Posted 29/3/2007 21:36 (#226 - in reply to #34) Subject: Re: modeli
Elite Veteran
Location: Zagreb
A zato te nema ništa na kavi u Ti-Amo. Šmirglaš na veliko, a štoperici se već trese 40-ta sekunda
Još kad bi uspjeli odraditi i koju tekmu sad na proljeće ..... Možda se i zavalja nešto na istoku ----- Bojan Stürmer
Posted 30/3/2007 11:19 (#243 - in reply to #34) Subject: Re: modeli
Extreme Veteran
Location: Zaprešić
Ja molim administratora da obriše prethodni post( od Gosp. Dlake ) jer je to izazivanje pa mogu pasti grdne šale. (mislio sam na Lekija i Kmocha, ja sam još daleko)
Posted 1/4/2007 00:42 (#283 - in reply to #34) Subject: RE: modeli
Member
Location: Velika Gorica
Evo, i ja sam nešto hoblao ovih dana. Za sad imam jednu polovicu krila (desnu).
Teška je 1,6 g nepresvučena, a presvlaka će biti mylar. Model je 54 cm raspona (na papiru), znači oko 52 cm u zraku. Nadam se težini od oko 5 grama.
Posted 1/4/2007 19:33 (#293 - in reply to #283) Subject: RE: modeli
Extreme Veteran
Location: Međimurje
Damir - 1/4/2007 00:42
Evo, i ja sam nešto hoblao ovih dana. Za sad imam jednu polovicu krila (desnu).
Teška je 1,6 g nepresvučena, a presvlaka će biti mylar. Model je 54 cm raspona (na papiru), znači oko 52 cm u zraku. Nadam se težini od oko 5 grama.
Posted 1/4/2007 23:17 (#298 - in reply to #290) Subject: Re: modeli
Member
Location: Velika Gorica
Karbonska ojačanja sa gornje i doljnje strane rebra zovu se cap-ovi. Rade se od UD (unidirectional) karbona: usmoliš traku UD-a i kad smola stisne izrežeš na trake željene širine. Cap-ove onda ljepiš na rebra cyanom.
Na sličan način su napravljene napadna i "ramenjača", samo što su one napravljene od više slojeva UD-a i rezane su na cirkular a ne skalpelom. ----- Damir Kmoch
Posted 2/4/2007 08:39 (#303 - in reply to #298) Subject: Re: modeli
Extreme Veteran
Location: Varaždin
Damir - 1/4/2007 23:17
Karbonska ojačanja sa gornje i doljnje strane rebra zovu se cap-ovi. Rade se od UD (unidirectional) karbona: usmoliš traku UD-a i kad smola stisne izrežeš na trake željene širine. Cap-ove onda ljepiš na rebra cyanom.
Na sličan način su napravljene napadna i "ramenjača", samo što su one napravljene od više slojeva UD-a i rezane su na cirkular a ne skalpelom.
Posted 6/4/2007 15:55 (#386 - in reply to #283) Subject: RE: modeli
Elite Veteran
Location: Zaprešić
Damir - 1/4/2007 00:42
Evo, i ja sam nešto hoblao ovih dana. Za sad imam jednu polovicu krila (desnu).
Teška je 1,6 g nepresvučena, a presvlaka će biti mylar. Model je 54 cm raspona (na papiru), znači oko 52 cm u zraku. Nadam se težini od oko 5 grama.
Posted 6/4/2007 21:46 (#394 - in reply to #386) Subject: RE: modeli
Member
Location: Velika Gorica
Leki - 6/4/2007 15:55
Damir - 1/4/2007 00:42
Evo, i ja sam nešto hoblao ovih dana. Za sad imam jednu polovicu krila (desnu).
Teška je 1,6 g nepresvučena, a presvlaka će biti mylar. Model je 54 cm raspona (na papiru), znači oko 52 cm u zraku. Nadam se težini od oko 5 grama.
dobar ukras za skupljati prašinu na ormaru
Srećom imam staklenu vitrinu pa će stajat u njoj odmah do pehara i medalja koje ću osvojiti sa njim. ----- Damir Kmoch
Posted 10/4/2007 09:12 (#418 - in reply to #387) Subject: Re: modeli
Expert
Location: Zaprešić
Leki:
MAKETARI jebali ste ježa...došel bum samo moram do ručka smislit kaj da ošmirglam.
