Extreme Veteran
Location: Međimurje | 1.3. Karakteristike radio upravljane jedrilice sa elektromotorom a) Zajedničke karakteristike: - minimalna težina: 350 g, - minimalno opterećenje: 12 g/dm2, - maksimalno dva servomotora (komande mogu biti samo na vertikalnom i horizontalnom stabilizatoru), - elisa nemodificirana maksimalno 6 cola ( 6x3 ili 6x3,5 ), spiner maksimalno 30 mm promjera i - motor nemodificirani tip 400 6 V bez obruča.
b) Pogonske baterije moraju biti sastavljene iz: NiCd, NiMH (maksimalno 7 članaka), Li-Ion, Li-Po (maksimalno 2 članka) ili bilo koji drugi tip akumulatora, s tim da nazivni napon ne prelazi 8,40 V. c) Nikakvi učvršćeni ili uvlačeći uređaji za zaustavljanje (npr. klin, izbočina u obliku zuba pile, itd.) nisu dozvoljeni za usporavanje modela na zemlji tijekom slijetanja. d) Radiouređaj treba funkcionirati zajedno sa ostalim uređajima 20 kHz frekvencijskog razmaka. Ukoliko radiouređaj ne zadovoljava taj zahtjev, radna širina frekvencijskog pojasa (max. 50 kHz) treba biti od natjecatelja posebno naznačena. e) Zabranjen je bilo kakav uređaj za prijenos informacija sa modela ka pilotu. f) Natjecatelj na natjecanju može koristiti dva (2) modela. g) Natjecatelj može kombinirati dijelove prijavljenih modela tijekom natjecanja, uz uvjet da tako sastavljen model za let zadovoljava pravila i da su dijelovi pregledani prije natjecanja. h) Da bi se postigao što raznolikiji poredak u startnim grupama, svaki natjecatelj mora prijaviti dvije različite frekvencije, razmaka najmanje 20 kHz. Natjecatelj može biti pozvan da koristi bilo koju od te dvije frekvencije tijekom natjecanja, uz uvjet da je poziv za promjenu uručen najmanje pola (1/2) sata prije početka turnusa, u pismenoj formi direktno natjecatelju (ili vođi momčadi, ako postoji). i) Sav balast mora biti sigurno učvršćen u unutrašnjosti modela.
3. Natjecateljski letovi a) Natjecatelju treba omogućiti najmanje četiri (4), po mogućnosti više, kvalifikacijskih letova. b) Da bi se dobio konačni poredak, natjecatelji s najvećim zbrojem bodova iz kvalifikacijskih turnusa, lete minimalno dva (2) finalna leta (“fly-off&rdquo. c) Kod svakog leta natjecatelj ima pravo na dva pokušaja. d) Prije ponavljanja natjecatelj može popraviti eventualno oštećen model. e) U slučaju ponavljanja broji se vrijeme postignuto u drugom pokušaju. 4. Ponavljanje Natjecatelju se dodjeljuje novo radno vrijeme ako: a) se njegov model sudario u zraku s drugim modelom, b) trajanje leta nije mjereno od službenog mjeritelja vremena i c) je njegov let ometan ili prekinut nekim neočekivanim događajem, koji nije pod njegovom kontrolom. Natjecatelju se dodjeljuje novo radno vrijeme prema slijedećem redoslijedu: 1) u nekompletnoj grupi ili u grupi kojoj se postavi dodatna sletna točka, 2) ako je to neizvedivo, u novoj grupi sa najmanje 4 natjecatelja ponavljača i 3) ako ni to nije moguće, onda u istoj grupi u kojoj je došlo do nezgode.
U slučaju dodatnih pokušaja tijekom turnusa uslijed ponavljanja, bolji od dva rezultata biti će službeni rezultat, osim za pilote kojima je određen novi pokušaj. Za njih je ponovljeni let, zvanični let. Treba napomenuti da u slučaju da natjecatelj nastavi sa startom ili ponovi start nakon otklanjanja smetnji da se smatra da se je odrekao svog prava na novo radno vrijeme.
9. Radno vrijeme motora 9.1. Prvi pokušaj a) Za korištenje motora je dozvoljeno vrijeme od 60 sekundi. Natjecatelj može u tom vremenu motor uključiti i isključiti koliko puta želi. U tom vremenu može poletjeti kad želi i koliko puta želi. b) Mjeritelj vremena dužan je natjecatelju odbrojavati zadnjih 10 sekundi vremena dozvoljenog za rad motora. c) U slučaju korištenja motora nakon radnog vremena motora, let se poništava i boduje sa nula (0) bodova. 9.2. Drugi pokušaj a) Za korištenje motora je dozvoljeno vrijeme od 60 sekundi. b) Boduje se samo vrijeme trajanja leta.
10. Slijetanje 10.1. Prije početka natjecanja, organizator mora za svakog natjecatelja odrediti mjesto za slijetanje (sletni krug), uobičajeno na osnovu frekvencije njegova predajnika. Na natjecatelju je odgovornost da uvijek koristi odgovarajuće mjesto za slijetanje. 10.2. Za vrijeme slijetanja službeni mjeritelj vremena mora ostati u sigurnosnom koridoru. Unutar kruga polumjera 15 metara smiju biti samo natjecatelj i jedan (1) pomoćnik. 10.3. Nakon slijetanja natjecatelji mogu odnijeti svoje modele prije isteka radnog vremena, ako pri tom ne ometaju ostale natjecatelje ili modele u svojoj grupi, te ako je bilo slijetanje izmjereno od strane službenog mjeritelja vremena. 10.4. Ako model dodirne pilota ili pomoćnika tijekom slijetanja, ne dodjeljuju se bodovi za slijetanje.
|
Elite Veteran
Location: Sisak, Hrvatska | belovic - 26/3/2007 07:59
60sek motora, gasi motor i leti još 10 minuta.. dakle vrijeme trajanja motora od 60sek ne ulazi u zvanićno vrijeme od 10minuta!
Znači li to da "radno vrijeme" nije 10 minuta, nego 11 min (1 min poletanja s motorom i 10 min radnog vremena)?
Mi smo protumačili slijedeće:
- 10 min radno vrijeme u kojem polijećeš, koristiš motor (do 60. sekunde) i nakon zadnjeg gašenja motora počinje mjerenje vremena koje traje do slijetanja.
- Rad motora određuje natjecatelj, te kraći rad motora daje priliku za dulji let. (Onda bi to bilo kao npr. "kraći šlep" kod F3-J...)
?? Teoretski min. trajanje kod max. rada (60 sek) motora = 9 min; a max. trajanje kod min. rada (0 sek) motora = 10 min (ali onda bi trebao startati bez motora, tj. baciti model iz ruke) ?? |
Elite Veteran
Location: Zagreb | zzechner - 27/3/2007 12:40 Mi smo protumačili slijedeće: - 10 min radno vrijeme u kojem polijećeš, koristiš motor (do 60. sekunde) i nakon zadnjeg gašenja motora počinje mjerenje vremena koje traje do slijetanja. - Rad motora određuje natjecatelj, te kraći rad motora daje priliku za dulji let. (Onda bi to bilo kao npr. "kraći šlep" kod F3-J...) Krivo ste protumačili! Usput rečeno, bilo je takvih prijedloga da sam natjecatelj ocijeni kad mu se isplati gasiti motor (reskirati kraće penjanje ili ići na sigurno) i meni se ta varijanta više dopada ali za sada pravilnik kaže drugačije. ----- Bojan Stürmer
www.aeromodelarstvo.net |