|
|
Expert
Location: Mostar | Zna li ko Engleski ?? Promjene su na vidiku !!
(ode flaper na 40m sajle !! )
http://www.fai.org/aeromodelling/book/export/html/87
Edited by sony 22/11/2009 22:32
-----
| |
Site Sponsor | my ad code here... | | |
Veteran
Location: Zaprešić | bome da...
F1A
F1A/1.Flapped wing models, or other unlimited developments, are allowed at current weight and area specifications but have to be flown off a 40 metre line.
F1A/2.Bunting and Circle tow models are allowed at current weight and area specifications are allowed but have to be flown off a 50 metre line.
F1A/3. Models restricted to fixed, straight tow only hooks, simple Auto Rudder and DT only. Current area specifications but no minimum weight. Flown from a 60 metre line. | |
| |
Extreme Veteran
Location: Banja Luka |
Eto penjaca oldtimera na 10s motora | |
| |
Elite Veteran
Location: Karlovac | Samo sam na brzaka preletio tekstom ali mislim da je to prijedlog BMFA.
AKo se ne varam,u slobodnom letu još uvijek vrijedi 4 godine supenzije primjene.
znači da sutra usvoje sve ovo,tek se za 4 godine počinje primjenjivat.
Doduše nisam u modelarstvu aktivno već preko 3 godine pa se ovo možda u međuvremenu promijenilo
----- __________________
Veseli i zdravi bili | |
| |
Elite Veteran
Location: Zaprešić | a englezi....kod njih uvijek mora bit nešto drugačije, sad tri kategorije..tko zna sutra možda i 5-7-20. Bit tehničkog sporta je da se razvoj honorira, a ne sputava. No dobro slažem se da bi trebalo nekaj napravit, al ideje da se kao omogući modelima iz predhistorijskog doba da budu konkurentni je totalna besmislica...ovaj prijedlog F1A/3 je smijeh totalni. ----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
| |
| |
Expert
Location: Mostar | Leki - 23/11/2009 11:01
a englezi....kod njih uvijek mora bit nešto drugačije, sad tri kategorije..tko zna sutra možda i 5-7-20. Bit tehničkog sporta je da se razvoj honorira, a ne sputava. No dobro slažem se da bi trebalo nekaj napravit, al ideje da se kao omogući modelima iz predhistorijskog doba da budu konkurentni je totalna besmislica...ovaj prijedlog F1A/3 je smijeh totalni.
Mozda je ovo prvo ili jedno od rijetkih mišljenja gdje se ja i ti nebi složili,,i to samo u dijelu "o predhistoriji "
Več davno sam čitao na Njemačkom forumu kako tamo polemišu i rade na tome da se vrate neke "stare postavke " kako bi masa starijih modelara mogla i dalje tekmati
a uglavnom se svodilo na --recimo,,, jedrilice bez nekog pretjeranog karbona i maksimalno ona stara fina Ruska kuka !
Vjerovatno se u još saveza ,država, (klubova ) o tome pričalo i pisalo FAI,u,,,,jer nisu u pitanju samo "starci" i prahistorija nego i dosta ,dosta ,mladjih koji "hebiga"nemaju po nekoliko tisuča eura na raspolaganju kad inm se prohtije kupit ili redy to fly ili takodje vrlo skup materijal!!(Ooo mama,mila ,,,kolko njih sad to zna složit ili imat mentora sa VREMENOM da mu pokaze )
Neka se svako zapita :: kolko mu je momaka otišlo-- pobjeglo iz kluba ,kad su vidjeli (čuli )kolko šta košta !
Osobno mislim da su ovo vrlo dobri prijedlozi,,naravno uz logične korekcije (sajla -guma -rad motora )!Ima ko sto Leki reče i pomalo smiješnih!
Po meni ,,naprimjer-drvenjak penjač-F1C sa Rossijem i 7 sek.rada motora neče ni malo zaostajati u visini za ovim "raketama "
**još nisam najbolje pročitao misle li sve te nove i stare kategorijee strpati u jednu tekmu ili da idu odvojeno,, svaka za sebe ?
Ako bi išle zajedno ,na tekmama bi se brzo povečala masa pa bi se org,,, fatali za glavu ,,,,,zbog ,,,,svima znanih problema!!
Edited by sony 23/11/2009 13:43
-----
| |
| |
Elite Veteran
Location: Zagreb | Je što se tiče cijene ovi modeli su dosta skupi, ali mislim da današnja večina mladih modelara ne da nema novaca za modele već im ona druga znatno jeftinija verzija, da sami rade karbonske modele nepaše.Na tekmama se daju kupiti dobra krila koja koštaju kao jedan prosječan mobitel koji sad svi klinci imaju. Za dobra karbonska krila treba duplo manje novaca kad ih sam praviš nego kad ih kupuješ. S druge strane npr. karbonski penjač je puno jeftiniji od penjača od balze , jer za oba penjača trebaju motori, tajmeri cijelu zimu ga radiš i mala greška saspeš ga u prah dok karbonske možeš popravljati i dugovječniji su.
A što se tiče napretka mislim da tu lova nije prvenstvena. Model od Makarova je savršen , ali ipak mislim da njegov novi flaper nije produkt njegove povoljne financiske situacije već rezultat prvenstveno mašte, znanja , truda i bilo bi glupo sad ga ograničiti i reći da sve baci u vodu ili njegov rad uništiti skračivanjam sajle na 40 m , a neku ljenčinu koja ima stari model od pradjeda nagraditi i stimulirati njegov nerad sajlom od 60m i onda kako to biva da ti još pije mozak i govori da ti ništa neznaš , da su modeli za k.... , da su stare tehnologije puno bolje. Nije to razlog stagniranja broja ljudi u FF , iako mislim da se sad povečava , već ogroman broj drugih natjecateljskih kategorija u modelarstvu
Edited by darijo 23/11/2009 15:15
| |
| |
Expert
Location: Mostar | Ti Dario sve nekako "u jednini "!! 1 krila ,1 motor,,,, i stace klinac kad kupi ta jedna krila ???Pitat čaču za još 4 mobitela da kupi ,parasol ,cjev, rep, kuku, knips,,,,,ili elektroniku ::servoe,radio determu,,,,
i od kad je karbonski penjač jeftiniji od drvenog?? amo izracunat ali prvo saberi kolko tebe košta jedan ,počev od izrade kalupa za krila,karbona,smole,trakica,(i to samo za krila )
A da za oba penjaca trebaju motori,to stoji ! Samo nije valjda ista cjena jednog Verb,, Nelsona i nekog starog Rossija ili mvvs!
,, Na k raju ispada da če makarov startat sam,,,, ustvari bitče tu još njh 10ak ,,Findal ,stamov,Kimo, ,,,i sa duznim stovanjem Leki !
E sad ! jesu li ljencine ovi sto imaju stare modele ili iste mogu napraviti(jer in tako uvjeti diktiraju )ili ovi drugi,,,,,,sinovi bogatih očeva,,,,
Ma nekako me zaboli ,,,(ono ),,,ali po meni radi se tu o stvaranju jednakih (bar priblizno )uvjeta za sve! Ako ih nemamo na zemlji ,možemo ih imati bar u zraku!!
Tamo čemo ih (kad odletimo svoje )svakako imati ! -----
| |
| |
Elite Veteran
Location: Zagreb | 1. koliko godina traje drveni penjač, a koliko karbonski
2. Elektronski tajmeri su jeftiniji od seligovih koje nikada nisi mogao nabaviti u ono vrijeme
3. Nelson klasični je 300 $ za razliku od rosija koji su u vrijeme kad si ih mogao kupiti u trstu bili 500DM , a onda je dolar bio kao marka.
4. ako si htio dobra krila morao si imati smrekove letvice koje nisu onda bile ništa jeftinije od današnjih karbonskih
5 I za one modele si morao imati kalupe.
6 jedini koji je prodavao cijevi za trupove bio je Talijan koji je bio dosta skup.
7 svječica rosijeva je bila 10 dm, što je bilo onda 10 $ , a sad je svječica za nelsona 4,5$
8 I ONDA JE BILO SVE SKUPO; SAMO ŠTO SMO OD KLUBOVA DOSTA TOG DOBIJALI, PA NAS CIJENA NIJE INTERESIRALA.
10 FF ne tekmaju djeca bogataša već bolesnici koji će si od kruha uzeti samo da si kupi ili napravi ono što voli
11. uvjeti i vremenski i propozicijski su za sve isti.
12. znam dobro da je 80-tih stanica za rc koštala koliko i fićo, pa su ljudi kupovali | |
| |
Elite Veteran
Location: Zaprešić | Darijo s potpisujem sve što si rekao. Problem klinaca nije prvenstveno cijena vrhunskih modela već fiksacija nih samih da moraju imati isti model kao i jedan svijetski šampion. Klinci nek se bave A1, nek se bave malim penjačima... a svaki vrhunski model se može s vremenom izraditi, pa isto tako i flaper i folder. Svi mi radimo greške pa klicima želimo omogučiti najbolji model ali tu griješimo. Gotovo mogu garantirati da s novim pravilima na tekmi neće biti ni jedan klinac više...ustvari krivo je pisati klinac točnije bi bilo mladi modelar. Najveći problem je u modelarima samima jer svatko želi pobjedu a svoj neuspjeh pripisuje nedostatku novaca za bolji model (čitaj model od svijetskog prvaka). Pustimo priče o mladim modelarima jer oni koji ta pravila pišu nisu mladi modelari već stari lisci koji se srame da ih mladi otekmavaju pa traže način da sa svojim neradom i dalje budu u vrhu najsofisticiranijih kategorija. Takvi ta pravila predlažu slijepo vjerujući da će onda biti konkurentniji. Kako sam rekao postoji potreba da se performanse modela smanje,, ali glupo je unutar iste kategorije raditi hendikep "naprednima". Ovakva pravila bila bi rasulo od tekme..tko bi provjeravao glavčinu gumenjaka recimo... Ionako s ovim promjenama se ne dira 99% sadašnjih natjecatelja te se samim time performanse ne smanjuju (a to je kao glavni cije ovog prijedloga). Najviše me nasmijalo ovo F1A3, jer ako se dobro pogleda prijedlog "modeli bez minimalnog opterećenja" pitam se tko meni onda brani hi-tech model s 3 metra raspona i 200 grama...može li to još netko napravit od balze i lipe??? ja bi napravil od ultra skupog karbona i onda se s tim padobranom smijao ljudima koji ulažu godine rada u tehnički razvoj modela. Kad se pogleda trenutno su F1ABC kategorije već godinama u porastu broja natjecatelja (osim kod ovih koji ove promjene predlažu). ----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
| |
| |
Extreme Veteran
Location: Novo mesto | Ja imam još jednu jedrilicu F1A sa francuskom kukom. Predlažem 108 m sajle. Možda ču tako jednom pobjediti Rolanda u fly offu. Kupiču još jednu PRIMU F1B od Vivchara i predlažem 60 g gume. Tako ču i ja za male novce postati konkurentan velikima. ----- Damjan,
Aeroklub KRKA | |
| |
Elite Veteran
Location: BiH -Visoko-Ljetovik 27. | sony - 23/11/2009 16:08
Ti Dario sve nekako "u jednini "!! 1 krila ,1 motor,,,, i stace klinac kad kupi ta jedna krila ???Pitat čaču za još 4 mobitela da kupi ,parasol ,cjev, rep, kuku, knips,,,,,ili elektroniku ::servoe,radio determu,,,,
i od kad je karbonski penjač jeftiniji od drvenog?? amo izracunat ali prvo saberi kolko tebe košta jedan ,počev od izrade kalupa za krila,karbona,smole,trakica, (i to samo za krila )
A da za oba penjaca trebaju motori,to stoji ! Samo nije valjda ista cjena jednog Verb,, Nelsona i nekog starog Rossija ili mvvs!