Leki izvršio obečanje, razvalio nas ko svinja masni papir. Najduži let (dvije štoperice) je bio 43:00 i 42:91. Meni je 40 bilo nedostupno. valjada 100 letova od 39:nešto, ali niti jedan preko.
Posted 10/4/2007 12:00 (#422 - in reply to #418) Subject: Re: modeli
Elite Veteran
Location: Zaprešić
dlaka - 10/4/2007 09:12
Leki izvršio obečanje, razvalio nas ko svinja masni papir. Najduži let (dvije štoperice) je bio 43:00 i 42:91.
Ma koji svjetski rekord, idući put napadam 50 sekundi...skoro pa da obečajem da ga budem skinul ----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
Posted 25/4/2007 16:28 (#595 - in reply to #593) Subject: RE: modeli
Member
Location: Velika Gorica
Nije još poletio, a kad će, ne zna se. Naime, presvlaka koju imam (mylar 0,0075 mm) ispala je puno preteška (nisam ranije vagao) - 1 gram za cijelo krilo + 0,5 grama ljepilo, tako da je gotovo krilo teško 5 grama. Vjerojatno ću probati i ovako, ali zapravo bi trebao naći lakšu presvlaku. ----- Damir Kmoch
Posted 14/2/2008 15:11 (#5139 - in reply to #34) Subject: Re: modeli
Expert
Location: Zaprešić
Izgleda da svi skrivaju svoje nove modele. Evo mojeg novog. No. 12 ima raspon 780 mm i težinu 10,5 grama. Par detalja No. 10, i No. 12, te usporedbe veličina. Vidimo se u Varaždinu:
Posted 17/3/2008 21:11 (#5891 - in reply to #34) Subject: Re: modeli
Expert
Location: Zaprešić
Sve koje zanima model s kojim sam dobio Državno i Borovo, evo ga na Omijevoj fotki i na skici. Sutra će biti i u albumu s nacrtima (pdf), a oni koje zanimaju detalji, pitajte.
Posted 17/3/2008 22:35 (#5922 - in reply to #5891) Subject: Re: modeli
Elite Veteran
Location: Zaprešić
jel to onaj kaj ti ga je Zovko izregrlirao ----- Moja životna filozofija (by Vikac):
Napravio sam avion kojeg pustiš i on leti dok ne padne na zemlju!!!
Posted 27/5/2008 21:53 (#7639 - in reply to #34) Subject: Re: modeli
Member
Uz skromno poznavanje poljskog jezika (neki izrazi zvuče slično našima), može se isčitati da je krilo iz STYRODURA debljine 1,2 mm a rep 0,8mm pojačano krbonskim nitima (tzv. kepovi) prema predlošcima na slikama, vakumirano u kalupu i "pečeno" u pećnici vidljivoj u prilogu.Sama jednostavnost pećnice mi je slična našim inkubatorima za valjenje pilića ali ideja je za pet.
Posted 29/8/2008 21:09 (#9735 - in reply to #34) Subject: RE: modeli
Extreme Veteran
Location: Bihać
Dlaka,ovo je odličan način za podsjećanje svih F1-N-ovaca samo starosna dob ovih koji su na snimku ne obećava budućnost klase !
Srećom vi u Hrvatskoj imate potpuno drugačiju sliku po pitanju navedene opaske !
Za mene ova klasa je stvarno izazov i nešto što je višestruko primamljivo za mnoge,bolje da kažem sve,koji iole žele ući u svijet aeromodelarstva kao i one koji su "već duboko u tome"!Kratko sam s Dlakom pričao na Kmoch-u o ovvoj klasi i mi je u Bihaću počinjemo upražnjavati,te se nadamo da ćemo često prisustvovati na vašim tekmama!
Ali ne samo biti gosti već i domaćini u 11 ili 12 mjesecu 2008,a za što imamo jako dobru dvoranu (mislim da se ne varam ako uporedim one koje sam vidio na fotkama i na kojima se tekmate).O ovome ću i na posebnoj temi kad prikupim više informacija (fotke dvorane i dimenzije) kao i odlukama po pitanju termina i ostalih bitnih detalja oko organizacije.Već sad imam osjećaj da će mi organiz. ovakve tekme biti puno veće zadovolstvo nego onih za F1-ABCH koje su mi obično bile "stresne" i užasno naporne.
