Top of the page Bottom of the page
Omi
Posted 4/3/2010 19:39 (#18121 - in reply to #18120)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Elite Veteran

5001001001002525
Location: Karlovac
Istrijan - 4/3/2010 19:09

Zdravo bivši prijatelju(gospodin se sigurno prepoznao!!).
Još uvijek imam problem sa praćkanjem 150-ica!?
Ide ravno gore, u fazi smirivanja umjesto u zaokret ide ravno DOLE (CRASH)!!!!
Ne vjrujem da stignem sto popravit do nedjelje(nemamo gdje probat)!
Sto napravit(u nedjelju bude gužva)? Sa velikima nema problema!
Bude li nas docekao snijeg!? Pozdrav!!!!


Ako je to u pitanju malo mu moraš dodat razlike kuteva.

Inače ako je baš frka sa reglažom rado pomognem
Ionako u nedjelju dolazim riješit litru plavca malog .pola kile sira i dva deci maslinovog
Valjda će se u tom gustom rasporedu naći mjesta za pomoć frendovima.

-----
__________________
Veseli i zdravi bili
Top of the page Bottom of the page
Istrijan
Posted 4/3/2010 20:26 (#18122 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Veteran

100
Location: Pula
Može litra maslinovog i dvi litre terana
pa se ti igraj s mojim klincima a ja
budem mjeritelj(sudac)!!!!!
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 4/3/2010 21:05 (#18124 - in reply to #18120)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić

Istrijan - 4/3/2010 19:09 Zdravo bivši prijatelju(gospodin se sigurno prepoznao!!).

Evo sad vidiš tko Ti je bivši, a tko bivši, sadašnji i budući prijatelj. Sam se prepoznao

 


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
nenad
Posted 9/3/2010 08:38 (#18156 - in reply to #18124)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Extreme Veteran

500
Location: Varaždin
Nadam se da će Dlaka uhvatit malo vremena i nastaviti o izradi F1N modela, interesantno je.
-----
nenad
Top of the page Bottom of the page
nimbus
Posted 9/3/2010 16:07 (#18162 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Member

25
evo jedno pitanje oko reglaze
prilikom svih ovih natjecanaj iz f1n-f1n150 kategorije jako jako puno islikao sam modele od postovanih kolega zapresicana i pokupio mnogo korisnih savjeta i tako uz pomoc slika napravio sam identican nacrt vasim f1n-150 modelima i tako sam i uspio jako jako jako dobru -perfektnu c rez balzu da nabavim i tako sam si uzeo vremena i polako poceo da pravim model i jako precizno sam radio i fini profil napravio i flapsove jako dobro stanji i jako se fino pomjeraju i sve sam napravio potpuno identicno tezina modela mi je 0.8 tocno sto ja mislim da je sasvim zadovoljavajuca tezina imam potpuno istu polugu i model kad bacim iz ruke perfektno leti i veliki krug radi.
i otisao sam u dvoranu i opet fino leti i sad kad je dosao red na prackanje neide.
naime model nece da ide gore ili ako ode gore pocne mi raditi valjke prema dole i nezeli se izvuci da fino leti i svasta sam pokusao ali sve hoce samo nezeli da se ispravi

pa ako bi mi mogli malo pomoci oko toga
hvala
Top of the page Bottom of the page
Vilim
Posted 9/3/2010 19:02 (#18166 - in reply to #18162)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Veteran

1002525
Location: Karlovac
Vjerojatno pogrešna razlika kuteva. To se najteže ''snimi'' i najlakše zezne kod izrade, a jako je važno. Tek kada dobro ide gore onda se lakše riješi ostatak. Tek tada se može podesiti planiranje sa težištem a razlika kuteva se više ne dira. Barem ja tako radim. Opis tvojih akrobacija je malo neprecizan. Vjerojatno si pokušavao različite kuteve ispucavanja pa ti je model svakako šarao. Što se desi kada ga ispališ dosta okomito prema stropu? Ako navlači na leđa onda je prevelika razlika kuteva krila i repa. Tad se krilo dosta i savije pa može raditi i valjke pa je teško razlučiti što se događa u brzini. Tu teško možeš očekivati da će se model naći u dobrom položaju kad ispuše brzinu. Ja svoje pucam skoro okomito, u prvoj fazi lete ide lagano na nos (dok su flapsovi dignuti), kada ispuše brzinu legne u krug i dalje planira.
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 9/3/2010 21:41 (#18177 - in reply to #18166)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Vilime i ja sam početnik i to se meni dešavalo da model pod "praćkom" bez obzira na elevaciju uradi valjak i okrene se na leđa ... a zašto?
Ne znam, ali je završio u vreći sa otpadom ...

