|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Zna li neko nešto o tome, tj. ima li iskustva sa primjenom na FF modelima ?
LP, Diogen ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
Site Sponsor | my ad code here... |
|
|
Extreme Veteran
Location: Zaprešić | Mi u Zaprešiću na gotovo svim FF modelima koristimo invigatore, uz puno testiranja i detaljne reglaže modela se dobiva na planiranju, koliko? od modela do modela ovisi.
Mogu ti poslati postotke i dimenzije ako ih nemaš.
|
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | Invigorator, invigator, valjda je isto, u oba slućaja na Internetu nema niš' konkretno. Vidio sam ih na vašim ff modelima i uvijek sam se pitao ima li neke koristi od toga. Tnx, zainteresiran da mi pošalješ postotke !
Ide i slika koja me zainteresirala...
LP, Diogen
(inv.gif)
Attachments ---------------- inv.gif (13KB - 18 downloads)
----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Zaprešić | Eto modelari postotaka za turbulator i invigatore ( neki kažu inviguatori a neki invigatori- mislim da je lakše reći invigatori).
Od napadne ivice: 5% dimenzije: š-0.8 x v-0.5
ostali invigatori su 0.8 x 0.2 a postoci su 31%; 42%; 53%; 65%; 74%.
Tak sam ja slagao. Prednji turbulator nemora biti kockasti može se i flaks ili neka sajla promjera 0,5mm staviti.
He he a sada si vi mislite dali sam istinu napisao
|
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | buki - 19/8/2007 16:41
Eto modelari postotaka za turbulator i invigatore ( neki kažu inviguatori a neki invigatori- mislim da je lakše reći invigatori ).
Od napadne ivice: 5% dimenzije: š-0.8 x v-0.5
ostali invigatori su 0.8 x 0.2 a postoci su 31%; 42%; 53%; 65%; 74%.
Tak sam ja slagao. Prednji turbulator nemora biti kockasti može se i flaks ili neka sajla promjera 0,5mm staviti.
He he a sada si vi mislite dali sam istinu napisao
Hvala Buki ! Kako bi rekli - što sam i htio to sam i dobio Sada mi preostaje naći odgovore na pitanja poput - koji profil - za koje uvjete - kako to sve provjeriti - .... Ispada da bi za jedan model morao napraviti dva para istih krila, pa na jedan staviti invigatore i onda to isprobavati, reglirati.
Što se tiće 'istine' prema slici koja se pojavila na netu ovih dana ispada da si rekao - istinu
LP,Diogen
(inv.jpg)
Attachments ---------------- inv.jpg (25KB - 23 downloads)
----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Extreme Veteran
Location: Zaprešić | E sada ti preostaje raditi i trenirati i mozgati kaj je bolje, hehe najbolje u modelarstvu |
|
|
|
Elite Veteran
Location: Gornji Grad-Medveščak | buki - 19/8/2007 20:05
E sada ti preostaje raditi i trenirati i mozgati kaj je bolje, hehe najbolje u modelarstvu
Jedino suvislo što sam pronašao na netu je jedan zanimljiv pokus:
http://www.standardcirrus.org/12-07-02oiltests.html
Treba samo izračunati kojom se brzinom kreće model.... :-)
LP,Diogen ----- Naš hangarčić: http://web.vip.hr/385915861879.vip/Index.html |
|
|
|
Veteran
Location: Karlovac | Diogen - 19/8/2007 19:10
kako to sve provjeriti - .... Ispada da bi za jedan model morao napraviti dva para istih krila, pa na jedan staviti invigatore i onda to isprobavati, reglirati.
Najlakše bi bilo slijepo vjerovati, staviti to gore i letjeti sa uvjerenjem da je model sada bolji nego prije. Velika većina to radi i nikada si ne postavi pitanje ''zašto?''. Kolega Lovac i ja smo svojevremeno puno eksperimentirali sa kojekakvim turbulatorima, pretkrilcima, vingletima, bočnim pločama itd. Evo što nam je trebalo: dobro izregliran model (za planiranje- veliki krug), dobra livada i totalno miran zrak- dakle rano ujutro ili kasno navečer. Napravimo par startova da se uvjerimo da su vremena leta ujednačena. Onda počnemo sa eksperimentima ALI SAMO NA JEDNOJ POLOVICI KRILA. Promatranjem modela i mjerenjem vremena vidi se što se događa sa otporima i uzgonom. Ako nam se činilo OK napravimo promjene i na drugom krilu pa štoperica pokaže svoje. Nas je ova metoda dobro služila iako je zahtjevala dosta vremena i strpljenja ali mislim da bez toga ni jedna metoda ne prolazi. E, da, Lovac je uvijek zapisivao sve promjene i rezultate. Tko će se kasnije sjetiti ''gdje je ono bila najbolja pozicija turbulatora i koji promjer''?
Pozdrav
Vilim |
|
|