Dakle,idem i ja praviti opet "klizače" ali ne više iz je.. već da se tekmam !
Uglavnom,svaka čast za uspostavljanje lige i postizanja tolike brojnosti,a posebno klinaca u F1-N !!
Svaka čast F1-D ali mi nikad nije bila primamljiva ta kklasa!
Do momenta otkrivanja više podataka za budući "Bihać Indoor F1-N" (ili već kako će se zvati),pozdrav svim ljubiteljima F1-N !!!
Posted 23/10/2008 12:48 (#10848 - in reply to #34) Subject: Re: modeli
Expert
Location: Zaprešić
Ej,
jel se šmirgla kaj ?
Za 15ak dana se nastavlja sezona. Evo ja ošmirglao jednog novog. No. 14 je po tlocrtu jednak 7mici, razlika je jedino u trupu koji je sad od karbonske cjevčice i umjesto rovinga, na krilima je karbonski papir. 7mica je teška 9,0, a 14ica je 9,4 grama.
Posted 23/10/2008 13:08 (#10849 - in reply to #10848) Subject: Re: modeli
Expert
Location: Mostar
dlaka - 23/10/2008 12:48
Ej,
jel se šmirgla kaj ?
Za 15ak dana se nastavlja sezona. Evo ja ošmirglao jednog novog. No. 14 je po tlocrtu jednak 7mici, razlika je jedino u trupu koji je sad od karbonske cjevčice i umjesto rovinga, na krilima je karbonski papir. 7mica je teška 9,0, a 14ica je 9,4 grama
___________Ejjj sad mi nije jasno !!! Kad smo sad u Slo pričali ,i nagovarao si me da to počmem pa sam ti rekao da imam neke iste takve cjevčice od vrhova štapova , reče mi ti da su slabe -savijaju se, pa sam rekao da spojim dvije i uvežem kevlar-koncem,,,teške !!! Sad vidim ti,,napravi od cjevke fini ,elegantni trup !!! ??? Moraču i ja !! -----
Posted 24/10/2008 10:29 (#10864 - in reply to #34) Subject: Re: modeli
Elite Veteran
Location: Zagreb
Ovo zanimljivo izgleda svaka čast. Ova cjevčica - koje su to dimenzije i koliko se savija u odnosu na balzu? Pitanje - zašto nisi cjevčicu povukao do vrha trupa ili je to namjerno da se slomi samo vrh trupa ako zvizne onako kako ne bi trebao?
Krešo: nije to nikakav hitech nego je model samo uredno i zanimljivo napravljen i na njemu (ovim ovog karbonskog japanca) nema ničeg što mi ostali ne bi mogli ili znali napraviti.
Posted 24/10/2008 11:00 (#10865 - in reply to #10864) Subject: Re: modeli
Expert
Location: Zaprešić
Bojan - 24/10/2008 10:29
Ovo zanimljivo izgleda svaka čast. Ova cjevčica - koje su to dimenzije i koliko se savija u odnosu na balzu? Pitanje - zašto nisi cjevčicu povukao do vrha trupa ili je to namjerno da se slomi samo vrh trupa ako zvizne onako kako ne bi trebao?
Cjevčica je 2/1 mm pobrušena prema repu na 1,5 mm. Odgovor - dugačka je 1 metar, a da bi imao dvije, moraš je prerezati po pola što je nedovoljno za cijelu dužinu trupa
Posted 30/10/2008 10:03 (#10920 - in reply to #34) Subject: Re: modeli
Expert
Location: Zaprešić
Ošmirglana je i 15ica. Raspon krila je 670 mm, a težina 9,3 grama. Osim D-boxa i malo večeg raspona, sve drugo je isto kao i 14ica. Napravio bi ja i veči raspon, al na žalost ne stane u kutiju
Posted 30/10/2008 19:25 (#10924 - in reply to #10920) Subject: Re: modeli
Veteran
Location: Čakovec
Svaka čast Damiru, ovi projekti za sada samo vizualno zadivljuju, a, siguran sam, da budu kasnije zadivili i na tekmama. Da nemam nekih drugih projekata trenutno u izvedbi, sigurno bi se primil skalpela i šmirgla i nekaj zanimljivoga skonstruiral.