Ja doduše nisam imao mogućnost pucati ga više od 30-40 stepeni ...
Top of the page Bottom of the page
sony
Posted 9/3/2010 22:16 (#18178 - in reply to #18177)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

10001001001002525
Location: Mostar
martin - 9/3/2010 21:41

Vilime i ja sam početnik i to se meni dešavalo da model pod "praćkom" bez obzira na elevaciju uradi valjak i okrene se na leđa ... a zašto?
Ne znam, ali je završio u vreći sa otpadom ...

Ja doduše nisam imao mogućnost pucati ga više od 30-40 stepeni ...


Vjerovatno zato ŠTO::: kad se poveče brzina modela ,Uzgon raste na KVADRAT,,,, haloooo , NA kvadrat !!!!!
Ajmo sad svi što postavljate kojekakva pitanja malo kakvu knjigu sa osnovama u ruke ,,a ne odma za šmirglo !!!

Ili da to šoferski pojasnim ,, nemreš u jednu oštru krivinu uletit sa 40 na sat ,pa onda sa 90 na sat !!! ustvari ,možeš, ali sa posljedicama kakve opisuješ !!

Edited by sony 9/3/2010 22:44

-----

Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 9/3/2010 23:16 (#18180 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
A kad ja pričam da su F1N i "150" ozbiljne kategorije, dosta "modelara " mi se smije, jer za njih je bolji modelar koji iz kese istrese više €ura. A iste te "modelare" ne možeš nagovoriti da sami naprave i da se tekmaju s tom "kategorijom za djecu". Nije problem napraviti modele koji lete 20 sekundi (150) i 30 sekundi (N). Ali preko 30 u malima i preko 40 u velikima nije jednostavno (govorim za ove naše standardne dvorane 8-9 m). Mora Vam biti jasno da razika između brzine pračkanja i brzine planiranja 150ice, je nekoliko puta veća nego kod F1C penjača. I svaka, gotovo oku nevidljiva razlika kuta lijevog i desnog krila, neravnomjerno torziono uvijanje ili neravnomjerno dizanje i spuštanje flapsa, dovodi do "abrakadabra" penjanja. Oni koji lete RC jedrilice (F3B,J ili F) znaju kako model reagira na elerone i dubinu kod "cijeđenja" ili spidiranja.
-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
Vilim
Posted 10/3/2010 00:48 (#18182 - in reply to #18177)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Veteran

1002525
Location: Karlovac
martin - 9/3/2010 21:41
Vilime i ja sam početnik i to se meni dešavalo da model pod "praćkom" bez obzira na elevaciju uradi valjak i okrene se na leđa ... a zašto?
Ne znam, ali je završio u vreći sa otpadom ...

Ja doduše nisam imao mogućnost pucati ga više od 30-40 stepeni ...


Ovo što su dečki gore napisali je apsolutno točno a situacija je još gora ako je prevelika razlika kuteva. Tako lagan model kao što si napravio ima mekana krila i zbog nehomogenosti balze i nesavršenosti izrade vitoperenje je nejednako i ma kako malo bilo pri velikoj brzini efekt je strašan. Smanji razliku kuteva i valjci će se smanjiti. Od četiri modela koja mi dobro lete dva rade četvrt valjka. To kompenziram tako da ih nagnem za četvrt kruga u desno i ispucam normalno. Rade samo tu malu rotaciju po uzdužnoj osi. Ako bi povećao razliku kuteva onda bi radili bačvu i imao bih problema kao ti.
Štete za model ali desi se to. Moji su još uvijek svi na broju iako sam dobar dio škartirao jer sam procjenio da nisu potencijal. Npr. da ona dva gore vrte više od četvrt valjka ne bih se puno trudio oko njih.
Ima više načina kako model poslati gore a da se ispravi ali ja vjerujem samo u jedan. Strmo i ravno gore. Ne znam koliko je to ali nije manje od 80 stupnjeva. Ako je nizak strop pucam slabije. Odustani od tih malih elevacija jer to traži veću razliku kuteva da bi model povukao gore a onda imaš akrobacije. Ako i dođeš gore bit će to prestrmo da bi se model ispravio.
Prvo regliraj penjanje. Tu zaboravi težište jer ne igra ulogu. Samo razlika kuteva, malo vertikalca, može i vanjski dio horizontalca malo prema gore radi boljeg ispravljanja. Kada je to u redu onda sredi planiranje samo sa težištem i krug sa vertikalcem, ako treba.