,, Na k raju ispada da če makarov startat sam,,,, ustvari bitče tu još njh 10ak ,,Findal ,stamov,Kimo, ,,,i sa duznim stovanjem Leki !
E sad ! jesu li ljencine ovi sto imaju stare modele ili iste mogu napraviti (jer in tako uvjeti diktiraju )ili ovi drugi,,,,,,sinovi bogatih očeva,,,,
Ma nekako me zaboli ,,, (ono ),,,ali po meni radi se tu o stvaranju jednakih (bar priblizno )uvjeta za sve! Ako ih nemamo na zemlji ,možemo ih imati bar u zraku!!
Tamo čemo ih (kad odletimo svoje )svakako imati !
i Roland Koglot... ----- SVIJET VOLI POBJEDNIKE!!!
BiH F-076
First planning,second altitude !!!
Sto vise treniras, treba ti manje srece !!
E K | |
| |
Expert
Location: Mostar | darijo - 23/11/2009 16:39
1. koliko godina traje drveni penjač, a koliko karbonski
2. Elektronski tajmeri su jeftiniji od seligovih koje nikada nisi mogao nabaviti u ono vrijeme
3. Nelson klasični je 300 $ za razliku od rosija koji su u vrijeme kad si ih mogao kupiti u trstu bili 500DM , a onda je dolar bio kao marka.
4. ako si htio dobra krila morao si imati smrekove letvice koje nisu onda bile ništa jeftinije od današnjih karbonskih
5 I za one modele si morao imati kalupe.
6 jedini koji je prodavao cijevi za trupove bio je Talijan koji je bio dosta skup.
7 svječica rosijeva je bila 10 dm, što je bilo onda 10 $ , a sad je svječica za nelsona 4,5$
8 I ONDA JE BILO SVE SKUPO; SAMO ŠTO SMO OD KLUBOVA DOSTA TOG DOBIJALI, PA NAS CIJENA NIJE INTERESIRALA.
10 FF ne tekmaju djeca bogataša već bolesnici koji će si od kruha uzeti samo da si kupi ili napravi ono što voli
11. uvjeti i vremenski i propozicijski su za sve isti.
12. znam dobro da je 80-tih stanica za rc koštala koliko i fićo, pa su ljudi kupovali
1.ja sam se nagledo samo ove godine penjača koji su jako malo trajali (nije se isplatilo ni otič po njh )
2 .ja neznam kako vi u ZE ?? Mi smo ih imali dovoljno i sad ih imam par ,,,
3Pa kako one cjene u ono vrijeme sa ovima poredis ,, onda je bilo,,,,ma bio je Q sad ,, sve sam ,,,,,,,
4,OOko je jos to kupovao ,, mi smo svračali u pilane ,,uleti i proberi i na klubskom cirkularu ,,,opleti !!
**** nego da se mi nebi prepirali oko bezvezarija,,, ja sam samo svoje misljenje rekao !!!Mada sam 100% siguran da ova novotarija od FAIa nikad zazivit neče
iz čisto praktičnih razloga ! Sto reče Leki ,,ko ce to iskontrolirat,,i kad na tekmu dodje bar za 2/3 vise ljudi ,,ko ce to sudit !! ?? Morače se iz Kine uvozit sudije,,,,
-----
| |
| |
Extreme Veteran
Location: SFRJ | E dragi moji prijatelji,što bi predsednik skupštine sa početka prošlog veka rekao dvojci dijametralno suprostavljenih poslanika,da su obojca u pravu,tako i ja sad kažem da su i Dari i Soni u pravu. Razumem Darija jer je jedan (kao i Leki) od onih modelara ,malo ,koji sami rade i sad modele. E Sonjo baš i o tome priča. O izradi modela.Skupo bi bilo deci i to.
To je bilo modelarstvo ,i modelarstvo je to što rade Darijo i Leki a masovna komercijalizacija modela već po malo gubi od "modelastva". A da je ranije bilo lakše,bilo je ,jer su klubovi imali finansije. Tako na postavljeno pitanje šta je bilo pre,kokoška ili jaje? Pre je bilo svega!
Pozdrav ----- Mića Tica | |
| |
Expert
Location: Mostar | darijo - 23/11/2009 16:39
.
10 FF ne tekmaju djeca bogataša već bolesnici koji će si od kruha uzeti samo da si kupi ili napravi ono što voli
Spisak siromašne i bolesne djece koja jadna nemaju ni za kruha jer su "crno iza nokta" dali da kupe ili naprave modele
ma daj Dario,,,, nemoj zajebavat
***
1 Oskar Findahl SWE 153 VK-1 SH-1 HL-1 SL-2 BC-2 MM-4
2 Anrijs Plume LAT 151 BC-1 DK-1 SE-1 EF-1 ES-3 VK-6
3 Nikolay Bardarov BUL 150 IC-1 SF-1 TB-1 DZ-1 MR-3 SM-4 BU-1
4 Ambroz Vrtovec SLO 126 KC-1 PZ-2 VK-3 MR-2
5 Daniel Rossler CZE 124 MS-1 PO-2 VS-3 VK-9
6 Aliaz Ferjancic SLO 121 FV-1 EU-1 SL-6 KC-5
7 Alina Sychova UKR 115 BL-2 ES-2 VJ-3 MR-5 KC-6
8 Matej Betak SVK 110 SU-1 VJ-2 VS-8
9 Luca Aringer AUT 110 EF-2 EU-2 PT-3
10 Martin Bohus
**
1 Aleksandra Warakomska POL 153 ES-1 VS-1 SU-1 PZ-1 MR-1 BL-2
2 Tomas Mackus LTU 151 BL-1 BC-1 HL-1 ES-2 PZ-2 EF-3
3 Paul Coutineau FRA 150 VK-1 PT-1 SL-1 EU-1
4 Oskar Findahl SWE 150 MM-1 SH-1 SE-1 VJ-1
5 Maryana Savova BUL 150 IC-1 SF-1 TB-1 BU-1
6 Bartolomej Skrbycki POL 140 DZ-1 FV-1 SU-2 SL-3 PO-3
7 Mirko Peselj SRB 140 MS-1 SA-1 DZ-2
8 Haris Jusufbasic BIH 100 SM-1 IK-1 MS-2
9 Oleksandr Kulakovsky UKR 90 ZM-1 VK-2 AN-3
10 Philipp Seifert -----
| |
| |
Elite Veteran
Location: Zaprešić | Sony, nije lijepo generalizirati, jer znam da sigurno ne poznaš sve te juniore koji su na spisku, pa isto ne možeš ni tvrditi da netko od njih ne vozi možda drvenjaka ili ne pravi modele u potpunosti sam. Iznenadio bi se vjeruj. ----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
| |
| |
Elite Veteran
Location: Zaprešić | sony - 23/11/2009 23:15 darijo - 23/11/2009 16:39 1. koliko godina traje drveni penjač, a koliko karbonski 2. Elektronski tajmeri su jeftiniji od seligovih koje nikada nisi mogao nabaviti u ono vrijeme 3. Nelson klasični je 300 $ za razliku od rosija koji su u vrijeme kad si ih mogao kupiti u trstu bili 500DM , a onda je dolar bio kao marka. 4. ako si htio dobra krila morao si imati smrekove letvice koje nisu onda bile ništa jeftinije od današnjih karbonskih 5 I za one modele si morao imati kalupe. 6 jedini koji je prodavao cijevi za trupove bio je Talijan koji je bio dosta skup. 7 svječica rosijeva je bila 10 dm, što je bilo onda 10 $ , a sad je svječica za nelsona 4,5$ 8 I ONDA JE BILO SVE SKUPO; SAMO ŠTO SMO OD KLUBOVA DOSTA TOG DOBIJALI, PA NAS CIJENA NIJE INTERESIRALA. 10 FF ne tekmaju djeca bogataša već bolesnici koji će si od kruha uzeti samo da si kupi ili napravi ono što voli 11. uvjeti i vremenski i propozicijski su za sve isti. 12. znam dobro da je 80-tih stanica za rc koštala koliko i fićo, pa su ljudi kupovali 1.ja sam se nagledo samo ove godine penjača koji su jako malo trajali (nije se isplatilo ni otič po njh ) 2 .ja neznam kako vi u ZE ?? Mi smo ih imali dovoljno i sad ih imam par ,,, 3Pa kako one cjene u ono vrijeme sa ovima poredis ,, onda je bilo,,,,ma bio je Q sad ,, sve sam ,,,,,,, 4,OOko je jos to kupovao ,, mi smo svračali u pilane ,,uleti i proberi i na klubskom cirkularu ,,,opleti !! **** nego da se mi nebi prepirali oko bezvezarija,,, ja sam samo svoje misljenje rekao !!!Mada sam 100% siguran da ova novotarija od FAIa nikad zazivit neče iz čisto praktičnih razloga ! Sto reče Leki ,,ko ce to iskontrolirat,,i kad na tekmu dodje bar za 2/3 vise ljudi ,,ko ce to sudit !! ?? Morače se iz Kine uvozit sudije,,,, e Sony ja odmah potpisujem svako pravilo ako na tekmi bude duplo ljudi... ali ne mislim pod tim da umijesto trojice dođe nih petorica na prve dvije tekme tek toliko da dvoje starih vide mogu li oni sa svojim 30 godina starim modelima tekmat... Imali smo i mi u HR nacioalke (F3J) pa jednostavno nije nikad zaživjelo 1-2 tekme, par starih modela i nakon toga opet ništa, isto bi bilo i u drugim kategorijama. Pitam ja sve dobronamjerne koji tvrde da je FF prekompliciran, preskup itd koliko su modela s mladim modelarima napravili zadnjih 5-10-15 godina. Dal, sadašnja pravila brane nastup s drvenim jednostavnim modelima??? Kakti ako se omogući 10 metara duža sajla onda će cijeli iskusni modelarski puk jurnuti s mladima raditi nebuntere i balzene A2 ??? Ma dajte nemojte pretjerivat. Ionako takvi modeli i s 10 i s 20 metara više sajle nemaju šansi, ionako svaki modelar teži novom, boljem, sofisticiranijem (čitaj teže napravljivom ili skupljem za kupovinu). Rijetki su modelari koji idu na natjecanje samo da bi učestvovali. Ovaj prijedlog napominjem ne rješava osnovni problem a to je smanjiti performanse postojećih 99% modela. Ja bi definitivno skartil salju za 10-15m, skartil gumu za 5-10 grama, skratil rad motora za 1-1.5 sekundi. Uveo ograničenje od 15min za start od trenutka prijave. I eto onda malo težih natjecateljskih uvijeta i manjih performansi (čitaj trajanje leta ) modela..pa će nam livade biti dovoljno velike, pe će sucima trebati dalekozori puno rijeđe, pa će na tekmama svi imati vremena za startat (a ne pojednici uzimat preko pola operativnog vremena samo za sebe, druge tko j...). Ovaj prijedlog ide od ljudi koji ne žele da se njihovim modelima smanjuju performanse (jer su te performanse skupo platili) već se boje performansi novih tehnologija koje ne mogu pratiti. Pa u F1C foldeli postoje 10 godina, do danas nitko ni glasa (jer ionako su ih svi kupili), u F1B promjenjivi korak postoji već 15 godina, do danas nitko ni glasa (jer su ih ionako već svi kupili). Problem je Makarov i flaper jer ga još nitko ne može kupiti (iako i to neki već jesu) i svi ostali pokušaji kopiranja i komercijalizacije do sad su se pokazali neuspješnima... Treba li zato Makarova i Kočkareva hendikepirati?? hendikepirati razvoj?? Pobogu zašto?? ----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
| |
| |
Expert
Location: Mostar | Pobogu ,nizašto !Nekako svi šute i gledaju, čak i na Srbijanskom forumu zatišje,, valjda očekuju tuču ovdije
Ja stavio jednu interesantnu informaciju ,pa ja i najebo izgleda !! Ali to je zato ,što ja kao soc-demokrata ,,,valjda nekako posmatram stvar više sa socijalne strane
pa mi nekako žao onih starijih i nekih mladjih koji rade , prave ,uče , imaju volje,a vide da nemaju šanse ili su im od silnih raketa ,sveden na minimum !