Posted 7/1/2009 12:49 (#12181 - in reply to #34) Subject: Re: modeli
Expert
Location: Zaprešić
Da se ima za novu sezonu, ošmirgo štrumf još dva. Za razliku od prošla tri, dva nova imaju kraću polugu, kraći nos i nemaju male uškice. Raspon je cca 640 mm. Broj 17 ima 8,0 gr, a 18 ima 7,6 gr. I još koja slika svih skupa.
Posted 26/10/2009 13:26 (#16615 - in reply to #34) Subject: Re: modeli
Expert
Location: Zaprešić
Dosta ljudi je pitalo za nacrt modela s kojim sam letio na tekmama u Borovu i Požegi. To je model broj 16, raspon krila je 640 mm, a masa 7,9 grama. Najduži službeni let, 44,2 sekunde, odletio je ove subote u Požegi. Slika modela, slika skice i nacrt (PDF) u prirodnoj veličini je u prilogu. Detalje oko izrade napisat ću kroz koji dan, a ako uhvatim vremena za izradu još kojeg modela, poslikat ću i faze...
Posted 30/10/2009 14:08 (#16670 - in reply to #34) Subject: Re: modeli
Expert
Location: Zaprešić
Na zahtjev nacrt jednog starijeg modela, No.5, koji je već bio objavljen, ali ga je magla pojela . Jedina razlika je u trupu (ovaj put s karbonskom cjevčicom D 1,5/0,75 mm)
Posted 25/1/2010 01:51 (#17566 - in reply to #34) Subject: RE: modeli
Veteran
Location: Karlovac
Za Draža:
F1N 150, ovaj i još jedan su napravljeni za Valpovo. Sada bih ga trebao klonirati jer sam ga već dosta kršio ali super planira i penje do 9 m.
F1N, moj stari. Dobro planira, loše se ispravlja (prevelika razlika kuteva) ali u Čemincu je to bio manji problem jer sam ga mogao bacati pod strop a ispravljao se ispod greda visokih 2 m.
Posted 6/2/2010 16:35 (#17729 - in reply to #34) Subject: RE: modeli
Extreme Veteran
Location: Varaždin
Nešto balze se ošmirglalo ovih dana. Evo što je nastalo, Dlakin No5 i F1N-150 varijacije na Mini sting Mk1.
No5 je ispao težak oko 7,5 g moram još pokušati skinuti 1-2 grama.
I nači neku dvoranu da to isprobam.
U pripremi je još jedan No5 za ošmirglati, i još jedan Dlakin model ali većeg raspona.
Posted 10/2/2010 14:30 (#17790 - in reply to #34) Subject: RE: modeli
Expert
Location: Rijeka
Evo radi se malo i u primorju,a gdje nego na kuhinjskom stolu Počeo predveče,i priveo kraju oko ponoći.Probni let je obavljen na relaciji kuhinja-d.b.(uspješno).Model je Dlakin No5.
Posted 13/2/2010 17:53 (#17851 - in reply to #34) Subject: RE: modeli
Extreme Veteran
Location: Varaždin
Još se malo šmirglalo balze. Model je također Dlakin (hvala još jednom), ali veči, 70 cm raspon, težina 12g. Za sada sam zadovoljan sa letovima (u garaži), ali tek u dvorani ćemo vidjeti kako to leti (nadam se dobro).
Posted 13/2/2010 18:11 (#17853 - in reply to #17852) Subject: Re: modeli
Extreme Veteran
Location: Varaždin
dlaka - 13/2/2010 17:59
Drago mi je da se šmirgla. Nadam se da se vidimo na DP. Ima tu još viška materijala za par grama.
Naravno da se vidimo na DP. Prijave još nisu otvorene na aeromodelarstvo.net , ali ima još vremena za to.
Da ima još par grama viška slažem se, pokušat ću skinuti malo na trupu, malo na krilima. ----- nenad
Posted 14/2/2010 16:01 (#17858 - in reply to #17853) Subject: Re: modeli
Veteran
Location: Beograd
Vidim da se u Hrvarskoj uglavno leti dve verzije Dlakinog modela. Dali se on pokazao kao najbolje resenje? Kakva su iskustva sa diskus startom?
Za Koplas kup sam pripremio klizac za diskus start, koji mogu da se startuje i klasicnim bacanjem. Jos nisu isprobani ali se nadam da ce ici.