Sretno!
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 10/3/2010 01:41 (#18183 - in reply to #18178)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
sony - 9/3/2010 22:16

martin - 9/3/2010 21:41

Vilime i ja sam početnik i to se meni dešavalo da model pod "praćkom" bez obzira na elevaciju uradi valjak i okrene se na leđa ... a zašto?
Ne znam, ali je završio u vreći sa otpadom ...

Ja doduše nisam imao mogućnost pucati ga više od 30-40 stepeni ...


Vjerovatno zato ŠTO::: kad se poveče brzina modela ,Uzgon raste na KVADRAT,,,, haloooo , NA kvadrat !!!!!
Ajmo sad svi što postavljate kojekakva pitanja malo kakvu knjigu sa osnovama u ruke ,,a ne odma za šmirglo !!!

Ili da to šoferski pojasnim ,, nemreš u jednu oštru krivinu uletit sa 40 na sat ,pa onda sa 90 na sat !!! ustvari ,možeš, ali sa posljedicama kakve opisuješ !!


Čuj Sony, početnik sam u F1N, normalno pošto smo prvu tekmu u Srbiji imali prije dva tijedna ... a to 1/2*Cz*Rho*V^2 mi je odavno poznata jednadžba ... ono što me zanima je što se dogodilo tjekom sklapanja i lijepljenja modela. A inače mislim da je u ovom slučaju krivo upravo šmirglanje ... Obe polovice krila, te flapsove sam radio kao odvojene komade ... Od Vilima sam htio čuti da li mi je zaključak ispravan.
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 10/3/2010 01:49 (#18184 - in reply to #18182)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Vilim - 10/3/2010 00:48

martin - 9/3/2010 21:41
Vilime i ja sam početnik i to se meni dešavalo da model pod "praćkom" bez obzira na elevaciju uradi valjak i okrene se na leđa ... a zašto?
Ne znam, ali je završio u vreći sa otpadom ...

Ja doduše nisam imao mogućnost pucati ga više od 30-40 stepeni ...


Ovo što su dečki gore napisali je apsolutno točno a situacija je još gora ako je prevelika razlika kuteva. Tako lagan model kao što si napravio ima mekana krila i zbog nehomogenosti balze i nesavršenosti izrade vitoperenje je nejednako i ma kako malo bilo pri velikoj brzini efekt je strašan. Smanji razliku kuteva i valjci će se smanjiti. Od četiri modela koja mi dobro lete dva rade četvrt valjka. To kompenziram tako da ih nagnem za četvrt kruga u desno i ispucam normalno. Rade samo tu malu rotaciju po uzdužnoj osi. Ako bi povećao razliku kuteva onda bi radili bačvu i imao bih problema kao ti.
Štete za model ali desi se to. Moji su još uvijek svi na broju iako sam dobar dio škartirao jer sam procjenio da nisu potencijal. Npr. da ona dva gore vrte više od četvrt valjka ne bih se puno trudio oko njih.
Ima više načina kako model poslati gore a da se ispravi ali ja vjerujem samo u jedan. Strmo i ravno gore. Ne znam koliko je to ali nije manje od 80 stupnjeva. Ako je nizak strop pucam slabije. Odustani od tih malih elevacija jer to traži veću razliku kuteva da bi model povukao gore a onda imaš akrobacije. Ako i dođeš gore bit će to prestrmo da bi se model ispravio.
Prvo regliraj penjanje. Tu zaboravi težište jer ne igra ulogu. Samo razlika kuteva, malo vertikalca, može i vanjski dio horizontalca malo prema gore radi boljeg ispravljanja. Kada je to u redu onda sredi planiranje samo sa težištem i krug sa vertikalcem, ako treba.