NEKAKO mi se učinilo na momenat ::: Vidi zgode ,,,,eto i njima šanse !!
Ja ispado sad neki "starinski" modelar ,a evo sjedim u kamionu koji samo što ne izgori od elektronskih novotarija(dod,opreme ),,tako da sam apsolutni pristalica svega novog,korisnog, boljeg !
Več rekoh da od toga ništa, jer skoro pa nemoguče provest u praksi Bar na jednoj tekmi ! Ako neko odvoji pa napravi dvije ,tj neki kup ,turnir,, za ove "nesofisticirane " biče mi drago, isam ču otekmat ! -----
| |
| |
Expert
Location: Rijeka | Osnovno je pitanje što navedene promjene donose:napredak,stagnaciju ili nazadovanje.Mislim da napredak u bilo kojem slučaju,ne može ograničiti neka restriktivna metoda.U ovom slučaju to bi bilo skračivanje sajle na 40 m.što ,ruku na srce,dovodi jedne modelare u neravnopravan položaj u odnosu na druge i to zato jer su uskračeni za tih 10 metara u odnosu na druge,a modeli su u propisanim granicama s tom razlikom da su viši u startu od ostalih iz poznatih razloga.Zar im zbog toga treba odrezati 10m sajle?Ili produžiti max na 4 min?Ne slažem se,i na tekmi bi se s zbog toga osječao glupo.Kako bi komentirali npr.situaciju da u utrci na 100 metara onima sa običnim tenisicama skrati staza za 10 m.kako bi bili "ravnopravniji"u odnosu na one s najnovijim hi-tech tenisicama.Ma možeš ti dati nekom i zlatnog flapera pa nikad od njeg ništa ako ne zna,nije talentiran ili nema takmičarskog duha-ipak najveći dio ostaje na čovjeku.Ima ove godine dovoljno primjera da je modelar pobijedio model.A ne obratno.
Edited by Igor 24/11/2009 16:19
| |
| |
Elite Veteran
Location: Zaprešić | sony - 24/11/2009 14:20 Pobogu ,nizašto !Nekako svi šute i gledaju, čak i na Srbijanskom forumu zatišje,, valjda očekuju tuču ovdije Ja stavio jednu interesantnu informaciju ,pa ja i najebo izgleda !! Ali to je zato ,što ja kao soc-demokrata ,,,valjda nekako posmatram stvar više sa socijalne strane pa mi nekako žao onih starijih i nekih mladjih koji rade , prave ,uče , imaju volje,a vide da nemaju šanse ili su im od silnih raketa ,sveden na minimum ! NEKAKO mi se učinilo na momenat ::: Vidi zgode ,,,,eto i njima šanse !! Ja ispado sad neki "starinski" modelar ,a evo sjedim u kamionu koji samo što ne izgori od elektronskih novotarija (dod,opreme ),,tako da sam apsolutni pristalica svega novog,korisnog, boljeg ! Več rekoh da od toga ništa, jer skoro pa nemoguče provest u praksi Bar na jednoj tekmi ! Ako neko odvoji pa napravi dvije ,tj neki kup ,turnir,, za ove "nesofisticirane " biče mi drago, isam ču otekmat ! Pa nije valjda da si se sad uvrijedio, pa samo otvoreno raspravljamo zar ne. Kakva tuča samo mislimo različito točnije imam filing da se vrtimo oko iste stvari ali dok jedan vjeruje da bi nova pravila imala uspijeha, drugi ne vjeruje u taj uspjeh. E sad na tvoju socijal demokrata ja odgovaram da sam ja teški komunist. Evo imam i parole : Primite se posla i pravite modele. Materijal i nije toliko skup. Napravi 2 modela, jednog prodaj, pa od te love kupi materijal za 5 modela. Primimo se posla i obučavanjmo, učimo mlade modelare. ps. Pitanje koliko čitatelja foruma uopće misli posvetiti svog vremena mladima da naprave F1ABC "klasik-balza" modele (kakti, zbog kojih su te promjeme i predložene)? , ili je ideja samo izvaditi svoje, klupske, državne modele iz naftalina pa podjelit i paradirat na tekmi. Iskreno koliko je tko svoga vremena potrošio na mlađe naraštaje?? Hoće li se to promjeniti s 10 metara flaksa više? Ma dajmo onda 30 metara više svakom novom FF modelaru početniku, al da damo nekom predlagatelju novih pravila koji ima para na bacanje, koji ima najmodernije modele u kutiji. Njemu dati 10 metara zato jer je senilan pa nije u stanju služiti se tim hi-tec modelima, već misli da će s 10 metara viška balza modelom opet harati livadom kao nekad prije 30 godina---e to nije fer. Bez šale, početnicima treba dati prednost, i treba im dati znanje i oni će sami ili nataviti svoj razvoj ili ostaviti ovaj sport. I tu se nije promjenilo ništa...nekad si morao 3 cirusa napravit da bi mogao početnički A2 radit, pa malo napredniji, pa još napredniji model i tako sve unedogled jer razvoj nikada nije stao. Iste vrijednosti vrijede i danas, ali nit to itko sprovodi niti mlade takav rad danas previše zanima. Samo kratka crtica: Dobio sam info da je mlada dama koju je Soni spomenuo osim što je prva na listi svoje modele radi sama, modeli su za izložbu kako su napravljeni, nema roditelje modelare, radi to jer voli i zainteresiralo ju je kroz tehnički u školi...prema tome bitna je samo volja a ne pravila. ----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
| |
| |
Extreme Veteran
Location: Arnhem-Nederland | Igor - 24/11/2009 16:12
U ovom slučaju to bi bilo skračivanje sajle na 40 m.što ,ruku na srce,dovodi jedne modelare u neravnopravan položaj u odnosu na druge i.....
Pa sta,Butkovic je uvjek kraci za pola metra...
.. ----- Efteling
| |
| |
Expert
Location: Mostar | Ma neka ,,samo čekam da vam prodju ovi izbori Za kaznu ,,,gradonačelnik če vam biti PREDSJEDNIK !!
A za novog gradonačelnika ,poslaču vam novog Hercegovca,, ,,, možda Kutlu,, ili onog što vam je,,, Seve,,,
*** Leki,,, ja se naljutim samo kad neko ispred mene vozi 80 !!
-----
| |
| |
Expert
Location: Jarun / ZG | Igor - 24/11/2009 16:12
Osnovno je pitanje što navedene promjene donose:napredak,stagnaciju ili nazadovanje.Mislim da napredak u bilo kojem slučaju,ne može ograničiti neka restriktivna metoda.U ovom slučaju to bi bilo skračivanje sajle na 40 m.što ,ruku na srce,dovodi jedne modelare u neravnopravan položaj u odnosu na druge i to zato jer su uskračeni za tih 10 metara u odnosu na druge,a modeli su u propisanim granicama s tom razlikom da su viši u startu od ostalih iz poznatih razloga.....
zapravo, ta razlika i nije tako velika, jer kad imaš kraću sajlu, možeš nasvirati veću brzinu, pa i više dobit na prački. ako leki sa 50 metara sajle zbanta sljedećih 20 metara, sa kraćom sajlom bi mogao zbantat još nekoliko metara više, pa ta razlika ne bi bila 10 metara neg manja...
sa druge strane, oni sa 60 metara sale, mogli bi otkačiti na 62 metra (visina dignute ruke + 60 m sajle) pa su opet u banani...
ukratko, nema smisla...
s druge strane čudna FAI logika protežira neke debilne kategorije poput malih penjača, kojima se bavi par ljudi u evropi i to trpa u svjetski kup, umjesto da u WC uključi A1 kojima se bavi par hiljada malih i velikih modelara...
daj bože da bilo kakva promjena dovede veći broj ljudi na livadu, al ovo nejde u tom smjeru, nego kažnjavanje onih koji su izmislili i BUNT i WING WIGGLER i sada flapere... neki očigledno misle da smo trebali ostati na čavlima i fitilju, pa vjerojatno i na sexy konstruktivnim trupovima...
Edited by Dražen 24/11/2009 20:43
----- .
fala q_cu i Zaprešić ima Svjetskog Prvaka...
. | |
| |
Extreme Veteran
Location: Novo mesto | Sa ciljem povečanja broja takmičara bila je uvedena FF kategorija F1Q. Jednostavna gradnja, može čak i od balse... jeftin pogon....cijeli model sa pogonom , baterijama i priborom , kpl. konkurentan skoro pola jeftinijo od jednog jeftinog buntera Vitaliya haraze.... Ako napraviš iz balse, 100-150 €...
Pitanje: Koliko takmičara je u prosjeku na tekmi svjetskog kupa ???
odgovor: Salzer i još 2,3.....
Edited by Damjan 25/11/2009 00:19
----- Damjan,
Aeroklub KRKA | |
| |
Extreme Veteran
Location: Bihać | Na brzinu sam preletio preko dosadašnje diskusije,uglavnom OK da povremeno dođu promjene u FAI pravilnicima pa i one pomalo smiješne!Onaj smiješni dio F1A 3 mi je i simpatičan ,naravno ko želi pomalo retromanije u modelarstvu može se odlučiti za tu soluciju ako misli da mu rezultat nije bitan ili pak da i na taj način može parirati višoj tehnologiji!Naravno pod uslovom da takmičari sa sofisticiranijom opremom nemaju ništa protiv !
F1A 1 i F1A 2 moglo bi se nadugačko o tome !
Kakogod nije loš zasad ni ovaj pravilnik koji je na snazi !?
I još nešto kod F1A/3,neograničavanje težine može biti presudan faktor u FO i plus bih na Draženovo dodao malkice praćke u zaokret obzirom na krhkost lagane konstrukcije modela!
Edited by hari 25/11/2009 10:31
| |
| |
Extreme Veteran
Location: Zaprešić | Bobo - 24/11/2009 17:23
Igor - 24/11/2009 16:12
U ovom slučaju to bi bilo skračivanje sajle na 40 m.što ,ruku na srce,dovodi jedne modelare u neravnopravan položaj u odnosu na druge i.....
Pa sta,Butkovic je uvjek kraci za pola metra...
..
E Nizozemac moraš ti Butkovića sprdati s pola metra......
Zato si ja napravim 5 metra dužu sajlu ionako nitko ne provjerava sajle. | |
| |
Expert
Location: Mostar | Ima li ko da voli ovaj sport više od mene ! Ja bih rekao da nema mada će mnogi za sebe isto reći !
Pogotovo FF volim i sve reci ali protiv FF nemoj ! I ako ništa drugo bar mi je modelarstvo u obiteljskoj tradiciji,, poodavno . Sva ova nazovi ,, „nova pravila“ i moguče promjene , neču reči „bojim se „ da neče zaživit nego kako vidimo nebi ni trebala ! Čak nastranu i to što bi ih bilo sa tehničke i organizacione strane teško provodit !(broj sudaca –kvalitet sudaca ,oprema za sudce , itd ) Inače na ovu temu bi 50 modelara iznijelo bar 56 teorija ,ideja ,prijedloga i nekih svojih varijanti !!!