Posted 14/2/2010 16:46 (#17859 - in reply to #34) Subject: Re: modeli
Expert
Location: Zaprešić
Za DLG su dvorane u kojima mi imamo natjecanja preniske. Modeli, bar krajevi krila, moraju biti dosta čvršći, pa samim time i teži... Sam tlocrt modela je manje važan, bitno je samo napraviti model što manje mase, a dovoljne čvrstoće da izdrži izbačaj do vrha dvorane, te što manji gubitak visine u tranziciji. ----- rdjavom ku*cu i dlaka smeta
Posted 14/2/2010 23:59 (#17866 - in reply to #17859) Subject: Re: modeli
Veteran
Location: Beograd
Ove smo modele leteli klasicnim startom i nismo nikako uspeli da ih izbacimo na vecu visinu od 6-7 metara. Kada sam izbacio model na 6 metara leteo sam 25 sekundi, a kada sam ga izbacio na 7m, al retko, leteo sam 30 sekundi. Model je bio sa klasicnim vertikalnim i horizontalnim stabilizatorom i tezine 14 grama. Sa diskus startom rezultati su zapanjujuci, model sam svaki put, od sale izbacivao na visinu od 10-12m. Medjutim tu je kontrola penjanja slabija nego kod klasicnog starta. Model je svaki put zapumpao i stabilizovao se na visini od 6m pa su startovi bili opet ispod 30 sekundi.
Zato sam napravio par modela sa V repom i vertikalcem odozdo, da ima stabilnu putanju penjanja i da lako skrene u desni zaokret. Ovo nisam uspeo da probam jer nam je sajam poslednjih dana zauzet.
Posted 2/3/2010 11:02 (#18086 - in reply to #18085) Subject: RE: modeli
Veteran
Location: Srem, Vojvodina, Srbija
Ma nemam je ni ja, nego sam radio po teoriji merenja u fizici: izmerim 20 puta na običnoj gramskoj vagi, nekad pokaže 1g nekad 2g, pa računam prosek. Nije to pouzdana metoda, ali bar mi govori dokle sam stigao. U svakom slučaju, hvala lijepa!
Posted 4/3/2010 22:25 (#18126 - in reply to #34) Subject: RE: modeli
Extreme Veteran
Location: Varaždin
Još se malo šmirglalo balze. Nastala su još dva mala F1N-150 i u pripremi je za dovršiti još jedan No5 Dlakin, taj će do tekme biti spreman.
Nisam izmjerio težinu malih, ali mislim da se kreče oko 1g.
Posted 26/3/2010 20:32 (#18377 - in reply to #34) Subject: RE: modeli
Extreme Veteran
Location: Varaždin
Danas je kod nas u Varaždinu održano KMT županijsko natjecanje, u istoj dvorani u kojoj je 2008. godine održana zadnja tekma F1N kategorije. Tom prilikom dva F1N-150 modela su ostala na svijetiljkama. Konačno su nakon tih nekoliko godina skinuti, uz pomoč RC helikoptera i ribičkog štapa. Jedan od tih je i Niksin. Slijedeči puta kada dođem u Ludbreg donjet ću ti
Posted 29/7/2010 14:37 (#19685 - in reply to #19684) Subject: Re: modeli
Expert
Location: Zaprešić
Ma ne, 26ica ima profil sličan Wittman-ovom, samo sa podignutim nosom, dok 27. ima profil po uzoru na Egelstona. Uz 23. koju sam letio na Vašem DP, imat ću 3 slična modela, ali različitih profila.
Posted 6/12/2011 19:05 (#24203 - in reply to #34) Subject: Re: modeli
Expert
Location: Zaprešić
Par zanimljivih slika iz svijeta F1N. Najimpresivniji je megahangar u kojem je oboren svjetski rekord u cat IV, a lijepo je vidjeti i "našu" majicu u tom hangaru
Posted 16/4/2012 11:14 (#25289 - in reply to #34) Subject: Re: modeli
Expert
Location: Zaprešić
Službeno se F1N i F1N-150 leti od 2007. godine. Sudjelovao sam na ukupno 50 natjecanja, na svim domaćim i gotovo na svim natjecanjima u susjedstvu. U tabeli je popis svih tekmi, pobjednici, ukupni broj bodova te najduži letovi za obje kategorije.