Sretno!


Hvala Vilime, ali moram ti reći da su te male elevacije posledica niske hale KOPLAS-ovog show room salona u kojem vežbam regliranje ... pa još uvijek mi nije baš tek tako da nešto što sam "deljao" cijelu noć razbijem o strop.
Top of the page Bottom of the page
Vilim
Posted 10/3/2010 08:58 (#18185 - in reply to #18184)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Veteran

1002525
Location: Karlovac
martin - 10/3/2010 01:49
Hvala Vilime, ali moram ti reći da su te male elevacije posledica niske hale KOPLAS-ovog show room salona u kojem vežbam regliranje ... pa još uvijek mi nije baš tek tako da nešto što sam "deljao" cijelu noć razbijem o strop.

Onda tu nema puno kruha. Imamo mi jednu klupsku prostoriju koja nema ni četiri metra visine,a osim toga je i mala. Tu se može samo probati lagano bacanje rukom i tranzicija u planiranje ali to ne znači ništa jer se ne može srediti penjanje. Kada bih ja svoj izreglirani model opalio pod malim kutem sigurno bi se zakucao u pod ispred mene. Osim toga tu još igra ulogu i težište. Tako da ne vidim puno smisla u ovom što si radio.
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 10/3/2010 11:40 (#18186 - in reply to #18185)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Znači ako mi se skuca u pod onda je sigurno dobar ...
Vilime, veliko hvala za ove lekcije, a koliko sam zapravo naučio videćemo već u Subotu.
Top of the page Bottom of the page
Vilim
Posted 10/3/2010 15:01 (#18190 - in reply to #18186)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Veteran

1002525
Location: Karlovac
Ma htio sam reći da ne možeš pucati na sve strane i očekivati da se model ispravi. Kada izregliraš model onda treba natrenirati pucanje jer što više odstupaš od onog što modelu paše, to ćeš imati lošije letove. Ako jako odstupiš možda nećeš više imati model.
Top of the page Bottom of the page
Steve Vai himslef
Posted 10/3/2010 16:40 (#18191 - in reply to #18072)
Subject: RE: pitanja za "Izrada modela F1N"


New user


G.dlaka
zanima me kako ste printali nacrte?
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 10/3/2010 16:50 (#18193 - in reply to #18191)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić

G. Steve himself,

nisam ih printao i nisam ih crtao za sebe, nego za one kojima su potrebni. Crtani su u mjerilu 1:1, pa tko može, nek si ih plota, a ko ne, neka ih samnji...

 


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 11/3/2010 11:54 (#18207 - in reply to #18193)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Dlaka,
obradio sam dva kompleta vaše "Petice" (jedan je B, drugi je C varijanta). Pre nego ih slepim imam jedno pitanje:

Ja sam obradio oba trupa, jedan koji je od tvđe balze (verovatno pripada B verziji) i zajedno sa repovima ispao je oko 2,5g, a ovaj lakši 1,9g.
Koju ste finalnu težu projektovali za trupove?
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 11/3/2010 12:13 (#18208 - in reply to #18207)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
Teško je predvidjeti težinu bilo kojeg dijela modela. Kod gradnje modela, a u ovisno o materijalu, trudim se napraviti čim lakši model. Dakle, skidam toliko materijala (naročito na neopterečenim dijelovima) da trup, krilo, rep... ostanu dovoljno čvrsti. E sad, koliko je to "dovoljno čvrsti", je vrlo teško odgovoriti, jer snaga bacača i tehnika izbačaja imaju vrlo veliku ulogu u potrebnoj čvrstoći. Kad sam počeo, prvi modeli su bili čvrsti i teški, pa sve lakši i lakši, sve dok se nisu počeli raspadati. Kad postigneš to, onda se vratiš korak, dva u nazad