• Isto bih ja volio čuti mišljenja koja me živo interesiraju poodavno ! Nekako ja imam dojam da je modelarstvo (izvorno ) izgubilo svoje ime i pravi smisao te riječi,, pojavom „trke u naoružanju „ koja je naravno potrebna i poželjna u cilju postizanja što boljih rezultata, u krajnjem cilju ! --- Ovo sam napisao ak ništa drugo da se ogradim i neko ne pomisli da sam protiv unaprijeđenja modela i FF u svakom pogledu !
• Samo ,, nije li – FF izgubio svoj smisao i postao FF-rc , pojavom (u ff )elektronike ,servoa,i u novije vrijeme Radio determe ??
• Nije li to fino da čovjek spasi svoj model (reči če neko ),,,kojem je po Božijim i po pravilima FAI-a ,u koja se kunemo – kad treba , bilo suđeno da se slomije ?? (rekao bi neko drugi )
• Jesu li tada drugi oštečeni ,jer „ ovaj“ ponovo starta sa ti modelom ! Dali bi taj model (bar ) trebalo isključiti iz daljeg natjecanja ?
• Ko garantira da več neko „iz auta „ ne upravlja penjačem koji Curi u dobrom abvintu ?
Malo „ljeve noge „ i eto ga ponovo u dobrom stubu !!
*Kad je prvi put uputrebljena RD , nije li taj model u tom momentu postao RC model ??
*Postaje li nam FF ,,,RC –FF ili je to odavno postao ili če skoro postati ??,,
Vidim Damjan postavlja pitanja pa idem i ja . Kad ste se naložili za onu temu evo još za razmišljanje i komentare.
Edited by sony 25/11/2009 17:33
-----
| |
| |
Veteran
Location: Beograd | Sto se tice novih pravila, u pocetku su mi se dopala jer bi se stopirao dejstvo "Ukrajinskog sindroma" na modelarstvo. Koliko god je ovaj Ukrajinski sindrom doveo do napredka tehnologije u modelarstvu, toliko je napravio veliki jaz izmedju mladih i starijih sto sada debelo osecamo. Ko ima para i ulagao je u kupovinu modela bio je u ogromnoj prednosti u odnosu na samograditelje, cast malobrojnim izuzetcima. Mladi tu nisu imali sanse, otkud srednjoskolcu i studentu nekoliko hiljada evra za modele?Koji roditelj ce to da plati?
S druge strane ova nova pravila bi izazvala veliku zbrku i dovela do neregularnosti na takmicenjima, zbog komplikovanja pravila.
Ja sam za jedrilice sa jednofunkcionalnim knipsom i motorni modeli (F1B i F1C) sa dvofunkcionalnim mehanickim knipevima (bez elektronike), svi sa fiksnim povrsinama. Tada ce samograditelji ici na svoje konstrukcije gde mogu da se ukljuce i jeftini drveni modeli , pa neka aerodinamika i taktika pobedi.
| |
| |
Elite Veteran
Location: Zagreb | Ljudi nemoj te kritizirati, tj prozivati one koji kupuju modele. Znam , ...., i meni se više sviđa da se tekma sa napravljenim modelima, ja ih sam sebi radim. NA njima su samo motori kupljeni. Nije stvar u tome što klinci nemaju novaca da kupe modele (pa ni odrasli ljudi nemaju), nemože to nama biti izgovor jer poslije moje generacije koja je u klub došla 80-tih godina, nismo svi skupa odgojili modelare koji bi znali napraviti modele , već smo ih odgajali tako da trebaju ili oni ili da im klubovi kupe. Klasični model sa klasičnom kukom ruskom koju smo kao klinci pravili su dobri modeli. SA modelom starijim od mene , sa Seligovim tajmerom i običnom ruskom kukom , ove godine je Blagojević napravio vrhunske svjetske rezultate.
Ako su gotovi skupi modeli razlog zašto nema toliko modelara, onda mi odgovorite zašto nema niti klinaca, pa A-1 modeli nisu skupi. Da posjetim da u Hrvatskoj 90% A-1 modela su isto kupljeni modeli u kitu koje samo treba sastaviti, na kojima je sve izrezano od pune balze. Ajd objasnite mi onda taj fenomen klinaca, zašto njih nema
Edited by darijo 25/11/2009 15:14
| |
| |
Extreme Veteran
Location: Banja Luka | buki - 25/11/2009 11:08
Bobo - 24/11/2009 17:23
Igor - 24/11/2009 16:12
U ovom slučaju to bi bilo skračivanje sajle na 40 m.što ,ruku na srce,dovodi jedne modelare u neravnopravan položaj u odnosu na druge i.....
Pa sta,Butkovic je uvjek kraci za pola metra...
..
E Nizozemac moraš ti Butkovića sprdati s pola metra......
Zato si ja napravim 5 metra dužu sajlu ionako nitko ne provjerava sajle.
| |
| |
Expert
Location: Mostar | Pa dodro Roba,,, moram li ja bit jedini iz BiH koji nešto napiše,, pa taman i glupost !! Daj napiši jednom više od 3 rečenice,,ili ste te nezive ispod avatera (koje bi ja ukinuo rado )zasluzili sa
klikanjem na smajliče ! Šta ti drži tu kapu ??? -----
| |
| |
Extreme Veteran
Location: Banja Luka | sony - 25/11/2009 15:31
Pa dodro Roba,,, moram li ja bit jedini iz BiH koji nešto napiše,, pa taman i glupost !! Daj napiši jednom više od 3 rečenice,,ili ste te nezive ispod avatera (koje bi ja ukinuo rado )zasluzili sa
klikanjem na smajliče ! Šta ti drži tu kapu ???
Hajde dobro ....pratim sve sto ste napisali i ima i dobrih i manje dobrih prijedloga i dosao sam do zakljucka da mi mozemo pisati uzduz i poprijeko i da sve to ne pije vode (bez uvrede) i da ce biti kako FAI odluci. Mi cemo se samo ravnati po pravilima bilo da se uvaze ili odbiju.Ako su Britanci napravili i poslali prijedlog sto i mi ne bi.Volio bi da neko sa ovih prostora imao dovoljno uticaja u FAI da nesto promijeni u pravilima FF sto nama odgovara kako bi se bar priblizili najboljima u svijetu,naravno ne na stetu bilo koga.
Sto se tice da li napraviti neko pravilo da se ide sa starim modelima,mogu samo za penjace govoriti jer sam u F1A aktivno usao tek 2006.Vidim prijedlog 10s za stare penjace,meni ne smeta jer imam spremna 2 penjaca s kojim mogu i sa 7s praviti max,bar 7 startova,a kasnije daj boze srece i i dobar zrak.
I nemoj se ljutiti,ja uvijek iskusnijim pustim da kazu svoje misljenje,jer se uvijek moze nesto novo nauciti.
| |
| |
Extreme Veteran
Location: Visoko - Nisko | ahhhhhh to sa povecavanjem vremena rada motora na starim penjacima je smijesno,,cak presmjesno.... pa svi ce preci na stare..... hhh :D -----
| |
| |
Extreme Veteran
Location: SFRJ | Pozdrav,
uporno razmišljam o ovim predlozima i mislim da definitivno nemaju smisla. Smatram da nema razloga za brigu i da u ovom obliku ,definitivno neće biti ni usvojeni. Smešno bi bilo,skoro ne izvodljivo. Ono što je moguće za očekivati je kod gumenjaka,smanjenje gume,kod penjača onemogućiti promenu geometrije krila a kod jedrilica,neznam šta posebno Mislim da je veći problem,učestale priče koje su verovatno utemeljene,da se modeli iz slobodnog leta,"vozaju".I sam sam gledao ne logičan i ne definisan let jednog vrhunskog modelara pre par godina na Pusta cupu.Rigoroznija kontrola ali kako ? ----- Mića Tica | |
| |
Expert
Location: Jarun / ZG | Tica - 26/11/2009 09:33
Pozdrav,
uporno razmišljam o ovim predlozima i mislim da definitivno nemaju smisla. Smatram da nema razloga za brigu i da u ovom obliku ,definitivno neće biti ni usvojeni. Smešno bi bilo,skoro ne izvodljivo.
mićo, jesi li siguran??
ako savjet mudraca to poželi, može i učiniti, jest da je to u praksi teško izvedivo, no oni koji to pokreću ionako se ne tekmaju...
nema svako natjecanje spravu za mjerenje sajli, a u ovom slučaju trebalo bi imati oznake za tri različite duljine. alii to je i najveći problem kod jedrilica.
a kod gumenjaka? čim neki malo više popenje, već se neko može žaliti da ima previše gume u trupu... uopće konrola gume kod gumića - potpuno pouzdano bi bilo jedino da ti sudac trči za modelom...
----- .
fala q_cu i Zaprešić ima Svjetskog Prvaka...
. | |
| |
Elite Veteran
Location: Zagreb | http://www.youtube.com/watch?v=TSuda4-QMl4&feature=PlayList&p=6A9B4... | |
| |
Expert
Location: Mostar | Kad sam stavio ovaj thread svi navalili ,,ja sam protiv ,ja sam za ,, glupo je , zaustavlja napredak ,,,,,, kad sam napisao ono drugo sa pitanjem ***
da li nam Free flight ( usljed silnog napredka -) lagano postaje FF-Rc niko ništa ,osim Tica jednu rečenicu ! Pa jel to, tolika javna tajna, da se nemre o njoj pričat ili se bojite da vas ko ""veliki " ne poklopi !
Tako opet :: kako kontrolisat dali neki "pošteni natjcatelj" koristi i prijemnik u modelu i malo šara zrakom i kako to da kad stisnemo Radio determu taj model zvati FREE Flight modelom (klasom )
Tj ,, jeli več Free flight,,, samo flight ?
-----
| |
| |
Elite Veteran
Location: Karlovac | kako kontrolisat dali neki "pošteni natjcatelj" koristi i prijemnik u modelu i malo šara zrakom i kako to da kad stisnemo Radio determu taj model zvati FREE Flight modelom (klasom )
Tj ,, jeli več Free flight,,, samo flight ?
Nikako.
Ja na svoje oči vidio nekoliko primjera što na svjetskim prvenstvima što na svjetskim kupovima.
----- __________________
Veseli i zdravi bili | |
| |
Extreme Veteran
Location: SFRJ | A "danas je dan Republike i stari je popio malo" - Zabranjeno pušenje,zabranjeno voženje FF modela. Znam ja masu "poštenih",koji se u to i kunu a sajle duže,,modeli lakši........
Elem,sa pojavom puške ,nestade i junaštvo. ----- Mića Tica | |
| |
Elite Veteran
Location: Zaprešić | sony - 28/11/2009 22:12 Kad sam stavio ovaj thread svi navalili ,,ja sam protiv ,ja sam za ,, glupo je , zaustavlja napredak ,,,,,, kad sam napisao ono drugo sa pitanjem *** da li nam Free flight ( usljed silnog napredka - ) lagano postaje FF-Rc niko ništa ,osim Tica jednu rečenicu ! Pa jel to, tolika javna tajna, da se nemre o njoj pričat ili se bojite da vas ko ""veliki " ne poklopi ! Tako opet :: kako kontrolisat dali neki "pošteni natjcatelj" koristi i prijemnik u modelu i malo šara zrakom i kako to da kad stisnemo Radio determu taj model zvati FREE Flight modelom (klasom ) Tj ,, jeli več Free flight,,, samo flight ? Esad si ga pretjerao... svi trkeljate o nečemu što nitko vidio nije i fantomskim babama, i svemogučem RC.. ajde dajte malo prizemljite. E moj Soni razlika između satnog mehanizma i el. timera nije nikakva..i jedno i drugo su dozvoljeni. Razlika između fitilja i RDT nije nikakva jer i jedno i drugo su dozvoljeni. Kakav problem ti u tome vidiš? Osim kad si kupovao modele za 1200€ nisi dao 200 € više pa bi i ti taj famozni "RADIO# koristio. ----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
| |
| |
Elite Veteran
Location: Zaprešić | Omi - 29/11/2009 09:52 kako kontrolisat dali neki "pošteni natjcatelj" koristi i prijemnik u modelu i malo šara zrakom i kako to da kad stisnemo Radio determu taj model zvati FREE Flight modelom (klasom ) Tj ,, jeli več Free flight,,, samo flight ? Nikako. Ja na svoje oči vidio nekoliko primjera što na svjetskim prvenstvima što na svjetskim kupovima. Jel bi ti Sony to zabranio i determu??? pa da se free flight može doslovno tumačiti?...onda skini i gumu s modela da bude pravi free flight. Nije nikako...pa svaki model se može pregledati, ali problem je što svatko može u svom modelu taj "prijemnik" i sakriti, mogao je isti taj prijemnik koristiti i natjecatelj prije 20 godina pored selig timera...je ali taj je i onda preverant isto kao i ovaj danas. Prevarant je i onaj koji leti 10g gume u modelu više, a ti ga tek nakon starta možeš kontrolirat i vagat, u međuvremenu on se izgubi ,, ili jednostavno promijeni gumu. Problem je i startanja penjaća s čistim metanolom,,,ode bar 30% više,,,a jel imamo labaratorij na livadi da kemijski satav utvrđujemo.. Uvijek se moglo muljati na masi modela...jednostavno kad sleti dodaš koliko fali za svaki slučaj ak te idu provjeravat. Uvijek SE NA TEKMAMA NATEZALO ZA DOMAČINA, i to je kakti u redu? Pa naravno da nijer jer sve je to prevara, kad je vidim reagirat ću i amen, sve ovo ostalo je lov na vještice. Osobno znam samo 2 sitema DeBoer-Aringer i Aberlenc koji imaju mogučnost upravljat modelom u letu. Ove spike o šaranju okačite mačku o rep jer FF model je teško upravljiv u slobodnom letu, vertikalci mali, velike poluge, velika razlika kuteva, mala brzina leta... to je RC gotovo neupravljivo na način da bi imao od toga koristi. Eventualno raširi, suzi zaokret sve ostalo priče lijevo-desno nema šanse. ----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
| |
| |
Elite Veteran
Location: Zaprešić | Tica - 29/11/2009 10:12 A "danas je dan Republike i stari je popio malo" - Zabranjeno pušenje,zabranjeno voženje FF modela. Znam ja masu "poštenih",koji se u to i kunu a sajle duže,,modeli lakši........ Elem,sa pojavom puške ,nestade i junaštvo. Ova zadnja e točna sjebali nas kinezi. ----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
| |
| |
Expert
Location: Mostar | Kategorija F1 - slobodni let
Za modele slobodno letece kategorije karakteristicno je da nakon starta tj. polijetanja modela više ne postoji veza izmedu modela i modelara, te nakon toga model leti potpuno samostalno.
*** e hebiga sad,, ode ti na fitilje ! I kako se to moze uticat na let modela sa knipsom i fitiljom KAD ga jednom pustiš ?Gdje je daljnja veza ili moguča veza ?
Pa sama detema nije,,, nit je ikada bila problem ,, nego način ostvarivanja iste !!!!! Radio det ,,, ostvaren je kontakt sa modelom !!( valjda ,,ili nije ?? -- )
Ma ,,, LOBI-ji su čudna stvar ,naročito kad se gore u Fai,u glasa za nešto ! (valjda se sad razumijemo )
PS****** a jednom kad dodjem sa kamion na neku tekmu,,, uključiću ovih par stanica i pojačalo (500w ) ,,, biče perja po ledini ,,neče vam dalekovodi trebat !! -----
| |
| |
Extreme Veteran
Location: Novo mesto | Izmedju svakog mog modela i mene ima neka posebna veza............
http://www.youtube.com/watch?v=9k0E84cdxBM
I zna se dogodit, da ponekad i razgovaram sa modelom, kad se skupa vracamo na startno mjesto...
Edited by Damjan 29/11/2009 13:14
----- Damjan,
Aeroklub KRKA | |
| |
Expert
Location: Mostar | da ,,,da i meni se to dogodilo više puta,, čak me model jednom poslao u rodno mjesto "najkračim putem " !!
uz riječi:: ako si naučio u "one rupe " ubacivat ,,nemoraš u ove zračne ! -----
| |
| |
Extreme Veteran
Location: SFRJ | Pozdrav danas na ovaj sveti dan,još jednom. Smatram da pričamo o istim stvarima. O korektnosti koja je teško dokaziva.Uvek je bilo koje kakvih mućki.No,to i nije tema. Ja sam lično protiv i smatram da neće biti takve radikalizacije u okviru pravila. A stvarno sam gledao jedan ne definisan let,(teško dokazivo) modela ,modelara iz samog vrha. Nije pravio,malo leve,malo desne krugove ,ali je sa 15m, minut ipo leteo,malo pravo,pa zapumpa,pa u vetar,pa u krug a znam da njemu modeli tako ne lete. No,to nije tema.Najbolja kontrola je SAVEST. Samo da ne bude kao kad je Muju krenula karta,kao na MAX MEN-u........ ----- Mića Tica | |
| |
Extreme Veteran
Location: Arnhem-Nederland | Početna stranica » F1 - Slobodni prelet » CIAM Slobodni prelet potkomisija » Slobodni prelet performanse i pravila raspravuBMFA - Tehnologija i FAI FF natjecanje
Slobodni prelet
Pozadina
FAI Free let natjecanje aeromodelling je tehnološki sport. Tehnologije i dalje ići dalje i sada je glavni fokus na razini međunarodnog natjecanja. Pitanje je da tehnologija danas postaje sve više i više, iznad arching vozač FAI slobodnog leta natjecanje.
Mi ne možemo staviti genie tehnologije natrag u bocu, moramo se naučiti živjeti s njom, ali dolazi vrijeme kada ćemo morati "upravljanje" ga. Tehnologija je ono što motivira puno od interesa u našem sportu, no ona mora biti pod kontrolom. Bez nekih mjera kontrole, problemi će se pojaviti - u stvari, to je već počeo.
Osim promjene su se nametnuti nam faktorima izvan modela leti. Dok u isto vrijeme postoji unutarnji lobi grupa koja se osjeća svi problemi mogu riješiti promjenama organizacijske postupke. Daljnje skupine korist ograničava performanse ima drugih koji će sve ostaviti netaknute. Međutim, opći osjećaj većine letak je da je pokret smo izgubili put dok je pokušavao da ispravi probleme. Način mijenjanja i donijeti te različitih pogleda zajedno mora biti pronađena.
RješenjeU prošlosti CIAM / FFSC je gledao naprijed. To je bio CIAM / FFSC koji je kreirao za Svjetsko prvenstvo, to je bio centar nadahnuo ideja. Trebamo još jedan poticaj da nam se naprijed u upravljanju tehnologije. Moramo uzeti u obzir promjene u načinu na koji uspijemo naš sport, da bi odražavala trenutno stanje.
U Velikoj Britaniji British Model Flying Association (BMFA) upravlja Slobodan prelet preko svojih Slobodni prelet Tehnički odbor (FFTC). Rano u ovom desetljeću FFTC shvatio da sličnu tehnologiju i upravljanje problemima imali nastala u britanskom Slobodni prelet pokreta i da se nešto radikalno je trebalo biti učinjeno kako bi ispraviti te. Rezultat je razvoj kohezivnog plan koji bi:
•Provesti ograničenja na performanse i razvoj tehnologije, ali ne i spriječiti takav razvoj, ili izraditi modele koji se oslanjao na napredak u tehnologiji suvišan.
•Base ograničenja za nastup na premisi da leti stranice su dobivanje teže pronaći i bili su uglavnom manji nego prethodnih godina.
•Uvesti niske tehnologije alternative koje bi dati "ekvivalent" u izvedbi (sada izvedba ograničeno) neograničen pristup tehnologiji.
•Alter kalendar događanja, tako da je dobra ravnoteža letenje stare i nove tehnologije i jednakih mogućnosti za sve pristupe da bude uspješan.
•Potražite načine kako potaknuti sudionike iz širokog spektra dobne skupine, a cilj za rast, nego zatvorenost.
Naša dosadašnja iskustva je da je provedba ovog plana je u velikoj mjeri uspjelo. Specifikacije sada provedena u Velikoj Britaniji su utvrđene u Aneks 1 i Aneks 2 na kraju ovog rada. Postoji još nekoliko problema koje treba riješiti, ali oni nemaju utjecaj na sveukupni koncept. Iznad svega naučili smo da radikalne promjene mogu biti uvedeni, a da nakon što je shvatio da nema alternative, "novi" proizvodi mogućnosti stvoriti ponovno buđenje entuzijazma. Nadalje je pojačan zahtjev potrebu za proaktivno upravljanje. Konkretno da promjene treba da predlaže "upravljanje" unaprijed kako bi izbjegli potencijalni problemi. UK Slobodni prelet upravljanje (FFTC) su nastavka ovog procesa, a bit će drži konferencije početkom 2009 prezentirati dodatne ideje i okupiti više od mišljenja fliers sebe.
Ovaj rad ukazuje na način izrade sličnih promjena unutar klase FAI specifikacije u nastojanju da se matične "neograničenih Tehnologija Problem" i postignu slične ciljeve onima koji u Velikoj Britaniji FFTC je postavio za sebe. Također će predložiti način na koji budući problemi svibanj biti spriječeno proaktivno planiranje i praćenje.
Pitanja na adresu
A.Ne postoji ništa inherentno loše u Tehnologija per-se, ili nastavlja svoj razvoj. Međutim, trenutno tog razvoja je ostalo uglavnom neobuzdan dok nastaje kriza. Kada takva kriza dođe korektivnih akcija je poduzeta. Akcija, kao reaktivan, često izaziva još više ekstremnih kretanja uzeti mjesto. Začarani krug razvoja i reaktivne kontrole je stvorio. Nadalje, tijekom posljednjih godina taj razvoj je stekla komercijalne ulaz - makar na "radinost nivo". To je rezultiralo osjećaj među modellers letak i općenito da mi mogle bi se staviti budućnost sporta u rukama proizvođača komercijalnih i programere.
B.Povlačenju graditelj modela vladavine je dopušteno onih na periferiji, bez potrebne vještine ili pristup materijalima za sudjelovanje, a to je pozitivno dobro. Model izvedba je općenito poboljšan te je dostupna za kupnju Međutim, neke od tehnologija uključenih sada takve složenosti da je samo tvornica može proizvesti, tako smo dobili ono što smo mi "dati". Ostati u utrci letak imaju da "ulaganja". U procesu smo svibanj imati trguje mnogo vještina graditelja za letak vještina, zanat aspekt sporta mogao biti umiranje daleko i onda tko će, ili bi mogli, stvoriti buduće ideje te ih napredak?
C.Trenutni glavni klasa specifikacije (F1A, B, C i E) čini se temelji isključivo na ono što je potrebno na "prvenstvu" razini. S obzirom na činjenicu da glavni prvenstva čine oko 3 do 4% od međunarodnog kalendara i da je manje od 1% od ukupno glavnih FAI klase leti po cijelom svijetu je ovo zaista nije razuman temelj za pravila u razredu / specifikacije? Učinak tih "prvenstva orijentiran Specifikacije" je smanjiti općenito, pojedine zemlje na temelju sudjelovanja i push naš sport izvan dohvata i interes mnogih fliers. Mi bi trebali imati strukturu natjecanje Svjetskog prvenstva, gdje je vrhunac, ali pristupačan vrh. Pristup bi trebao biti otvoren za mješavinu resursa i talenata.