-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 11/3/2010 12:49 (#18209 - in reply to #18208)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
Evo na ovoj slici sve vide orjentacione dimenzije trupa





(trup.jpg)



Attachments
----------------
Attachments trup.jpg (68KB - 333 downloads)

-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
nenad
Posted 11/3/2010 13:16 (#18210 - in reply to #18072)
Subject: RE: pitanja za "Izrada modela F1N"



Extreme Veteran

500
Location: Varaždin
Kod izrade "petice" i ja sam se bojao da će sve skupa bit preslabo i zato sam ostavljao dosta materijala. Ispalo je preteško i prekruto. Sad ipak vidim, a i Dlaka mi je spomenuo još treba skinuti materijala. Kad sam šmirglao trup, bio sam zadovoljan sa težinom od 2.5g i zaobljenjima. Zaobljenja više ne dolaze u obzir, rubovi ostaju takvi kakvi jesu nakon šmirglanja, ali može se još skinuti dosta materijala, što kaže Dlaka u svojem postu.
-----
nenad
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 12/3/2010 02:18 (#18233 - in reply to #18210)
Subject: RE: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Pa dobro gledam sad ove dimenzije i tu sam negde ... ali sam već slepio model pošto vreme curi u neme ga za eksperimente koje Dlaka spominje:
Nabrusi ga, pa ako se ne raspadne na prvom letu onda si na dobrom tragu

EDIT:
Drago mi je da i "profesor" Dlaka sugerira prostu metodu "try & see", to mi za sada dobro ide, evo večeras sam izradio 22 F1N/N150 model, a više od 2/3 ih je odavno u smeću

Edited by martin 12/3/2010 02:23
Top of the page Bottom of the page
nenad
Posted 15/3/2010 12:37 (#18267 - in reply to #18072)
Subject: RE: pitanja za "Izrada modela F1N"



Extreme Veteran

500
Location: Varaždin
Dlaka, bez obzira što je za ovaj dio godine F1N kategorija u stanju mirovanja, ipak bi bilo interesantno da nastaviš sa izradom. Naravno, ako "uhvatiš" nešto vremena. Bilo bi interesantno i zanimljivo vidjeti i još nešto naučiti, pa ispraviti svoje greške.
-----
nenad
Top of the page Bottom of the page
martin_ck
Posted 27/3/2010 09:05 (#18384 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Member


dali se f1n modeli bacaju iz ruke ili se praćkaju ko 150-ice??
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 27/3/2010 15:29 (#18389 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
F1N se bacaju rukom. Pročitaj si pravilnik:

http://www.aeromodelarstvo.net/Forum/forums/thread-view.asp?tid=16&...


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
martin_ck
Posted 31/3/2010 13:47 (#18423 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Member


kako dobivate ovakav profil(mislim na flapsove)??
http://www.aeromodelarstvo.net/Forum/forums/thread-view.asp?tid=176...
slika 13

Hvala
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 31/3/2010 23:37 (#18435 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
Jednostavno, pa objašnjeno je u txt iznad slike:

"Savijanje flapsa je jednostavna radnja, ali traži dosta vremena. Lijevom rukom uhvatimo krilo za prednji dio, palac desne postavimo ispod, a ostale prste iznad flapsa i blagim pritiskom savijamo flaps u željeni oblik (slika 13). Nježnim pokretima od uške prema korijenu formiramo flaps. Flaps je u korijenu savinut, a prema uški se zakrivljenost pravilno smajuje. Na kraju uške flaps je ravan."

Neznam kaj ti nije jasno. Probaj pitati konkretnije


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
martin_ck
Posted 1/4/2010 09:32 (#18438 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Member


jer sam ja mislio da vi ljepite flaps pod kutem..
Top of the page Bottom of the page
martin_ck
Posted 1/4/2010 09:34 (#18439 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Member


to radite kad spojite krilo ili prije??
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 1/4/2010 09:39 (#18440 - in reply to #18439)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
Da, nakon ljepljenja krila, a može i na gotovom modelu.


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 4/4/2010 00:29 (#18459 - in reply to #18440)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
dlaka - 1/4/2010 09:39

Da, nakon ljepljenja krila, a može i na gotovom modelu.