D.Svjetski kup je bio u korist pozitivna stimulacija za međunarodnu konkurenciju. Na negativne strane mnogih fliers međunarodne klase, unutar zemalja članica, sada gledati na ovim natjecanjima ne kao vrhunac dostižan, ali kao nešto što je samo unutar dosega "malo" sa dovoljno vremena i novca sudjelovati. Zbog toga one bez takve znači - velika većina - gubi se interes za međunarodne klase. Neto rezultat je ukupno smanjenje od sudjelovanja na međunarodnim klasama ne povećava.
Mnogi su nam snage poduzeti kako bi se naše sadašnje pozicije, ali sve iznad ilustriraju da promjene i ne može imati i pozitivne i negativne koristi. To služi da bi te mjere da situacija nije jednostavan i sukobljenih argumenti postoje, razmatranje tih sukoba mora se uzeti u obzir.
Ukratko, moramo pokušati zaustaviti začarani krug i stvoriti vrli jedan u svoje mjesto, mi smo sebe naslikao u kutu, a mi moramo pronaći izlaz.
Ciljevi
•Za umjerene posljedice razvoj tehnologije.
•Da biste ograničili trenutne performanse na razini gdje je prihvatljiv unutar ograničenja letenja mjesta koja su općenito dostupni širom svijeta.
•Za formulirati "manje tehnološki kompleks" alternativne specifikacije koje proizvode "ekvivalent", nastup na ograničeno trenutnu razinu izvedbe.
•Postavite proaktivno planiranje i praćenje aktivnosti u okviru sadašnje CIAM / FFSC strukture koje će spriječiti buduće "Runaway" situacije.
PlanZa postizanje navedenih ciljeva ideja je da mi zapravo omogućiti razvoj nastaviti. Međutim, tu je cijenu koju treba platiti za nastavak takvog tehnološkog razvoja, kako bi zadržali razinu polja. Cijena je da smo "hendikep" pristup tehnologiji, a za izravnavanje polja dopuštajući "ekvivalentan performance" koje treba postići, s low-tech alternativne specifikacije. To će biti do spekulacija odlučiti koji pristup odabrati.
Ključno ove alternativne specifikacije navedene u nastavku, nisu zasebne razrede. Namijenjeni su svima bila sliven kao jedan razred. U Velikoj Britaniji to glavni je poznat kao "kombinirani" klase, a naše iskustvo je da to radi vrlo dobro. Različite letak odlučiti da je jedan pristup je više privlačan nego drugi, oscilira obzirom na svoje interese i iskustva. Ipak, u stvarnosti bilo pristupa može proizvesti isti rezultat. To je posao za "upravljanje" kako bi se osiguralo da se ukupna razina performansi je prihvatljivo na prvom mjestu, i da je svaki alternativni pristup doista je ekvivalent, te da ona ostaje na taj način kroz praćenje i nastavio mijenjati.
Specifikacija promjene
Oni su kratki i samo u strukturnom, siromaštvo ispunjavanjem detaljno u kasnijoj fazi. Ipak bit ispravne "balans" u izvedbi je tu:
F1A
F1A / 1.Flapped krilo modela, ili drugim razvoj neograničen, dopušteno je na trenutni težina i prostor specifikacije, ali moraju biti flown od 40 metra liniju.
F1A / 2.Strnadica i krug tow modeli su dozvoljeni na trenutnu težinu i područje specifikacije su dozvoljeni, ali se moraju letjeti od 50 metarskim liniju.
F1A / 3. Modeli ograničena na fiksne, samo ravno vučne kuke, jednostavan Auto kormila i DT jedini. Trenutni područje specifikacije, ali ne i najmanje težine. Pritjecanje od 60 metara liniju.
F1B
F1B / 1. Neograničeno tehnologija dozvoljeno tekuće mase i prostora, ali specifikacije Gumeni težine ograničeno na maksimalno 30 grama.
F1B / 2. Modeli ograničena na fiksne pitch / promjer propelera jedinica, jedan rep pokreta (single VIT) i Auto kormila, tekuće površine i težine specifikacije; Gumeni težine 35 grama.
F1B / 3. Modeli ograničena na samo DT (ne funkcionira uopće). Trenutni područje specifikacije, ali ne i najmanje težine. Gumeni težina 40 grama.
F1C
F1C / 1 Neograničeno tehnologija dozvoljeno po trenutnim težina, prostor i moć specifikacije motora, ali ograničeno na 4 sekunde.
F1C / 2 Modeli po trenutnom području, težinu i moć specifikacije, ali je ograničena na direktnim pogonom motora i "fiksne geometrije"; motora 5 sekundi.
F1C / 3 Modeli ograničena na DT i Auto kormila samo (nema drugih promjena trim dozvoljeno). Maksimalna površina specifikacija 35sq. decimetres ali ne i najmanje težine. Motor ograničena na direktnim pogonom, klizni ležaj, maksimalna veličina 2,5 cm3. Motora 10 sekundi.
F1E
F1E / 1 Neograničeno tehnologija dozvoljeno po trenutnim specifikacijama. (Napomena: trenutno specifikacije proizvesti prihvatljiv performanse, ali ne zaposliti prihvatljiva razina tehnologije.)
F1E / 2 Modeli ograničena na "konvencionalne" magnet jedinica (elektronički pogoni ne dozvoljeno). Mehanički programiranih pokreta kormila dopuštena, ali rep pokreta ograničeno samo na DT. Vrijeme rezultati postignuti množe za 1,1 prije "postotaka", primjenjuju se do konačni broj bodova.
F1Q
F1Q / 1 Neograničeno tehnologija dozvoljeno uz smanjenu specifikaciju baterija težina od 100 grama za vrste nikla i 60 grama za lithium vrste, 15 sekundi i maksimalnu motornih pokrenuti.
F1Q / 2 Modeli ograničena na "Brušeni Motori" trenutno baterija ograničenja. 20 sekundi motornih pokrenuti.
U obje kategorije F1Q Fly-off motor pokreće će biti umanjena za 5 sekundi u svakom krugu u najmanje 5 sekundi za Kategoriju 1, i 10 sekundi za kategoriju 2.
Razvoj, kroz ovaj mehanizam specifikacija za upravljanje, nije zaustavio, ali pod kontrolom. Postojeći modeli nisu napravili suvišne. Buduće inovacije smatraju se i regulira u skladu s tim.
Fliers ne sidelined tako da mu ni po cijeni ili inženjer off leti polje. Natječaj je otvoren na taj način do one koji vole letjeti glavne međunarodne klase, ali su odgodi, ili oni koji su prestali natjecati zbog trenutne razine tehnologije potrebna. Komercijalni poslovnice može nastaviti i homebuilder može natjecati na izravnati polje. Tu je, dakle, više različitih modela i izbor opcija.
Nadalje predlažemo da se u Velikoj Britaniji smo eksperimentirati sa skupa alternativnih kategorije specifikacija (alternativa za trenutnu razinu performansi i specifikacijama koji je) za vlastitu FAI specifikacija natjecanja. Rezultati naših pokusa može se hraniti na dati činjeničnih osnova za raspravu.
Planiranje i praćenje
U praćenje učinka već postoji - to je sve letak uzeti bilješka razvoja odvija, pa čak i pokrenuti vlastitu. Naravi natjecanja nalažu da koriste ove podatke kako bi se formulirali svoj odgovor. Što je potrebno, od administrativne pozicije, je da se podaci koriste za izradu plana za nastavak ", organizaciju i kupca razvoja".
Trenutačno procesa promjena osigurava kupca promjene u "reakcija" na situacije koje su već dogodio. Što je potrebno je da upravno tijelo daje prijedloge unaprijed zahtjeva. Ukratko, da postane proaktivan.
Kao što ne postoji formalni mehanizam prisutan kako bi osigurao ove "PROACTION", predlažemo sljedeće:
Taj rad stranke postaviti iz članstva CIAM / FFSC. Ovaj idealno bi trebao sastojati od manjeg broja (6 ili tako) članova čiji je zadatak da "formulirati" buduće organizacije i specifikacija promjena prije njihove zahtjeve.
Grupa bi trebao temeljiti ove predložene promjene na podatke dobivene od promatranja smjera razvoja tehnologije (i visoke i niske) održava. Neki od ovih informacija neminovno će doći iz svojih osobnih iskustava, ali većina bi trebala dobiti od interakcije s "drugim" fliers. Grupa bi trebala također aktivno platnu "pogleda" iz šireg raspona letak od ostali slobodan let klase, ostale aeromodelling disciplina i administratora, pa čak i različite sportske - za pristup "sveukupnom osjećaju" onoga što je poželjno / potrebna. Potonji bi u stvari obliku većina posla koji su uključeni. Tkanje temeljen i / ili e-mail komunikacija mogla čine osnovu ovog, ali dodatnih puni FFSC sastanku također bi mogle biti potrebne.
Kao što smo otkrili u Velikoj Britaniji da "obje" od tih komponenti na plan su potrebni kako bi se osiguralo da je uspjeh. To zahtijeva mnogo rada i svibanj zaista potrebna dodatna pomoć - bilo extra članova na FFSC ili pomoć iz FAI je puno radno vrijeme administracije. Bez obzira na sve to je potrebno, ako međunarodnim slobodan let je preživjeti i, važnije, proširiti.
Raspored i stadiji
Rok mora biti u obzir. Zadatak lako mogao ići na i na neodređeno vrijeme ako je dopušteno da to učinite. Moramo postaviti ograničenje vremena, ali u isto vrijeme biti realni. Fazama koje zahtijeva proces će, u velikoj mjeri određuju okvir vremena. Predlažemo obris Latencije ispod:
2009
1.Sporazum je FFSC da je potrebna "promjena".
2.Debata je započela u specifikaciji stvarne promjene i alternative potrebne.
3.Počeo raspravu o tome kako proaktivno planiranje i praćenje funkcije mogu se postaviti.
4.Javnost prijedloge i detalja u Nacionalni Aero klubova.
5.Točno prijedloga / plana objavljen.
6.Feed back i rasprava proces započeo.
7.Konačni plan je najavio za implementaciju siječnja 2010.
2010
1.Provedba.
ZaključakŠto smo predstavila je plan za kontrolu tehnološkog razvoja. U isto vrijeme sredstva za pružanje alternativni put do sličnih performansi je detaljan, istovremeno pružajući način kontrole i praćenja napretka. Ove ideje uzeti zajedno, vjerujemo, pružiti rješenje za smanjenje razine sudjelovanja na međunarodnim Slobodni prelet.
Plan uzima u svijet međunarodne slobodnog leta prema naprijed. Mjerenje uspjeha ili neuspjeha će biti jednostavan kriterij postizanja veće sudjelovanje u međunarodnom natjecanju slobodnog leta.
Da li mislimo da su ove ideje će biti odgovor? Odgovor je da! Da li mislimo da ostavljajući stvari samo bi bilo bolje, odgovor je ne.
Mi pohvaliti ovaj papir na razmatranje.
BMFA FFTC prosinac 2008
Aneks 1 - BMFA Kombinirani Nastava
U Velikoj Britaniji Kombinirane Klasa natjecanja su vodili zajedno leteći raznim 'pojedine' razreda svi njihovim individualnim specifikacijama klase u isto vrijeme i na isti max. Svaki od pojedinih razreda imaju svoje specifikacije prilagođene za izradu 'slične' performanse. Tako Vintage Glider letjeli na 100 m linije trebao bi imati performanse ekvivalent za trenutni F1A letjeli na 50 metarskim liniju. Slično BMFA klasa Power model, F1C model i BMFA električni model se također očekuje da imaju slične performanse.