Smem li da primetim da i treba znati saviti flaps na gotovom modelu ... ja recimo moram neposredno pred svaku probu ili trening da savijam flaps pošto mi se od dugog stajanja izravna.
Top of the page Bottom of the page
martin_ck
Posted 12/4/2010 13:24 (#18549 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Member


bi mi mogli reči koja je širina krila modela no.16 i no 5.mk2???

Hvala
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 12/4/2010 13:34 (#18550 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
Misliš raspon krila?

No. 5 ima raspon 500 mm ili cca 485 mm nakon ljepljenja V-forme, a No. 16 690 mm razvučeni ili 644 nakon ljepljenja V-forme.


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
martin_ck
Posted 12/4/2010 13:40 (#18551 - in reply to #18072)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"


Member


ne..mislim na širinu krila u sredini..raspon bi se odnosilo kao dužina..a mene zanima širina..
Top of the page Bottom of the page
Tica
Posted 12/4/2010 13:55 (#18552 - in reply to #18551)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Extreme Veteran

10010010025
Location: SFRJ
martin_ck - 12/4/2010 13:40

ne..mislim na širinu krila u sredini..raspon bi se odnosilo kao dužina..a mene zanima širina..


E to se zove "dubina" krila.
-----
Mića Tica
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 12/4/2010 14:06 (#18553 - in reply to #18552)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
Dubina krila u korjenu No. 5 je 100 mm, a No. 16 je 110 mm


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 18/4/2010 10:13 (#18608 - in reply to #18072)
Subject: RE: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Ako nije tajna od koje karbonske cevi polazite kada radite trup za takmičarske modele? 3mm, 4mm?

N150 pretpostavljam koristi se pun presek 1mm?

Znate, treba nam za "školicu" veća količina tih stvari pa da ne kupimo pogrešne
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 19/4/2010 12:04 (#18622 - in reply to #18608)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić
Za "150" koristimo cijevi promjera 1 mm, rupa je 0,5 mm, a za velike 2 mm, rupa 1 mm.


-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 24/10/2010 21:51 (#20601 - in reply to #18622)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Izludeše me ovi savijeni flapsovi, samo se ispravljaju od stajanja. Ima li i tu neki trik?
Top of the page Bottom of the page
dlaka
Posted 25/10/2010 00:39 (#20604 - in reply to #20601)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Expert

20001001001002525
Location: Zaprešić

martin - 24/10/2010 21:51 Izludeše me ovi savijeni flapsovi, samo se ispravljaju od stajanja. Ima li i tu neki trik?

"Savijanje flapsa je jednostavna radnja, ali traži dosta vremena. Lijevom rukom uhvatimo krilo za prednji dio, palac desne postavimo ispod, a ostale prste iznad flapsa i blagim pritiskom savijamo flaps u željeni oblik (slika 13). Nježnim pokretima od uške prema korijenu formiramo flaps. Flaps je u korijenu savinut, a prema uški se zakrivljenost pravilno smajuje. Na kraju uške flaps je ravan."





(flaps.jpg)



Attachments
----------------
Attachments flaps.jpg (132KB - 311 downloads)

-----
rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Top of the page Bottom of the page
martin
Posted 25/10/2010 13:56 (#20610 - in reply to #20604)
Subject: Re: pitanja za "Izrada modela F1N"



Veteran

1001002525
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
dlaka - 25/10/2010 00:39

martin - 24/10/2010 21:51 Izludeše me ovi savijeni flapsovi, samo se ispravljaju od stajanja. Ima li i tu neki trik?

"Savijanje flapsa je jednostavna radnja, ali traži dosta vremena. Lijevom rukom uhvatimo krilo za prednji dio, palac desne postavimo ispod, a ostale prste iznad flapsa i blagim pritiskom savijamo flaps u željeni oblik (slika 13). Nježnim pokretima od uške prema korijenu formiramo flaps. Flaps je u korijenu savinut, a prema uški se zakrivljenost pravilno smajuje. Na kraju uške flaps je ravan."



Ma dobro nije trebala slika, stvar je u onome "dosta vremena" tj. dovoljno dugo.

Hvala!
Top of the page Bottom of the page