Nakon dvije godine vođenja tih natjecanja postalo je jasno iz rezultata koje specifikacije su pravilno postavljena i da imaju različite klase proizvedenih pobjednika.
Nema poseban razred je dominirao - to je bio objekt. Velika prednost je da su entuzijasti za svaki razred doći do letjeti ono što oni žele letjeti, i imaju puno veći unose se natjecati protiv. Kao rezultat interesa u natjecanju leti kao cjelini je povećan.
Kombinirani Glider
F1A Trenutni Specifikacije 50 metarskim užeta
BMFA Glider Specifikacije vidi u Dodatku 2. 50/75 metar towlines
Classic Glider Modeli iz perioda 1951 - 1960 75 metara uže za vuču
Berba Glider Modeli iz perioda do 1950 100 m užeta
Kombinirani Gumeni
F1B Trenutni Specifikacije 30 grama guma
BMFA Gumeni Specifikacije vidi u Dodatku 2. 50 grama guma
Classic Gumeni Modeli iz perioda 1951 - 1960 75 grama guma
Berba Gumeni Modeli iz perioda do 1950 100 grama guma
Kombinirani Power
F1C Trenutni Specifikacija 5 Pomočni motor run
BMFA Power Specifikacije vidi u Dodatku 2. 5/7/10 drugi motor run
Sporo Power Specifikacije vidi u Dodatku 2. 10/12 drugi motor run
Classic Power Modeli iz perioda 1951 - 1960 12 Pomočni motor run
Berba Power Modeli iz perioda do 1950 18 Pomočni motor run
F1Q Električni Trenutni Specifikacije 25 Pomočni motor run
BMFA Električni Specifikacije vidi u Dodatku 2. 28 Pomočni motor run
Aneks 2 - BMFA Pojedinačna Klasa Specifikacije
Imajte na umu da sljedeći nisu 'puni' pravila. Oni su
ekstrakti i / ili uređivanja iz knjige BMFA pravilo. Oni su za ilustraciju klase kombinacija svega.
BMFA Glider
Dvije vrste modela su dopušteni:
i.Modeli opremljeni sa guranje pokretanje i / ili krug vučne uređaje - 50 metara užeta.
ii.Modeli nije opremljen uređajima dopustiti pokretanje guranje ili vuču krug, automatsko kormilo je dozvoljeno - 75 metara užeta.
Osim navedenih postoje nikakva ograničenja u dizajnu, području ili težine modela.
BMFA Gumeni
Iznosu od gume bit će ograničena na 50 grama (podmazivati).
Osim navedenih postoje nikakva ograničenja u dizajnu, području ili težine modela.
BMFA Power
Maksimalna veličina motora je ograničena na 10 cm3.
Maksimalno dozvoljeni mali motor od trenutka objavljivanja model će biti:
i.Za modeli opremljeni sa mehanizmima za omogućiti guranje prijelaz iz moć da klize - 5 sekundi.
ii.Za modeli nisu opremljena guranje tranziciji, ali opremljen sa drugim koji se kreće - 7 sekundi.
iii.Za modeli nisu opremljeni s bilo kojeg kreće trim površinama osim DT - 10 sekundi.
Osim navedenih postoje nikakva ograničenja u dizajnu, području ili težine modela.
BMFA Sporo Power
i.Modeli neće imati vremenski kreće površine osim DT.
ii.Dovod goriva mora biti samo sisanje, tj. nema tlaka spremnika ili iz motora ili od sebe pressurising tenk.
iii.Motori do najviše 3,5 cm3 svibanj se koristiti, ali oni će imati časopis klizni ležajevi. Folding propeleri nisu dopuštene.
iv.Maksimalna motor pokrenuti iz izdanju modela će biti 10 sekundi za sjaj paljenje i 12 sekundi za diesel i iskra za paljenje.
Osim navedenih postoje nikakva ograničenja u dizajnu, području ili težine modela.
BMFA Elektroenergetski
i.Motorna maksimalna veličina 600, brushed upišite samo
ii.Maksimalna motor Bježeći od objavljivanja modela 28 sekundi
Osim navedenih postoje nikakva ograničenja u dizajnu, području ili težine modela.
----- Efteling
| |
| |
Extreme Veteran
Location: Bihać | Evo materijala za daljnju raspravu Bobo se potrudio oko prevoda ! | |
| |
Elite Veteran
Location: Karlovac | Mislim da ne treba previše razbijat glavu oko engleskih prijedloga.
Ljudi su mahom predani i izvanredni modelari koji su u tome cijeli život ali...
... stari su.U njihovoj repki je valjda najmlađi Phill Ball koji ima oko 60 godina a prosjek im je oko 70.
Iz te perspektive bi se moglo tumačit zahtjev promjena.Prije svega nitko od njihove generacije teško da može potjerat flapera.
I bunt predstavlja problem tako da se vitage opcije čini najpovoljnija.
----- __________________
Veseli i zdravi bili | |
| |
Elite Veteran
Location: Zaprešić | sony - 29/11/2009 12:39 Kategorija F1 - slobodni let Za modele slobodno letece kategorije karakteristicno je da nakon starta tj. polijetanja modela više ne postoji veza izmedu modela i modelara, te nakon toga model leti potpuno samostalno. *** e hebiga sad,, ode ti na fitilje ! I kako se to moze uticat na let modela sa knipsom i fitiljom KAD ga jednom pustiš ?Gdje je daljnja veza ili moguča veza ? Pa sama detema nije,,, nit je ikada bila problem ,, nego način ostvarivanja iste !!!!! Radio det ,,, ostvaren je kontakt sa modelom !! ( valjda ,,ili nije ?? -- ) Ma ,,, LOBI-ji su čudna stvar ,naročito kad se gore u Fai,u glasa za nešto ! (valjda se sad razumijemo ) PS****** a jednom kad dodjem sa kamion na neku tekmu,,, uključiću ovih par stanica i pojačalo (500w ) ,,, biče perja po ledini ,,neče vam dalekovodi trebat !! Kako si u prvoj rečenici napisao onda ispada da je i zatvorena "ruska" kuka također veza natjecatelja s modelom koja utječe na let nakon poljetanja, zar ne. To dal će netko skinut model s determom ista je stvar.... al je dozvoljeno, uostalom i ta determa je tu da bi spasila model, nekad i pomogne nekad ne... Možeš ti Sony i s 5000 W na tekmu, bez brige skinuti ćeš teško ikoga. Lakše bi bilo s kosilicom na tekmu pa će zioher perje frcat na sve strane Bit svega je u onome što je Tica rekao, a to je poštenje natjecatelja da se drži pravila. ----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
| |
| |
Extreme Veteran
Location: Arnhem-Nederland | Omere ne brisi mi postove,pojest cu ti cvarke!! ----- Efteling
| |
| |
Expert
Location: Mostar | E ode i ti Leki u filozofe . Moglo bi ovo moglo bi ono,,,,,
Nego ,mo čemo ispred saveza Herceg bosne ,predlozit nova pravila i poslat ciam,u..;;
Dio iz novih pravila- prijedlog ::
Broj pokušaja za FF-Rc,jaše : 4 (u sakom turnusu )
1.Let se moze ponoviti ako takmičar napravi let manji od 20 sek !
2, let se moze ponoviti ako takmičar , uportjebi RDt bilo kad u trajanju sl , leta i ne napravi max.
3. let se moze ponoviti ako takmičar ne napravi max , a poznaje ili je "dobar " sa nekim od proizvodjača RDt ili sl RC opreme
4, ,,,,, pretpostavlja se da če od četvrtog puta nešto uspjeti ,,, ali nikad ne reci ,,,,,,,,,,
****(A da ,, Svaki sudac koji se usudi provjeravati ima li kakvih čudnih uređaja u trupu,, bit če izviždan , kamenovan, ismijan, i neče više suditi )
****
****
B ,,, Za sve ostale ( FF ) ,,,predlažemo pravila ""kao i do sada ""
Edited by sony 1/12/2009 23:48
-----
| |
| |
Elite Veteran
Location: Zaprešić | sony - 1/12/2009 23:22 E ode i ti Leki u filozofe . Moglo bi ovo moglo bi ono,,,,, Nego ,mo čemo ispred saveza Herceg bosne ,predlozit nova pravila i poslat ciam,u..;; Dio iz novih pravila- prijedlog :: Broj pokušaja za FF-Rc,jaše : 4 (u sakom turnusu ) 1.Let se moze ponoviti ako takmičar napravi let manji od 20 sek ! 2, let se moze ponoviti ako takmičar , uportjebi RDt bilo kad u trajanju sl , leta i ne napravi max. 3. let se moze ponoviti ako takmičar ne napravi max , a poznaje ili je "dobar " sa nekim od proizvodjača RDt ili sl RC opreme 4, ,,,,, pretpostavlja se da če od četvrtog puta nešto uspjeti ,,, ali nikad ne reci ,,,,,,,,,, **** (A da ,, Svaki sudac koji se usudi provjeravati ima li kakvih čudnih uređaja u trupu,, bit če izviždan , kamenovan, ismijan, i neče više suditi ) **** **** B ,,, Za sve ostale ( FF ) ,,,predlažemo pravila ""kao i do sada "" Nema smisla s tobom, daj još jednom pročitaj kakve gluposti pišeš. Iduči puta dodaj još 200 € pa češ i ti imati igračku RCDT, i onda budeš zasigurno prvak. Tvoj proizvođač modela ti je to nudio al ti nisi dao pare...tj. dao si velike pare, al na RDT-u si uštedio. Do danas je RDT dozvoljena i ja ću je koristiti, skinuti ću model prije vremena ili pustiti ću da leti i duže od 3 minute jer to je dozvoljeno, a meni čuva model. Bez obzira što ti mislio. Ne vidim poantu daljnje rasprave o DALJINSKOJ DETERMI u temi o novo predloženim pravilima od strane Engleza. Tko želi simple modele svakako može i sad s njima tekmat. Tko želi iz naftalina vadit 30 godina stare modele a ne želi se tekmat protiv modela novije generacije neka se teka u oldtimer kategoriji koja isto tako postoji. Interesantno da se protiv modenih modela bune najviše oni koji takve hi-tech modele kupuju gotove. Jel Vam žao potrošenih para, jel Vam žao kaj budete opet morali za par godina ulupat hrpu para u nove tehnologije? Kaj se mene tiče tak Vam i treba jerbo kupujete gotovo-izreglirano i radi Vas proizvođači izmišjaju nove điđe-miđe za prodaju. Pa u k.. ispada da jedino Cucla i ja branimo takve modele a jedni smo od zadnjih koji svoje modele rade sami??? Ispada da smo ludi! ----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
| |
| |
Elite Veteran
Location: Karlovac | William Shakespeare bi rekao "Much Ado About Nothing"
Kod nas naslov tog djela preveli kao "Puno vike nizašto"
Znam da je sezona kiselih krastavaca ali pokušajte se orjentirat na činjenice i stajališta.
Urlikanje je za lavove i tigrove.
----- __________________
Veseli i zdravi bili | |
| |
Elite Veteran
Location: Zaprešić | ????
očeš brisat ----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
| |
| |
Expert
Location: Mostar | A dobri ste Vi zagorci !!! Nedate se ,
Ali eto dobro je da i drugi o tome pričaju !!!! A valja pročitat ,,,,Do kraja !
http://www.faifreeflight.org/index2.php?option=com_content&do_pdf=1...
(sram ih bilo ,, )
Edited by sony 2/12/2009 18:32
-----
| |
| |
Expert
Location: Mostar | Ja ,,,kad bi sad napravio anketu medju modelarima sa pitanjem ::
Da li bi koristili novi model (link u prilogu ) Suvremena tehnologija , elektronika , može na struju i na baterije,,,,
pogodno za sve "električare " koje teže novim zadovoljstvima letenja "medju oblacima "
(xxxxxx.jpg)
Attachments ---------------- xxxxxx.jpg (29KB - 296 downloads)
-----
| |
| |
Expert
Location: Mostar | Ja ,,,kad bi sad napravio anketu medju modelarima sa pitanjem ::
Da li bi koristili novi model (link u prilogu ) Suvremena tehnologija , elektronika , može na struju i na baterije,,,,
pogodno za sve "električare " koje teže novim zadovoljstvima letenja "medju oblacima "
Ili bo radije ostali kod staih dobrih modela ,, : di determa ne zakazuje ,,bar kod mene !!
http://images.google.hr/imgres?imgurl=http://www.fashion.hr/img/rep... -----
| |
| |
Expert
Location: Mostar | sony - 2/12/2009 22:06
Ja ,,,kad bi sad napravio anketu medju modelarima sa pitanjem ::
Da li bi koristili novi model (link u prilogu ) Suvremena tehnologija , elektronika , može na struju i na baterije,,,,
pogodno za sve "električare " koje teže novim zadovoljstvima letenja "medju oblacima "
Ili bo radije ostali kod staih dobrih modela ,, : di determa ne zakazuje ,,bar kod mene !!
http://images.google.hr/imgres?imgurl=http://www.fashion.hr/img/rep...
Sory EFENDIJA,, kad sam vidio ove STAREmodele malo sam se ,,,,,,pa sam ih ""kliknuo "" više puta !! -----
| |
| |
Elite Veteran
Location: Karlovac | Sve 5 možete vi mene pilat i u četvero ali ko će onda plijevit kad izniknu gnomi?
----- __________________
Veseli i zdravi bili | |
| |
Elite Veteran
Location: Zaprešić | ----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
| |
| |
Expert
Location: Mostar | A dobro je ,, dobro !!! dok smajliči idu !!
Ali volio bi ja da malo i ovo prokomentiraš ! Nije na moranje ,,,ali eto ak ti se da !!
(onaj zadnji dio je onako baš simpa )
http://www.faifreeflight.org/index2.php?option=com_content&do_pdf=1...
Edited by sony 3/12/2009 13:25
-----
| |
| |
Elite Veteran
Location: Zaprešić | Prva rečenica mi sve govori SEN issue 1140 - 7 October 2007 to sam odavno pročital. Ak se sjećam, to je skraćena verzije jedne rasprave gdje je tip želio koristiti sistem da s pomoću RC-a otvara kuku...ideja tipa spračkaš model i onda ak počne penjati u stupu nakon nekog vremena RC-om otvoriš kuku da padne zastavica i sudac počne štopati...ako model ne penje onda uloviš sajlu pa vrtiš dalje...fakat smiješno. Naravno da se s takvim stvarima ne slažem jer po meni krše pravila. Svi koji su to komentirali danas uredno koriste RDT, kak sama skraćenica veli radio dtererma i njezina funkcija je ireverzibilna tj nema povratka. Kao takvu koristim je i ja na svojem timeru, onomad je bila rasprava i o funkciji produljenja leta, tj. sprečavanju Determe da okine reecima na točno 3min, primjer želiš preletjeti šumu...i spika je bila jel je to ireverzibilna funkcija,,, tri dana rasprave bez veze, ko da se suca ima što ticati moj let nakon 3 minute??? pa nakon maxa on moji model ne treba više gledati pa makar ja produljivao determu i na 30 minuta... Funkciju Upravljanja modela u letu koliko je meni poznato imaju timeri koje su koristili Aringer, DeBoer, te timeri koje koristi većina Francuza timeri od Aberlenca (to je ono za što ziher znam)... Nešto se pričalo da je bilo nekih sustava od Stamova tamo kod Vas u BIH (al u to se nikad nisam osvjedočio). Možda ima njih još al se skrivaju... Naravno sve se da zloupotrebiti, iz tog razloga sam ja inzistiral da se na timeru kojeg smo mi u Zaprešiću radili programirati može samo kad je timer isključen, (switch na nuli) pa bez obzira ak netko i nadoda neki bežični sistem programiranja može se slikat jer timer ne radi, jerbo ak timer radi onda programiranja nema. Nisam neki RC guru od pilota al ipak naletil sam se i još letim i sa sigurnošću tvrdim da je A2 model nemoguće vozati RC-om u potrazi za termikom, jer su modeli pretromi, presporo reagiraju na komandu eg. mali verikalci, mala brzina leta, duge poluga, velike razlike kuteva...neupravljivo. Uostalom kad si ti u rupi ni super RC ne pomaže, samo motor te spasiti može. Uostalom FF modeli su uvijek sami bili pametnji od RC pilota što se termike tiče.
ps ----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
| |
| |
Extreme Veteran
Location: Bihać | Guma od koje je napravljena "ona stvar" koju je Sony slikom priložio,čuo sam najbolja je zza motor gumenjaka!?Vele da je podatna dobro se rastežee,ne treba je uljiti te daje ddobar obrtni momenat ,a vrti i preko 45 sec 3x zaredom ako se koristi!Ne znam samo kako je narežu?!A vidi stvarno čak i boja joj je ista !
Koliko vidim na fotki uz nju je priložen i neki "daljinski! ne znam je li to RDT ili WDT,ne vidi se dobro!?(ova opaska u vezi DT samo radi toga da ne bih bio OT )!
Edited by hari 4/12/2009 13:50
| |
| |
Extreme Veteran
Location: Arnhem-Nederland | hari - 4/12/2009 13:43
Guma od koje je napravljena "ona stvar" koju je Sony slikom priložio,čuo sam najbolja je zza motor gumenjaka!?Vele da je podatna dobro se rastežee,ne treba je uljiti te daje ddobar obrtni momenat ,a vrti i preko 45 sec 3x zaredom ako se koristi!Ne znam samo kako je narežu?!A vidi stvarno čak i boja joj je ista !
Koliko vidim na fotki uz nju je priložen i neki "daljinski! ne znam je li to RDT ili WDT,ne vidi se dobro!?(ova opaska u vezi DT samo radi toga da ne bih bio OT )!
..sto bi Bora corba rekao:""pokvarena masta i prljave strasti"" ----- Efteling
| |
| |
Extreme Veteran
Location: Bihać | Da shvatim to kao kod mene "pokvarena mašta",a kod Sonija "prljave strasti" ??? | |
| |
Expert
Location: Mostar | Ja se stvarno ispričavam i Hari i ostalima sa nešto drukčijim sklonostima,, pa da nebi bilo diskriminacije evo spravica i za njih !
a moje su sklonosti SASVIM prirodne !!
(vibratori096.jpg)
Attachments ---------------- vibratori096.jpg (5KB - 327 downloads)
-----
| |
| |
Expert
Location: Mostar | Uostalom nekako su mi ""crnke"" draže !!!!
Edited by sony 4/12/2009 17:17
(P1010151.JPG)
Attachments ---------------- P1010151.JPG (20KB - 339 downloads)
-----
| |
| |
Extreme Veteran
Location: Novo mesto | Sony, da češ biti konkurentan , predlažem ti ovaj model višenamjenske daljinske determe:
http://rebec.si/si/page/detail/gitm/108/mode/window/cmd/bigimage/
Loša strana je samo to, da ne možeš produžiti leta za minutu ili dvije, nego radi samo jednosmjerno...
Ali, bolje i to, nego dopustiti, da su neki u prednosti..... ----- Damjan,
Aeroklub KRKA | |
| |
Elite Veteran
Location: Zagreb | Damjan nemoj zaje....t. Ljudi ozbiljno raspravlaju a ti sad okrečeš na šalu.
Daljinska determa je najveći izum modelarstva. Ja koristim sistem od Makarava . Nije pouzdan ali možeš ga koristiti više puta, pa kad okine , ...okine.
I što je najvažnije , radijus dejstva je 5000 km. Ja se za..bo pa kad sam otvarao vrata na autu umjesto daljinskog centralnog za auto , aktivirao tu daljinsku i ode škoda u pi..u m.....nu
Edited by darijo 5/12/2009 00:09
(leki daljinska determa.jpg)
Attachments ---------------- leki daljinska determa.jpg (3KB - 299 downloads)
| |
| |
Elite Veteran
Location: Sisak, Hrvatska | U ovoj raspravi nisam si nasao mjesta iz vise razloga. No, unatoc tomu slobodan ponuditi jedan od mogucih zakljucaka, tj. parafrazu cuvene izreke o rakiji: "Jedna casa je dovoljna, dvije su previse, a tri - premalo...." Odlazim natrag u soferski kutak. ----- Lic. No CRO F-053 / FAI 70026 | |
| |
Extreme Veteran
Location: Bihać | Ma Sony nije do naših sklonosti problem,ja takodje volim i imam prirodne sklonosti i ništa mi od te gume (sa obje već priložene fotke ) ne treba jer ne bavim se "gumenjacima" !
Što se tiče RDT neka raja koristi šta god hoće,a da je dozvoljeno po FAI-u!Ko je nabrijan i posvećen FF i sa oskudnijom opremom može napraviti solidne rezultate,a eventualna zloupotreba "daljinskog" neka je "samoupravljaču" istog na dušu ako tog ima u zbilji!No,što bi Kerko rek`o :"Svijet voli pobjednike..." pa takve mahinacije pojedinima mogu postati bliske,naravno pod uslovom da u FF svijetu postoje !?Ja to nisam baš nešto primjećivao ili me možda nije zanimalo!Što je već neko spomenuo Kilija koji sa klasičnnijim verzijama modela ima kontinuitet rezultata,dakle nešto je i do "insana" !?
E stvarno, šta je s Kerkom da nije izbačen s foruma ili ga je preuzeo Facebook !? | |
| |
Extreme Veteran
Location: Visoko - Nisko | Ma Kerko se zabrinuo oko ovoga svega ,, nabavio flappere,, RDT-ove i jos par el.uredjaja ( da ima stalnu komunikaciju sa modelom) pa ga panika uhvatila,,,,,,,,,,,,,, tek, sve to zbavio a neki to hoce da ukinu!!!!,,,,,
Edited by Tarik 6/12/2009 16:15
-----
| |
| |
Extreme Veteran
Location: Bihać | Jooojj,pa kud baš sad!?
Čuo sam da po novom pravilniku zabranjuju takodje šaranje bilo kakve crte crne boje duž krila F1-A nacrtane flomasterom ili sl. !?Navodno zbunjuju i straše konkurenciju što može dovesti do dekoncentracije drugih takmičara koji nemaju flappera stvarajući ovakvu vrstu zablude !Pazi ti Tarik da i tebi ne nacrta jednu takvu pa si obrao bostan! | |
| |
Extreme Veteran
Location: SFRJ | Da ga nije udarila ta silna struja? Ili je lizao žicu da vidi jali ima napona. ----- Mića Tica | |
| |
Extreme Veteran
Location: Visoko - Nisko | Ma sprema se da ode UK da odrzi kurs za mlade modelare ,, jer izgleda da nemaju mladjih!!!!!! Sve djedovi hahah -----
| |
| |
Extreme Veteran
Location: Banja Luka | Tarik - 7/12/2009 11:34
Ma sprema se da ode UK da odrzi kurs za mlade modelare ,, jer izgleda da nemaju mladjih!!!!!! Sve djedovi hahah
| |
|
|